Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfintele Pasti - Invierea Domnului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.04.2018, 02:16:00
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sfantul Ioan Casian a trait in perioada cand nu se stabilizase practica de azi.
Care practică? S-a schimbat Scopul Sfintei Liturghii? Ți-am spus că nu suntem roboței supuși unor reguli rigide prost înțelese de tine. Fiecare credincios are o legătură pesonală cu Hristos prin duhovnic. Iar duhovnicul leagă sau dezleagă în funcție de persoană și starea lui duhovnicească. Evident la cei care sunt la început este exclusă împărtășirea fără spovedanie. Dar nu poți să excluzi ”practici” care sunt de la început în Biserică și s-au păstrat până astăzi. Iar cei mai buni conservatori a acestor ”practici” sunt chiar preoții.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.04.2018, 16:17:30
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Care practică? S-a schimbat Scopul Sfintei Liturghii? Ți-am spus că nu suntem roboței supuși unor reguli rigide prost înțelese de tine. Fiecare credincios are o legătură pesonală cu Hristos prin duhovnic. Iar duhovnicul leagă sau dezleagă în funcție de persoană și starea lui duhovnicească. Evident la cei care sunt la început este exclusă împărtășirea fără spovedanie. Dar nu poți să excluzi ”practici” care sunt de la început în Biserică și s-au păstrat până astăzi. Iar cei mai buni conservatori a acestor ”practici” sunt chiar preoții.
Cum care practica si cum numai eu inteleg prost? Eu sustin ce sustine Biserica de 1500 de ani, ceea ce au sustinut toti sfintii de atunci pana azi (afara de 3 sfinti colivari sau 4). Tu sustii ce spune un teolog care a scris o lucrare gresita, alcatuita avand la baza conceptiile catolice (reformare facuta si de ei in spirit protestant). Cati sunt cei ce sustin aceste lucruri azi, cei care s-au luat dupa acea lucrare? Sa fie vreo 20 de preoti si cateva sute de credinciosi in toata lumea ortodoxa? Parintii colivari au fost primii care au sustinut reintoarcerea la practica primelor secole. Desi au trecut doua secole, pana la parintele Schmemann nimeni nu a adoptat aceasta practica si nu a luat in seama ce au spus. Am citit ca un parinte colivar (nu dintre sfinti) a locuit si la Brasov dupa ce au fost alungati de la Muntele Athos. Spune ca toti se uitau ca la circ la el, pentru ca stiau cum se impartaseste. Daca era o practica buna de ce n-a adoptat-o nimeni, nu te-ai intrebat? Cei care s-au luat dupa parintele Schmemann spun si multe neadevaruri, ca unele tari au aceasta practica si ar fi chiar majoritari. De unde, doar in Cipru sau Creta (nu ami retin in care din ceel doua) sunt unii credinciosi care nu s-au spovedit cu anii, dar s-au impartasit, dar nu pentur ca ar fi adoptat practica parintilor colivari, ci din cauza neglijentei si nestiintei.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 29.04.2018, 22:48:07
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cum care practica si cum numai eu inteleg prost? Eu sustin ce sustine Biserica de 1500 de ani, ceea ce au sustinut toti sfintii de atunci pana azi (afara de 3 sfinti colivari sau 4).
Majoritatea Sfinților Părinți au practicat și recomandat împărășirea des, sistematică. Tot Sfinții Părinți au văzut drept prim scop al Liturghiei împărtășirea clerului și a credincioșilor. În unele rugăciuni din Sf. Liturghie preotul cere învrednicirea clerului și a credincioșilor participanți de a se împărtăși. Niciun cuvânt, nicio rugăciune din Sf. Liturghie nu este fără sens, ele sunt vii și ne îndreaptă către scopul final, anume unirea cu Hristos. Esența ortodoxiei este trăirea Liturghiei, nu Liturghia, iar a trăi înseamnă să faci, nu să rămâi pasiv.


Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sa fie vreo 20 de preoti si cateva sute de credinciosi in toata lumea ortodoxa?
..:)) Doar eu cunosc îi jur de 10 preoți.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca era o practica buna de ce n-a adoptat-o nimeni, nu te-ai intrebat?
...:)) Mă gândesc să-ți fac cadou un bilet cu pelerinaje prin Grecia, poate așa te vei trezi la realitate.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.04.2018, 19:50:45
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Majoritatea Sfinților Părinți au practicat și recomandat împărășirea des, sistematică. Tot Sfinții Părinți au văzut drept prim scop al Liturghiei împărtășirea clerului și a credincioșilor. În unele rugăciuni din Sf. Liturghie preotul cere învrednicirea clerului și a credincioșilor participanți de a se împărtăși. Niciun cuvânt, nicio rugăciune din Sf. Liturghie nu este fără sens, ele sunt vii și ne îndreaptă către scopul final, anume unirea cu Hristos. Esența ortodoxiei este trăirea Liturghiei, nu Liturghia, iar a trăi înseamnă să faci, nu să rămâi pasiv.
Dimpotriva, sfintii au recomandat si avertizat despre luarea cu nevrednicie a impartasaniei si su recomandat pregatirea inainte de aceasta. La inceput impartasirea se lua dupa masa, probabil in fiecare zi. De ce nu s-a pastrat aceasta, desi se facea pe timpul Apostolilor? Pentru ca Sfantul Apostol spune ca multi s-au imbolnavit si unii au murit din cauza impartasirii fara pregatire. Asta nu spun niciodata cei ce sustin aceasta inovatie. De ce? Ii salveaza ei? Argumentele lor sunt false, eronate sau citate scoase din context.
Atat Sfantul Ioan Casian cat si Sfantul Ioan Gura de Aur spun de cei ce practicau si propovaduiau impartasirea odata pe an sau la doi ani. Si nu impotriva practicii de azni, cum dau de inteles scriitorii care dau aceste citate ca argument.

Iata ce spun sfintii de dupa primele secole. Sfântul Teofan Zavoratul: „Spovedania și Sfânta Împărtășanie sunt neaparat necesare: una curățește, cealaltă este baia, plasturele și hrana. Trebuie să ne împărtășim în toate cele patru posturi. Și mai putem adăuga, în Postul Mare și cel al Nașterii Domnului să ne împărtășim de două ori… Și mai putem adăuga, dar nu prea mult, ca să nu devenim neglijenți față de împărtășanie." Sfantul Paisie Aghioratul spune: "„N-are atâta importanță cât de des se împărtășește cineva, ci mai cu seamă felul în care se pregătește pe sine pentru aceasta, și cât de mult Îl păstrează înăuntrul său pe Hristos după aceea. Dacă ar fi fost să se sfințească omuI așa, pur și simplu, atunci toți preoții care se impărtășesc în cursul săptămânii și în fiecare duminică ar fi deja sfinți!"
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Lumina sfanta de la Ierusalim mihai_1991 Intamplari adevarate 195 05.05.2011 23:34:45
Lumina de la Ierusalim Baciu Ciprian Intrebari utilizatori 0 03.04.2010 16:04:00
Sfanta Lumina de la Ierusalim ileana61 Despre Biserica Ortodoxa in general 40 17.01.2009 17:56:11