Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar
A contat doar că undeva, într-un mic loc, a bâzâit un țânțar.
|
Mai degrabă avem de a face cu un
sunet de cicada, decât cu un bâzâit de țânțar!
Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar
Afirmația că "Hristos a devenit persoană omenească", începînd cu actul Întrupării și continuînd neîntrerupt cu întreaga Lui Lucrare, este cu totul adevărată și de o importanță crucială atât pentru Ortodoxia cât și pentru Ortopraxia noastră.
|
Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar
Oamenii nu pot deveni persoane decât așa cum a arătat Hristos că este Calea, Adevărul, Viața. Și cum anume a arătat Hristos, luînd în Ipostasul Său firea noastră omenească, devenirea noastră întru Ființă?
|
De o importanță crucială pentru Ortodoxie, adică pentru Ortodoxia inventată de tine, cred că asta vroiai să spui!
Eu cred că nu citești mesajele înainte să le postezi, ci scrii doar așa, ca să te afli în treabă.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Cred ca numai mandria poate face "minunea" sa nu inteleaga cineva ceea ce stie orice copil, ca un om este o persoana umana. Desi o persoana umana s-ar presupune ca e inzestrata si cu ratiune, ca sa poata intelege.
|
Amice, ți-am explicat de "n" ori că nu discutăm că oamenii nu sunt persoane omenești. Vorbim despre Hristos, Care
nu este persoană omenească. Nu mai face analogii între Hristos și oamenii concepuți prin fecundarea ovuluilui de către spermatozoid.
Nu mai confunda firea cu persoana !
Faptul că toți oamenii sunt înzestrați cu rațiune (adică cu suflet rațional și mintal) arată că toți oamenii au aceeași fire, ci nu că oamenii au aceeași persoană !!!
"Asupra acestui subiect a hotărât Sinodul VI Ecumenic, care, între altele a dogmatizat:
Propovăduim de asemenea
două voințe ale firilor și două energii-lucrări [care sunt] întru El [în chip]
nedespărțit, neschimbat, neîmpărțit, neamestecat potrivit învățăturii Sfinților Părinți. Și două voințe ale firilor,
nu una împotriva celeilalte, să nu fie!, așa cum au spus ereticii necredincioși, ci voința Lui omenească urmând și supunându-se voinței Lui dumnezeiești și atotputernice, iar nu împotrivindu-se sau luptând împotriva acesteia. Hristos are două voințe ale celor două firi într-o singură Persoană, iar aceste voințe firești nu își sunt ostile una alteia. Asta înseamnă că voința nu este însușire a persoanei, pentru că atunci Hristos ar avea o voință, ci este o însușire a firii-naturii (phęsis). Părinții Bisericii primesc deplin hotărârile Sinoadelor Ecumenice și
de aceea fac deosebirea dintre voința care este legată de fire (
phęsis)
și alegerea deliberată (proaíresis), prin care oamenii își exercită opțiunea (
epilogí). Adică, la Părinți voința nu este libertatea așa cum o definesc filosofii și teologii filosofici contemporani."
"Sfântul Ioan Damaschin se pronunță astfel asupra acestui subiect: una este
energia-lucrarea (
enérgeia) și alta
sursa energiei (
energetikón), una
este actul (
enérgima) și alta
elementul activ (
energón).
Energia-lucrarea este
mișcarea activă și esențială-ființială a firii-naturii (phęsis).
Sursa energiei este
firea-natura din care provine energia-lucrarea.
Actul este
rezultatul energiei.
Și elementul activ este utilizatorul energiei-lucrării, adică ipostasul."
(Vlădica Hierotheos Vlachos)