![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
E vorba aici despre copilașii de cîteva luni care nu cunosc decît laptele matern, nu știu să mănînce.
Orice bebeluș regurgitează des în timpul zilei. Cum se împacă asta cu cuminecarea care se face la amiază? Mi s-a întîmplat ca o picătură din Sîngele Domnului să ajungă pe fularul copilului. Prima oară s-a văzut clar că fularul e pătat și atunci l-am dat unui preot, iar a doua oară preotul care l-a împărtășit, după ce i-a șters gura cu acel prosop roșu, m-a pus pe mine să mai șterg puțin cu fularul pe care-l purta (altul, evident). În aceste două situații au fost implicați doi preoți de la aceeași biserică. Mărturisesc că mi-e oarecum teamă să mă mai duc cu fetița la împărtășit. Ea e foarte liniștită, niciodată nu a făcut scandal la cuminecare, nici măcar la botez nu a plîns. Nu vreau să dau vina pe preoți sau pe această practică de la noi la ortodocși, dar undeva cineva greșește - și poate că e un păcat foarte mare, chiar nu știu. Voi ce-mi puteți spune din experiența personală?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Primii mei doi copii, botezați în rit răsăritean, au primit Sf Împărtășanie imediat după Botez și Mir. Pe ei, nu i-am mai împărtășit până la vârsta înțelegerii (în jur de 8 ani), când s-au spovedit și s-au împărtășit. De atunci, ne împărtășim cu toții săptămânal.
Al treilea copil al meu, botezat în rit apusean, se va împărtăși oricum la vârsta înțelegerii, cu ocazia Comuniunii Solemne, când va recapitula personal tripla lepădare și promisiunile făcute la botez prin nașa sa. Împărtășirea înainte de aceasta e permisă numai excepțional în canoanele apusene. Părerea mea personală este că nu e necesar copiilor care nu au vârsta înțelegerii să se împărtășească. Dacă, Doamne ferește, vor ajunge înaintea lui Dumnezeu înainte de această vârstă, ei se vor mântui în mod sigur, deoarece nu au păcate personale de moarte, neavând înțelegere, iar păcatul ancestral este șters prin primirea Sf Botez. La aceasta, cea mai bună replică care mi se poate aduce este că Sf Împărtășanie mai aduce și alte haruri, în afară de cel mântuitor și că astfel copilul ar fi privat de haruri lucrătoare. Răspund că, la urma urmei, ceea ce ne interesează este mântuirea. De creștere în credință și cultivarea altor virtuți vom avea vreme să ne ocupăm la vremea lor, care este vremea catehezei primare.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Florin, ceea ce a scris domnul Dragomir, cu tot respectul, să-și păstreze pentru cei catolici, noi ortodocșii avem alte credințe legate de Sfânta Împărtășanie.
În ceea ce privește picăturile din Sfântul Sânge ce pot ajunge pe îmbrăcăminte, sau, Doamne ferește pe jos, trebuie mare atenție, inclusiv din partea ta. Vorbește cu duhovnicul tău despre asta și fa cum spune dânsul, dar în nici un caz nu renunța la a împărtăși fetița.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În privința atenției, mai mult decît am făcut nu puteam face. Pe viitor aș putea să merg la altă biserică unde să vorbesc dinainte cu preotul să-i dea pruncului doar Hrană lichidă, cît mai puțină (unde mergeam pînă acum sînt vreo 5 preoți și nu se știe care coboară la demisol unde așteaptă copiii). Dacă se ating puțin buzele cu Sfîntul Sînge e suficient. La sfatul nașei Teodorei, am înțeles că pot să o împărtășesc oricînd, nu numai Duminica la Liturghie. Ceea ce ar fi mai bine, din moment ce în ultima vreme pierd Liturghiile din cauză că la 11:30 trebuie să fim prezenți la rînd. Aș putea vorbi pentru asta și cu duhovnicul, dar el este preot de mănăstire, undeva destul de departe, deci cam greu de ajuns acolo cu un copil de cîteva luni. Destul de complicat, cel puțin deocamdată.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 04.01.2012 at 23:56:43. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nu trageți concluzii pripite... :) E vorba despre cazul particular al unui bebe de trei luni jumate care nu mănîncă decît lapte de la mamă-sa deocamdată. Să nu generalizăm.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Personal, sunt in floarea varstei si nu pot spune cu mana pe inima ca inteleg intru totul lucrarea harica a Tainelor Bisericii. Pot fi catehizat, pot cunoaste adevarurile dogmatice cu privire la ele, dar este de ajuns? Poate de aici vine si diferenta pentru care in Rasarit acestea sunt numite Taine, iar in Apus Sacramente. Mergand pe acelasi principiu unui copil sau matur bolnav, care nu este in deplinatatea facultatilor mintale, i se refuza din start orice participare la Tainele Bisericii. Tot diferit se raporteaza cele doua Biserici la curatia launtrica a copiilor. In Biserica Romano Catolica curatia launtrica face de prisos Sfanta Euharistie. In Biserica Ortodoxa tocmai aceasta este unul din temeiurile impartasirii pruncilor urmand indemnului Mantuitorului: "Lasati copiii sa vina la Mine!" Noi, cei mari, avem dezlegare la Sfanta Impartasanie, numai in urma pocaintei si efortului constient al despatimirii. Dar nu este tot acest demers de curatire launtrica, un raspuns dat indemnului "De nu veti fi ca prunciii, nu veti intra in Imparatia cerurilor"? Asadar, de ce sa-i lipsim pe prunci de Trupul si Sangele Domnului? Last edited by Marius22; 04.01.2012 at 10:53:29. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pe principiul ca pruncii nu au varsta intelegerii, ar trebui sa-i lipsim si de prezenta noastra pana la o anumita varsta, ca oricum nu ne inteleg. Ori din experienta stim ca nu-i asa.
