![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu n-as zice de o continuitate sau punere in paralel intre vietuirea omului inviat si vietuirea omului ca fiinta cazuta, ci intre omul inviat si omul inainte de cadere, in starea initiala, originara, din Eden. Dupa cum starea omului edenic avea alt regim existential in ce priveste aspectul sexual, la fel va fi si starea celor inviati dupa Parusie. Dupa cum inainte de caderea in pacat NU exista sexualitatea in acceptiunea pe care o stim azi, nici dupa Inviere nu mai poate fi vorba de asa ceva. Consemnarea expresa a primei relatii intime/trupesti dintre Adam si Eva a avut loc DOAR DUPA iesirea din rai, NU INAINTE. Adam a cunoscut-o pe Eva (eufemism pt. consumarea relatiei intime) NUMAI DUPA cadere si alungarea din paradis, numai dupa imbracarea “hainelor de piele”, adica activarea mecanismelor biologice necesare pt. perpetuarea speciei in conditiile in care omului nu-i mai ramasese Viata harica si posibilitatea de a nu muri, ci doar viata biologica). Sf. Ioan Gura de Aur confirma: “ Abia dupa calcarea poruncii si dupa izgonirea din rai a luat inceput unirea conjugala”. Pana sa calce porunca, oamenii cei dintai au avut vietuire ingereasca si nici vorba n-a fost de impreunarea cea dupa trup. De altfel, cum ar fi putut fi aceasta, de vreme ce ei nu erau robi trebuintelor trupului?' Pt. a evita confuzia dintre sex si sexualitate, trebuie precizat ca sexul tine de structura ontologica a omului (barbat si femeie ne-a facut Dumnezeu ) iar sexualitatea este doar o intrebuintare derivata si conjucturala a sexului, necesara doar in starea de dupa pacat, dar ne-necesara in absenta pacatului. Sexualitatea e intrebuintarea sexului pt. ca specia sa nu moara. Cum insa in Imparatia cerului nu se moare, nu va mai fi nevoie de intrebuintarea sexului, care oricum va tine de un trup pe deplin pnevmatizat, transfigurat, impregnat de har. Unirea oamenilor va fi in harul Sf. Duh. Harul e liantul care ii tine pe oameni uniti unii cu altii si toti laolalta in Hristos. Sexul (ca gen masculin si feminin) exista de dinaintea sexualitatii. Istoria sexualitatii nu este decat intervalul indefinit dintre sexul fara sexualitate al conditiei originare (caracterizata prin castitatea ingereasca, prin goliciunea cea fara de rusine) si sexul fara sexualitate al Imparatiei finale (la inviere nici nu se insoara, nici nu se marita, ci sunt ca ingerii). Unde nu (mai)este pacat, nu (mai) este nici moarte, nici sexualitate. O lucrare exact pe tema asta are Razvan Codrescu, ,,Teologia sexelor si taina nuntii" ( de unde de fapt am si extras ideile de mai sus). |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|