Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfintele Pasti - Invierea Domnului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.04.2018, 21:06:28
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Așa ceva eu nu am spus. Ai vrut să spui modul de înțelegere/raportare a unor credincioși și clerici.
Am spus de argumentele aduse de cei ce sustin ceea ce spui tu. Adica faptul ca Biserica a adoptat niste reguli manastiresti si a deviat de la practica impartasirii dese si fara spovedanie de fiecare data.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Altă eroare. Ai vrut să spui mai multe împărtășiri cu o singură spovedanie, dar numai cu binecuvântarea duhovnicului. Cele 4 posturi + miercurea/vinerea nu sunt zile de post?
Stii foarte bine ce am vrut sa spun, pentru ca am mai discutat de zeci de ori despre aceste lucruri. De ce crezi ca de data asta vei intelege care e adevarul, ca sa reluam discutia? Pentru ca eu in niciun caz nu o sa spun vreodata altceva decat ce am sustinut si pana acum, niciodata n-o sa spun ca un grup mic de ecumenisti au gasit adevarul, iar Biserica s-a inselat sute de ani. Nu exista mai multe impartasiri cu o singura spovedanie, aceasta e o practica luata de la catolici.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Biserica spune că nu te poți împărtăși doar dacă ai păcate de moarte care te rup de Biserică. Cu toate astea nu am auzit la nimeni o asemea practică. În schimb se practică și spovedania sistematică (la 3-4 săptămâni) cu împărtășire săptămânală. Poți primi canon de la duhovnic să ții post înainte de te împărtăși sau să te spovedești de fiecare dată înainte de împărtășire, dar asta este cu totul altceva. Nu te poți împărtăși fără binecuvântarea duhovnicului. Scopul Sfintei Liturghii este împărtășirea credincioșilor (comuniunea euharistică) și nu doar împărtășirea preotului. Dacă ai fi știut lucrurile astea nu ai mai vedea ecumeniști unde nu este cazul.
Asta spun catolicii, nu Biserica Ortodoxa. Aceasta practica este copiata de la catolici. Ecumensimul ataca invatatura din Crez despre Biserica, adica "Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica". Tu nu intelegi ca Biserica este sfanta, nu are greseli si nu poate avea. Tu esti atras doar de cei cativa care protesteaza fata de tot felul de practici ale Bisericii, considerandu-le gresite. Inca un argument pe care ti-l dau ca esti atras de conceptii ecumeniste, adica o gandire de tip protestant. Biserica este sfanta si infailibila in toate perioadele. Poate doar sa imbunatateasca si imbogateasca niste practici. Asa cum s-a intamplat si cu impartasania, s-a trecut de la luarea ei dupa masa, apoi s-a hotarat sa fie separata, sa se tina chiar si un post, iar in final sa fie precedata de spovedanie.

Este fals ca in alte Biserici ar fi fost practica de la inceput tot timpul. Primii care au propovaduit ceea ce spui tu au fost parintii colivari. Acestia s-au impartasit si ei ca si noi pana la aparitia discutiei despre pomenirea mortilor duminica. Culmea e ca au adoptat aceasta practica doar ca o justificare pentru ceea ce sustineau ei, nepomenirea mortilor duminica. Probabil au luat acesta practica de la catolici. Cel mai bun argument impotriva a ceea ce sustin cei pe care ii urmezi e ca Biserica nu a urmat aceasta practica, desi ar fi trebuit, daca ea era cea corecta si cea de acum e gresita. Au redescoperit ce spuneau parintii colivari abia teologii ortodocsi ajunsi in occident, in sec. XX. Multi din ei influentati de conceptiile ecumeniste. Din fericire aproape nimeni nu i-a bagat in seama, decat cei care aveau si ei tendinte ecumeniste. Doar in Creta sau Cipru spunea un calugar ca nu se spovedesc credinciosii inainte de toate impartasaniile, dar tin posturi mai aspre. Ambele au fost sub dominatie catolica secole.
Desigur ca Sfanta Liturghie nu se tine doar pentru impartasirea credinciosilor, o alta denaturare a celor ce sustin aceste lucruri.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Am o curiozitate: preoții de ce nu se spovedesc de fiecare dată înainte de a se împărătăși?
Invatatura (neo)protestanta sustine preotia pentur toti credinciosii, deci nefacand diferente intre pastori si credicniosi. In ortodoxie preotii nu sunt la fel ca si credinciosii, au hirotonie. Chiar si asa Parintele Cleopa spunea ca preotii sa se spovedeasca inainte de Sfanta Liturghie.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
P.S. Restul nu mai comentez, aștept răspuns de la Pr. Pruteanu.
Am aratat eu tot ce a spus, ce ar mai putea sa-ti spuna? Doar sa-ti recomande un dex. Unora nu le raspunde tocmai induhovnicit in privat, daduse o femeie ce i-a raspuns in privat.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.04.2018, 08:02:56
Ali Baba Ali Baba is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.10.2017
Mesaje: 707
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Am spus de argumentele aduse de cei ce sustin ceea ce spui tu. Adica faptul ca Biserica a adoptat niste reguli manastiresti si a deviat de la practica impartasirii dese si fara spovedanie de fiecare data.

