Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #151  
Vechi 01.08.2013, 10:41:27
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Doamnă, nu ați afirmat explicit dar ați presupus în mod implicit. Dacă am urma logica dumneavoastră am ajunge să credem că toți ceilalți de acolo din poze sunt lipsiți de harul Botezului, complet lipsiți, de vreme ce nu mai au nici măcar un firicel de lumină "harică". Asta vreți să spuneți, că toți de acolo, inclusiv preoții, nu mai au har de la Botez, de vreme ce nici unul nu mai are nici măcar un dram din lumina care se vede în cazul acelor "persoane luminoase"?
Cine va da puterea sa stiti ce presupun eu? De unde aveti atata har sa stiti cele ale mintii mele?
Cum indrazniti sa dictati ce vreau eu sa spun? Acum ati ajuns talmaciul meu ca la sectanti?
Care va sa zica, oameni buni dl Decebal trebuie sa talmaceasca ce am vrut eu sa spun pentru ca dvs cei care cititi nu sunteti in stare sa intelegeti cuvintele mele decat daca dl Decebal le talmaceste.

Explic din nou pentru incapatanarea dvs. Am spus ca noi toti oamenii inclusiv preotii suntem pacatosi in diferite grade, pentru ca la fiecare a trecut ceva timp de la Botez , destul cat sa facem pacate. Nici unul din acea fotografie in afara de cei doi nu erau proaspat botezati atunci, deci fiecare dintre ei purtau anumite pacate. Preotii sunt sfintiti , nu sfinti, iar o profetie a unui sfant spune ca in vremurile de pe urma cand preotii vor pierde credinta, dar vor mai exista oameni cu adevarat credinciosi atunci Hristos va revarsa harul prin mana preotilor, folosind astfel mana pentru a nu lipsi pe cei credinciosi de harul Sau in cadrul Sfintelor Taine.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #152  
Vechi 01.08.2013, 10:52:50
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Aparatele tot mai performante pot surprinde unele lucruri nesesizate de ochi.
Dau un exemplu: acum cativa ani a nins atat de tare, incat nu se vedea la un metru. M-am gandit sa fotografiez acesti fulgi de nea, care formau o adevarata perdea.
Pe fotografie nu a aparut nici un fulg de nea, in schimb se vede un cap urias, cu ochi, nas si gura, de consistenta nebuloasei, fara trup deasupra casei vecinilor! M-am mirat f mult de aceasta fotografie, fara sa imi pot explica ce am surprins in imagine.
Evident, l-ați surprins în reveria dumneavoastră "duhovnicească", pe Moș Crăciun.
Care v-a și adus în dar, nu-i așa?, o confirmare inegalabilă a credinței.
A credinței în Moș Crăciun, se înțelege.

Ce copii fericiți are patria noastră dragă!

P.S. Doamnă, cu mult înainte ca Moș Crăciun să vă dăruiască o poză pentru albumul personal, oamenii au descoperit un fapt simplu, natural foarte, în baza căruia s-a răspândit și un text psihologic foarte util în diagnostic numit testul proiectiv sau testul petelor de cerneală. Se ia una bucată călimară, se varsă o parte din conținutul ei pe o hârtie apoi se cheamă vecinii să caște gura și să spună ce vede fiecare acolo. Unii văd un monstru, alții doi tineri iubindu-se, alții pe Moș Crăciun, alții o casă la țară etc. Fiecare cu ce-l animă prin viața lui inconștientă.
Dar nu era nevoie de acest test ca să ne dăm seama ce are fiecare în inima lui.
E suficient să ne uităm în sus, pe cer, la necontenita prefacere a norilor și vom vedea, pe cer toate minunile adâncurilor. Noastre. Inconștiente.
Ca să nu mai pomenesc banalul citit în zațul de pe marginea ceștii de cafea.

Toate acestea, cunoscute de când lumea și folosite de unii în relația cu naivii și ignoranții, arată câteva lucruri elementare din psihologie, pe care le știu toți elevii care au citit măcar 5 minute lecția Percepția din manualul de psihologie.
Astfel, aflăm că percepția umană este o activitate psihică:
- foarte complexă, la care, în întâlnirea cu stimulul, participăm atât conștient cât și subconștient precum și inconștient
- în care informațiile produse de analizatori, ca urmare a contactului direct cu stimulul fizic, sunt organizate în imagini prin intermediul unor scheme perceptive penetrabile cognitiv, afectiv și volitiv
- generativă de produse foarte variate, inclusiv din sfera iluziilor perceptive, datorită efectelor de câmp (perceptiv) și unor factori subiectivi printre care dorințele și temerile ocupă un loc deloc neglijabil
- strâns corelată cu gândirea, fapt pentru care unele iluzii, cum ar fi aceea că soarele se învârtește în jurul pământului, pot fi corectate prin gândire

etc.
etc.
etc.

