Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.03.2010, 15:38:13
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Antoni0, unde vezi tu ortodocsi in comuniune cu Papa de la Roma? Eu unul nu am vazut decat pe Corneanu, si ala a fost sanctionat imediat de Sf. Sinod. Ai citit ce am scris mai sus, ca rataciri din astea se intamplau si prin anii 1600 in Grecia?

Bogdan.
Deci, sa inteleg ca ecumenisti aveam si'n 1600? Ce se intampla acum defapt este o "normalitate" care dureaza de secole?

Cat despre comuniune, vezi rugaciunile in comun care sunt o normalitate! In fiecare an se face saptamana de rugaciune ecumenica! Chiar si pe acest forum, pentru cativa useri e foarte "normala" frecventarea adunarilor eretice si rugaciunile cu ei, si chiar si impartasirea cu ei ca asa a zis pr Paraian!

Oficial BOR este ecumenista! Oficial BOR a acceptat tratatul de la Balamand! Oficial BOR considera pe pseudo-episcopii papistasi, Episcopi adevarati! Vezi si toate celelalte acorduri cu coptii, protestantii, s.a.m.d.

http://traditiaortodoxa.wordpress.co...eretica-a-bor/

Astia marturisesc erezia pe fata, huland Ortodoxia si noi aplicam iconomia...

Si inca ceva: sinodul din Bucuresti este vinovat de erezia corneana vazand c'a aparat pe acest eretic! Poate imi vei zice ca sinodul a aplicat o "mare iconomie" (dupa cum zice Epifanie Teodoropoulos in cartea sa)!

Ei bine, lui Corneanu nici rau nu i-a parut de fapta sa eretica! Ce fel de iconomie e asta? Acei episcopi si-au cerut iertare, in timp ce acesta NU!

Dar toti sunt in acelasi duh... Corneanu, Paraianu, Cleopa, s.a.m.d.

Last edited by Antoni0; 28.03.2010 at 15:42:37.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 29.03.2010, 11:23:42
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul
Deci, sa inteleg ca ecumenisti aveam si'n 1600? Ce se intampla acum defapt este o "normalitate" care dureaza de secole?
Tu stii sa citesti :) ? Am zis eu ca e o normalitate? Parca am zis destul de clar ca e o ratacire, nu o normalitate. Mai citeste odata.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 29.03.2010, 12:25:13
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Tu stii sa citesti :) ? Am zis eu ca e o normalitate? Parca am zis destul de clar ca e o ratacire, nu o normalitate. Mai citeste odata.
O ratacire devenita normala! Rugaciunea ecumenica este acceptata la nivel sinodal!

Calendarul gregorian a fost acceptat si el la nivel sinodal, BOR cazand astfel sub anatemele date in secolul 16 si dupa!

Ecumenismul este acceptat la nivel sinodal de catre toata ortodoxia oficiala! Nu inteleg cum e posibil sa dai anatemei ecumenismul in Duminica Ortodoxiei asa cum a facut Mitropolitul de Pireu si sa ramai in continuare in comuniune cu ereticii! Motivul? Vesnica "iconomie"...

Erezia corneana de care am mai scris...

Toate intalnirile, acordurile si slujirile cu ereticii: vezi participarea lui Teoctist in '86 la Assisi sau vizita Papei in Romania sau slujirea ereticilor copti in Bucuresti! Intalniri foarte "ortodoxe"!


Dupa cum zici tu, este ceva marginal; de altfel si iesirile ecumeniste si apostate ale Patriarhului Daniel sunt marginale!


Raspunsul la toate aceste nelegiuri? Vesnica "iconomie" ...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 29.03.2010, 12:34:14
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul

Raspunsul la toate aceste nelegiuri? Vesnica "iconomie" ...
Pana cand cei ca tine au sa se organizeze intr-un sinod ecumenic si sa dea o anatema impotriva "iconomiei", ceea ce spui e vorbarie goala.

Nimic diferit de atitudinea protestantilor de pe forum care au pretentie sa li se recunoasca autoritatea in interpretarea Scripturii, in aplicarea Canoanelor in cazul tau.

