![]() |
![]() |
|
#151
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cum indrazniti sa dictati ce vreau eu sa spun? Acum ati ajuns talmaciul meu ca la sectanti? Care va sa zica, oameni buni dl Decebal trebuie sa talmaceasca ce am vrut eu sa spun pentru ca dvs cei care cititi nu sunteti in stare sa intelegeti cuvintele mele decat daca dl Decebal le talmaceste. Explic din nou pentru incapatanarea dvs. Am spus ca noi toti oamenii inclusiv preotii suntem pacatosi in diferite grade, pentru ca la fiecare a trecut ceva timp de la Botez , destul cat sa facem pacate. Nici unul din acea fotografie in afara de cei doi nu erau proaspat botezati atunci, deci fiecare dintre ei purtau anumite pacate. Preotii sunt sfintiti , nu sfinti, iar o profetie a unui sfant spune ca in vremurile de pe urma cand preotii vor pierde credinta, dar vor mai exista oameni cu adevarat credinciosi atunci Hristos va revarsa harul prin mana preotilor, folosind astfel mana pentru a nu lipsi pe cei credinciosi de harul Sau in cadrul Sfintelor Taine.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#152
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Care v-a și adus în dar, nu-i așa?, o confirmare inegalabilă a credinței. A credinței în Moș Crăciun, se înțelege. Ce copii fericiți are patria noastră dragă! P.S. Doamnă, cu mult înainte ca Moș Crăciun să vă dăruiască o poză pentru albumul personal, oamenii au descoperit un fapt simplu, natural foarte, în baza căruia s-a răspândit și un text psihologic foarte util în diagnostic numit testul proiectiv sau testul petelor de cerneală. Se ia una bucată călimară, se varsă o parte din conținutul ei pe o hârtie apoi se cheamă vecinii să caște gura și să spună ce vede fiecare acolo. Unii văd un monstru, alții doi tineri iubindu-se, alții pe Moș Crăciun, alții o casă la țară etc. Fiecare cu ce-l animă prin viața lui inconștientă. Dar nu era nevoie de acest test ca să ne dăm seama ce are fiecare în inima lui. E suficient să ne uităm în sus, pe cer, la necontenita prefacere a norilor și vom vedea, pe cer toate minunile adâncurilor. Noastre. Inconștiente. Ca să nu mai pomenesc banalul citit în zațul de pe marginea ceștii de cafea. Toate acestea, cunoscute de când lumea și folosite de unii în relația cu naivii și ignoranții, arată câteva lucruri elementare din psihologie, pe care le știu toți elevii care au citit măcar 5 minute lecția Percepția din manualul de psihologie. Astfel, aflăm că percepția umană este o activitate psihică: - foarte complexă, la care, în întâlnirea cu stimulul, participăm atât conștient cât și subconștient precum și inconștient - în care informațiile produse de analizatori, ca urmare a contactului direct cu stimulul fizic, sunt organizate în imagini prin intermediul unor scheme perceptive penetrabile cognitiv, afectiv și volitiv - generativă de produse foarte variate, inclusiv din sfera iluziilor perceptive, datorită efectelor de câmp (perceptiv) și unor factori subiectivi printre care dorințele și temerile ocupă un loc deloc neglijabil - strâns corelată cu gândirea, fapt pentru care unele iluzii, cum ar fi aceea că soarele se învârtește în jurul pământului, pot fi corectate prin gândire etc. etc. etc. Un lucru e cert: nu tot ce ni se pare că vedem (adică forme, obiecte, persoane etc.) este și prezent real, în mod obiectiv (adică dincolo de nevoile și scopurile noastre). Ci dimpotrivă, produsele minții noastre țin de personalitatea fiecăruia, influențîndu-ne povestea asta mare numită viață în moduri atât de strașnice încât ajungem deseori la neînțelegeri. Sau la amuzament reciproc. Nenorocirea este doar atunci când, fără ca vreun stimul să ne mângâie vreun receptor, noi începem să "vedem", să "auzim" etc. Asta se cheamă deja halucinație și nu prea ține de funcționarea normală a minții omenești, ci de patologia unei componente a noastre ori a organizării întregului. În discuția de pe topic, însă, ne întâlnim cu următoarea situație: noi toți vedem același lucru, nu e vorba de organizarea subiectivă a imaginii perceptive (unul vede o femeie, altul un câine, altul un balaur) ci de interprtarea a ceea ce vedem cu toții în poză. Procesul perceptiv are 4 etape principale, ultima fiind cea denumită tehnic "interpretare", când atribuim fiecare un înțeles sau altul obiectelor perceptive, le corelăm cu nevoile și scopurile nostre, se corelăm cu alte cunoștințe din memorie, le integrăm în