![]() |
![]() |
|
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Eu cred că nu citești mesajele înainte să le postezi, ci scrii doar așa, ca să te afli în treabă. Citat:
Faptul că toți oamenii sunt înzestrați cu rațiune (adică cu suflet rațional și mintal) arată că toți oamenii au aceeași fire, ci nu că oamenii au aceeași persoană !!! "Asupra acestui subiect a hotărât Sinodul VI Ecumenic, care, între altele a dogmatizat: Propovăduim de asemenea două voințe ale firilor și două energii-lucrări [care sunt] întru El [în chip] nedespărțit, neschimbat, neîmpărțit, neamestecat potrivit învățăturii Sfinților Părinți. Și două voințe ale firilor, nu una împotriva celeilalte, să nu fie!, așa cum au spus ereticii necredincioși, ci voința Lui omenească urmând și supunându-se voinței Lui dumnezeiești și atotputernice, iar nu împotrivindu-se sau luptând împotriva acesteia. Hristos are două voințe ale celor două firi într-o singură Persoană, iar aceste voințe firești nu își sunt ostile una alteia. Asta înseamnă că voința nu este însușire a persoanei, pentru că atunci Hristos ar avea o voință, ci este o însușire a firii-naturii (phęsis). Părinții Bisericii primesc deplin hotărârile Sinoadelor Ecumenice și de aceea fac deosebirea dintre voința care este legată de fire (phęsis) și alegerea deliberată (proaíresis), prin care oamenii își exercită opțiunea (epilogí). Adică, la Părinți voința nu este libertatea așa cum o definesc filosofii și teologii filosofici contemporani." "Sfântul Ioan Damaschin se pronunță astfel asupra acestui subiect: una este energia-lucrarea (enérgeia) și alta sursa energiei (energetikón), una este actul (enérgima) și alta elementul activ (energón). Energia-lucrarea este mișcarea activă și esențială-ființială a firii-naturii (phęsis). Sursa energiei este firea-natura din care provine energia-lucrarea. Actul este rezultatul energiei. Și elementul activ este utilizatorul energiei-lucrării, adică ipostasul."
(Vlădica Hierotheos Vlachos) Last edited by Capy; 10.03.2015 at 10:48:54. |
|