Pe cine crezi ca ai sa convingi sa te recunoasca de autoritate suprema in materie de aplicare a canoanelor?

Nimeni din BOR, nici macar elementele cele mai extreme nu iti sustin afirmatiile pana la masura dorita de tine.

Asa ca pentru ce uzezi tastatura pana la urma?
Ca sa te simti bine fata de tine in postura de "marturisitor" si poate iti mai iarta Dumnezeu unele pacate?

Eu zic sa ai grija ca peste alea care le ai o sa mai adaugi si altele.

Last edited by AlinB; 29.03.2010 at 12:38:40.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 29.03.2010, 13:06:05
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Pana cand cei ca tine au sa se organizeze intr-un sinod ecumenic si sa dea o anatema impotriva "iconomiei", ceea ce spui e vorbarie goala.

Nimic diferit de atitudinea protestantilor de pe forum care au pretentie sa li se recunoasca autoritatea in interpretarea Scripturii, in aplicarea Canoanelor in cazul tau.

Pe cine crezi ca ai sa convingi sa te recunoasca de autoritate suprema in materie de aplicare a canoanelor?

Nimeni din BOR, nici macar elementele cele mai extreme nu iti sustin afirmatiile pana la masura dorita de tine.

Asa ca pentru ce uzezi tastatura pana la urma?
Ca sa te simti bine fata de tine in postura de "marturisitor" si poate iti mai iarta Dumnezeu unele pacate?

Eu zic sa ai grija ca peste alea care le ai o sa mai adaugi si altele.

Sfantul Ioan Iacob tare bine va descrie:

“Iar citiva dintre slujitorii Sfintului Altar din ziua de azi defaima aceste Sfinte Canoane, numindu-le bariere ruginite. Canoanele sunt insuflate de Duhul Sfint prin Sf. Apostoli si prin Sf. Parinti ai celor sapte Sfinte Soboare ecumenice si ei zic: "Canoanele, de multa vechime pe care o au, au ruginit.” Nu zic ca ei de multa grasime si nefrica de Dumnezeu li s-a intunecat mintea si au napirlit, cazindu-le si parul si barba si mustata, facindu-se ca femeile. Cum e chipul Domnului si al Sfintilor si cum e chipul lor? De aceea, Sfintele Canoane ale Sfintilor ei le calca in picioare, dar predica sus si tare ca sunt ortodocsi.” (Hrana duhovniceasca, Buc., 2000)



Sfintii Parinti zic sa ne despartim de ierarhii eretici! De cuvintele dumnezeiesti ale Sfantului Marcu al Efesului, care a zis ca nu exista concesie in materie de credinta ascultam si nu de Paraian, Corneanu, Daniel si alti lupi eretici care propovaduiesc o Ortodoxie diluata!

Chiar cum ai spus si tu, acei duhovnici anti-ecumenisti din BOR n'au curajul sa rupa comuniunea cu oficialii din diferite motive: prefera o marturisire mai diluata, huland pe drept-credinciosii care din secolul trecut s'au ingradit de inovatori!

Uite marturia staretului Sava de la Espghimenou:

Cât despre mustrările la care vă referiți – fie ale Starețului Paisie [Aghioritul], sau ale vecinului vostru papa-Isaac, sau ale oricărui altcuiva – ce susțin că Dimitrie împarte cu dreptate cuvântul adevărului, cum vă puteți aștepta să le primim ca fiind plăcute lui Dumnezeu, când sunt vădit împotriva predaniei Ortodoxe? De vreme ce adevărul este trădat, nu ar trebui să fie numită nedreptate mai degrabă decât iconomie, concesie, adaptare sau îngăduire? Vă păstrați poziția deoarece Starețul Paisie a spus: „Dimitrie este îndrumat greșit de către arhiereii din jurul său să facă ceea ce nu dorește” și „Dacă încetăm a-l mai comemora [pe Patriarh] vom fi în afara Bisericii!” și multe altele, cărora li se potrivesc cuvintele Sfântului Ioan Gură de Aur: „Toate vorbele lor sunt nebunie, și istorii de copii neștiutori”. Vorbele lor sunt roada unei noi teologii, pe care Fanarul a folosit-o în binecunoscuta Enciclică din 1920, numindu-i pe eretici „împreună-moștenitori ai harului lui Dumnezeu”.