Un lucru e cert: nu tot ce ni se pare că vedem (adică forme, obiecte, persoane etc.) este și prezent real, în mod obiectiv (adică dincolo de nevoile și scopurile noastre). Ci dimpotrivă, produsele minții noastre țin de personalitatea fiecăruia, influențîndu-ne povestea asta mare numită viață în moduri atât de strașnice încât ajungem deseori la neînțelegeri. Sau la amuzament reciproc.

Nenorocirea este doar atunci când, fără ca vreun stimul să ne mângâie vreun receptor, noi începem să "vedem", să "auzim" etc. Asta se cheamă deja halucinație și nu prea ține de funcționarea normală a minții omenești, ci de patologia unei componente a noastre ori a organizării întregului.

În discuția de pe topic, însă, ne întâlnim cu următoarea situație: noi toți vedem același lucru, nu e vorba de organizarea subiectivă a imaginii perceptive (unul vede o femeie, altul un câine, altul un balaur) ci de interprtarea a ceea ce vedem cu toții în poză.
Procesul perceptiv are 4 etape principale, ultima fiind cea denumită tehnic "interpretare", când atribuim fiecare un înțeles sau altul obiectelor perceptive, le corelăm cu nevoile și scopurile nostre, se corelăm cu alte cunoștințe din memorie, le integrăm în activitate etc.

Se remarcă deja împărțirea în 3 mari categorii de interpretare: unii considerăm că ceea ce vedem este produs de mâna omului prin tehnica operării cu imaginile și nu are caracter sacru, fiind jenant pentru calitatea noastră de creștini să confundăm pe moș crăciun cu Sfântul Dumnezeu; alții ne abținem să ne dăm cu părerea asupra a ceea ce vedem; alții sunt convinși că tocmai vedem cu ochii noștri de carne harul lui Dumnezeu dat la Botez unei doamne care, din vreun moft oarecare (nu m-ar mira, că sunt la mare modă mofturile de factură religioasă) sau din trezire prin Mila Domnului, a trecut la Ortodoxie.

Așa e făcut omul: acceptă, respinge sau nu știe ce să facă, încă.
Nimic nou pentru psihologia percepției. Doar oamenii nu mai încetează să se supună legilor ei, de mii și mii de ani, indiferent de vârstă, sex, preocupări, credințe etc.
Reply With Quote
  #153  
Vechi 01.08.2013, 10:59:26
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
În general, Cătăline, sfântul Grigorie Palama spune cu totul altceva decât tine, sau mai bine spus, tu spui cu totul altceva decât sfântul, aflându-te departe foarte față de luminarea lui. Chiar nu mă mir că îți poți permite să crezi și să mai și afirmi că tu chiar ai putea să spui ceva la același nivel cu sf Grigorie.
Sigur, Catalin nu poate spune ceva la acelasi nivel cu Sf. Grigore insa tu dle Decebal poti , tu intelegi si poti spune ceva la acelasi nivel cu al Sfantului. Si mai jos exemplifici aceasta cu varf si indesat. Deci sfantul devine Grigore Palama si atat, asta ca sa demonstrezi ca poti spune ceva la acelasi nivel neurcand tu la nivelul Sfantului ci coborandu-l pe Sfant la nivelul tau. Interesant.

Citat:
În primul rând, când Grigorie Palama, spre informarea ta, spune că lumina necreată a lui Hristos nu cade sub simțuri, asta nu înseamnă ce ai spus tu, că nu se poate descrie cu ajutorul simțurilor (dealtfel să mă ierte Dumnezeu, dar până acum nu am mai auzit pe nimeni să descrie ceva cu ajutorul simțurilor; la oameni o descriere se face prin intermediul limbajului, ținându-se cont evident că există mai multe limbaje, nu doar cel verbal; se pare însă că lucrurile nu stau prea omenește în informațiile lui cătălin2), ci înseamnă că nu se poate percepe, vedea cu vederea, cu ochii în starea lor naturală pe care o avem acum. Asta spune Grigorie Palama, adică cu totul altceva decât ideile greșite ale Domnului cătălin2.
Sfantul Grigore Palama vorbeste de lumina necreata, de Sfanta Treime. Nu vorbeste de lucrarea Sa, energia necreata care este harul. Confundati harul lui Dumnezeu cu Dumnezeu Insusi. Aveti grija ca smintiti oameni si stiti prea bine care este plata pentru cei care smintesc.