Stii foarte bine ce am vrut sa spun, pentru ca am mai discutat de zeci de ori despre aceste lucruri. De ce crezi ca de data asta vei intelege care e adevarul, ca sa reluam discutia? Pentru ca eu in niciun caz nu o sa spun vreodata altceva decat ce am sustinut si pana acum, niciodata n-o sa spun ca un grup mic de ecumenisti au gasit adevarul, iar Biserica s-a inselat sute de ani. Nu exista mai multe impartasiri cu o singura spovedanie, aceasta e o practica luata de la catolici.

Asta spun catolicii, nu Biserica Ortodoxa. Aceasta practica este copiata de la catolici. Ecumensimul ataca invatatura din Crez despre Biserica, adica "Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica". Tu nu intelegi ca Biserica este sfanta, nu are greseli si nu poate avea. Tu esti atras doar de cei cativa care protesteaza fata de tot felul de practici ale Bisericii, considerandu-le gresite. Inca un argument pe care ti-l dau ca esti atras de conceptii ecumeniste, adica o gandire de tip protestant. Biserica este sfanta si infailibila in toate perioadele. Poate doar sa imbunatateasca si imbogateasca niste practici. Asa cum s-a intamplat si cu impartasania, s-a trecut de la luarea ei dupa masa, apoi s-a hotarat sa fie separata, sa se tina chiar si un post, iar in final sa fie precedata de spovedanie.

Este fals ca in alte Biserici ar fi fost practica de la inceput tot timpul. Primii care au propovaduit ceea ce spui tu au fost parintii colivari. Acestia s-au impartasit si ei ca si noi pana la aparitia discutiei despre pomenirea mortilor duminica. Culmea e ca au adoptat aceasta practica doar ca o justificare pentru ceea ce sustineau ei, nepomenirea mortilor duminica. Probabil au luat acesta practica de la catolici. Cel mai bun argument impotriva a ceea ce sustin cei pe care ii urmezi e ca Biserica nu a urmat aceasta practica, desi ar fi trebuit, daca ea era cea corecta si cea de acum e gresita. Au redescoperit ce spuneau parintii colivari abia teologii ortodocsi ajunsi in occident, in sec. XX. Multi din ei influentati de conceptiile ecumeniste. Din fericire aproape nimeni nu i-a bagat in seama, decat cei care aveau si ei tendinte ecumeniste. Doar in Creta sau Cipru spunea un calugar ca nu se spovedesc credinciosii inainte de toate impartasaniile, dar tin posturi mai aspre. Ambele au fost sub dominatie catolica secole.
Desigur ca Sfanta Liturghie nu se tine doar pentru impartasirea credinciosilor, o alta denaturare a celor ce sustin aceste lucruri.

Invatatura (neo)protestanta sustine preotia pentur toti credinciosii, deci nefacand diferente intre pastori si credicniosi. In ortodoxie preotii nu sunt la fel ca si credinciosii, au hirotonie. Chiar si asa Parintele Cleopa spunea ca preotii sa se spovedeasca inainte de Sfanta Liturghie.

Am aratat eu tot ce a spus, ce ar mai putea sa-ti spuna? Doar sa-ti recomande un dex. Unora nu le raspunde tocmai induhovnicit in privat, daduse o femeie ce i-a raspuns in privat.
esti impasibil in a prezenta niste ineptii drept adevaruri supreme, ortodoxe, in a te pozitiona mereu ca un aparator al dreptei credinte ortodoxe, dar de fapt esti orice altceva numai un cunoscator al acestei credinte nu.

impartasania si spovedania sunt taine diferite, fundamental diferite. orice crestin adevarat poate demonstra decisiv, impartasirea inseamna bucurie, spovedania sincera presupune o traire complet diferita, de durata, posibil pentru toata viata. de altfel istoria bisericii crestine arata asta, dar tu nu ai de unde s-o cunosti.