Părintele Epifanie Teodoropulos a fost redus la tăcere atunci când, acum vreo douăzeci de ani, i-au fost dovedite greșelile. Dar voi, cu aceleași argumente ne-teologice, vreți a îndreptăți comuniunea cu patriarhii care propovăduiesc erezii „cu capul descoperit”, ce au „o dragoste demonică” pentru eretici, în vreme ce prigonesc pe autenticii ortodocși, și asemănându-se astfel Patriarhului Beccos, Împăratului Copronim, și tuturor celor asemenea lor. Când le cântați întru mulți ani și îi comemorați, este același lucru cu a le spune: „Sunteți grăitori întru credință, și vi se cuvine ascultare, închinăciune și pomenire”. Nu îi ajutați să priceapă că pășesc pe o cale a răului; pe când dacă ați fi încetat părtășia cu ei, poate s-ar fi simțit vinovați și ar fi purces la căutarea adevărului. Vina pentru tăcerea voastră vrednică de osândă – pe care Sfântul Grigorie Palama o numește un al treilea fel de necredință – sporește de la o zi la alta, în pofida așa-numitelor voastre proteste.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 29.03.2010, 14:12:51
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul
Vezi si toate celelalte acorduri cu coptii, protestantii, s.a.m.d.

http://traditiaortodoxa.wordpress.co...eretica-a-bor/
Sunt tare curios daca tu chiar ai citit documentul ala pana la capat, document aflat aici: http://go2.wordpress.com/?id=725X134...a91m92gtf&sref=

Daca l-ai fi citit, ai fi vazut ca unirea cu "Oriental Ortodox Churches" si ridicarea anatemelor sunt conditionate de denuntarea ereziilor monofizite si nestoriene, lucru deja facut de ei de mult timp. Pana si pe wikipedia scrie "Monophysitism's theological point of view is also rejected by the Oriental Orthodox Churches".

Ridicarea (de catre ei) a anatemelor impotriva Sinoadelor Ecumenice IV, V, VI si VII a fost deja facuta sau e in curs de a se face.

Acceptarea (de catre ei) celorlalte Sinoade Ecumenice (IV, V, VI si VII) ca ecumenice inca nu s-a facut, dar se discuta. Din cate inteleg deocamdata le considera locale (ca ei nu au participat).

Exista exemple si in trecut de ridicare a unor anateme, gasesti in pagina 11 de mai sus asa ceva.

Si asa mai departe. Parerea mea este ca dati dovada de foarte mult zel orbesc, vorbiti fara sa aveti habar despre ce vorbiti si faceti acuzatii nefondate.

Recomand calduros sa cititi cu mare atentie si obiectivitate documentul pe care il condamnati atat de mult, si sa intelegi ca totusi cei care l-au semnat par sa fi avut grija mare de credinta noastra ortodoxa.

Bogdan.

Last edited by BogdanF2; 29.03.2010 at 14:15:53.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 29.03.2010, 15:56:09
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Sunt tare curios daca tu chiar ai citit documentul ala pana la capat, document aflat aici: http://go2.wordpress.com/?id=725X134...a91m92gtf&sref=

Daca l-ai fi citit, ai fi vazut ca unirea cu "Oriental Ortodox Churches" si ridicarea anatemelor sunt conditionate de denuntarea ereziilor monofizite si nestoriene, lucru deja facut de ei de mult timp. Pana si pe wikipedia scrie "Monophysitism's theological point of view is also rejected by the Oriental Orthodox Churches".

Ridicarea (de catre ei) a anatemelor impotriva Sinoadelor Ecumenice IV, V, VI si VII a fost deja facuta sau e in curs de a se face.

Acceptarea (de catre ei) celorlalte Sinoade Ecumenice (IV, V, VI si VII) ca ecumenice inca nu s-a facut, dar se discuta. Din cate inteleg deocamdata le considera locale (ca ei nu au participat).

Exista exemple si in trecut de ridicare a unor anateme, gasesti in pagina 11 de mai sus asa ceva.

