Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.03.2012, 20:39:37
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
N-am uitat. Dar poate ai uitat tu că acesta nu e un argument. Ucenicii frângeau pâine în fiecare zi, nu doar duminica (Fapte 2,46). Ori vrei să zici că e un argument pentru slujba de la miezul nopții? Din câte știu eu, liturghia duminicală nu se ține la miezul nopții...
Aici voiam sa ajung, adventistii cand frang painea? Eu stiu ca sambata, nu si in alte zile si in niciun caz duminica. Daca e asa in Biblie aici nu mai respectati? Dar in Fapte 2,46 nici nu scrie ca frangeau painea in fiecare zi, doar daca spunem si aici ca au schimbat unii virgula si numai adventistii au gasit-o. Din textele de dupa stim ca frangeau painea si tineau slujba duminica, nu in fiecare zi. Pentru ca probabil se mai ocupau si cu munca, nu tineau sapte zile de odihna.
In pasaj nu scrie nici ca s-a tinut la miezul noptii, ci ca predica s-a prelungit pana la miezul noptii.
Citat:
Cuvântul "ziua Domnului" e de fapt... două cuvinte, iar interpolarea ortodoxă "duminică" cam miroase a smoală și pucioasă la cazan..
Probabil nu stii care e originea cuvantului Duminica, cuvântul provine din latinul Dies Dominus, adică Ziua Domnului.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Dacă te pun să cauți în Biblie "Rusaliile la evrei"
A fost o confuzie, am vrut sa raspund profetului si am gasit un articol pe wikipedia in care nu se preciza provenienta cuvantului. Desi imi aminteam ca era o sarbatoare latina. Asadar Rusaliile a fost o sarbatoare romana, s-a pastrat doar denumirea. Noi serbam coborarea Duhului Sfant si intemeiarea Bisericii la Cincizecime.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Interesant și amuzant totodată că în cazul Cincizecimii nu mai folosiți argumentul justificativ "sărbătoare evreiască care amintește că au fost robi în Egipt" folosit în dreptul sabatului.
Asta era si ideea, ca noi nu serbam o sarbatoare iudaica, ci coborarea Duhului Sfant, intamplarea a facut ca aceasta sa aiba loc in timpul sarbatorii evreiesti. In schimb voi serbati Sabatul dupa modelul evreiesc.
Citat:
Măi să fie! În NT scrie "ziua Domnului" de vreo 10 ori, niciodată cu referire la prima zi a săptămânii!
Doar că în Apoc.1,10 nu e vorba de ziua de odihnă, ci de ziua revenirii Domnului (citește în context).
Asta e o noua gaselnita adventista, in felul asta se poate schimba orice pasaj din Biblie dupa orice invatatura existenta in lume. Sf. Ioan spune ca era in Patmos si in ziua Domnului a avut o viziune, adica spune ca in ziua aceea a venit Duhul si a avut acea viziune. In traducerea protestanta "În ziua Domnului eram în Duhul." nu ar avea nicio logica daca e vorba de ziua de pe urma.
Dar eplicatia asta e de la tine, pentru ca cea oficiala adventista spune ca e vorba de ziua sabatului, nu de ziua de pe urma. http://www.adventist.ro/index/convin...7-sabatul.html Macar urmeaza explicatiile adventiste, ca sa nu analizam si interpretarile personale.
Iar ca scrie ziua Domnului in loc de Sabat in Noul Testament as dori sa vad si eu un citat (scrie doar de ziua din urma cand spune "ziua Domnului").
Citat:
"Minciuna" inventată de adventiști fiind care? Că în Scriptură nu scrie nimic de poruncirea ținerii duminicii? Demonstrează cu Scriptura că e o minciună! Ai acum ocazia! Pe cât punem pariu că n-o vei face?
In concluzie cel putin in doua exemple date de mine scrie de ziua Domnului, duminica, prima zi a saptamanii. In schimb tinerea sabatului de apostoli si crestini e doar in imaginatia adventista, nu exista nici cea mai mica referire in Noul Testament. Afara de explicatii puerile, ca predicau in templu de sabat, logic ca in prima zi, ziua Domnului nu mai aveau cui sa predice decat femeii de serviciu care facea curat la templu.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Mulțumesc frumos, noi suntem cu "Sola Scriptura", nu cu Sola Tradiția.
Nici nu e vorba de o treditie orala, e scris negru pe alb in acele documente ca tineau duminica. Pentru ca tu ai spus ca abia Sf. Constantin a impus duminica, atunci nu era vorba de istorie? Sf. Constantin a dat o lege pentru tara, cand a dat decretul cu ziua de odihna duminica. Pentru imperiu, nu pentru Biserica, dar luat dupa ce sarbatoreau crestinii atunci. Asadar Sf. Constantin a luat sarbatoarea crestina si a dat-o in imperiu, nu decretul a impus sarbatoarea crestina.
  #2  
Vechi 22.03.2012, 21:06:06
grasu77 grasu77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.06.2011
Locație: Brasov
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 856
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Probabil nu stii care e originea cuvantului Duminica, cuvântul provine din latinul Dies Dominus, adică Ziua Domnului.
Numai ca aceasta denumire latina a fost data primei zile a saptamanii abia la sfarsitul secolului IV (sinodul de la Aquilea).


Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In concluzie cel putin in doua exemple date de mine scrie de ziua Domnului, duminica, prima zi a saptamanii.
Cele 2 exemple ale tale erau in greaca veche, care nu duc la denumirea de duminica.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sf. Constantin a dat o lege pentru tara, cand a dat decretul cu ziua de odihna duminica.
Constanrtin cel Mare a dat o lege pentru pazirea zilei soarelui ("dies solis"), cum era numita ziua intaia a saptamanii:.
Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.:

"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole."

Practic, asta sarbatoresti tu si astazi: ziua soarelui ("dies solis") dar cu denumirea schimbata, mai tarziu, in "dies domini" (duminica).
  #3  
Vechi 22.03.2012, 21:28:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de grasu77 Vezi mesajul
Numai ca aceasta denumire latina a fost data primei zile a saptamanii abia la sfarsitul secolului IV (sinodul de la Aquilea).

Cele 2 exemple ale tale erau in greaca veche, care nu duc la denumirea de duminica.
Constanrtin cel Mare a dat o lege pentru pazirea zilei soarelui ("dies solis"), cum era numita ziua intaia a saptamanii:.
Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.:
"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole."
Practic, asta sarbatoresti tu si astazi: ziua soarelui ("dies solis") dar cu denumirea schimbata, mai tarziu, in "dies domini" (duminica).
Le incurci complet, practic ai luat exact ce au spus liderii adventisti fara sa cercetezi nici macar cateva minute ca sa vezi daca e bine sa crezi orbeste ce spun altii.
Denumirea "Ziua Domnului" am aratat ca apare in Apocalipsa 1, 10. Apoi am dat citate ca pana la sf. Constantin crestinii tineau ziua intai a saptamanii dupa calendarul evreiesc.
Ceea ce scrii tu e legat de calendarul roman, diferti de cel evreiesc. Acestia aveau alte denimiri ale zilelor, pe care le-am preluat si noi in aprte, si le-au preluat si adventistii. Si la voi este lunea, ziua lunii, etc.
Sfantul Constantin da un decret pentru imperiu in care decreteaza o zi de odihna, in ziua denumita de romani ziua soarelui. Probabil pana atunci romanii nu aveau ziua de odihna, sf. Constantin a luat asta de la crestini.
Si normal ca nu se numea "ziua Domnului" la romani, daca ei erau pagani si aveau denumirea de ziua soarelui, abia dupa oficializarea crestinismului au dat si denumirea crestina zilei romane. In tarile din vest, inclusiv in patria adventismului (SUA) se pastreaza denumirea romana, de ziua soarelui. E interesant ca explici asta, probabil explicatia este pentru cei din SUa, adaptata gresit pentru Romania.
  #4  
Vechi 23.03.2012, 09:50:03
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Aici voiam sa ajung, adventistii cand frang painea? Eu stiu ca sambata, nu si in alte zile si in niciun caz duminica. Daca e asa in Biblie aici nu mai respectati?
Adventiștii "frâng pâinea" atunci când celebrează Cina Domnului. Pentru informarea ta, instituirea acestui act sfânt s-a făcut într-o zi de joi (!!), deci nici sâmbătă, nici duminică

P.S. Îmi cer scuze, la restul problemelor am de gând să-ți răspund când voi avea timp... știi astăzi e "ziua pregătirii" [pentru sabat] și am multe de rezolvat. O zi rodnică!
  #5  
Vechi 23.03.2012, 10:00:40
bodo1222's Avatar
bodo1222 bodo1222 is offline
Member
 
Data înregistrării: 26.01.2010
Locație: Husi
Religia: Ortodox
Mesaje: 80
Implicit Adevarat