ti-am spus ca am sa-i citesc cartea lui chifar, preot, profesor, doctor in teologie, personalitate importanta a ortodoxiei romanesti. am terminat primul volum din "istoria crestinismului", nu merg mai departe pentru ca nu-mi place, este scrisa destul de simplist, de pe pozitii ultraortodoxe si sunt oarecum dezamagit. dar am sa-ti postez niste poze, ca sa vezi cat de departe esti de ce inseamna de fapt pozitia ortodoxa si cat de absurde sunt punctele tale de vedere, tu, de fapt, esti influentat de cine stie ce calugar ortodox trait in izolare si atins de psihoze si fobii antisociale.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.04.2018, 15:34:12
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ali Baba Vezi mesajul
esti impasibil in a prezenta niste ineptii drept adevaruri supreme, ortodoxe, in a te pozitiona mereu ca un aparator al dreptei credinte ortodoxe, dar de fapt esti orice altceva numai un cunoscator al acestei credinte nu.

impartasania si spovedania sunt taine diferite, fundamental diferite. orice crestin adevarat poate demonstra decisiv, impartasirea inseamna bucurie, spovedania sincera presupune o traire complet diferita, de durata, posibil pentru toata viata. de altfel istoria bisericii crestine arata asta, dar tu nu ai de unde s-o cunosti.

ti-am spus ca am sa-i citesc cartea lui chifar, preot, profesor, doctor in teologie, personalitate importanta a ortodoxiei romanesti. am terminat primul volum din "istoria crestinismului", nu merg mai departe pentru ca nu-mi place, este scrisa destul de simplist, de pe pozitii ultraortodoxe si sunt oarecum dezamagit. dar am sa-ti postez niste poze, ca sa vezi cat de departe esti de ce inseamna de fapt pozitia ortodoxa si cat de absurde sunt punctele tale de vedere, tu, de fapt, esti influentat de cine stie ce calugar ortodox trait in izolare si atins de psihoze si fobii antisociale.
M-am gandit ce raspuns sa iti dau si m-am oprit asupra unui articol al Mitropolitului Andrei Andreicut de pe site: https://www.crestinortodox.ro/sfatur...sca-68598.html
Se refera la pasajul din Evanghelia dupa Matei: "Nu dati cele sfinte cainilor, nici nu aruncati margaritarele voastre inaintea porcilor, ca nu cumva sa le calce in picioare si, intorcandu-se, sa va sfasie pe voi". Explica mai departe "Dupa cuvantul scripturistic, cainii sunt oamenii necredinciosi, iar porcii sunt oamenii viciosi." Si "Cu scuzele de rigoare, vom spune ca in aceasta categorie ar putea fi catalogati scepticii, ateii, sau cei care se indoiesc de invatatura crestina." Aici pot fi inclusi toti cei ce nu accepta dreapta credinta. Mai scrie " Nu certa pe cel batjocoritor, ca sa nu te urasca;"

Celui ce nu-i place adevarul are si o mandrie mare, nu-i place sa fie contrazis, ajunge sa aiba ceva cu tine pentru ca l-ai contrazis. Eu tot timpul ti-am vorbit cat am putut de frumos, abtinandu-ma la fel cum m-am straduit si acum sa nu-ti raspund pe masura. Desi aveam destule motive, avand in vedere ca scrii tot timpul aiureli si nu intelegi textele citite. Eu ti-am explicat lucrurile pe care le intrebai, pierzandu-mi timpul cu tine. Culmea e ca, desi nu stii despre ce vorbesti (cum ai recunoscut si tu, ca nu stii prea multe din invatatura), scrii impotriva crestinismului si ortodoxiei, ai ajuns, in mandria ta, sa crezi ca esti si mare teolog, stii mai multe decat toti cei care chiar stiu. Ti-am mai spus acum ceva timp ca n-o sa mai vorbesc cu tine, ti-am mai dat o sansa, dar ai aratat ce caracter ai, ce stii si ce dorinta de a afla adevarul ai. De acum incolo n-o sa-ti mai raspund, te rog sa nu-mi mai scrii mesaje. Nu mai da niciun citat, tu nu intelegi textele alb pe negru, mai bine roaga-te sa te lumineze sa vezi adevarul.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.04.2018, 16:55:25
Ali Baba Ali Baba is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.10.2017
Mesaje: 707
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
M-am gandit ce raspuns sa iti dau si m-am oprit asupra unui articol al Mitropolitului Andrei Andreicut de pe site: https://www.crestinortodox.ro/sfatur...sca-68598.html
Se refera la pasajul din Evanghelia dupa Matei: "Nu dati cele sfinte cainilor, nici nu aruncati margaritarele voastre inaintea porcilor, ca nu cumva sa le calce in picioare si, intorcandu-se, sa va sfasie pe voi". Explica mai departe "Dupa cuvantul scripturistic, cainii sunt oamenii necredinciosi, iar porcii sunt oamenii viciosi." Si "Cu scuzele de rigoare, vom spune ca in aceasta categorie ar putea fi catalogati scepticii, ateii, sau cei care se indoiesc de invatatura crestina." Aici pot fi inclusi toti cei ce nu accepta dreapta credinta. Mai scrie " Nu certa pe cel batjocoritor, ca sa nu te urasca;"

