View Single Post
  #172  
Vechi 01.03.2013, 20:34:32
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusseptimus Vezi mesajul
Nu știu ce sens mai are să facem aceată filosofie de doi bani și jumătate; când e limpede: vorbim de un nou născut de doar câteva zile! Ce nădejde, ce speranță are pruncul la aceată vârstă fragedă? Ce speranță a mântuirii nutrește el? Dar știe el ce e aia mântuire, cine e Mântuitorul? Dar știe că știe?? Care sunt primele tale amintiri, de când te știi tu, când ai ajuns la conștiența de sine? La 2, 3 ani sau la 2-3 zile? Nu realizezi încă cât de absurd e să afirmi conștiența, nădejdea și credința la câteva zile de la naștere! La ce bună încercarea aceasta penibilă de a legitima biblic botezul pruncilor, când ai Sfânta Tradiție ca argument ortodox? Voi oricum nu vă ghidați după principiul Sola Scriptura, deci las-o așa! Nu am cerut să te dezici de această tradiție, nu am cerut să te rebotezi, deci nu mai are niciun rost să pledezi pentru această cauză. Tu crezi că vei fi mântuit [și] în virtutea acestui botez infantil cerut de Biserica Ortodoxă, deci responsabilitatea va cădea asupra ei și asupra nașilor în lipsa asumării pesonale.

Eu am o altă convingere... dar nu cer să ți-o însușești...
Parintele Nicolae Steinhardt s-a botezat in inchisoare. Marturisind mai tarziu despre acest eveniment a spus ca ceea ce a simtit el dupa botez a fost ceva de nedescris in cuvinte, dar cele mai importante au fost lacrimile de pocainta: in urma botezului a primit in dar aprofundarea cautarii sufletesti. Cu alte cuvinte si-a simtit pacatosenia intr-o atat de profunda dimensiune incat nu s-a mai putut opri din plans.

Iata un model de "incredintare a celor nadajduite": lacrimile de pocainta si sentimentul de culpabilitate nu sunt prin ele insele pricina de nadejde - caci fara o pricina de nadejde acestea pot duce la depresie si nihilism -, ci tocmai Sf.Botez primit a fost "incredintarea nadejdii mantuitoare, de iertare a pacatelor".
Vezi, toate acestea se petrec in subconstient.
Diferenta dintre un matur ce se boteaza si un prunc care se boteaza eu cred ca este tocmai capacitatea adultului de a constientiza pacatele savarsite, pe cand pruncul nesavarsind pacate normal ca nu poate sa le constientizeze.
Dar in rest, bucuria botezului, sentimentul de nadejde - care la prunc, fie spus, se transforma intr-unul de certitudine a mantuirii - ce vine din apa Sf.Botez, si usurarea ce izvoraste din curatirea de pacatul originar sunt toate sentimente pe care un prunc le traieste la o intensitate de nedescris, in comparatie cu un adult.

Ce crezi, faptul ca un copil isi traieste copilaria lipsit de haina impovaratoare a pacatului originar se dezvolta mai liber sau nu fata de un prunc nebotezat? Eu unul cred ca da!
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"
Reply With Quote