View Single Post
  #43  
Vechi 03.03.2015, 01:52:25
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Parerile tale, si sunt parerile tale, nu invatatura Bisericii, au o influenta monofizita. Hristos prin cele doua firi, divina si umana, este atat persoana umana, om desavarsit, cat si Persoana Divina, Dumnezeu desavarsit.
Ți-am spus și îți repet: Confunzi firea/natura umană a lui Hristos cu Ipostasul/Persoana Sa divină, Nezidită/Necreată - Cuvântul lui Dumnezeu, Unul din Sfânta Treime, Care S-a Întrupat fără Să-Și modifice/schimbe Ipostasul divin!

De unde ai scos persoană umană în Hristos?

Cuvintele "om desavarsit". "omenitate" indică natura/firea umană a lui Hristos - nu Ipostasul/Persoana.
Cuvintele "Dumnezeu desăvârșit", "dumnezeire" indică natura/firea divină a lui Hristos - nu Ipostasul/Persoana.

Ființa - esența - substanța - firea - natura au aceeași semnificație și nu se confundă cu Ipostasul / Persoana ! Sinodul al V-lea Ecumenic arată limpede că este indicată firea/natura, ci nu Persoana/Ipostasul:
Citat:
În prealabil postat de Capy Vezi mesajul
Unul este Hristos, Dumnezeu si om, acelasi de-o-fiinta cu Tatal dupa dumnezeire, de-o-fiinta cu noi dupa omenitate. (după omenitate, nu după Persoană este de-o-ființă cu noi n.m.)
"În Hristos, ziditul ramane zidit, muritor, descriptibil si vazut, in vreme ce neziditul ramane nezidit, nemuritor, nedescriptibil si nevazut."

"Dupa unirea ipostatica a celor doua firi, a existat o singura Persoana intr-un singur ipostas. Prin gandire filosofica, Nestorie a ajuns sa sustina categoric ca fiecare fire isi are persoana sa. El spunea ca, prin unirea celor doua firi, Hristos a luat doua persoane, adica Persoana dumnezeirii si cea a omenescului (exact ceea ce ai afirmat și domnia ta n.m.), si ca astfel, a rezultat o a treia persoana, pe care el a numit-o “persoana iconomiei” sau “persoana legii“. Dupa gandirea lui Nestorie, persoana lui Hristos nu se identifica nici cu persoana lui Dumnezeu, si nici cu persoana omului; de aceea, atunci cand cele doua firi se separa, aceasta persoana inceteaza sa mai existe.

Si aceste puncte de vedere eretice au fost respinse de Biserica. Unirea celor doua firi a avut loc in Persoana Cuvantului. Dupa cum spune Sfantul Ioan Damaschin, Insusi Dumnezeu Cuvantul a devenit ipostas in trup (aceasta este definirea corectă, ci nu că a devenit persoană umană n.m.). "Dumnezeu Cuvantul S-a făcut ipostas al trupuluiâ€". Hristos este unul, Dumnezeu desavarsit si om desavrarsit, si Se smereste intru totul, in alcatuirea Sa din fire dumnezeiasca si omeneasca. Prin urmare, si trupul primeste inchinare tocmai pentru ca Dumnezeu Cuvantul S-a facut ipostas in el. Aceasta inseamna ca Hristos nu este alcatuit din doua persoane si mai inseamna ca, prin unire, nu s-a format o persoana a legii, pentru ca Dumnezeu Cuvantul S-a facut ipostas al trupului, iar firea dumnezeiasca si cea omeneasca s-au unit fara schimbare, fara amestecare, fara despartire in ipostasul Cuvantului." (Mitrop. Ierotheos Vlachos)

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Nu este exclusiv persoana divina, pentru ca asta ar presupune absorbirea firii umane de cea divina, adica exact ce invata monofizitii.
Faci niște niște afirmații fără acoperire. Dupa invatatura monofizita, firea dumnezeiasca a absorbit-o pe cea omeneasca si, de aceea, firea omeneasca si-a pierdut trasaturile ei caracteristice. Când și unde am afirmat eu că firea umană a fost absorbită de către firea divină? Sau de unde și până unde ai dedus/născocit asta?

Se pare că îmi pierd timpul degeaba. Tu și cei de un cuget cu tine, o ține-ți pe a voastră cu persoana umană în Hristos. Nici un Sinod Ecumenic și nici un Sfânt Părinte nu a vorbit despre vreo persoană umană în Hristos. Doar Nestorie a vorbit despre persoană umană în Hristos. Sfinții Părinți au vorbit despre două firi în Hristos - divină și umană - care s-au unit pentru totdeauna în Ipostasul Cuvântului - Unul din Treime - Care S-a Întrupat de la Sfântul Duh și din Fecioara Maria și S-a Înomenit. Nici pomeneală de persoană umană în Hristos sau alcătuire din două persoane așa cum ai afirmat în primul comment!

Post ușor și toate cele bune!

Last edited by Capy; 03.03.2015 at 02:24:47.
Reply With Quote