Citat:
În prealabil postat de costel
Minunea este acceptata sau nu. Ea nu trebuie dovedita rational. Daca se face acest lucru, nu mai este minune.
|
O minune e ceva inexplicabil. Atata timp cat exista posibilitati - si inca mari - ca focul din Ierusalim sa fie o frauda de proportii, nici macar ca "fenomen inca neexplicat" nu pot sa-l calific.
Citat:
În prealabil postat de costel
Pot vorbi despre vesminte, vase liturgice, etc, dar despre prefacerea painii si a vinului in Trupul si Sangele lui Hristos, nu pot. Si sincer, pentru tine, aceste elemente raman si dupa prefacere doar paine si vin. De ce? Pentru ca vrei sa vezi nevazutul cu ochii trupesti si sa vorbesti despre Cel mai presus de cuvant, fara ca mintea sa fie curatita. Nu poti. Vei fi orbit de nu-ti vei cutati privirea, nu vei putea sta fata in fata cu Dumnezeu, iar o minte necuratita va naste numai erori.
|
Ce legatura are Liturghia cu ce vorbim aici? Pe deasupra, vorbesti de parca numai pentru mine painea si vinul raman paine si vin dupa prefacere. Cumva tu ai un al treilea ochi sau o adoua limba cu care sesizezi natura divina a celor doua alimente?
Din cate stiam invatatura crestina sustine clar ca painea si vinul, chiar si dupa preschimbare, se prezinta simturilor exact la fel ca inainte. Schimbarea nu este de natura fizica si sunt curios cum tu ai organe de simt in alt plan astral / dimensiune / taram / cum vrei sa-i zici.
Citat:
În prealabil postat de costel
M-as bucura enorm, ca dupa o vreme sa-mi spui ca tot ceea ce am scris, e prea putin, fata de ceea ce ai simtit atunci cand te-ai impartasit cu Trupul si Sangele lui Hristos.
|
Cand eram mai mic m-a dus mama sa ma impartasesc si n-am simtit nimic.