|
#1
|
||||
|
||||
Limbul copiilor
O teologumenă specifică învățăturii catolice este existența unui Limbus Infantum.
Noul Testament nu ne-a lăsat nicio alegație pozitivă privind ce se întâmplă cu cei care mor fără niciun păcat personal, dar cu păcatul ancestral. Pe de altă parte, Domnul nostru, insistând asupra necesității absolute a Botezului pentru mântuire, a spus, de exemplu (Ioan 3:5) că nașterea din nou, din apă și din duh, este necesară pentru mântuire. De aici, înțelegem că nu este posibilă viziunea beatifică (accesul în "împărăția Cerului" sunt, riguros, cuvintele lui Isus) pentru nebotezați. Aceasta, deoarece a spune "condiția alfa este necesară pentru proprietatea P" este echivalent cu a spune "dacă non alfa, atunci non P". Prin urmare, nu este contrar Bibliei și corespune unor veacuri de gândire și tradiție creștină, să avem părerea că locul (sau starea) sufletelor copiilor care mor nebotezați este unul de fericire naturală, asemănătoare celei în care se aflau drepții Vechiului Testament. Prin analogie cu acel Limbus patrum vorbim de Limbus Infantum. Ce spun Sfinții Părinți despre Limbus Infantum? Ce spun Doctorii Bisericii despre copiii care mor nebotezați? În perioada pre-augustiniană, o referință mai clară și explicită întâlnim la Sf Grigore de Nazianz: Se va întâmpla, cred eu (...) ca cei menționați (copiii morți nebotezați) să nu fie nici admiși de dreptul judecător la gloria cerească, nici condamnați să sufere pedeapsa, fiindcă, deși nesigilați (prin Botez) ei nu sunt răi. Întrucât din faptul că cineva nu merită pedeapsă nu urmează aceea că ar merita onoruri, nici din faptul că cineva nu merită onoruri nu rezultă că ar merita să fie pedepsit (Orațiune 40, nr. 23) De aceeași părere este și Sf Ambrozie, care susține că "a doua moarte" care este trimiterea în iadul chinurilor damnaților nu este rezultat al păcatului adamic, ci al păcatului personal. În ceea ce îl privește pe Tertulian (cu observația că, în cazul său, vorbim despre un Părinte, dar nu despre un Sfânt Părinte) el este atât de convins de inocuitatea păcatului ancestral, încât nici nu recomandă Botezul copiilor. Odată cu Sf Augustin, teologumena Limbului Copiilor începe să se cristalizeze, așa cum vom vedea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 04.06.2012 at 01:38:51. |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Închisoarea copiilor | Florin-Ionut | Generalitati | 6 | 10.01.2013 12:50:29 |
Intrebarile copiilor | Simply_me | Generalitati | 69 | 08.01.2013 02:40:09 |
Postul copiilor | mmzmmz | Postul | 65 | 14.06.2011 20:04:13 |
Carnavalul copiilor( Mosul copiilor din centrele de plasament) | mirela1990 | Umanitare | 0 | 11.12.2010 23:27:05 |
|