Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #141  
Vechi 01.08.2013, 01:24:01
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul

Iată încă unul din topicurile prin care marii noștri teologi forumiști își adună păcate din cele mai diverse, spre deliciul ispititorului. Puneți punct, fraților, arătați că puteți să iertați, dovediți puțintică smerenie - să crape demonul de ciudă.
Adevarat. sa ne rugam in seara asta toti impreuna chiar daca suntem la distanta unii de altii. Domnul sa ne ajute!
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #142  
Vechi 01.08.2013, 01:30:54
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
”Sf. Serafim i-a raspuns: "Nu te teme, prietene al lui Dumnezeu, acum si tu esti la fel de stralucitor ca mine. Înseamna ca si tu esti în lumina Duhului Dumnezeiesc, altfel nu m-ai putea vedea ca sunt asa.”
Întocmai!
Asta trebuia punctat de la bun început. Anume, dacă îmi permiți să reformulez pentru topicul de față: doar în relația interpersonală, față către față, doi creștini adunați în numele Domnului pot avea parte de exepriența minunată a împărtășirii Duhului Sfânt.
Cu totul altceva e ce se insisnuează aici: că eu, boul boilor, păcătos bine cunoscut pe forumul ăsta, am acces vizual la sfânta Lumină a harului doar privind o poză. Adică realmente intru în contact cu harul revărsat acolo, indiferent cine sunt și ce fac, doar pentru că harul a fost obiectivat, surprins, fixat, prins pe o peliculă. Asta vor frații să mă facă să cred.

Ei bine, nu pot accepta o asemenea bazaconie.
Este o neînțelegere gravă la mijloc.

Priviți fotografia din mijlocul acestui articol (Sfântul Serafim de Sarov și Motovilov)!
http://calindragan.wordpress.com/201...ndirea-sf-duh/
Sesizăm cu ușurință înfățișarea Sfântului precum și reacția interlocutorului.
Să revedem apoi Evanghelia, pericopa unde este relatată Schimbarea la Față a Domnului.
În fine, să recitim ce spune Apostolul Pavel despre însoțitorii săi pe drumul Damascului: "și noi toți căzînd la pământ, eu am auzit..." (Fapte, 26-14)

Ei bine, acum, după ce ne-am reîmprospătat cu Adevărul, să ne întoarcem la poza topicului și la celelalte poze: cunoaștem la fel? Avem aceleași stări de spirit? E același duh de sfânt mister? De cutremur al sufletului nostru păcătos?
E imposibil să avem aceleași reacții, doar dacă nu cumva ne-a devenit totuna Adevărul cu minciuna.
Ferească Bunul Dumnezeu!
Reply With Quote
  #143  
Vechi 01.08.2013, 01:31:27
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Adevarat. sa ne rugam in seara asta toti impreuna chiar daca suntem la distanta unii de altii. Domnul sa ne ajute!
Da, așa să facem, deși în România cred că s-a dat stingerea de cîteva ore...

Oricum, nu uita că rugăciunea trebuie făcută cu credință, cu convingerea că Dumnezeu ascultă și iartă, altfel nu are valoare. Fără dubii, fără amînarea primirii iertării abia la următoarea spovedanie.

Preferata mea este:

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu Celui viu, pentru rugăciunile Născătoarei de Dumnezeu, miluiește-ne și ne mîntuiește pe noi. Amin!
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #144  
Vechi 01.08.2013, 01:41:26
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Cu totul altceva e ce se insisnuează aici: că eu, boul boilor, păcătos bine cunoscut pe forumul ăsta, am acces vizual la sfânta Lumină a harului doar privind o poză. Adică realmente intru în contact cu harul revărsat acolo, indiferent cine sunt și ce fac, doar pentru că harul a fost obiectivat, surprins, fixat, prins pe o peliculă. Asta vor frații să mă facă să cred.

