Citat:
În prealabil postat de Adrianna
Nu i-a pus nimeni in rand cu fariseii si nu este nimic scos din context. Despre farisei le spune sa se fereasca de aluatul lor, este foarte clar mesajul. Despre invatatori si parinti spune clar sa nu numeasca pe nimeni invatator pentru ca au un singur invatator, pe El, si sa nu numeasca pe nimeni tata (parinte) pentru ca au un singur Tata, cel ceresc. Mesajul este foarte clar, nu se refera la nici un fariseu. Un unic invatator si un unic Tata, nu a lasat loc pentru altii fariseici sau nu.
Dar vad ca nu aveti raspuns si ca de obicei in aceste cazuri, se inventeaza o acuzatie grava, in cazul de fata cum ca sfintii ar fi fost acuzati de fariseism, si se arunca in carca nevinovatului care a indraznit sa tulbure adunarea cu intrebari incomode si fara raspuns.
Forumurile sunt facute pentru intrebari si raspunsuri, aici insa destul de des pentru intrebari si suturi, cu mici exceptii. Din pacate.
Multa pace!
|
Doamnisoara,daca ai deja toate raspunsurile si pui intrebari retorice,desi ignori complet contextul,nu vrei sa ne lasi si pe noi in pace,in eroarea noastra?Fii dumneata mai buna decat toata Biserica de-a lungul timpului,nu numi pe nimeni,fa cum crezi si lasa-i si pe altii,care pun pret pe invatatura Bisericii,sa faca cum cred.Daca tot nu iti dam raspunsul pe care il vrei,pt ca este eronat,nu vrei sa mergem fiecare in treaba noastra pt ca deja s-a transformat si acest topic in ce nu trebuia?Fii draguta si sa ne vedem fiecare de ale noastre ca sa nu ne pierdem timpul inutil.
Din articolul recomandat si evident necitit(daca am deja raspunsuri ce sa mai si citesc?)> ,,Sfintii Apostoli au admis si ei folosirea titlului de parinte, cu toata interdictia Mantuitorului (Matei 23, 9-10), dar restrangandu-l numai la persoane care invata, propovaduiesc Evanghelia Domnului Hristos, traiesc conform preceptelor acesteia si invata si pe altii sa le pazeasca. Deci, invatatura ce o propaga in scrierile si cuvantarile lor, trebuie sa fie a lui Hristos, iar nu cea eretica. Numai pe acela il recunoaste Biserica de Parinte al ei, care propovaduieste invatatura ei curata, fara schimbari sau interpretari gresite.
Denumirea de Parinte o include pe cea de ortodoxie. Nu toti autorii crestini sunt numiti Parinti ai Bisericii si fac obiectul Patrologiei, ci doar aceia care au respectat regula stabilita de Sfantul Apostol Pavel, depositum custodi (I Tim. VI, 6), vor putea sa fie invocati ca o autoritate sigura de catre crestinii din alte epoci."