Celui ce nu-i place adevarul are si o mandrie mare, nu-i place sa fie contrazis, ajunge sa aiba ceva cu tine pentru ca l-ai contrazis. Eu tot timpul ti-am vorbit cat am putut de frumos, abtinandu-ma la fel cum m-am straduit si acum sa nu-ti raspund pe masura. Desi aveam destule motive, avand in vedere ca scrii tot timpul aiureli si nu intelegi textele citite. Eu ti-am explicat lucrurile pe care le intrebai, pierzandu-mi timpul cu tine. Culmea e ca, desi nu stii despre ce vorbesti (cum ai recunoscut si tu, ca nu stii prea multe din invatatura), scrii impotriva crestinismului si ortodoxiei, ai ajuns, in mandria ta, sa crezi ca esti si mare teolog, stii mai multe decat toti cei care chiar stiu. Ti-am mai spus acum ceva timp ca n-o sa mai vorbesc cu tine, ti-am mai dat o sansa, dar ai aratat ce caracter ai, ce stii si ce dorinta de a afla adevarul ai. De acum incolo n-o sa-ti mai raspund, te rog sa nu-mi mai scrii mesaje. Nu mai da niciun citat, tu nu intelegi textele alb pe negru, mai bine roaga-te sa te lumineze sa vezi adevarul.
intotdeauna am incercat sa vorbesc/scriu din punctul de vedere al istoriei crestinismului si al felului in care a evoluat de-alungul secolelor, mai ales al celor de inceput. poate am gresit cand am folosit citate din biblie, dar am cautat sa postez din cele relevante pentru situatia respectiva, clare. nu pentru ca sunt cunoscator ci pentru a argumenta atunci cand am fost acuzat sau jignit. dar e posibil sa fi gresit. nu ma pot abtine atunci cand sunt chestiuni evidente, uite in cazul asta, desi nu as fi vrut deloc sa ma bag in discutia asta, impartasania si spovedania sunt chestiuni fundamental diferite si daca ai fi citit ce se intampla in primul mileniu de crestinism ai fi stiut si tu.

te-am suparat si-mi pare sincer rau, dar tu faci mereu o imensa greseala, atunci cand te pui de o parte a unei baricade invizibile, impotriva a ceea ce numesti ecumenisti. uite cum incheie paragraful schismei din 1054 nicolae chifar:

"Analizand documentele schismei, se poate trage concluzia ca formal nu se rupea comuniunea dintre cele doua Biserici ci se anatemizasera reciprioc patriarhul Mihail Celularie al Constantinopolului si cardinalul Humbert ca delegat papal impreuna cu cei apropiati lor....
... in fata istoriei actul de excomunicare este un act personal al cardinalului Humbert si insotitorilor lui, care la 16 iulie 1054 nu mai reprezentau formal Biserica romana."

repetarea obsesiva ca Biserica ortodoxa este singura detinatoare a crestinismului este doar un sentimentalism lipsit de fundamente legale si de dogma. este si cauza diverselor fanatisme ce le regasim in societatea noastra. mai departe, dl Chifar:

"...In timp ce Bisericile Ortodoxe trebuie sa accepte realitatea si dreptul la existenta al Bisericilor unite, Biserica Romano-Catolica trebuie sa recunoasca la randul ei ca politica unionista nu corespunde dorintei de unitate, ci propagandei si prozelitismului catolic. De aceea, ea trebuie parasita pentru a se crea premisele unui dialog teologic sincer, serios si real, sustinut de ambele Biserici ce se recunosc reciproc Biserici surori egale, detinand impreuna adevarul de credinta revelat care trebuie pastrat, marturisit si propovaduit pentru mantuirea oamenilor."

