Citat:
În prealabil postat de Capy
omul nu este o ființă divino-umana.
|
hai, ca e clar ca in expresia pr. Savatie fiinta nu se refera la ousia. Are sens de faptura, creata sa devina mikrotheos, prin har, nu in fiinta.
Citat:
În prealabil postat de Capy
De verme ce Mântuitorul Hristos nu este o ființă divino-umană, cu atât mai puțin omul. Probabil că părintele a vrut să exprime altceva însă nu a găsit cuvintele potrivite la acel moment.
Nici Măntuitorul Hristos nu este o ființă divino-umană, cu atât mai puțin omul. Ființă divină este numai Dumnezeu (Unul în Ființă și Întreit în Persoane). Iar Mântuitorul Hristos este o Persoană în două firi (esențe, ființe), umană și divină,
|
Hristos e o persoana in firea (fiinta) divina dar si in firea (fiinta) umana, dar, dupa tine, Persoana Lui unica nu e divino-umana.
Daca nu explici cu cuvintele tale, ce intelegi prin asumare, impropriere, a fi om desavarsit dar nu persoana divino-umana, eu,una nu inteleg rationamentul tau.
Pot sa te intreb ceva? Exista vreo nuanta teologica intre cele doua seturi de propozitii de mai jos? Daca da, care anume, si care dintre ele exprima cel mai bine pozitia ta?
1. Hristos e om desavarsit
2. Hristos e om
ul desavarsit
al doilea set
1. Fiul e Persoan
ă divină ( si inainte de Intrupare si dupa Intrupare) ( articol nehotarat)
2. Fiul e Persoan
a divina a umanitatii (articol hotarat enclitic, arata in mod precis Cine)
Tu folosesti expresia Theanthropos? Referitor la scopul pt. care a fost omul creat, si anume indumnezeirea lui, ce termen care sa reflecte continutul firii si al ipostasului, ti se pare adecvat? om indumnezeit, persoana umana indumnezeita, ipostas uman deificat, hristophor, sfant sau cum?
p.s. numai eu nu inteleg logica lui Capy?