![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cu voie său fără de voie, delegația ortodoxă a făcut concesii dogmatice anticalcedonienilor. Iată-le: f) Acceptarea neortodoxă a ideii că anticalcedonienii pot mărturisi o singură natură divino-umană, atâta timp cât nu neagă prezența dinamică și constantă (suneche) a divinului și a umanului în Hristos. Printr-o astfel de mărturisire, anticalcedonienii nu recunosc ca ipostas, ceea ce este ipostatic în Hristos ci ca o natură divino-umană compusă. De asemenea, în locul unei existențe (hyparxis, subzistență) esențiale a naturilor în Hristos, este mărturisită doar prezența proprietăților (idiotetes) divine și umane în El. Așadar, prin toate acestea e mărturisită tocmai natura compusă a tradiției severiene pe care au condamnat-o Sfinții Părinți. h) Recunoașterea că MONOFIZITISMUL așa-zis moderat al lui Dioscor și Sever nu este o erezie și că anatema lasată împotriva lor de Sinoadele VI și al VII-lea ecumenice nu s-a datorat învățăturii lor eretice, ci doar faptului că divizaseră Biserica. Toate aceste lucruri pe care le susține, de asemenea, Mitropolitul Elveției, se dovedesc eronate în baza Actelor Sinoadelor ecumenice al V-lea, al IV-lea și al VII-lea locale, din Constantinopol (536) și Lateran (649), precum și în baza scrisorilor și operelor dogmatice ale marilor Învățători și Părinți ai Bisericii: Maxim Mărturisitorul, Sofronie al Ierusalimului, Ioan Damaschin, Fotie cel Mare, etc. Potrivit tradiției Sfinților Părinți, Dioscor și Sever sunt eretici în toată puterea cuvântului. Cunoscând toate aceste lucruri, Comisia interortodoxă a comis o gravă eroare nepretinzând anticalcedonienilor să accepte pur și simplu anatema asupra pretinșilor „învățători” Dioscor, Sever, Filoxenie, Iacob și alții, ca o condiție indispensabilă unirii. ---- Avem cunoștință și de aceea că Bisericile Vechi-Orientale nu se consideră monofizite, ci miafizite, susținând că cele două firi ale Mântuitorului ar fi unite într-una, dar fără schimbare, fără amestecare, fără confuzie, prin aceste precizări deosebindu-se de monofizitismul „clasic”. Această hristologie este, însă, de asemenea, eretică , la fel ca și monofizitismul în sens clasic. Așadar, dat fiind că membrii bisericii copte nu sunt ortodocși, ci se găsesc într-o condiție eretică, faptul care ne preocupă este acela că într-o biserică ortodoxă au slujit ereticii. http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...ii-monofiziti/ Nu observi apostazia si tradarea Ortodoxiei? Last edited by Antoni0; 29.03.2010 at 16:58:15. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
cine a fost nevasta lui Cain? | catalin755 | Generalitati | 23 | 13.08.2012 22:19:46 |
Cine a fost la manastirea ghighiu? | ingerul_pazitor | Generalitati | 6 | 08.08.2010 20:28:43 |
De ce a fost prohodul cenzurat? SI DE CINE? SI CAND? | ghost7 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 13 | 16.02.2010 13:11:53 |
Cine a fost creat primul oul sau gaina?! | T-Bone | Generalitati | 13 | 25.08.2007 19:36:20 |
|