volumele sunt destinate "in primul rand studentilor la teologie, clerului, publicului avizat, dar si cititorilor obisnuiti", asa cum scrie in prefata, deci acesta, paragraful de mai sus, este punctul de vedere al BOR, nu altul, draga Cataline.

te sfatuiesc, cu toata inima si cu simpatie (poate nu razbate deloc din mesajele ce ti le-am adresat, dar exista cu adevarat), sa citesti lucrari stiintifice, chiar asa, ultraortodoxe cum e aceasta. patima o ai, ortodoxismul exacerbat il detii, ramane sa-i adaugi si baza stiintifica, complementara. atunci vei putea sa ne dai lectii adevarate, bazate mai putin pe invataturile calugaresti.

ps.asa cum imi reprosezi si imi asum greseala, am folosit pasaje din biblie si chiar mi-am permis atentionari bazate pe aceleasi scrieri biblice. mi-ar fi placut sa mi se spuna ca gresesc si sa mi se explice de ce le folosesc gresit. dar raspunsurile au fost de genul "iete cine vorbeste..."
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.04.2018, 21:02:28
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Problema ta este ca tu crezi ca esti expert in orice domeniu, chiar daca ai citit doar cateva randuri din acel domeniu. Citesti o carte dubioasa de istorie, crezi ca tu stii mai bine decat toti istoricii, toti sunt prosti si doar tu stii aevarul. Citesti doua randuri despre crestinism pe site-uri cu informatii false, deja crezi ca esti cel mai mare teolog, toti se insala, sfintii au gresit etc. Si nu ai nicio indoiala ca te-ai insela, deja poti da si lectii. Degeaba ti-as scrie orice, tu stii mai bine. Culmea, tu esti necredincios, dar tii neaparat sa arati altora ce trebuie sa creada si ca se insala, tu stii mai bine ce trebuie sa creada ei si care e invatatura ortodoxa. Nu am discutat destul cu ortodocsii ecumenisti pe forum, mai lipseste sa discut si cu un necredincios ecumenist. Tu ai intrat mai tarziu pe fourm, eu am disuctat de zeci de ori pe aceste teme, am dat citatele de zeci de ori. De ce sa discut cu tine daca oricum nu te intereseaza, tu tot necreddincios o sa ramai, ce importanta au pentru tine argumentele impotriva ecumensimului? Invatatura Bisericii se gaseste in catehisme, nu in pareri personale. Ecumenismul e o invatatura aparuta in secolul XX, din dogmele protestante. Invatatura ortodoxa exista de la inceput. Dar nu discut aceste lucruri cu tine, care deja crezi ca stii tot si nu te intereseaza nici subiectul.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 25.04.2018, 21:28:38
Ali Baba Ali Baba is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.10.2017
Mesaje: 707
Implicit

numai ca tu argumentezi cu sofisme, chiar daca esti mereu de buna credinta. esti complet acaparat de puncte de vedere calugaresti, nu poti sa iesi de acolo momentan.

tocmai, asta este diferenta, tu vii cu chestiuni gasite pe situri si chestii partizane, eu nu, daca sunt vehement uneori este pentru ca asa mi-e firea si pentru ca stiu ca asa e... si chiar daca nu cred cu adevarat, de ce nu as vrea sa-L descopar? de ce crezi ca nu-mi doresc sa-mi traga una-n cap intr-o zi? presupun ca vrem asta cu totii, presupun ca nu suntem demni, dar asta nu inseamna ca nu mi-o doresc.

in fine, stii ce am sa fac? :)) in chestiunile importante am sa-ti gasesc un teolog ortodox si am sa-ti arat cat de mult gresesc calugarii "tai". :))

ps.apropo, tema de mai sus e extrem de importanta, impartasania si spovedania, fa abstractie de mine si incercati s-o explicati. nu e suficient sa zici, asa-i la catolici sau aia e erezie...
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.04.2018, 19:18:36
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ali Baba Vezi mesajul
numai ca tu argumentezi cu sofisme, chiar daca esti mereu de buna credinta. esti complet acaparat de puncte de vedere calugaresti, nu poti sa iesi de acolo momentan.

tocmai, asta este diferenta, tu vii cu chestiuni gasite pe situri si chestii partizane, eu nu, daca sunt vehement uneori este pentru ca asa mi-e firea si pentru ca stiu ca asa e... si chiar daca nu cred cu adevarat, de ce nu as vrea sa-L descopar? de ce crezi ca nu-mi doresc sa-mi traga una-n cap intr-o zi? presupun ca vrem asta cu totii, presupun ca nu suntem demni, dar asta nu inseamna ca nu mi-o doresc.

