Citat:
În prealabil postat de Noesisaa
Si ce este mai interesant este cat de mult poate fi schimbat sensul unui citat daca nu este citit in context. Luat din context zici aproape ca-i un text bun de Apologeticum. :D (Mi-a adus aminte de textul din parintele Steinhardt din Jurnalul Fericirii luat de razboiintrucuvant acum cateva zile si transformat de cititorii sai in text anti-ecumenic. :D ) Am avut curiozitatea sa ma uit la sursa si sa citesc intreg articolul -- este vorba despre problema hirotonirii femeilor in context ecumenic. Este vorba despre diferente culturale care fac un anumit subiect greu de discutat in context ecumenic (din punct de vedere istoric si social, esticii nu s-au intalnit cu problema asta), despre de ce un trend cultural nu trebuie sa afecteze Biserica lui Hristos, si apoi prezinta pozitia ortodoxa asupra acestei probleme.
De fapt in citatul pe care il dai tu Anca este vorba despre miopia vestului care isi vede ograda sa si se gandeste ca problemele cu care se confrunta crestinatatea occidentala, sunt probleme ale crestinatatii universale. Parintele Schmemann nu spune in nici un caz ca, fiindca occidentul e miop, si poate cam egoist, trebuie sa il aruncam la lada de gunoi si sa incetam discutia cu ei, ci doar le sugereaza sa-si schimbe ochelarii ca sa poata vedea problemele universale care pot fi discutate bilateral si in cunostinta de cauza de ambele parti si care pot duce la o avansare a dialogului.
Si ca sa vezi ca de fapt dialogul ecumenic nu este neaparat un dialog al surzilor in care fiecare vorbeste despre ale lui fara prea multa intercalare ...chiar ieri mi-a parvenit un interviu al posibilului viitor episcop catolic al Bruxelles-ului, in engleza: http://incaelo.wordpress.com/2010/01...n-too-passive/ Mi se pare chiar foarte interesant, urmareste ceea ce spune despre hirotonia femeilor.
|
Am scris de la inceput ca e vorba despre hirotonia femeilor, am dat si link-ul respectiv; deci nici nu am ascuns ceva, si nici nu am indus in eroare, intrucat am citat, nu am comentat. Doar fraza introductiva imi apartine.
Dar se pare ca fratia ta intelegi altceva prin Crestinismul Apusean decat Schmemann, caci aduci un contra argument nepotrivit: interviul unui viitor episcop catolic. Ori se stie ca nu catolicii au hirotonit femeia - sunt din acest punct de vedere la fel de consecventi ca si ortodocsii - ci protestantii. Acestia au hirotonit femeia. Referitor la aceasta, m-a bucurat si parerea Pr. Schmemann, precum si cea a viitorului episcop catolic, privind motivele pentru care femeia nu se cade a fi hirotonita.
Divagatia Pr. Schmemann referitoare la ecumenism, ii apartine acestuia in totalitate, fiind un citat. Cat timp exista link-ul cu tot articolul, nu se poate vorbi despre o scoatere din context, ci de o scoatere in relief.
Ma bucur si ca fratia ta a gasit de cuviinta sa citeasca tot articolul; exact pentru asta am pus link-ul.