Si asa mai departe. Parerea mea este ca dati dovada de foarte mult zel orbesc, vorbiti fara sa aveti habar despre ce vorbiti si faceti acuzatii nefondate.

Recomand calduros sa cititi cu mare atentie si obiectivitate documentul pe care il condamnati atat de mult, si sa intelegi ca totusi cei care l-au semnat par sa fi avut grija mare de credinta noastra ortodoxa.

Bogdan.

Am citit tot documentul Bogdan, care este cu "adevarat Ortodox"!

Sa vedem lucrurile mai in specific:

La pagina 2 gasim:

Avand in vedere problemele legate de cinstirea unor sfinti anatemizati la vremea respectiva de una din cele doua Biserici, sa se ramana, asa cum se gaseste subliniat documentar in acordul comun, intr-o prima faza, doar la cinstirea locala.

Propunem, de asemenea, ca toate anatematismele si pasajele incriminatoare la adresa Bisericilor Ortodoxe Orientale si a unor sfinti cinstiti de aceasta sa fie scoasa din cartile de cult ale Bisericii noastre

Presedinte Nestor Vornicescu, Mitropolitul Olteniei



Continuam la pagina 4, cu teoria ramurilor, data anatemei de ROCOR:

La aceasta intrunire a fost alcatuita A Doua Declaratie comuna a celor doua familii de Bisericii


La pagina 5:

si aceasta deoarece anatemele au fost pronuntate evident nu pentru erezie ci pentru neprimirea Sinodului IV ecumenic

Defapt ce sustin coptii, etiopenii, s.a.m.d. nu este erezie...



Dupa, la pagina 6 putem observa alte exemple "foarte ortodoxe":

2. Referitor la problema anatemelor, intalnite in cartile de cult, la slujba hirotonirii arhiereului, s-a sugerat ca acele paragrafe care privesc pe Parintii Bisericilor Ortodoxe Orientale sa fie trecute sub tacere la oficierea slujbelor respective si inlaturate in timp in editiile urmatoare.

3. S-a propus reconsiderarea si restructurarea in functie de rezultatele dialogului[ADICA O CENZURA SI O SCRIERE NOUA A ISTORIEI DUPA PLACUL ECUMENISTILOR], a capitolelor din Istoria Bisericeasca Universala si din Tratatele de Patrologie, referitoare la Bisericile Ortodoxe Orientale.

Semnat de "anti-ecumenistul" Teofan!




Aici, ecumenistii dau dovada de multa, dar multa nesimtire, afirmand ca defapt Sfintii Parinti de atunci n'au inteles bine "situatia". Sa le multumim lor, acestor lupi, ca dupa un mileniu si jumatate circa, ne-au (re)adus pe calea cea buna, pe calea "dreptatii si a dragostei", de care Sfintii de la Sinodul IV Ecumenic n'au dat dovada (pagina 8).

- sa se ia in consideratie, pe de o parte, contextul special in care au fost pronuntate anatemele, context caracterizat ca unul al dezbinarii, al lipsei de acord in formularea invataturii de credinta si al LIPSEI DE IUBIRE FRATEASCA, iar, pe de alta parte, actualul context in care se pune in discutie ridicarea anatemelor, caracterizat ca unul fiind de impacare, de iertare reciproca si de marturisire comuna a aceluiasi continut al credintei comune.

sa se considere ca autoritatea canonica echivalenta cu cea a Sinodului Ecumenic de la Calcedon poate fi astazi considerata ca reprezentata de consensul Bisericilor organizate in Sfinte Sinoade Locale (nationale, autocefale si autonome), atat din familia ortodoxa rasariteana, cat si din familia ortodoxa orientala si in acest sens sa fie studiata posibilitatea ridicarii, in mod practic, a anatemelor prin consensul Sfintelor Sinoade Locale exprimat pe baza de semnaturi, pe un text comun de acord si apoi, in mod solemn, printr-o coliturghisire si impartasire comuna a unor delegati ai acestor Biseric, intruniti intr-o conferinta ortodoxa mixta



Acum urmeaza cenzura si manipularea:

- sa se studieze de catre profesorii de la catedrele de Istoria Bisericii Universale si de Patrologie ale Facultatilor de Teologie din cadrul Patriarhiei Romane, rezultatele dialogului teologic dintre Biserica Ortodoxa si Bisericile Ortodoxe Orientale, in vederea revizuirii capitolelor ce privesc familia de Biserici Ortodoxe Orientale

De cine crezi ca e semnat? De Patriarhul Teoctist!


