Citat:
În prealabil postat de stefan florin
Prietene, in primul rand nu am zis ca Hristos a desfiintat legea, ci a desavarsit-o! Cred ca stii si tu ca "dinte pentru dinte" si "ochi pentru ochi" nu mai este valabil
38. Ați auzit că s-a zis: "Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte".
39. Eu însă vă spun vouă: Nu vă împotriviți celui rău; iar cui te lovește peste obrazul drept, întoarce-i și pe celălalt.
40. Celui ce voiește să se judece cu tine și să-ți ia haina, lasă-i și cămașa (Mat 5:38-40)
|
În Decalog nu scrie nicăieri de "dinte pentru dinte". Că a desființat Hristos anumite reguli ceremoniale și sociale, de acord; însă din Decalog n-a schimbat nici măcar o virgulă (
Mat.5,1) nicidecum o poruncă întreagă!
Citat:
În prealabil postat de stefan florin
In al doilea rand nu zice nicaieri ca Hristos a considerat sambata ca zi de odihna.El a intrat in sinagoga sambata ca in acea zi de tineau intrunirile liturgice in sinagoga.
|
Dacă ar fi considerat sâmbăta o zi ordinară ar fi spus-o răspicat, căci El niciodată n-a dat dovadă că ar fi fost un om fricos ori laș. Dar dimpotrivă, El Își făcuse
un obicei din a merge sâmbăta la Sinagogă (Biserica de atunci). Și aceasta nu din oportunism ori din fățărnicie, căci nu a dat dovadă de așa ceva.
În concluzie, de ce-L acuzați pe Iisus? De lașitate, frică, oportunism, ori de fățărnicie?
Citat:
În prealabil postat de stefan florin
In al treilea rand, in Decalog se spune de ziua a saptea ca zi de odihna si nu de smbata
|
V-am demonstrat că-n Decalog se scrie de:
- ziua a 7-a
- ziua de odihnă
- ziua Domnului în care El S-a odihnit la Creație
- Sâmbătă
Nu știu cum ar trebui să fie cineva ca să le considere pe toate acestea duminică! Nici măcar nu găsesc un eufemism.