![]() |
![]() |
|
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...6&postcount=72 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=43 Citat:
Un exemplu notoriu si grav de incalcare a canoanelor, pe de o parte, si de desconsiderare a lor, pe de alta parte, de catre cei chemati sa judece. Din punct de vedere ortodox mitropolitul in cauza a incalcat urmatoarele canoane apostolice: 10. Daca cineva s-ar ruga impreuna cu un afurisit, fie si in casa, sa se afuriseasca. 46. Episcopul sau preotul sau diaconul care va primi botez sau jertfa eretica, randuim sa se cateriseasca, caci “ce conglasuire este intre Hristos si Beliar sau ce impartasire are credinciosul cu necredinciosul?” (Din perspectiva ecumenista nu exista insa nici un fel de obiectie pentru ca:Sa vedem si cum se aplica oikonomia cind e vorba de pedepsirea pacatosului: Canonul 74 al Sf. Vasile cel Mare: “Dacă oricare dintre cei ce au fost in păcatele menționate mai Inainte se va face sarguitor, mărturisindu-se, in acest caz dacă acela căruia prin iubirea de oameni a Iui Dumnezeu i s-aincredințat puterea de a lega și a dezlega…” “Pacatele mentionate mai inainte” nu includ si impartasirea cu ereticii, dar sa presupunem in spirit ecumenist ca oikonomia poate fi dusa si dincolo de cadrul canonic in cazul de fata. Nu stim daca cel in cauza s-a marturisit sau nu, dar in ce masura s-a facut “sarguitor” ne putem da seama din interviul pe care l-a dat unei reviste italiene la o luna dupa eveniment: Preasfinția voastră, vă simțiți nevinovat? Sinodul BOR in comunicatul dat dupa sedinta in care a luat in discutie cazul impartasirii cu greco-catolicii a specificat care este pozitia ortodoxa (in conformitate cu canoanele) si si-a exprimat in spirit ecumenist dezacordul fata de fapta mitropolitului. Dar o instanta chemata sa judece si sa descurce un asemenea fapt nu se poate limita la a-si exprima “dezacordul”, si atit, de parca n-ar fi existat canoane, nu era problema acesteia sau ar fi fost de competenta sa, dar mitropolitul Banatului n-ar mai fi facut parte din BOR. Oikonomia impinsa la extrem, ma gindesc, ar fi cerut ca macar sa i se dea iertare, si-atunci poate s-ar fi gasit unii, intr-adevar, sa spuna ca sinodul a fost prea indulgent. Insa poate mintea mea anti-ecumenista e prea ingusta ca sa inteleaga ce inseamna cu adevarat extrem cind este vorba de ecumenism…. |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 20:59:43 |
| Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 21:45:00 |
| Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 13:01:38 |
| Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 16:37:11 |
| Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 20:14:48 |
|
|