in fine, stii ce am sa fac? :)) in chestiunile importante am sa-ti gasesc un teolog ortodox si am sa-ti arat cat de mult gresesc calugarii "tai". :))

ps.apropo, tema de mai sus e extrem de importanta, impartasania si spovedania, fa abstractie de mine si incercati s-o explicati. nu e suficient sa zici, asa-i la catolici sau aia e erezie...
Ceea ce nu intelegi tu e ca nu poti sa pretinzi ca esti mare cunoscator intr-un domeniu despre care nu stii aproape nimic si nici macar nu crezi in crestinism. De ce te intereseaza pe tine ce cred credinciosii, daca tu nu esti? Daca spui ca doresti sa afli adevarul trebuie sa accepti ca sunt persoane care stiu mai multe decat tine in domeniile pe care nu le cunosti prea mult. Ceea ce am spus eu e invatatura ortodoxa (crestina) dintotdeauna, numai aceasta se gaseste in catehisme, in hotararile sinoadelor si scrierile sfintilor. Nu o sa gasesti o alta invatatura, in speta cea ecumenista, in niciun catehism sau la niciun sfant. Despre invataturi ecumeniste sunt doar scrieri ale unor autori in ultima suta de ani, de cand a aparut ecumenismul. Am dat o multime de citate, incepand cu primul sinod de dupa perioada apostolica, pana in zilele noastre, nu are rost sa le mai dau pentru ca ar trebui sa repet acele mesaje, iar pe tine oricum nu o sa te intereseze. In ultima suta de ani sfintii au scris si impotriva conceptiilor ecumeniste, pentru ca aparuse aceasta invatatura.