Ei bine, nu pot accepta o asemenea bazaconie.
Este o neînțelegere gravă la mijloc.
Multpreapăcătosul și dragul nostru frate,

De acord cu tine. Prin extensie, mă gîndesc cum e posibil ca într-o lume atît de mediatizată să avem atît de puține mărturii filmate cu imagine de înaltă calitate a evenimentelor ce au loc anual de Înviere, la Ierusalim. Probabil că nu sînt imagini publice, pentru toată lumea, așa că Dumnezeu face aceste minuni doar pentru o parte din cei care sînt de față. La fel ca la Botezul Domnului, cînd doar Ioan a văzut și auzit ceea ce pentru ceilalți a rămas nedescoperit.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #145  
Vechi 01.08.2013, 03:26:32
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Aparatele tot mai performante pot surprinde unele lucruri nesesizate de ochi.
Dau un exemplu: acum cativa ani a nins atat de tare, incat nu se vedea la un metru. M-am gandit sa fotografiez acesti fulgi de nea, care formau o adevarata perdea.
Pe fotografie nu a aparut nici un fulg de nea, in schimb se vede un cap urias, cu ochi, nas si gura, de consistenta nebuloasei, fara trup deasupra casei vecinilor! M-am mirat f mult de aceasta fotografie, fara sa imi pot explica ce am surprins in imagine.

Iarasi, acum catava vreme, colega noastra Dorina Stoica, a postat o fotografie facuta la Ierusalim, imagine pe care se putea vedea ca un glob luminos.

Nu cred ca sunt chiar atat de rare fotografiile, in care putem vedea ceva mai mult decat am fotografiat noi...

Dar fotografia cu femeia prospat botezata, scaldata in lumina, este cu adevarat impresionanta, caci se spune, ca nu putem avea mai mult Duh Sfant ca la botez (l-am citat dintr-o predica despre Sf. Botez pe IPS. Serafim Joanta).
Reply With Quote
  #146  
Vechi 01.08.2013, 06:29:53
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Arata-mi tu unde spune Sfantul Grigorie altceva decat ce am spus eu?
În general, Cătăline, sfântul Grigorie Palama spune cu totul altceva decât tine, sau mai bine spus, tu spui cu totul altceva decât sfântul, aflându-te departe foarte față de luminarea lui. Chiar nu mă mir că îți poți permite să crezi și să mai și afirmi că tu chiar ai putea să spui ceva la același nivel cu sf Grigorie.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asadar, citeste cu atentie citatul subliniat din prima parte. Ce spune acolo? In prima propozitie descrie lumina necreata, lumina harului. Spune ca nu e o lumina naturala, care se poate descrie cu ajutorul simturilor (cade sub simturi spune sfantul). Asta desi poate fi vazuta cu ajutorul vazului, cum au facut-o Apostolii. "Prin urmare, nici nu devine, nici nu se termină, nici nu se descrie și nici nu cade sub simțuri lumina Schimbării la Față a Domnului, chiar dacă a fost văzută cu ochii trupești, pentru scurt timp. "

Acum a doua propozitie, citeste-o cu atentie. "Prin schimbarea simțurilor care a lucrat-o în ei Duhul, cei îmbunătățiți ai Domnului au fost mutați din cele ale trupului în Duh, adică pe acea tainică lumină, pe care nu o înțeleg cei care zic cuvinte necuviincioase despre ea.”
Ce spune sfantul aici? Se refera la cei ce pot sa lumineze acea lumina a harului, nu la cei ce o vad. Adica sfintii, cum e Sfantul Serafim, Parintele Paisie si altii. Ei, fiind imunatatiti, au fost mutati din cele ale trupului in Duh, si astfel pot sa arate acea lumina. Aici confunda Decebal, crezand ca se refera la cei ce se uita, cand se refera la sfintii care emana acea lumina. Acum intelegi?
Păi toți citesc cu atenție, dar este clar că numai tu "înțelegi" lucrurile în felul tău. Lucrurile sunt clare, și ar fi clare și pentru tine, măcar în parte, dacă ai face ascultare de Biserică și nu ai pretinde ca Biserica și sfinții să facă ascultare de tine.

