Citat:
În prealabil postat de leonte
Taina Botezului anuleaza pacatul stramosesc. Asta spune dogmatica ortodoxa. Deci, cum se face ca TOTI ortodocsii suntem la fel de pacatosi ca si ceilalti oameni, suntem sub aceeasi influienta satanaica: unul e desfranat, altul betiv, altul lacom, altul trandav, altul violent...
|
Leonte, nu te supara ca te intreb, la Religie: de ce ai lasat liber daca esti "ortodox", nu stii sa faci setarea respectiva ?
Vad ca la Locatie: ai stiut sa treci Bacau ...
Ai o problema cu dogmatica ortodoxa ? Daca ai intrebari pe acesta tema nu ar fi mai bine sa discuti cu un Preot ?
Ia sa vedem ce se spune despre pacatul stramosesc:
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...esc-80552.html
Care au fost urmarile pacatului stramosesc?
Pacatul stramosesc a adus primilor oameni pierderea harului lui Dumnezeu, adica ruperea legaturii cu Dumnezeu, cu ei insisi si cu lumea. Acest pacat a mai adus slabirea chipului lui Dumnezeu in om, prin intunecarea in parte a puterilor sufletului si prin inclinarea mai mult spre rau decat spre bine. Mintea se misca greu, deosebeste anevoie cele ce are de cunoscut si mai mult se departeaza decat se apropie de luminile curate ale Duhului. Ea nu mai vede decat anevoie pe Dumnezeu , priveste mai mult spre lucrurile pieritoare, legate de viata trecatoare.
Dar aceasta slabire nu inseamna stergerea sau stingerea completa a chipului lui Dumnezeu in om.
Omul n-a murit cu totul pentru cele dumnezeesti. El s-a imbolnavit. Chipul lui Dumnezeu in el a slabit. Prin pacatul stramosesc, primii oameni au pierdut sfintenia, curatia si putinta de a nu muri. Pierzand harul, ei au pierdut si roadele harului. Daca ar fi ascultat porunca, dumnezeiasca, Adam si-ar fi asigurat, cu ajutorul lui Dumnezeu, putinta de a nu muri, la care ar fi contribuit si pomul vietii, de care nu s-a putut folosi, fiindca a fost scos din Rai (Fac. III, 22).
Prin pacatul lor, primii oameni si-au pierdut linistea desavarsita a trupului, firea intreaga s-a imbolnavit de pacat "prin neascultarea unuia singur". Pedeapsa cea mai mare a pacatului a fost moartea, care dupa Sf. Apostol PAVEL este "plata pacatului" (Rom. VI, 23 ; I Cor. XV, 22); moartea cu cele trei trepte ale ei: trupeasca, sufleteasca si vesnica. Dumnezeu insusi a vestit primilor oameni ca vor muri, daca nu vor asculta porunca (Fac. II, 17). Neascultand-o, pedeapsa lor a fost moartea. Nu trebuie sa se creada ca Adam si Eva si-au atras aceasta pedeapsa pentru ca au mancat dintr-un anumit pom purtator de nenorociri si de moarte, ci numai pentru ca au calcat porunca dumnezeiasca.
Ia sa vedem ce se spune despre Taina Botezului
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...zul-81892.html
Botezul este cea dintii taina, poarta prin care crestinul este primit in biserica. El este instituit de Domnul Iisus, prin exemplul sau (Matei 3,13; Marcu 1, 2; Ioan 1, 32), prin invatatura Sa (Ioan 3, 5) si prin porunca Sa, data apostolilor de a boteza (Maici 28, 19).
Toti cei ce vor sa devina crestini, barbati si femei, copii si virstnici, trebuie sa primeasca mai intii botezul, dupa ce s-au convins si au crezut in dogmele crestine. Credinta copiilor este suplinita de credinta parintilor si a nasilor (F. Ap. 2,38-39; 10,44-48; 16,14-15; 18,8; 22,16; 7, 14).
Botezul iarta pacatul stramosesc si cele personale facute pina atunci, daca este om virstnic, readucind pe cel botezat in starea lui Adam inainte de cadere si primirea lui in gratia Facatorului, devenind fiu al lui Dumnezeu (Rom. 5.12; Colos 2,12-13; Tit 3,5).
Botezul este cel mai insemnat act juridic si tainic, savirsit pe temeiul legilor si faptelor revelate de catre Dumnezeu si de catre fiecare ins in parte, ca personalitate stapina pe sine. El anuleaza actul juridic intemeiat pe minciuna inselatoare a diavolului si a slabiciunii primilor oameni, si astfel, cei ce se boteaza isi recapata vrednicia legala a raiului pierdut si devine fiu al lui Dumnezeu, ca o noua faptura, un om nou. Dupa cum, actul vointii personale a protoparintilor, a fost esential in legamintul paradisiac incheiat cu Dumnezeu si apoi in ruperea lui si alcatuirea altuia nou cu diavolul, tot asa si in actul juridic al tainelor, este absolut necesar actul juridic al vointei primitorului tainei.
Omul, prin vointa, numai doreste, se manifesta, cere, dar, procesul daruirii este gratuit daruit si potrivit cu capacitatea lui de primire si folosire a omului.
El nu era vinovat in actul vointei sale personale de actul pacatului stramosesc, dar acest pacat il mostenea juridic, ca fiinta dependenta de tulpina generatiilor nascatoare. Acum, prin actul botezului, omul s-a rupt din tulpina pacatului odata pentru totdeauna, de aceea, botezul odata facut, nu se mai repeta, dupa cum nu se mai poate repeta nici actul rascumpararii facut de Hristos pe altarul crucii. in urna botezului, omul ramine pe deplin curat, dar nu desavirsit in fiinta sa supusa devenirii, caci el poarta in sine insuficienta ravasirii de odinioara, cu mari contradictii in fiinta sa morala, care servesc ca imbold spre activitate in fiinta sa morala si aducatoare de merite si rasplatire. (Rom, 7,1-19). De aici se naste nevoia educatiei, a constiinciozitatii, a luptei prin efort, al vointei personale si al ajutorului dat de biserica prin invatatura si taine" (V Tainele, Catehizarea).
Am deviat destul de la subiectul acestui topic, propun sa revenim la topic.