Continuam... ajungand la pagina 11:

ca Biserica Ortodoxa nu considera vechile Biserici Ortodoxe Orientale a fi monofizite sau ca ar propaganda monofizitismul ci dimpotriva, ca le accepta ca ortodoxe in toate privintele: ca ea accepta faptul ca desprinderea lor din tulpina Bisericii Ortodoxe s-a datorat excesului de zel pentru apararea si credintei ortodoxe: ca diviziunea s'a produs astfel datorita unor evaluari eronate a Horos-ului Sinodului IV.

La fel Biserica Ortodoxa trebuie sa declare ca priveste in aceeasi lumina si persoanele conducatorilor vechilor Biserici Ortodoxe Orientale care au urmat tot astfel intelegandu-le activitatea si invataturile;




Aici inca o data, acesti mari teologi dau dovada de intelegere, sfidand ceea ce Sfintii Parinti au hotarat atunci:

3. In ce priveste interpretarile istorico-teologice cu privire la insasi cauza diviziunii, ambele noastre familii au ajuns la concluzia ca aceasta nu a fost provocata de vreo "intelegere eronata", ci de deosebirile de formulare ALE ACELUIASI ADEVAR, agravate de factori politici si culturali. In urma intelegii comune, am respins impreuna atat erezia nestoriana cat si cea eutihiana. Ne-am acceptat reciproc, intrucat am sustinut cu loialitate aceeasi credinta apostolica si aceeasi invatatura hristologica a Parintilor nostri comuni.


Ei defapt s'au aflat in ADEVAR si Sfintii Parinti n'au inteles atunci semnificatia diferitelor terminologii ca ipostas, fire, natura, s.a.m.d.! Sa le multumim ecumenistilor inca o data!


Continua...
Reply With Quote
  #8  
Vechi 29.03.2010, 16:04:42
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Continuarea...


Si acum un raspuns la problema ridicarii anatemelor:

4) Ridicarea anatemelor ?

Î.P.S. Damaskinos este de acord cu părerea comisiei mixte că e posibilă ridicarea anatemelor pronunțate împotriva lui Dioscor și Sever de către Sinoadele ecumenice. Pentru a susține acest lucru, mitropolitul folosește argumente imposibil de acceptat din punct de vedere istoric și teologic. Iată-le:

a) „Hotărârile Sinodului al III-lea ecumenic au fost revizuite prin Decretul de Reconciliere, ca atare ar fi posibil astăzi ca un act de aceeași valoare al Bisericii să revizuiască anatemele împotriva lui Dioscor și Sever.”

Acest argument este clar respins de scrisorile Sfântului Chiril. Biserica admite completarea, dezvoltarea și explicarea hotărârilor dogmatice ale Sinoadelor ecumenice, dar niciodată revizuirea lor.

b) „Sfântul Chiril n-a pretins adoptarea celor Douăsprezece capitole ale sale în Decretul Reconcilierilor ci s-a mulțumit cu o condamnare generală a nestorianismului. Tot astfel, noi, ortodocșii, trebuie să ne mulțumim cu o condamnare generală a eutihianismului pe care o produc anticalcedonienii ca suficientă pentru a-i putea defini că având un sentiment ortodox.”

Acest argument se dovedește de asemenea înșelător, pentru că Sfântul Chiril a cerut Recunoașterea celei de a IV-a anateme îndreptate împotriva celor care spun că prin Reconciliere el se contrazice. În plus, toată tradiția ulterioară a Părinților cere o mărturisire exactă și detaliată a credinței, nu doar declarații generale.

c) „Reabilitarea lui Teodorit și a lui Ibas de către Sinodul al IV-lea ecumenic și condamnarea operelor lor greșite în credință de către Sinodul al IV-lea ecumenic au servit unității Bisericii. Tot astfel reabilitarea lui Dioscor și Sever ar servi astăzi acestei uniri”.