În primul rând, când Grigorie Palama, spre informarea ta, spune că lumina necreată a lui Hristos nu cade sub simțuri, asta nu înseamnă ce ai spus tu, că nu se poate descrie cu ajutorul simțurilor (dealtfel să mă ierte Dumnezeu, dar până acum nu am mai auzit pe nimeni să descrie ceva cu ajutorul simțurilor; la oameni o descriere se face prin intermediul limbajului, ținându-se cont evident că există mai multe limbaje, nu doar cel verbal; se pare însă că lucrurile nu stau prea omenește în informațiile lui cătălin2), ci înseamnă că nu se poate percepe, vedea cu vederea, cu ochii în starea lor naturală pe care o avem acum. Asta spune Grigorie Palama, adică cu totul altceva decât ideile greșite ale Domnului cătălin2.

În al doilea rând, tot sfântul afirmă foarte clar, în continuarea a ceea ce deja spusese că această vedere a luminii necreate a lui Hristos poate exista dar prin lucrarea Duhului asupra ochilor, asupra vederii și minții văzătorilor. Aceasta este interpretarea foarte clară, pentru orice om de logică și bun-simț minimale. Spre deosebire de ideile greșit formate ale Domnului cătălin2, Palama nu se referă la "felul în care sfinții ar lumina ei harul", dealtfel nici nu pomenește de așa ceva în niciunul dintre cele două citate pe care le-am dat, ci se referă în modul cel mai evident cu putință la cele spuse puțin mai înainte, anume la cei care ajung să vadă lumina necreată a lui Hristos. Și în general, Palama afirmă aceste lucruri în general în opera lui, nu doar în aceste două citate. Dar ce să-i ceri lui cătălin2 să știe și să înțeleagă, când el se încurcă absolut lamentabil și la înțelegerea a două propoziții legate între ele?
Reply With Quote
  #147  
Vechi 01.08.2013, 06:41:24
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
”Sf. Serafim i-a raspuns: "Nu te teme, prietene al lui Dumnezeu, acum si tu esti la fel de stralucitor ca mine. Înseamna ca si tu esti în lumina Duhului Dumnezeiesc, altfel nu m-ai putea vedea ca sunt asa.”

Iată încă unul din topicurile prin care marii noștri teologi forumiști își adună păcate din cele mai diverse, spre deliciul ispititorului. Puneți punct, fraților, arătați că puteți să iertați, dovediți puțintică smerenie - să crape demonul de ciudă.
Cred că este de făcut o rectificare, pe lângă cele clar exemplificate și de dumneata: anume, că Domnul cătălin2 nu este nici pe departe un mare teolog forumist; dacă ați înțelege și ați ști ceva, nu foarte multă teologie, dar în chip autentic, v-ați da seama că este departe foarte de a fi vreun mare teolog, de fapt este departe foarte de a fi vreun teolog, chiar și oricât de mic. Nu orice colecționar de citate din catehism și de pe internet este teolog, asta ar trebui să știi dumneata foarte clar.

Last edited by Decebal; 01.08.2013 at 06:51:43.
Reply With Quote
  #148  
Vechi 01.08.2013, 07:26:13
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Rămâne să mă lămuriți: dacă un om NU strălucește de har în relația directă cu alți oameni, cum se face că el strălucește doar în poză? Dacă ar străluci și în afara pozei, aș fi de acord cu tine, Cătălin. Dar așa?...
Probabil că "așa a îngăduit Domnul" :))) ca să folosesc o propoziție de-a lui cătălin2.