activitate etc. Se remarcă deja împărțirea în 3 mari categorii de interpretare: unii considerăm că ceea ce vedem este produs de mâna omului prin tehnica operării cu imaginile și nu are caracter sacru, fiind jenant pentru calitatea noastră de creștini să confundăm pe moș crăciun cu Sfântul Dumnezeu; alții ne abținem să ne dăm cu părerea asupra a ceea ce vedem; alții sunt convinși că tocmai vedem cu ochii noștri de carne harul lui Dumnezeu dat la Botez unei doamne care, din vreun moft oarecare (nu m-ar mira, că sunt la mare modă mofturile de factură religioasă) sau din trezire prin Mila Domnului, a trecut la Ortodoxie. Așa e făcut omul: acceptă, respinge sau nu știe ce să facă, încă. Nimic nou pentru psihologia percepției. Doar oamenii nu mai încetează să se supună legilor ei, de mii și mii de ani, indiferent de vârstă, sex, preocupări, credințe etc. |
#153
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
"Harul este o energie necreata, izvorand continuu din fiinta dum*nezeiasca a celor trei Ipostasuri dumnezeiesti. El este, deci, lucrarea ce*lor trei Persoane ale Sfintei Treimi, iar ca energie simtitoare este re*varsata de Sfantul Duh peste toti crestinii, ca "ungere imparateasca" pentru chemarea de a domni cu Mantuitorul, in veacul viitor, sfintiti si desavarsiti in El. De aceea, Sfantul Apostol Pavel sfarseste cea de a doua sa Epistola catre Corinteni cu binecuvantarea treimica : "Harul Domnului nostru Iisus Hristos si dragostea lui Dumnezeu (Tatal) si im*partasirea Sfantului Duh sa fie cu voi, cu toti" (13, 13)." http://www.crestinortodox.ro/dogmati...esc-69155.html Citat:
Si in fotografia de aici, tot despre Har era vorba nu despre Lumina necreata. Deci citatul Sfantului nu isi are contextul aici unde se vorbeste despre manifestari ale harului si minunile pe care le ingaduie Dumnezeu si nu despre Lumina necreata a Sfintei Treimi. Dv ati introdus eroarea in acest thread citand sfantul despre Lumina necreata cand de fapt aici se vorbeste despre manifestarile Harului si minunile pe care uneori Dumnezeu le infaptuie, minuni infaptuite pentru pacatosii care nu cred ca sa ii intareasca in credinta.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#154
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu stiti ca cei mici inca nu sunt intariti ci au dintii de lapte? si furandu-le jucariile pot sa planga mult?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#155
|
||||
|
||||
![]()
Aveti dreptate. la fel a fost si pe vremea lui Hristos cand facea minuni intre oameni. Oamenii se supuneau acelorasi legi ale psihologiei perceptiei. Unii credeau, unii nu credeau, unii nu se pronuntau.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#156
|
|||
|
|||
![]()
Continui să te amăgești, biată soră, cu prezența lui Hristos acolo unde nici gând să fie prezent.
E frumos că Îl iubești pe Domnul și că Îl dorești pretutindeni. Dar nu e de folos să confunzi îngerii între ei, luminițele cu Lumina și așa mai departe. Credeam că ai capacitatea să te smulgi din fotoliul acelorași abordări pătimașe atunci când interpretezi un "input" din lumea ta subiectivă (adică să scoți mustul bun din imaginea psihică, subiectivă, iar nu oțetul). Vezi însă ce greu e să te ridici atunci când te-ai îndulcit prea multă vreme în fotoliul iluziei? Doar o minune ne mai poate smulge din menghină, uneori. Să-ți ajute Dumnezeu să înțelegi că obiectul psihologic în jurul căruia vorbim nu este unul și același! Deși obiectul fizic este același. La tine, din câte constat, deocamdată nu sunt diferențe între Adevăr și minciună. Le-ai topit într-o dorință personală, vulcanică. Rău lucru faci, rău că iubești ceea ce ar fi trebuit să respingi dintr-o simplă mișcare, de la bun început: fantezia! Să fi ales, mai întâi, căutarea răbdătoare și curată, bine condusă, iar nu efuziunile care îți întrețin impresia că ești un bun credincios și un vajnic apărător al credinței (împotriva bărbaților nebuni și încrezuți, nu-i așa femeie creștină?). Căutarea, s-ar fi cuvenit mai întâi, adâncită. Care e un proces nesfârșit de delicat și tainic, cât îi viața. Chit că Domnul, de fapt, e aproape. |
#157
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#158
|
|||
|
|||
![]()
Mai oameni buni, nu ne ajuta cu nimic sa ne tot contrazicem. O idee e clara DOAR DUMNEZEU STIE CINE ARE DREPTATE punct... ce atatea discutii. Suntem in post hai mai bine sa discutam despre altceva.
