Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Formula corectă nu este "ortodocșii spun", ci "unii ortodocși spun". De exemplu, dv spuneți că nu există Sf Taine în afara ortodoxiei și de aceeași părere a fost și defunctul mitropolit al Clujului. Alți ortodocși, spre exemplu colegul său de omofor și rang de la Timișoara, este de părere că există Sf Taine în afara ortodoxiei. Până ce nu va exista un document oficial al Sf Sinod al BOR, despre care unii ortodocși consideră că ar conduce Biserica Ortodoxă, vorbim de păreri.
|
Formula exacta era "toti ortodocsii spun". Il dati ca exemplu pe IPS Corneanu care era sa vada pe propria piele cum e cu asta si sa-si ceara iertare prentru gresela. Exemplul asta de fapt e in favoarea a ceea ce am spus eu. Nu veti gasi exprimari oficiale care sa spuna ca exista Sfinte Taine in afara Bisericii (ortodoxe). Si stiti asta pentru ca am discutat acum cateva zile ce ziceau sfintii despre tainele ereticilor si schismaticilor. Asta daca nu ati uitat intre timp.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Și ce vă miră ? Mari sfinți catolici au susținut, la vremea respectivă, Sfântul Oficiu al Inchiziției. Alții, ca Sf Francisc de Assisi, au susținut Sfintele Cruciade, ajutând mult Biserica în aceste contraofensive ale creștinătății. Ori sunteți de părere că Sf Ștefan, când lupta cu turcii, făcea un lucru foarte bun și creștinesc, deci binemerită să fie trecut cu sfinții, pe când Sf Francisc, când lua parte la organizarea Cruciadei, făcea un lucru necreștinesc, de aceea nu ar trebui să fie sfânt ? Cu câte feluri de măsuri măsoară cântarul dv ? În ceea ce privește Sf Oficiu al Inchiziției, a fost susținut nu numai (avant la lettre) de Sf Toma din Aquino, ci și de alți sfinți, precum Sf Ignațiu bunăoară
|
O fi sfanta inchizitia pentru catolici, pentru ortodocsi si sfintii din primul mileniu nu e deloc asa. Iata chiar pe site-ul newadvent ce parere aveau sfintii despre atacarea ereticilor (si nu omorarea, un lucru mult mai grav):
http://www.newadvent.org/cathen/08026a.htm
the
Church should for no cause shed blood (
St. Augustine,
St. Ambrose,
St. Leo I, and others);
the majority held that the
death penalty for
heresy, when not civilly criminal, was irreconcilable with the spirit of
Christianity.
Vededm cum toate s-au schimbat dupa Schisma in vest, fata de cum era inainte de schisma. Cum se spune gresit in cartea pr. Ioan Bota, ca ar fi fost inchizitie in orient. Cele foarte putine represalii erau facute de imparati, adica de puterea laica, nu de BO. Iar Sfantul Stefan nu e sfant pentru ca i-a batut. Si, dupa cum stiti, se face diferenta intre legitima aparare si atac.