Despre ceea ce se sustine despre impartasanie am scris deja sute de mesaje, prea multe pentru o chestiune marginala, care e sustinuta doar de cateva persoane, Biserica practicand ceea ce sustin si eu. Tot ce scriu eu incerc sa fie in acord cu ceea ce sustine Biserica, pentru ca acesta e adevarul, Biserica este stalp si temelie a adevarului, nu a gresit niciodata si nu s-a intors niciodata la ce era in primele secole, pentru ca a imbunatatit tot timpul practicile sale (nu si dogmele, care raman aceleasi intotdeauna).
Reply With Quote
  #8  
Vechi 28.04.2018, 01:30:03
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
niciodata n-o sa spun ca un grup mic de ecumenisti au gasit adevarul, iar Biserica s-a inselat sute de ani.
Nimeni nu a afirmat că ”Biserica s-a inselat sute de ani”, iar argumentele aduse de acești teologi sunt bine ancorate în Tradiția Bisericii. Însă tu refuzi să înțelegi că nu numai ceea ce tu înțelegi și bănuiesc că practici este normă industructibilă în toată Biserica.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu exista mai multe impartasiri cu o singura spovedanie, aceasta e o practica luata de la catolici.
De Paști sunt 3 Liturghii în 3 zile consecutive. Tu nu ai vazut niciun credincios care să se împărtășească în cele 3 zile sau măcar în primele 2 zile? Care este motivul pentru care nu ai putea să te împărășești și a doua zi? Câți preoți posteasc și se spovedesc în prima zi de Paști penru a putea săvârși a doua zi Sf. Liturghie?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asta spun catolicii, nu Biserica Ortodoxa. Aceasta practica este copiata de la catolici.
Habar nu ai despre ce vorbești, doar păcatele de moarte ne rup de Bisercă.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Tu nu intelegi ca Biserica este sfanta, nu are greseli si nu poate avea.
Iar tu nu înțelegi că nimeni nu afirmă că Biserica greșește, pentru că una este învățătura și altul este modul de înțelegere și punere în practică a învățăturii.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Tu esti atras doar de cei cativa care protesteaza fata de tot felul de practici ale Bisericii, considerandu-le gresite.
Nimeni nu protestează, ci doar semnalează.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Desigur ca Sfanta Liturghie nu se tine doar pentru impartasirea credinciosilor, o alta denaturare a celor ce sustin aceste lucruri.
Am spus scopul Sfintei Liturghii, și asta într-un anumit context.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In ortodoxie preotii nu sunt la fel ca si credinciosii, au hirotonie.
A fi hirotonit nu înseamnă că ești fără de greșeală, de ce nu se aplică aceeași regulă și preoților?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Chiar si asa Parintele Cleopa spunea ca preotii sa se spovedeasca inainte de Sfanta Liturghie.
Câți preoți se spovedesc de fiecare dată înainte Sfânta Liturghie?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 28.04.2018, 15:54:24
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Nimeni nu a afirmat că ”Biserica s-a inselat sute de ani”, iar argumentele aduse de acești teologi sunt bine ancorate în Tradiția Bisericii. Însă tu refuzi să înțelegi că nu numai ceea ce tu înțelegi și bănuiesc că practici este normă industructibilă în toată Biserica.
Ba da, dar tu probabil ai uitat ce spun chiar teologii pe care ii sustii (sau poate nici nu ai citit). Uite ce spune chiar parintele Schmemann, pe care il citeaza si cei 2-3 scriitori ortodocsi din vest care sustin aceste lucruri: "Consacrarea „tipicului monahal” a insemnat o „tradare” a functiei avute de monahism... el a triumfat apoi, patrunzand in toate sferele Bisericii, lucru grav pentru ca acea conceptie a sa initiala s-ar fi sters in detrimentul unei intelegeri in limbajul si categoriile traditiei speculative neo-platonice." Si „Monahii au introdus o noua forma de spovedanie de tip nesacramental prin marturisirea gandurilor in fata unui calugar batran, numita spovedanie spirituala. Cele doua spovedanii au fuzionat si au produs o denaturare a spiritualitatii.” Deci... teologii pe care ii sustii spun ca Biserica a cam luat-o pe cai gresite si singura solutie este reformarea Bisericii, intoarcerea la practicile "Bisericii primare". Orice ortodox isi da seama imediat ca acestea sunt conceptii protestante, cineva care e infleuntat de ideile ecumeniste nu-si poate da seama. Trebuie sa precizez ca tu spui ceva mai moderat, sa coexiste ambele practici (poate si parintele Pruteanu sustine asta, nu mai caut acum), in timp ce sustinatorii acestor practici sustin ca practica de azi e gresita, trebuie sa se reintoarca toti la impartasania deasa si fara spovedanie de fiecare data.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
De Paști sunt 3 Liturghii în 3 zile consecutive. Tu nu ai vazut niciun credincios care să se împărtășească în cele 3 zile sau măcar în primele 2 zile? Care este motivul pentru care nu ai putea să te împărășești și a doua zi? Câți preoți posteasc și se spovedesc în prima zi de Paști penru a putea săvârși a doua zi Sf. Liturghie?
Daca imi aduc bine aminte chiar eu m-am impartasit odata dupa Pasti, pentru ca nu apucasem sa o fac inainte. Si inainte de a ma impartasi m-am spovedit si am tinut si post. Nu am intalnit un preot care sa impartaseasca pe cineva fara sa se fi spovedit inainte, ii intreaba pe toti daca s-au spovedit inainte sa se impartaseasca. De asemenea, nu cunosc niciun laic care sa transforme darurile sau sa poata ierta pacatele la spovedanie, deci comparatia cu preotii e valabila doar pentru protestatism.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Habar nu ai despre ce vorbești, doar păcatele de moarte ne rup de Bisercă.
Probabil tu nu ai vazut care sunt pacatele de moarte. Sunt pacate care izvorasc din firea nostra cazuta si sunt inceputul tuturor celorlalte pacate, de aceea se numesc capitale. Toti avem aceste pacate intr-o masura mai mica unii, in una mai mare altii, doar traitorii despatimiti le-au cam eliminat: https://www.crestinortodox.ro/sfatur...te-144211.html Tu te referi la practica de la catolici, care se pot impartasi fara spovedanie daca au pacate mai usoare si trebuie sa se spovedeasca daca au pacate grele. Nu e o surpriza ca asta sustin si cei ce propovaduiesc impartasirea deasa, este practica luata de la catolici, nu de la practici de acum 1500 de ani, cum justifica ei.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Am spus scopul Sfintei Liturghii, și asta într-un anumit context.
Ca acela ar fi singurul scop al Liturghiei spune doar parintele Schmemann (si cei ce ii urmeaza conceptiile), care mai spune ca scopul ar fi fost denaturat de-a lungul timpului, punandu-se accentul pe rugaciune. Chiar parintele Pruteanu critica aceasta conceptie a parintelui Schmemann.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
A fi hirotonit nu înseamnă că ești fără de greșeală, de ce nu se aplică aceeași regulă și preoților?
Uite ce raspuns am gasit la un arhimadrit: "Noi, preotii, datorita harului primit in hirotonie suntem asemenea cu ingerii, desi oameni fiind, avem nenumarate pacate." Aceasta e o dilema de tip protestant, ei considera ca un preot nu poate sa fie diferit de un credincios. Raspunsul e mult mai simplu pentru un ortodox adevarat: Atat preotii cat si mirenii fac exact cum invata Sfanta Biserica de 1500 de ani, de cand s-a adoptat aceasta practica. Un ortoodx are intredere in Sfanta Biserica si o respecta, cineva care conceptii ecumensite nu, vrea sa o reformeze.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 29.04.2018, 21:42:56
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ba da, dar tu probabil ai uitat ce spun chiar teologii pe care ii sustii (sau poate nici nu ai citit).
În discuția de față, pe subiectul legat de împărtășire, ți-am relatat ceea ce am constat eu în teren, adică asta se întâmplă în Biserică în parelel cu ceea ce tu știi. Nu am citat niciun teolog.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca imi aduc bine aminte chiar eu m-am impartasit odata dupa Pasti, pentru ca nu apucasem sa o fac inainte. Si inainte de a ma impartasi m-am spovedit si am tinut si post.
...:)) Cel mai ”tare” argument! Mai exact când după Paști? Eu am dat un exemplu chiar de Paști. Sunt parohii în care majoritatea, care au binecuvântare, se împărătșesc de 2-3 ori în cele 3 zile consecutive fără post și cu o singură spovedanie. Asta se întâmplă realmente în Biserică!

