![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
In pasaj nu scrie nici ca s-a tinut la miezul noptii, ci ca predica s-a prelungit pana la miezul noptii. Citat:
A fost o confuzie, am vrut sa raspund profetului si am gasit un articol pe wikipedia in care nu se preciza provenienta cuvantului. Desi imi aminteam ca era o sarbatoare latina. Asadar Rusaliile a fost o sarbatoare romana, s-a pastrat doar denumirea. Noi serbam coborarea Duhului Sfant si intemeiarea Bisericii la Cincizecime. Citat:
Citat:
Dar eplicatia asta e de la tine, pentru ca cea oficiala adventista spune ca e vorba de ziua sabatului, nu de ziua de pe urma. http://www.adventist.ro/index/convin...7-sabatul.html Macar urmeaza explicatiile adventiste, ca sa nu analizam si interpretarile personale. Iar ca scrie ziua Domnului in loc de Sabat in Noul Testament as dori sa vad si eu un citat (scrie doar de ziua din urma cand spune "ziua Domnului"). Citat:
Nici nu e vorba de o treditie orala, e scris negru pe alb in acele documente ca tineau duminica. Pentru ca tu ai spus ca abia Sf. Constantin a impus duminica, atunci nu era vorba de istorie? Sf. Constantin a dat o lege pentru tara, cand a dat decretul cu ziua de odihna duminica. Pentru imperiu, nu pentru Biserica, dar luat dupa ce sarbatoreau crestinii atunci. Asadar Sf. Constantin a luat sarbatoarea crestina si a dat-o in imperiu, nu decretul a impus sarbatoarea crestina. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.: "Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole." Practic, asta sarbatoresti tu si astazi: ziua soarelui ("dies solis") dar cu denumirea schimbata, mai tarziu, in "dies domini" (duminica). |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Denumirea "Ziua Domnului" am aratat ca apare in Apocalipsa 1, 10. Apoi am dat citate ca pana la sf. Constantin crestinii tineau ziua intai a saptamanii dupa calendarul evreiesc. Ceea ce scrii tu e legat de calendarul roman, diferti de cel evreiesc. Acestia aveau alte denimiri ale zilelor, pe care le-am preluat si noi in aprte, si le-au preluat si adventistii. Si la voi este lunea, ziua lunii, etc. Sfantul Constantin da un decret pentru imperiu in care decreteaza o zi de odihna, in ziua denumita de romani ziua soarelui. Probabil pana atunci romanii nu aveau ziua de odihna, sf. Constantin a luat asta de la crestini. Si normal ca nu se numea "ziua Domnului" la romani, daca ei erau pagani si aveau denumirea de ziua soarelui, abia dupa oficializarea crestinismului au dat si denumirea crestina zilei romane. In tarile din vest, inclusiv in patria adventismului (SUA) se pastreaza denumirea romana, de ziua soarelui. E interesant ca explici asta, probabil explicatia este pentru cei din SUa, adaptata gresit pentru Romania. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() P.S. Îmi cer scuze, la restul problemelor am de gând să-ți răspund când voi avea timp... știi astăzi e "ziua pregătirii" [pentru sabat] și am multe de rezolvat. O zi rodnică! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
...... ......................
__________________
Aceasta este porunca Mea: sa va iubiti unul pe altul, precum v-am iubit Eu. Mai mare dragoste decat aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui sa si-l puna pentru prietenii sai. (Ioan 15:12-13) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Frang painea cand celebreaza Cina Domnului, iar aceasta o fac atunci cand se aduna sa faca asta, si se aduna in ziau de odihna, iar ziua de odihna pentru adventisti e doar sambata. Asadar voiam sa arata ca doar Sambata frang painea, nu si in alte zile. In zilele noastre in ortodoxie exista biserici unde se tien slujba in fiecare zi, in acel timp din cate stiu era doar o zi pe saptamana, in "ziua Domnului" de care spune sf. Ioan in Apocalipsa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu știi bine:
"Și în fiecare zi, stăruiau într-un cuget în templu și, frângând pâinea în casă, luau împreună hrana întru bucurie și întru curăția inimii." (Fapte 2,46 - versiunea Sinodală) "Și în toate zilele așteptând cu un cuget în biserică, și frângând prin case pâine, primiau hrană cu bucurie și cu bunătatea inimei" (Fapte 2,46- versiunea Sinodală 1914 - aia păcălicioasă) Sf. Ioan nu spune nimic de "frângerea pâinii", de "Liturghie", ori de "cinstita zi a Învierii Domnului". Nici în Apocalipsa, nici în Evanghelie, nici în cele trei epistole ale lui! Oricât ai dori să mă păcălești și să te autopăcălești... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La inceputuri impartasania nu se facea la Biserica, ci se lua acasa de fiecare. Si pentur ca nu era Biserica construita si nici la templul evreiesc nu puteau face asta savarseau in case tot ritualul. "in fiecare zi" se refera la prima parte a frazei "staruiau intr-un cuget in templu", nu reiese ca se refera si la frangerea painii. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
chiar si asa, acolo e vorba de agape, pe care crestinii le organizau, insa textul nu sugereaza ca ziua in care frangeau painea era o zi considerata de odihna. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
cand m-ati criticat ca focul vesnic nu e o expresie simbolica ci una literara asa cum viata vesnica e vesnica si nu doar pt un timp, iata ca si despre Sabat se spune ca e o lege vesnica:
Leviticul 16:31 Aceasta să fie pentru voi o zi de Sabat, o zi de odihnă, în care să vă smeriți sufletele. Aceasta să fie o lege veșnică. cum o mai interpretati aici??? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfinti cu moaste | Seraphim7 | Moaste | 4 | 04.11.2011 19:22:06 |
S-a umplut din nou Casa Domnului de comercianti? | Marius22 | Generalitati | 11 | 12.08.2010 17:06:14 |
sfinti...chinezi? | mariamary | Moaste | 3 | 03.03.2010 13:23:00 |
Bucuria lui Dumnezeu de a ne darui cerul | Ioan_Ciobota | Generalitati | 2 | 20.04.2008 18:14:32 |
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 19:46:05 |
|