![]() ![]() ![]() |
#159
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acelasi caz este si cu ucenicul Parintelui Paisie: "O lumină s-a răspândit pretutindeni, umplând toată curtea. Oriunde priveam în jurul meu, vedeam această lumină. Bătrânul era izvorul din care ea se revărsa. în ciuda intensitătii ei, ochii nu mă dureau; era imaterială si nespus de dulce. Nu mă săturam privind-o." Acesti doi ucenici nu doar au vazut acea lumina, au primit mai mult. Lumina si harul se revarsa si peste ei, si simteau astfel si ei dulceata harului. De aceea ucenicul Sfantului Serafim era si el stralucitor, pentru ca lumina ce se revarsa din sfant il cuprindea si pe el. Si nu pentru ca si el era vrednic sa lumineze asa, doar cei imbuntatiti pot face asta. Cei doi parinti le-au dat acelora acest dar extrem de rar. In alte cazuri insa doar vad acea lumina, nu o si primesc. Uite si in continuarea pasajului cu Sfantul Serafim, scrie asa: "Când m-am depărtat de el, vedenia încă nu încetase: starețul păstra aceeași înfățișare ca și la început, iar lumina aceea neobișnuită, pe care o văzusem însuși cu ochii mei, încă îl mai lumina în întregime!” Acum ucenicul se departase si nu mai era in lumina, dar vedea acea lumina emanata de sfant. Sunt multe cazuri in care diverse persoane vad aceasta lumina, uneori si fara sa stie sfantul. Am mai dat un exemplu din viata unui sfant, acela cand se ruga emana aceasta lumina in chilie. Cei care se nimereau in preajma chiliei vedeau aceasta lumina. Sunt multe astfel de exemple cu sfinti, unul mai recent: http://www.pemptousia.ro/2013/06/par...neoisihasti-2/ "De multe ori ucenicii săi îl vedeau strălucind ca soarele." Dar avem si in Vechiul Testament o astfel de relatare, pe Moise l-a vazut tot poporul ca ii stralucea fata (desi nu avea harul interior, era exterior, ca sa nu se comenteze): "29. Iar când se pogora Moise din Muntele Sinai, având în mâini cele două table ale legii, el nu știa că fața sa strălucea, pentru că grăise Dumnezeu cu el. 30. Deci Aaron și toți fiii lui Israel, văzând pe Moise că are fața strălucitoare, s-au temut să se apropie de el. " Citat:
Decebal probabil se crede teolog, din cauza mandriei nu poate siporta ca i-am spus odata ca greseste in legatura cu Filioque, de atunci a inceput sa ma atace si nu s emai poate opri. Si pe eterodocsi ii ponegrea cam mult inainte, acum nu mai sunt aceia si simte nevoia sa-si canalizeze inversunarea aceasta asupra a ce mai gaseste, adica cine il contrazice. Eu nu simt ura, ca si el, de aceea nu doresc sa am acelasi nivel de dialog. |
#160
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am spus asta pentru ca de cele mai multe ori mesajele tale sunt rautati sau ironii, chiar si cand spui ca ai o intentie buna e greu acum sa mai stii daca e asa sau nu. Catehismul ne spune exact despre ce e vorba, ca sa nu vobesc din "intelepciunea" mea: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism10.html "236. Chiar persoana Duhului Sfant e aceea prin care vedem pe Hristos si ne unim cu El? Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. 237. Lucrarea aceasta prin care Duhul Sfant ne uneste cu Hristos si lucreaza in noi, impreuna cu noi, la mantuirea noastra, nu are un nume deosebit? Are. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. De aceea se spune ca ne mantuim prin har, sau ne unim cu Dumnezeu prin har, sau ne indumnezeim, sau ne facem dumnezei dupa har. " |
|