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu am intalnit un preot care sa impartaseasca pe cineva fara sa se fi spovedit inainte, ii intreaba pe toti daca s-au spovedit inainte sa se impartaseasca.
Faptul că tu nu ai întâlinit nu înseamnă că nu există! Preoții pe fii duhovnicești nu-i întreabă, iar pe cei care sunt noi sau din altă parte normal că-i întreabă dacă s-au spovedit și dacă au binecuvântare de a se împărtăși. Și asta se întâmplă și la preoții care împărtășesc des.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De asemenea, nu cunosc niciun laic care sa transforme darurile
Corect, dar exemplul nu are legătură cu subiectul de față.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
sau sa poata ierta pacatele la spovedanie, deci comparatia cu preotii e valabila doar pentru protestatism.
Dar nici nu cunosc preot care să se dezlege singur de păcate, la fel cum darul preoției nu-l absolvă de păcate.

Câți preoți postesc și se spovedesc în prima zi de Paști penru a putea săvârși a doua zi Sf. Liturghie?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ca acela ar fi singurul scop al Liturghiei spune doar parintele Schmemann (si cei ce ii urmeaza conceptiile),
Nu am spus singurul scop, ci scopul...într-un anumit context, iar când am făcut afirmația m-am inspirat de la Sf. Nicolae Cabasila: ”Săvârșirea Sfintei Liturghii are ca obiect prefacerea darurilor de pâine și vin în dumnezeiescul Trup și Sânge, iar ca scop sfințirea credincioșilor, care dobândesc prin acestea iertarea păcatelor și moștenirea Împărăției Cerurilor.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Uite ce raspuns am gasit la un arhimadrit: "Noi, preotii, datorita harului primit in hirotonie suntem asemenea cu ingerii, desi oameni fiind, avem nenumarate pacate."
Dacă au păcate cum rămâne cu iertarea lor înainte de fiecare împărășire? Harul nu se amestecă cu păcatele, iar păcatele se iartă prin Taina Spovedaniei.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Aceasta e o dilema de tip protestant, ei considera ca un preot nu poate sa fie diferit de un credincios. Raspunsul e mult mai simplu pentru un ortodox adevarat: Atat preotii cat si mirenii fac exact cum invata Sfanta Biserica de 1500 de ani, de cand s-a adoptat aceasta practica. Un ortoodx are intredere in Sfanta Biserica si o respecta, cineva care conceptii ecumensite nu, vrea sa o reformeze.
Nu! Tocmai că preoții au păstrat această practică. Dovadă că preoții nu merg pe parctica bătută de tine în cuie.

Last edited by simpllu; 30.04.2018 at 16:59:51.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Lumina sfanta de la Ierusalim mihai_1991 Intamplari adevarate 195 05.05.2011 23:34:45
Lumina de la Ierusalim Baciu Ciprian Intrebari utilizatori 0 03.04.2010 16:04:00
Sfanta Lumina de la Ierusalim ileana61 Despre Biserica Ortodoxa in general 40 17.01.2009 17:56:11