"Harul este o energie necreata, izvorand continuu din fiinta dum*nezeiasca a celor trei Ipostasuri dumnezeiesti. El este, deci, lucrarea ce*lor trei Persoane ale Sfintei Treimi, iar ca energie simtitoare este re*varsata de Sfantul Duh peste toti crestinii, ca "ungere imparateasca" pentru chemarea de a domni cu Mantuitorul, in veacul viitor, sfintiti si desavarsiti in El. De aceea, Sfantul Apostol Pavel sfarseste cea de a doua sa Epistola catre Corinteni cu binecuvantarea treimica : "Harul Domnului nostru Iisus Hristos si dragostea lui Dumnezeu (Tatal) si im*partasirea Sfantului Duh sa fie cu voi, cu toti" (13, 13)."

http://www.crestinortodox.ro/dogmati...esc-69155.html


Citat:
În al doilea rând, tot sfântul afirmă foarte clar, în continuarea a ceea ce deja spusese că această vedere a luminii necreate a lui Hristos poate exista dar prin lucrarea Duhului asupra ochilor, asupra vederii și minții văzătorilor. Aceasta este interpretarea foarte clară, pentru orice om de logică și bun-simț minimale. Spre deosebire de ideile greșit formate ale Domnului cătălin2, Palama nu se referă la "felul în care sfinții ar lumina ei harul", dealtfel nici nu pomenește de așa ceva în niciunul dintre cele două citate pe care le-am dat, ci se referă în modul cel mai evident cu putință la cele spuse puțin mai înainte, anume la cei care ajung să vadă lumina necreată a lui Hristos. Și în general, Palama afirmă aceste lucruri în general în opera lui, nu doar în aceste două citate. Dar ce să-i ceri lui cătălin2 să știe și să înțeleagă, când el se încurcă absolut lamentabil și la înțelegerea a două propoziții legate între ele?
eroarea dvs este ca dl.Catalin vorbea de Harul Domnului nu de lumina necreata a Sfintei Treimi.
Si in fotografia de aici, tot despre Har era vorba nu despre Lumina necreata. Deci citatul Sfantului nu isi are contextul aici unde se vorbeste despre manifestari ale harului si minunile pe care le ingaduie Dumnezeu si nu despre Lumina necreata a Sfintei Treimi.

Dv ati introdus eroarea in acest thread citand sfantul despre Lumina necreata cand de fapt aici se vorbeste despre manifestarile Harului si minunile pe care uneori Dumnezeu le infaptuie, minuni infaptuite pentru pacatosii care nu cred ca sa ii intareasca in credinta.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #154  
Vechi 01.08.2013, 11:05:22
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Evident, l-ați surprins în reveria dumneavoastră "duhovnicească", pe Moș Crăciun.
Care v-a și adus în dar, nu-i așa?, o confirmare inegalabilă a credinței.
A credinței în Moș Crăciun, se înțelege.

Ce copii fericiți are patria noastră dragă!


Din ciclul persiflare si luare peste picior in stil duhovnicesc. Asa, deci Miha Anca a vazut pe Mos Craciun din prea multa duhovnicie. Apropo, daca este asa de ce voiti cu orice pret sa furati jucaria copiilor fericiti? Va satisface aceasta atat de mult?

