![]() |
![]() |
|
#111
|
|||
|
|||
![]()
Am citit ce curand 'Despre Inselare'
Acolo spune ca primul pas catre mantuire este vederea pacatului propriu ,apoi pocainta s.a.m.d. Deci vederea pacatului propriu este mare lucru ,in functie de cata mandrie avem in noi aceasta vedere poate fi incetosata. Ma rog ,e doar o parere. De aceea e bine sa mergem cat mai des la slujbe si sa ne spovedim. Eu ma simt bine sa ma spovedesc si apoi daca mi se da incuviitare ma impartasesc. Dar spovedania mai intai ,este un fel de a face ascultare. |
#112
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru toti cei care spun ca era antiecumenist citit in cartea 'Ne vorbeste parintele Staniloae' la p. 144-145 ce bine vorbeste despre miscarea ecumenica si cum spera 'apropierea dintre Biserici'. http://www.scribd.com/doc/2160089/Ne...tru-Staniloae- El zice acolo ca aceasta apropiere o sa se faca mai intai cu catolicii de care nu suntem despratiti prin deosebiri atat de mari. Face pe urma niste comentarii foarte pozitive despre o intalnire la care a participat la München. |
#113
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#114
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar daca nu reusesti, o sa le copiez... Sa nu zica insa cineva ca le-am inventat eu ;-) |
#115
|
|||
|
|||
![]()
Are dreptate Fani, Parintele vorbeste despre catolici ca despre frati si chiar despre primatul si infailibilitatea papala ca ceva ce este convins ca nu va fi judecat foarte aspru si sa va "da o formulare care sa le modereze incadrindu-l si pe el(pe Papa) in comuniunea Bisericii al carui cap este Hristos"
Deci Parintele accepta ca fiecare ne-am format diferit est-vest insa diferentele sunt minore "Cunoasterea la care s-a progresat in taina... va ajuta la GASIREA UNEI FORMULE A PRIMATULUI ACCEPTATE DE TOTI" Deci intradevar acest citat este o contradictie cu ce spune aici: “Ecumenismul, cea mai mare erezie a timpurilor noastre” – Pr. Prof. Dumitru Staniloae ...si uite asa iar devenim manipulati de tot felul de indivizi care-si urmaresc agenda lor dubioasa de invrajbire si ura |
#116
|
|||
|
|||
![]()
As mai adauga ca aici nu poate fi forba de trucaje, pt ca este scanarea unei carti publicate pe care o poate verifica oricine.
Cat despre primatul pe care il putem accepta toti: cred este vorba despre primatul care s-a pastrat in ortodoxie ca idee, ca unul intre patriarhi sa fie primul dintre egali. Acum acest loc este detinut de 'a doua Roma', Constantinopolul, inainte de schisma era detinut de Roma, care a si jucat un rol important la oprirea multor erezii la inceput si la care se facea apel in situatii de neintelegri intre altii. Deci nu este vorba de a accepta noi papalitatea in forma ei actuala. Bineinteles ca mai este mult pana acolo dar de ce sa nu speram? Daca vrea Dumnezeu.. |
#117
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar acel interviu care apare peste tot si unde ar fi zis de panerezie si de masonerie, nu stiu de unde a fost scos, nu pare sa fie publicat intr-o carte in orice caz, nu cred sa fie autentic. Sa ma scuzati ca insist, nu o fac ca sa am dreptate ci ca sa nu se mai imprasite aceasta dezinformare despre parintele Staniloae. |
#118
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#119
|
|||
|
|||
![]()
Asta ce ciatat mai e, Andrei? Sau e doar o emanatie a dragostei tale neconditionate?
|
#120
|
|||
|
|||
![]()
Fisierul Adobe are 90 de pagini, il deschizi si cartea are doua pagini pe fiecare. Am gasit citatul respectiv lapag 144-145.
