![]() |
![]() |
|
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De unde ai scos persoană umană în Hristos? Cuvintele "om desavarsit". "omenitate" indică natura/firea umană a lui Hristos - nu Ipostasul/Persoana. Cuvintele "Dumnezeu desăvârșit", "dumnezeire" indică natura/firea divină a lui Hristos - nu Ipostasul/Persoana. Ființa - esența - substanța - firea - natura au aceeași semnificație și nu se confundă cu Ipostasul / Persoana ! Sinodul al V-lea Ecumenic arată limpede că este indicată firea/natura, ci nu Persoana/Ipostasul: Citat:
"Dupa unirea ipostatica a celor doua firi, a existat o singura Persoana intr-un singur ipostas. Prin gandire filosofica, Nestorie a ajuns sa sustina categoric ca fiecare fire isi are persoana sa. El spunea ca, prin unirea celor doua firi, Hristos a luat doua persoane, adica Persoana dumnezeirii si cea a omenescului (exact ceea ce ai afirmat și domnia ta n.m.), si ca astfel, a rezultat o a treia persoana, pe care el a numit-o âpersoana iconomieiâ sau âpersoana legiiâ. Dupa gandirea lui Nestorie, persoana lui Hristos nu se identifica nici cu persoana lui Dumnezeu, si nici cu persoana omului; de aceea, atunci cand cele doua firi se separa, aceasta persoana inceteaza sa mai existe. Si aceste puncte de vedere eretice au fost respinse de Biserica. Unirea celor doua firi a avut loc in Persoana Cuvantului. Dupa cum spune Sfantul Ioan Damaschin, Insusi Dumnezeu Cuvantul a devenit ipostas in trup (aceasta este definirea corectă, ci nu că a devenit persoană umană n.m.). "Dumnezeu Cuvantul S-a făcut ipostas al trupuluiâ". Hristos este unul, Dumnezeu desavarsit si om desavrarsit, si Se smereste intru totul, in alcatuirea Sa din fire dumnezeiasca si omeneasca. Prin urmare, si trupul primeste inchinare tocmai pentru ca Dumnezeu Cuvantul S-a facut ipostas in el. Aceasta inseamna ca Hristos nu este alcatuit din doua persoane si mai inseamna ca, prin unire, nu s-a format o persoana a legii, pentru ca Dumnezeu Cuvantul S-a facut ipostas al trupului, iar firea dumnezeiasca si cea omeneasca s-au unit fara schimbare, fara amestecare, fara despartire in ipostasul Cuvantului." (Mitrop. Ierotheos Vlachos) Citat:
Se pare că îmi pierd timpul degeaba. Tu și cei de un cuget cu tine, o ține-ți pe a voastră cu persoana umană în Hristos. Nici un Sinod Ecumenic și nici un Sfânt Părinte nu a vorbit despre vreo persoană umană în Hristos. Doar Nestorie a vorbit despre persoană umană în Hristos. Sfinții Părinți au vorbit despre două firi în Hristos - divină și umană - care s-au unit pentru totdeauna în Ipostasul Cuvântului - Unul din Treime - Care S-a Întrupat de la Sfântul Duh și din Fecioara Maria și S-a Înomenit. Nici pomeneală de persoană umană în Hristos sau alcătuire din două persoane așa cum ai afirmat în primul comment! Post ușor și toate cele bune! Last edited by Capy; 03.03.2015 at 02:24:47. |
|