Nu stiti ca cei mici inca nu sunt intariti ci au dintii de lapte? si furandu-le jucariile pot sa planga mult?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #155  
Vechi 01.08.2013, 11:09:45
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul

Așa e făcut omul: acceptă, respinge sau nu știe ce să facă, încă.
Nimic nou pentru psihologia percepției. Doar oamenii nu mai încetează să se supună legilor ei, de mii și mii de ani, indiferent de vârstă, sex, preocupări, credințe etc.
Aveti dreptate. la fel a fost si pe vremea lui Hristos cand facea minuni intre oameni. Oamenii se supuneau acelorasi legi ale psihologiei perceptiei. Unii credeau, unii nu credeau, unii nu se pronuntau.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #156  
Vechi 01.08.2013, 11:54:00
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Continui să te amăgești, biată soră, cu prezența lui Hristos acolo unde nici gând să fie prezent.
E frumos că Îl iubești pe Domnul și că Îl dorești pretutindeni. Dar nu e de folos să confunzi îngerii între ei, luminițele cu Lumina și așa mai departe.
Credeam că ai capacitatea să te smulgi din fotoliul acelorași abordări pătimașe atunci când interpretezi un "input" din lumea ta subiectivă (adică să scoți mustul bun din imaginea psihică, subiectivă, iar nu oțetul).
Vezi însă ce greu e să te ridici atunci când te-ai îndulcit prea multă vreme în fotoliul iluziei? Doar o minune ne mai poate smulge din menghină, uneori.
Să-ți ajute Dumnezeu să înțelegi că obiectul psihologic în jurul căruia vorbim nu este unul și același! Deși obiectul fizic este același.
La tine, din câte constat, deocamdată nu sunt diferențe între Adevăr și minciună. Le-ai topit într-o dorință personală, vulcanică. Rău lucru faci, rău că iubești ceea ce ar fi trebuit să respingi dintr-o simplă mișcare, de la bun început: fantezia!
Să fi ales, mai întâi, căutarea răbdătoare și curată, bine condusă, iar nu efuziunile care îți întrețin impresia că ești un bun credincios și un vajnic apărător al credinței (împotriva bărbaților nebuni și încrezuți, nu-i așa femeie creștină?).
Căutarea, s-ar fi cuvenit mai întâi, adâncită. Care e un proces nesfârșit de delicat și tainic, cât îi viața.
Chit că Domnul, de fapt, e aproape.
Reply With Quote
  #157  
Vechi 01.08.2013, 13:38:02
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Poate m-am exprimat gresit Harul este lucrarea Sfintei Treimi nu Sfanta Treime.
Consider ca Sf. Grigore Palama in textul indicat vorbeste de Insusi Dumnezeu adica Sfanta Treime si nu doar de lucrarea Sfintei Treimi. Cand am simtit harul , noi ca oameni am simtit energia necreata. Lumina necreata care este Dumnezeu cine o poate vedea?! doar Sfintii.
Asa este, harul este lucrarea Sfintei Treimi, nu Sfanta Treime. Dar e acelasi lucru cu lumina necreata. Harul este energie necreata, lumina necreata, sunt sinonime, nu exista har si lumina necreata, separat.
Reply With Quote
  #158  
Vechi 01.08.2013, 16:10:47
Geo_Geo79
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Mai oameni buni, nu ne ajuta cu nimic sa ne tot contrazicem. O idee e clara DOAR DUMNEZEU STIE CINE ARE DREPTATE punct... ce atatea discutii. Suntem in post hai mai bine sa discutam despre altceva.
Reply With Quote
  #159  
Vechi 01.08.2013, 16:26:07
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
”Sf. Serafim i-a raspuns: "Nu te teme, prietene al lui Dumnezeu, acum si tu esti la fel de stralucitor ca mine. Înseamna ca si tu esti în lumina Duhului Dumnezeiesc, altfel nu m-ai putea vedea ca sunt asa.”
Daca imi ingadui o sa explic ce spune aici si in pasajele urmatoare acestuia. O sa vezi ca explica mai bine ce am spus pana acum.
Acelasi caz este si cu ucenicul Parintelui Paisie: "O lumină s-a răspândit pretutindeni, umplând toată curtea. Oriunde priveam în jurul meu, vedeam această lumină. Bătrânul era izvorul din care ea se revărsa. în ciuda intensitătii ei, ochii nu mă dureau; era imaterială si nespus de dulce. Nu mă săturam privind-o."