E ciudat, pentru ca mai este o carte, din care citeaza ieromonah Agapit Popovici, in cartea Ecumenismul incotro. Se numeste Ortodoxia si internationalismul religios, Ed Scara, 1999. Iata fragmentul: [SIZE=4][COLOR=#0000cd][SIZE=4][COLOR=#0000cd][SIZE=4][COLOR=#0000cd] [SIZE=2]39. Cucernicul Parinte Dumitru Staniloae (+1993) [/SIZE] [/COLOR][/SIZE] [/COLOR][/SIZE] [/COLOR][/SIZE] "[COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]Eu nu prea sunt pentru ecumenism; socotesc ca ecumenismul este produsul masoneriei[/COLOR][/COLOR][/COLOR]; iarasi vor sa relativizeze credinta adevarata. A avut dreptate Biserica zicand ca nu prea suntem uniti. [COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]Ecumenismul este pan-erezia timpului nostru[/COLOR][/COLOR][/COLOR]. Biserica Romano-Catolica si Biserica Ortodoxa nu sunt doua surori. Nu exista decat un singur cap al Bisericii, Iisus Hristos. Nu poate exista decat un singur trup, adica o singura Biserica. Deci notiunea de Biserici surori este improprie." [SIZE=4][SIZE=4] [SIZE=2]„Au venit odata si aici, la un congres al ecumenistilor. Si unul dintre[/SIZE] [SIZE=2]reprezentantii lor a sustinut ideile socialiste. Eu i-am combatut si vorbeam[/SIZE] [SIZE=2]mereu de Hristos. Iar ma intrebau: De ce tot vorbiti de Hristos? Aici este[/SIZE] [SIZE=2]vorba de altceva, nu de Hristos. S-au suparat teribil si, dupa ce am plecat, mau[/SIZE] [SIZE=2]criticat foarte tare pentru ca vorbeam de Hristos si nu de probleme deastea[/SIZE] [SIZE=2]sociale. De ce sa mai stau de vorba cu ei care au facut femeile preoti,[/SIZE] [SIZE=2]sunt de acord cu homosexualii, nu se mai casatoresc..." ([/SIZE][/SIZE] [/SIZE] [COLOR=#9a0000][COLOR=#9a0000][COLOR=#9a0000]interviu preluat din Ortodoxia si internationalismul religios, Ed. Scara, 1999[/COLOR][/COLOR][/COLOR]) „Lupta catolicismului n-a avut o baza spirituala, crestina, asa cum a fost cea din Rusia sau cea de la noi. Ne acuza Todea ca suntem Biserica tradatoare. Doua mii de preoti ortodocsi au stat in inchisoare. Eu am fost in inchisoare si n-am vazut nici un preot unit. Toti s-au facut ortodocsi sau au intrat in diferite intreprinderi in care faceau pe turnatorii." ([COLOR=#9a0000][COLOR=#9a0000][COLOR=#9a0000]Omagii parintelui Dumitru Staniloae, Ed. MMB, 1994[/COLOR][/COLOR][/COLOR]) „Caracteristica fundamentala a crestinismului, care consta in surparea zidului despartitor dintre Dumnezeu si oameni (...) e inlaturata in catolicism intr-o noua forma. Sobornicitatea crestina, insasi Biserica, trupul tainic al lui Hristos, e desfacuta din imbratisarea iubirii atotprezente a lui Iisus Hristos si transformata intr-o societate pur laica. (...) Iisus are o comunitate numai cu un anumit punct al spatiului si numai cu o persoana, cu papa in Vatican. (...) Tot ce conteaza e dependenta juridica de o persoana omeneasca. Misticul e transformat in juridic, viata in Biserica devine o preocupare de buna si uniforma oranduiala juridica. Cuvintele religioase nu mai exprima de aceea nici ele misterul unor experiente religioase directe, ci devin termeni juridici si rationalisti, de precizari pozitiviste, pamantesti." ([COLOR=#9a0000][COLOR=#9a0000][COLOR=#9a0000]Ortodoxie si romanism, p. 100-101[/COLOR][/COLOR][/COLOR]) Nu am gasit cartea respectiva pe net. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 19:59:43 |
Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 20:45:00 |
Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 12:01:38 |
Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 15:37:11 |
Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 19:14:48 |
|