...... ......................
__________________
Aceasta este porunca Mea: sa va iubiti unul pe altul, precum v-am iubit Eu.
Mai mare dragoste decat aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui sa si-l puna pentru prietenii sai. (Ioan 15:12-13)
  #6  
Vechi 24.03.2012, 20:32:44
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Adventiștii "frâng pâinea" atunci când celebrează Cina Domnului. Pentru informarea ta, instituirea acestui act sfânt s-a făcut într-o zi de joi (!!), deci nici sâmbătă, nici duminică
Frang painea cand celebreaza Cina Domnului, iar aceasta o fac atunci cand se aduna sa faca asta, si se aduna in ziau de odihna, iar ziua de odihna pentru adventisti e doar sambata. Asadar voiam sa arata ca doar Sambata frang painea, nu si in alte zile. In zilele noastre in ortodoxie exista biserici unde se tien slujba in fiecare zi, in acel timp din cate stiu era doar o zi pe saptamana, in "ziua Domnului" de care spune sf. Ioan in Apocalipsa.
  #7  
Vechi 25.03.2012, 01:13:26
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
in acel timp din cate stiu era doar o zi pe saptamana
Nu știi bine:

"Și în fiecare zi, stăruiau într-un cuget în templu și, frângând pâinea în casă, luau împreună hrana întru bucurie și întru curăția inimii." (Fapte 2,46 - versiunea Sinodală)

"Și în toate zilele așteptând cu un cuget în biserică, și frângând prin case pâine, primiau hrană cu bucurie și cu bunătatea inimei" (Fapte 2,46- versiunea Sinodală 1914 - aia păcălicioasă)

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
in "ziua Domnului" de care spune sf. Ioan in Apocalipsa.
Sf. Ioan nu spune nimic de "frângerea pâinii", de "Liturghie", ori de "cinstita zi a Învierii Domnului". Nici în Apocalipsa, nici în Evanghelie, nici în cele trei epistole ale lui! Oricât ai dori să mă păcălești și să te autopăcălești...
  #8  
Vechi 25.03.2012, 22:52:09
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nu știi bine:

"Și în fiecare zi, stăruiau într-un cuget în templu și, frângând pâinea în casă, luau împreună hrana întru bucurie și întru curăția inimii." (Fapte 2,46 - versiunea Sinodală)

"Și în toate zilele așteptând cu un cuget în biserică, și frângând prin case pâine, primiau hrană cu bucurie și cu bunătatea inimei" (Fapte 2,46- versiunea Sinodală 1914 - aia păcălicioasă)
Despre asta am mai scris ca de aici nu reiese ca frangeau painea in fiecare zi. Din datele istorice reiese ca era o zi pe saptamana, la inceputuri in noaptea dintre sambata spre duminica. http://ro.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A2ngerea_p%C3%A2inii
La inceputuri impartasania nu se facea la Biserica, ci se lua acasa de fiecare. Si pentur ca nu era Biserica construita si nici la templul evreiesc nu puteau face asta savarseau in case tot ritualul. "in fiecare zi" se refera la prima parte a frazei "staruiau intr-un cuget in templu", nu reiese ca se refera si la frangerea painii.
  #9  
Vechi 26.03.2012, 10:04:20
Profetul de carton Profetul de carton is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.12.2011
Mesaje: 1.282
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Despre asta am mai scris ca de aici nu reiese ca frangeau painea in fiecare zi.

chiar si asa, acolo e vorba de agape, pe care crestinii le organizau, insa textul nu sugereaza ca ziua in care frangeau painea era o zi considerata de odihna.
  #10  
Vechi 26.03.2012, 10:05:19
Profetul de carton Profetul de carton is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.12.2011
Mesaje: 1.282
Implicit

cand m-ati criticat ca focul vesnic nu e o expresie simbolica ci una literara asa cum viata vesnica e vesnica si nu doar pt un timp, iata ca si despre Sabat se spune ca e o lege vesnica:

Leviticul 16:31 Aceasta să fie pentru voi o zi de Sabat, o zi de odihnă, în care să vă smeriți sufletele. Aceasta să fie o lege veșnică.

cum o mai interpretati aici???
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sfinti cu moaste Seraphim7 Moaste 4 04.11.2011 19:22:06
S-a umplut din nou Casa Domnului de comercianti? Marius22 Generalitati 11 12.08.2010 17:06:14
sfinti...chinezi? mariamary Moaste 3 03.03.2010 13:23:00
Bucuria lui Dumnezeu de a ne darui cerul Ioan_Ciobota Generalitati 2 20.04.2008 18:14:32
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie alecsandru Biserica Romano-Catolica 18 20.04.2007 19:46:05