Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de simpllu  În Tradiția veche  a  Bisericii  icoanele nu  au  fost  niciodată  sfințite, iar Sinodul  VII  Ecumenic  precizează  clar  că  sfințenia  icoanelor  vine  de  la prototipul  pictat  pe  ea,  adică  „dinăuntrul  icoanei”,  nu  „din  afara  ei”. 
 Agheasma nu poate „sfinți” o imagine care nu  este  icoană,  în  sensul  că  nu  poate  acorda  statutul  de  icoană  a  Maicii Domnului  oricărei  imagini  de  femeie  cu  prunc  în  brațe,  dacă  această  nu corespunde normelor canonice prevăzute de Sinodul VII Ecumenic.
 
 Iar dacă o imagine este icoană prin zugrăvirea ei, aceasta nu mai are nevoie să fie sfințită. Ea își îndeplinește perfect rolul liturgic și didactic și fără „sfințire”.
 | 
	
    Aceeasi confuzie intre sfant si sfintit. O mare problema se naste de aici: atunci cand preotul da cu apa sfintita (sfinteste) se poate ca o picatura sa se indrepte si spre o icoana. Credinciosul reformat, avand in vedere ca nu poate accepta ca icoana sa fie sfintita cu apa sfintita, are o singura solutie: sa sara in fata picaturii, ca sa nu atinga icoana.