Raționamentul este greșit. Reabilitarea lui Teodoret și Ibas nu s-a făcut prin revizuirea unui Sinod ecumenic cu autoritate de lege în Biserică, ci prin revizuirea unui fals sinod, un sinod eretic (așa numit „tâlhăresc”). Nici o decizie dogmatică luată de sinoadele anterioare n-a fost încălcată prin această reabilitare, care n-a avut loc decât după ce Nestorie a fost anatemizat în fața sinodului. Tot astfel, condamnarea scrierilor lor eretice de către Sinodul al V-lea nu a contrazis vreo acceptare a lor anterioara, făcută de vreun Sinod ecumenic. În concluzie, aceste două acte ale Bisericii au servit unitatea ei, pentru că ceea ce s-a căutat atât într-unul, cât și în altul, a fost integritatea credinței ortodoxe. Dimpotrivă, reabilitarea lui Dioscor și Sever, care se încearcă a se face astăzi, vrea să accepte drept ortodoxă, învățătura eretică a lui Sever. Învățătura constantă a Bisericii referitoare la Sinoade este astfel complet răsturnată, iar unitatea Bisericii încă o dată sfâșiată.

d) „Sinodul al III-lea ecumenic nu l-a anatemizat pe Teodor de Mopsuestia din iconomie, pentru a salva unitatea Bisericii. Din același motiv ar fi bine să practicăm azi încă o dată iconomia și să-i reabilităm pe Dioscor și Sever.”

Deși faptul istoric relatat aici este exact, concluzia este greșită. Iconomia practicată de Sfântul Chiril nu implica sub nici o formă acceptarea doctrinei lui Teodoret. Reabilitarea lui Dioscor și Sever care se propune astăzi se bazează explicit pe recunoașterea și acceptarea ereziei lor.

e) „Sfântul Vasile cel Mare sugera restabilirea comuniunii ecleziale cu homoiousienii care, printr-o îndelungată comuniune de viață cu ortodocșii s-ar maturiza și ei în credința ortodoxă. Restabilirea comuniunii cu anticalcedonienii ar putea avea loc într-o manieră asemănătoare”.

Cu toate acestea exemplul Sfântului Vasile cel Mare nu e tocmai potrivit ca soluție astăzi, pentru că Sfântul Vasile a cerut homoiousienilor să accepte fiecare literă a mărturisirii de credință de la Niceea, să accepte că nu trebuie socotit Sfântul Duh o creatură și să refuze comuniunea cu cei care-L socotesc astfel. Astăzi, dimpotrivă, nu li se cere anticalcedonienilor nici să accepte credința Calcedonului, deci și expresia „în două naturi”, nici să-i renege pe învățătorii lor, Dioscor, Sever și alții, care nu mărturisesc cele două naturi.



Si aici continuarea http://cidadededeus.wordpress.com/20...calcedonieini/


Observ ca'i aperi pe acesti ecumenisti! Deci alege: ori esti impotriva ecumenismului ori nu?

Mai zici ca totusi cei care l-au semnat par sa fi avut grija mare de credinta noastra ortodoxa.

Observ "marea lor grija": cenzurarea textelor bisericesti, manipularea istoriei dandu-i un nou inteles in lumina ecumenista, afirmatiile conform carora Sfintii Parinti n'au dat dovada de DE IUBIRE FRATEASCA si saracii, n'au inteles terminologia greceasca de atunci si alte blasfemii, si ca defapt noi am marturisit ADEVARUL pana acum IMPREUNA CU EI!

Sa le multumim (pentru a cata oara?) acestor ilustrii teologi ca ne-au aratat "greselile" Sfintilor Parinti!

Si Sfanta Mucenita Eufimia a gresit atunci? De ce foaia cu marturisirea cea ereticeasca a fost gasita la picioarele Sfintei? Poate pentru ca invatatura lor este MINCIUNA si nu Adevar dupa cum afirma acesti lupi ecumenisti?