Acesti doi ucenici nu doar au vazut acea lumina, au primit mai mult. Lumina si harul se revarsa si peste ei, si simteau astfel si ei dulceata harului. De aceea ucenicul Sfantului Serafim era si el stralucitor, pentru ca lumina ce se revarsa din sfant il cuprindea si pe el. Si nu pentru ca si el era vrednic sa lumineze asa, doar cei imbuntatiti pot face asta. Cei doi parinti le-au dat acelora acest dar extrem de rar.
In alte cazuri insa doar vad acea lumina, nu o si primesc. Uite si in continuarea pasajului cu Sfantul Serafim, scrie asa: "Când m-am depărtat de el, vedenia încă nu încetase: starețul păstra aceeași înfățișare ca și la început, iar lumina aceea neobișnuită, pe care o văzusem însuși cu ochii mei, încă îl mai lumina în întregime!”
Acum ucenicul se departase si nu mai era in lumina, dar vedea acea lumina emanata de sfant.
Sunt multe cazuri in care diverse persoane vad aceasta lumina, uneori si fara sa stie sfantul. Am mai dat un exemplu din viata unui sfant, acela cand se ruga emana aceasta lumina in chilie. Cei care se nimereau in preajma chiliei vedeau aceasta lumina.
Sunt multe astfel de exemple cu sfinti, unul mai recent: http://www.pemptousia.ro/2013/06/par...neoisihasti-2/
"De multe ori ucenicii săi îl vedeau strălucind ca soarele."
Dar avem si in Vechiul Testament o astfel de relatare, pe Moise l-a vazut tot poporul ca ii stralucea fata (desi nu avea harul interior, era exterior, ca sa nu se comenteze):
"29. Iar când se pogora Moise din Muntele Sinai, având în mâini cele două table ale legii, el nu știa că fața sa strălucea, pentru că grăise Dumnezeu cu el.
30. Deci Aaron și toți fiii lui Israel, văzând pe Moise că are fața strălucitoare, s-au temut să se apropie de el. "
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Iată încă unul din topicurile prin care marii noștri teologi forumiști își adună păcate din cele mai diverse, spre deliciul ispititorului. Puneți punct, fraților, arătați că puteți să iertați, dovediți puțintică smerenie - să crape demonul de ciudă
Nu stiu daca ai spus-o ironic, dar dupa parerea mea teologi sunt cei si induhovniciti, nu doar cei ce scriu despre dogma (aceia sunt scriitori despre invatatura). Eu de exemplu redau doar invatatura ortodoxa, pe care ar trebui sa o cunoastem toti, iar daca nu sa o cercetam.
Decebal probabil se crede teolog, din cauza mandriei nu poate siporta ca i-am spus odata ca greseste in legatura cu Filioque, de atunci a inceput sa ma atace si nu s emai poate opri. Si pe eterodocsi ii ponegrea cam mult inainte, acum nu mai sunt aceia si simte nevoia sa-si canalizeze inversunarea aceasta asupra a ce mai gaseste, adica cine il contrazice. Eu nu simt ura, ca si el, de aceea nu doresc sa am acelasi nivel de dialog.
Reply With Quote
  #160  
Vechi 01.08.2013, 16:36:41
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Harul e același cu Persoana Duhul Sfânt?
Harul e o lucrare aparte a Tatălui?
Dacă harul e vizibil, luminos, să înțeleg că lumina amintită este Duhul Sfânt?
V-aș mulțumi, frățește, dacă ați limpezi chestiunea (mai exact, vă cer să vă precizați poziția).
P.S. Cătălin, spui că harul s-a pogorât la Cincizecime. Să înțeleg de aici, din modul cum ai formulat, că harul și Duhul Sfânt sunt unul și același "lucru"?
Eu am mai scris despre acest lucru de foarte multe ori, dar iti raspund. Daca stii povestea cu lupul, un ciobanas tot facea glume si ii speria ca vine lupu. A facut-o de cateva ori pana s-au obisnuit ceilalti, iar cand chiar a venit lupul nimeni nu i-a mai sarit in ajutor, desi striga mai tare decat in alte dati.
Am spus asta pentru ca de cele mai multe ori mesajele tale sunt rautati sau ironii, chiar si cand spui ca ai o intentie buna e greu acum sa mai stii daca e asa sau nu.
Catehismul ne spune exact despre ce e vorba, ca sa nu vobesc din "intelepciunea" mea: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism10.html
"236. Chiar persoana Duhului Sfant e aceea prin care vedem pe Hristos si ne unim cu El?
Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui.
237. Lucrarea aceasta prin care Duhul Sfant ne uneste cu Hristos si lucreaza in noi, impreuna cu noi, la mantuirea noastra, nu are un nume deosebit?
Are. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. De aceea se spune ca ne mantuim prin har, sau ne unim cu Dumnezeu prin har, sau ne indumnezeim, sau ne facem dumnezei dupa har. "
Reply With Quote
Răspunde