În fapt, omul nu are cum să vadă lumina necreată prin intermediul altui om în afara Omului Hristos. Sfinții care experimentează lucrurile de care vorbește Palama (și aici aduc încă un citat de la sfântul, "frumusețea cea adevărată și binevoitoare, văzută numai de cel curat la minte, este după dumnezeiasca și fericita fire, iar de se va întâlni cineva cu strălucirile și harurile ei, se împărtășește cu ceva din ea, ca și când s-ar topi pe fața lui o strălucire înfloritoare") sunt doar niște "reflectori" ai harului, iar nu niște izvorâtori așa cum afirma cătălin2 înainte să îl corectez eu. Lumina lui Hristos, lucrarea și prezența efectivă a lui Hristos în harul Său, duhul lui Hristos, lucrează o transfigurare a omului, a sfinților, o transformare interioară, duhovnicească, ce îi afectează pe sfinți până și la nivelul fizionomiei, chipul sfinților devenind mai "luminos", mai "radiant", mai plin de bucurie autentică, mai fericit, mai senin. Asta este ceea ce percepe un om în stare normală la un sfânt, dincolo de senzația foarte stranie a deosebirii între sacru și profan, între domeniul sfințeniei și domeniul lumescului sau chiar al păcatului (iar aici senzațiile depind de fiecare în parte, în cazul unora putându-se ajunge până la hule și înjurături la adresa sfinților, atât de mare fiind diferența spirituală între ei).

În cazul sfântului Serafim de Sarov, după cum bine se vede din citatul dat de Florin-Ionuț, Motovilov îl vede strălucitor, în chip luminos (însă nu vede însăși lumina necreată izvorând din Hristos Dumnezeu, ci vede doar reflectarea ei în viața și chipul sfântului), dar pentru că și Motovilov intrase, după cum foarte clar afirmă sfântul Serafim, sub lucrarea Duhului Sfânt, altfel nu ar fi putut avea acea percepție. ”Sf. Serafim i-a raspuns: "Nu te teme, prietene al lui Dumnezeu, acum si tu esti la fel de stralucitor ca mine. Înseamna ca si tu esti în lumina Duhului Dumnezeiesc, altfel nu m-ai putea vedea ca sunt asa. Asta nu face decât să confirme, să întărească spusele sfântului Grigorie Palama, iar pe de altă parte să arate unitatea experienței teologice și duhovnicești specifică Răsăritului creștin (ortodox), unitate care vine din unitatea lucrării Duhului Sfânt, Același lucrând cu Apostolii, Același lucrând cu Palama, Același lucrând cu Serafim la veacuri de ani distanță între ei. Este manifestarea concretă la nivel istoric a Sfintei Tradiții și reflectarea unității ei lăuntrice, indiferentă la trecerea veacurilor. Totuși în cazul relatării cu sfântul Serafim de Sarov, nu este cazul vederii directe a luminii necreate a lui Hristos, ci este cazul unei observări indirecte a strălucirii harului, așa cum se "reflectă" în sfinți, însă și aici este vorba foarte clar despre vedere sub influența lucrării Duhului Sfânt, adică a unei lucrări dumnezeiești supranaturale, nu de vreo vedere în stare naturală. Asta întărește și mai mult ceea ce am afirmat înainte în alte postări.

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Nu sesizați cât e de trasă de păr toată povestea asta?...
Mai bine zis, e pusă cu mâna, a la Maradona...:)
Cătălin2 afirma foarte clar că, după părerea domniei sale, în acele fotografii a avut loc o minune. Prin urmare nu poate fi, prin prisma vederilor sale, decât mâna lui Dumnezeu, în niciun caz "mâna lui Maradona". (Probabil că "așa a îngăduit Domnul".)
Reply With Quote
  #149  
Vechi 01.08.2013, 07:54:29
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Cine este fara de pacat acesta sa arunce cu piatra a spus Hristos. da consider ca noi oamenii suntem pacatosi in diferite grade. Si da, cei care se impartasesc sunt pacatosi, ca doar Hristos pentru noi a venit , nu a venit pentru sfinti, iar Impartasania de aceea este medicament sa vindece de pacat pacatosii. Si nu am spus pacatosi de moarte , astea sunt cuvinte pe care mi le bagati in gura intentionat.
Doamnă, nu ați afirmat explicit dar ați presupus în mod implicit. Dacă am urma logica dumneavoastră am ajunge să credem că toți ceilalți de acolo din poze sunt lipsiți de harul Botezului, complet lipsiți, de vreme ce nu mai au nici măcar un firicel de lumină "harică". Asta vreți să spuneți, că toți de acolo, inclusiv preoții, nu mai au har de la Botez, de vreme ce nici unul nu mai are nici măcar un dram din lumina care se vede în cazul acelor "persoane luminoase"?
Reply With Quote
  #150  
Vechi 01.08.2013, 08:38:10
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit Superstiția "ortodoxă" la mare preț mai este ...