Florin, nu renunta la impartasirea copilului, chiar daca se intampla ca acesta sa regurgiteze mai tarziu, dupa alaptarea din ziua impartasirii lui. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În primul rând, domnul Dragomir se referea la înțelegerea necesară pentru a fi întrunite condițiile păcatului de moarte, acela care ne "rupe" din har. Pentru această înțelegere, nu este nevoie să fie omul nici foarte înaintat spiritual, nici mare cunoscător al dogmaticii. Un copil de 10 ani, care a avut parte de un minim de educație în familie și societate, și de un minim de cateheză, înțelege absolut suficient faptul că dacă porunca lui Dumnezeu este "să nu furi", atunci actul de a scoate ciocolata din ghiozdanul colegului de bancă și a o mânca pe furiș este o încălcare a poruncii. În al doilea rând, înțeleg că dumneavoastră vă referiți la înțelegerea caracterului sacramental al Euharistiei, adică o conștientizare a prezenței lui Cristos în pâinea și vinul consacrate. Ori, aici nu vorbim despre înțelegere în sens cognitiv, intelectual, decât în mică măsură (ce, dumneavoastră înțelegeți cum se întâmplă acest lucru ?!), ci de credință. În ritul apusean, preotul, înainte de a împărtăși, are datoria să verifice acest aspect, măsura în care cel împărtășit, fie copil, fie adult, crede că primește Trupul Domnului. Înainte de a cumineca pe fiecare credincios care stă la rând (chiar dacă îl cunoaște personal și l-a împărtășit de sute de ori, chiar dacă e fratele său) preotul ridică ostia și rostește "Trupul lui Cristos"; și până când credinciosul nu spune "Amin", nu este împărtășit. Atenție, preotul nu întreabă: "Crezi în transubstanțiere ?", sau "știi la ce verset se relatează în Evanghelie instituirea Euharistiei ?". Citat:
Pe de altă parte, există Sacramente care pretind îndeplinirea anumitor condiții de înțelegere și în Bisericile Ortodoxe Răsăritene, cum ar fi nunta sau preoția. Citat:
Dimpotrivă, copilul va participa la această Taină cât mai curând posibil, cât de repede sunt îndeplinite condițiile cerute de Biserică. Citat:
"Ca pruncii" nu înseamnă "având lipsa de înțelegere a pruncilor" De ce să-l lipsim pe un debil mintal (care este foarte credincios, pe de o parte, iar pe de altă parte, d.p.d.v. intelectual, este mai apropiat pruncilor decât noi), de Taina Preoției, pe care și-o dorește ? Suntem oare răi cu el ? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Erethorn, in Biserica Ortodoxa nu exista un alt impediment care sa tina un membru al Bisericii departe de Trupul si Sangele Domnului afara de viata traita in pacat si lipsita de pocainta.
Ce facem, transformam varsta si capacitatea de intelegere a copiilor in criterii de penitenta? Stim ca lipsirea unui madular al Bisericii de Trupul si Sangele Domnului, pentru o perioada indelungata, este acceptata numai ca forma de penitenta. Cumuniunea pe care suntem chemati sa o realizam in Biserica, prin primirea Sfintei Euharistii, nu ii poate exclude pe copii, pe acesti "mici frati ai Lui", indiferent de varsta si de nivelul intelegerii. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
impartasirea copiilor | liclic27 | Preotul | 94 | 26.12.2017 21:05:13 |
Moartea bebelusilor | digitekovi | Moaste | 43 | 03.05.2011 21:06:36 |
Impartasirea copilului mic | DariaFlor | Generalitati | 95 | 08.09.2010 20:12:34 |
Impartasirea Preotului | un.simplu.gand | Preotul | 3 | 06.09.2010 19:06:57 |
Zaharul nu calmeaza durerile bebelusilor | absolutep0wer | Generalitati | 1 | 06.09.2010 14:45:29 |
|