![]() |
![]() |
|
#471
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre ceea ce se sustine despre impartasanie am scris deja sute de mesaje, prea multe pentru o chestiune marginala, care e sustinuta doar de cateva persoane, Biserica practicand ceea ce sustin si eu. Tot ce scriu eu incerc sa fie in acord cu ceea ce sustine Biserica, pentru ca acesta e adevarul, Biserica este stalp si temelie a adevarului, nu a gresit niciodata si nu s-a intors niciodata la ce era in primele secole, pentru ca a imbunatatit tot timpul practicile sale (nu si dogmele, care raman aceleasi intotdeauna). |
#472
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aceasta problema gresita a aparut in timpurile noastre odata cu cartea parintelui Schmemann, scrisa in 1961. Acesta isi dorea o reformare liturgica. Avea nevoie ortodoixa de o reformare liturgica? Nu, evident, pentru ca Sfanta Biserica e infailibila, nu are greseli si nu are nevoie de reforme. Lucrarea contine multe greseli, chiar parintele Pruteanu spune ca parintele Schmemann era un slab cunoscator al istoriei cultului si a documentelor. Dar chiar parintele Schmemann scrie in prefata ca lucrarea este doar o reflectie personala, nu o lucrare stiintifica. Insa unii au luat aceasta lucrare ca o lucrare de referinta, ajungand sa dezvolte controverse. Dar de la ce a pornit aceasta dorinta de refomare liturgica a parintelui Schmemann? A fost influentat de reformarea facuta de teologii catolici dupa cocneptii protestante, acestia pregatind Conciliul Vatican II, care a adoptat unele idei ecumeniste. Parintele Pomazanski arata influentele protestante din lucrarea parintelui Schmemann: http://www.cuvantul-ortodox.ro/parin...der-schmemann/ La fel spune si Parintele Gheorghe Calciu, referindu-se la cei ce sustin impartasania deasa fara spovedanie de fiecare data, chiar tu ai dat articolul, la care eu am raspuns aici: https://www.crestinortodox.ro/forum/...&postcount=213 |
#473
|
|||
|
|||
![]()
eu nu am pretins nimic, daca vrei sa tii cont de ce am scris e ok, daca nu e la fel.
inca ceva si cred ca ma las de acest forum, mai degraba va las in pace pentru ca inteleg ca e mai bine asa, dar vreau sa-mi raspunzi daca in citatul de mai jos este vorba doar despre crestini sau despre toti oamenii: "Precum v-am iubit Eu pe voi, așa să vă iubiți și voi unul pe altul”
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul. |
#474
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aici sunt cateva citate despre invatatura Bisericii, legat de ceea ce intrebai in mesajul anterior: http://ortodoxie-catolicism.blogspot.ro/ |
#475
|
|||
|
|||
![]()
Se pare că nu și pentru colegul nostru. :)
Citat:
|
#476
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Câți preoți se spovedesc de fiecare dată înainte Sfânta Liturghie? |
#477
|
|||
|
|||
![]()
Care practică? S-a schimbat Scopul Sfintei Liturghii? Ți-am spus că nu suntem roboței supuși unor reguli rigide prost înțelese de tine. Fiecare credincios are o legătură pesonală cu Hristos prin duhovnic. Iar duhovnicul leagă sau dezleagă în funcție de persoană și starea lui duhovnicească. Evident la cei care sunt la început este exclusă împărtășirea fără spovedanie. Dar nu poți să excluzi ”practici” care sunt de la început în Biserică și s-au păstrat până astăzi. Iar cei mai buni conservatori a acestor ”practici” sunt chiar preoții.
|
#478
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Uite ce raspuns am gasit la un arhimadrit: "Noi, preotii, datorita harului primit in hirotonie suntem asemenea cu ingerii, desi oameni fiind, avem nenumarate pacate." Aceasta e o dilema de tip protestant, ei considera ca un preot nu poate sa fie diferit de un credincios. Raspunsul e mult mai simplu pentru un ortodox adevarat: Atat preotii cat si mirenii fac exact cum invata Sfanta Biserica de 1500 de ani, de cand s-a adoptat aceasta practica. Un ortoodx are intredere in Sfanta Biserica si o respecta, cineva care conceptii ecumensite nu, vrea sa o reformeze. |
#479
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#480
|
|||
|
|||
![]() Citat:
eu stiu asa: botez, ungere cu mir, impartasanie, asa se primeste taina sau esti initiat, scuze pt exprimare daca e gresita. spovedania e altceva. am citit undeva ca daca faceai aceleasi pacate erai excomunicat. din cate stiu nici grecii nu leaga spovedania de impartasanie.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 05.05.2011 23:34:45 |
Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 16:04:00 |
Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 17:56:11 |
|