Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 11.06.2011, 14:03:01
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Fraților, văd că discuțiile despre primatul papal sunt interminabile și nu au cum să fie altfel, pentru că problema durează de vreo mie de ani și de atunci ne-am împărțit în tabere, iar fiecare tabără a adunat sumedenie de argumente care îi sprijină opiniile. Dacă ne apucăm acum să vărsăm aici toate argumentele, vom ajunge probabil nu la 1000 de mesaje ci poate la 100 000. Și tot nu vom ajunge la un punct de vedere comun.
Eu aș recurge la ceva mai simplu, și anume la bunul simț. Iată, mâine este Pogorârea Duhului Sfânt, când s-a întemeiat Biserica. Știm cu toții că peste toți apostolii s-au pogorât Duhul Sfânt sub forma unor limbi ca de foc. Erau cu toții adunați și peste toți deopotrivă s-a pogorât. Zice, oare, că era mai mare focul pogorât peste Sf. Petru? Nu arată chiar pogorârea aceasta tocmai sobornicitatea Bisericii?
Apoi, dacă Petru a fost vicarul lui Hristos de la început, ar fi îndrăznit oare Pavel să-l certe și să-l corecteze? Sau a făcut-o frățește, așa cum un frate își permite să îl îndrepte pe alt frate? Oare papa poate fi certat și îndreptat de vreun episcop oarecare?
Apoi, după formarea primelor comunități creștine, oare primul episcop a fost Petru, sau Iacob
cel Bătrân? Nu era firesc să fie Petru dacă el ar fi fost mai mare peste ceilalți?
Este evident că Biserica primelor veacuri nu și-a pus problema primatului și, cu atât mai
mult, a vicariatului lui Hristos (care mi se pare o nepermisă îndrăzneală).
Dar pentru a înțelege adevărul trebuie să ne detașăm de... ceea ce ne-am atașat, și anume
de opiniile noastre sau ale Bisericii din care facem parte. Ceea ce e foarte greu, iar pentru
mulți, imposibil.
Bine-nteles ca episcopii pot sa-l corecteze pe Papa daca greseste. Ap. Pavel l-a corectat pe Petru insa nu a i-a negat autoritatea dimpotriva, dintre toti apostolii pe Petru s-a dus sa il vada, desi el personal primise Evanghelia direct de la Domnul si nu de la Apostoli. Dar nu a facut pentru asta front separat ci a dorit unitatea.
Biserica primilor crestini nu avea nici Papa, nici Patriarhi, nici Mitropoliti. Iar preoti erau considerati toti crestinii si dintre ei au fost alesi cei mai intelepti pentru a-i conduce pe ceilalti. Aveau dreptul acestia mici sa ii corecteze pe apostoli sau pe batrani? Era chiar asa de fratesc totul? Era oricum mai mult ca acum insa din pacate evolutia Bisericii nu a fost spre fratie ci spre Ierarhie bazata pe alte criterii decat iubirea. Daca existenta Papei nu isi are justificare, pai nici cea a Patriarhilor si Mitropolitilor nu isi are. Ca sa nu mai zic de apelativul Sfintii "parinti" (adica tati, fathers, pères, padri ecc) care incalca flagrant principiul fratiei si mai ales incalca cuvintele Domnului care ne-a cerut sa numim pe nimeni tata decat pe cel ceresc. Stia ca asa se va intampla cu Biserica Sa si uite ca nu a fost ascultat. Evreii nu au obicei sa se numeasca "parinti" deci e clar ca mesajul era pentru noi. Este un abuz ierarhia creata in forma de azi, insa ortodocsii nu prea sunt cei indreptatiti sa o critice la altii atata timp cat exista si in curtea proprie.
 

Tags
primatul papal, roma, vatican