Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 15.07.2010, 03:56:44
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Asupra mantuirii tale nu cred ca are vreo implicatie -- e ca si cum s-ar da Sf. Impartasanie unuia de alta credinta, gestul acesta e foarte grav pentru preot si pentru acel om, insa nu pentru ceilalti care se impartasesc din Sf. Potir in care Trupul si Sangele Domnului sunt cu adevarat.
Asa cum am mai arat (si daca nu ma insel chiar tie ti-am dat odata un raspuns) bisericile voastre au ridicat anatemele puse asupra romano - catolicilor si monofizitilor, ca urmare toate ereziile acelora au incetat sa mai fie erezii devenind “traditii” ale bisericii. Mai mult, Patriarhiile Antiohiei si Alexandriei deja cuminica, boteaza, casatoresc monofiziti si recunosc “tainele” savirsite de aceia in baza unor hotariri sinodale (vezi aici). Celelalte patriarhii, cu care Alexandria si Damascul se afla in comuniune deplina, nu numai ca nu au luat niciodata atitudine (nici n-ar fi avut cum din moment ce sint semnatare ale documentului de la Chambesy din 1990 care trateaza monofizismul ca o eroare aparuta din neintelegere), dar chiar consimt tacit si introduc practica in bisericile lor pe usa din dos. Cazul de care vorbeste Anna21 nu este singular, multi preoti ecumenisti cuminica monofiziti, greco – catolici si chiar catolici in special in America si Europa de Vest (unde lumea este mai deschisa spre diversitate). In Romania , cunoastem deocamdata cazurile Corneanu si Drincec si faptul ca monofizitii sint lasati sa slujeasca in bisericile “ortodoxe”.

Citat:
În prealabil postat de Jane Says
Referitor la biserici, treaba cu ruptura aceasta intre bisericile pe stil vechi si pe stil nou e mai complicata deoarece:

1. - unele biserici pe stil vechi sunt in comuniune si cu cele de pe stil nou <--- astia de pe vechi tot eretici sunt, de liturghisesc impreuna cu noi?
2. - unele biserici de pe stil vechi nu sunt in comuniune nici macar cu cei de pe stil vechi care recunosc biserici pe stil nou, si cred ca dintr-o biserica din aceasta provine si oit.

Din asta inteleg ca in sanul bisericilor pe stil vechi este mai multa neoranduiala si duh de dezbinare decat pe nou, e ca si cum ar intr-o competitie, care-i mai drept, mai curat, mai dreptmaritor, mai neeretic. Subintelegand ca toti ceilalti sunt mai nedrepti, mai murdari, mai strambmaritori si mai eretici. Cumva ei* simt in permanenta nevoia sa se delimiteze de cineva si sa fie mai adevarati decat restul.
Absolut nici o Biserica de stil vechi (stilista, calendarista) nu se afla in comuniune cu bisericile ecumeniste. E drept, exista o minoritate, ciprianitii, care au o eclesiologie dubiosa (chiar eretica, motiv pentru care li se spune si calendaristi ecumenisti) prin care ei recunosc bisericile ecumeniste ca biserici "bolnave", dar, totusi, inca parte din Biserica lui Hristos. Cu atoate acestea, nici macar ciprianitii nu slujesc, nu se cuminica, nu au nici un fel de relatie bisericeasca cu patriarhiile cazute in ecumenism (si nici nu le urmaresc), dar cuminica crestini din bisericile ecumeniste care participa la slujbele lor.

La fel, nici un sinod stilist (calendarist), inclusiv ciprianit, nu se afla in comuniune cu nici o biserica "ortodoxa" care urmeaza calendarul iulian (vechi) din cauza ca acele biserici (cum ar fi Rusa, Sirba sau a Ierusalimului) sint si ele in mod oficial si deschis parte din miscarea ecumenista.

Citat:
În prealabil postat de Jane Says
Cu toate ca nimeni n-a propovaduit vreo alta Evanghelie si chestiune calendarului nu tinea de dogma. Asta e cel mai important lucru. Ortodoxia lor este identica cu a noastra, nu e nici o diferenta. Cu exceptia amaratului de calendar si care este o conventie omeneasca pana la urma.
Calendarul nu este dogma, dar tine de dogma. Vezi Hotarirea Sinodului BOR de la 1903. Schimbarea Sfintei Traditii si chiar, explicit, a calendarului (sinaxarului) a fost anatemizata de Sfintii Parinti in repetate rinduri. Ortodoxia voastra este identica cu a noastra numai in masura in care este identica si cu cea a Sfintilor Parinti ai Bisericii Ortodoxe. Cind te pui sub anateme, nu respecti Sfintele Canoane si marturisesti erezii, nu cred ca iti mai ramine mult cu care sa te identifici.
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Crestin sau Ortodox catehumen Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 109 20.01.2014 12:21:02
Casatoria intre o musulmanca si un crestin ortodox Shalom Nunta 37 06.12.2012 13:34:40
cantece crestin-ortodoxe in araba si aramaica alexandra28again Muzica Bisericeasca 1 10.07.2008 12:34:00