Last edited by Antoni0; 29.03.2010 at 16:13:01.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 29.03.2010, 17:04:10
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul
Si Sfanta Mucenita Eufimia a gresit atunci? De ce foaia cu marturisirea cea ereticeasca a fost gasita la picioarele Sfintei? Poate pentru ca invatatura lor este MINCIUNA si nu Adevar dupa cum afirma acesti lupi ecumenisti?
De gresit cred ca greseti doar tu, care habar nu ai despre ce vorbesti. Din cate stiu eu si "Ortodocsii Orientali" au anatematizat respectiva erezie, si anume monofizitismul.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 29.03.2010, 17:43:59
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
De gresit cred ca greseti doar tu, care habar nu ai despre ce vorbesti. Din cate stiu eu si "Ortodocsii Orientali" au anatematizat respectiva erezie, si anume monofizitismul.
De ce nu ai citit linkul care l-am atasat?

Cu voie său fără de voie, delegația ortodoxă a făcut concesii dogmatice anticalcedonienilor. Iată-le:

f) Acceptarea neortodoxă a ideii că anticalcedonienii pot mărturisi o singură natură divino-umană, atâta timp cât nu neagă prezența dinamică și constantă (suneche) a divinului și a umanului în Hristos. Printr-o astfel de mărturisire, anticalcedonienii nu recunosc ca ipostas, ceea ce este ipostatic în Hristos ci ca o natură divino-umană compusă. De asemenea, în locul unei existențe (hyparxis, subzistență) esențiale a naturilor în Hristos, este mărturisită doar prezența proprietăților (idiotetes) divine și umane în El.

Așadar, prin toate acestea e mărturisită tocmai natura compusă a tradiției severiene pe care au condamnat-o Sfinții Părinți.

h) Recunoașterea că MONOFIZITISMUL așa-zis moderat al lui Dioscor și Sever nu este o erezie și că anatema lasată împotriva lor de Sinoadele VI și al VII-lea ecumenice nu s-a datorat învățăturii lor eretice, ci doar faptului că divizaseră Biserica.

Toate aceste lucruri pe care le susține, de asemenea, Mitropolitul Elveției, se dovedesc eronate în baza Actelor Sinoadelor ecumenice al V-lea, al IV-lea și al VII-lea locale, din Constantinopol (536) și Lateran (649), precum și în baza scrisorilor și operelor dogmatice ale marilor Învățători și Părinți ai Bisericii: Maxim Mărturisitorul, Sofronie al Ierusalimului, Ioan Damaschin, Fotie cel Mare, etc. Potrivit tradiției Sfinților Părinți, Dioscor și Sever sunt eretici în toată puterea cuvântului.

Cunoscând toate aceste lucruri, Comisia interortodoxă a comis o gravă eroare nepretinzând anticalcedonienilor să accepte pur și simplu anatema asupra pretinșilor „învățători” Dioscor, Sever, Filoxenie, Iacob și alții, ca o condiție indispensabilă unirii.



----


Avem cunoștință și de aceea că Bisericile Vechi-Orientale nu se consideră monofizite, ci miafizite, susținând că cele două firi ale Mântuitorului ar fi unite într-una, dar fără schimbare, fără amestecare, fără confuzie, prin aceste precizări deosebindu-se de monofizitismul „clasic”.

Această hristologie este, însă, de asemenea, eretică , la fel ca și monofizitismul în sens clasic. Așadar, dat fiind că membrii bisericii copte nu sunt ortodocși, ci se găsesc într-o condiție eretică, faptul care ne preocupă este acela că într-o biserică ortodoxă au slujit ereticii.


http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...ii-monofiziti/


Nu observi apostazia si tradarea Ortodoxiei?

Last edited by Antoni0; 29.03.2010 at 17:58:15.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
cine a fost nevasta lui Cain? catalin755 Generalitati 23 13.08.2012 23:19:46
Cine a fost la manastirea ghighiu? ingerul_pazitor Generalitati 6 08.08.2010 21:28:43
De ce a fost prohodul cenzurat? SI DE CINE? SI CAND? ghost7 Despre Biserica Ortodoxa in general 13 16.02.2010 14:11:53
Cine a fost creat primul oul sau gaina?! T-Bone Generalitati 13 25.08.2007 20:36:20