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Aparatele tot mai performante pot surprinde unele lucruri nesesizate de ochi. Dau un exemplu: acum cativa ani a nins atat de tare, incat nu se vedea la un metru. M-am gandit sa fotografiez acesti fulgi de nea, care formau o adevarata perdea. Pe fotografie nu a aparut nici un fulg de nea, in schimb se vede un cap urias, cu ochi, nas si gura, de consistenta nebuloasei, fara trup deasupra casei vecinilor! M-am mirat f mult de aceasta fotografie, fara sa imi pot explica ce am surprins in imagine. Iarasi, acum catava vreme, colega noastra Dorina Stoica, a postat o fotografie facuta la Ierusalim, imagine pe care se putea vedea ca un glob luminos. Nu cred ca sunt chiar atat de rare fotografiile, in care putem vedea ceva mai mult decat am fotografiat noi...
Totuși să nu amestecăm și să nu punem pe același plan "nebuloasele" și "globurile luminoase" cu harul Duhului Sfânt, nici nebuloasele și globurile luminoase din "realitate", nici cele de prin închipuirea noastră neeliberată de tot felul de superstiții.

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Dar fotografia cu femeia prospat botezata, scaldata in lumina, este cu adevarat impresionanta, ...
Sesizez că este încă o dată când postați pe un fir de discuție fără să citiți ceea ce s-a scris până la postarea nr. 145. Dacă ați fi citit nu ați mai fi făcut astfel de afirmații, la fel ca și în cazul firului despre imaculata concepție. Dar așa e unii mai șmecheri, în timp ce alții umplu pagini întregi cu argumente și polemici; vin șmecherii la sfârșit și fac afirmații și trag concluzii deși pe parcursul discuției aceste "adevărat impresionante" au fost desființate din temelii. Așa se umple pas cu pas galeria superstițioșilor ortodocși; unii erau pe la începutul meciului, alții vin la mjlocul lui sau chiar la sfârșit și se comportă de parcă odată cu venirea lor ar fi început partida.

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
..., caci se spune, ca nu putem avea mai mult Duh Sfant ca la botez (l-am citat dintr-o predica despre Sf. Botez pe IPS. Serafim Joanta).
Păi ori se spune, ori a spus cineva. Dar mă îndoiesc că ÎPS Serafim ar fi putut să facă o astfel de afirmație. Posibil să fi spus altceva și să fie o intrepretare greșită pe parcurs, pe parcursul trecerii vorbelor de la "a spus cineva, cutare ..." la "se spune". Cum se transformă vorbele trecând prin gura și auzitele ortodocșilor, ca la telefonu' fără fir :))) ....

Nu este adevărat că un creștin nu poate să aibă mai mult Duh Sfânt decât la botez. În primul rând că poate avea mai mult de la alte Sfinte Taine, precum Ungerea cu Duhul Sfânt ori Împărtășirea. În al doilea rând poate să "acumuleze" mai mult printr-o viață de sfințenie și prin daruri de sfințenie pe care le poate face Dumnezeu.

Last edited by Decebal; 01.08.2013 at 08:41:50.
Reply With Quote
Răspunde