![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Evident în primul rând contează în aprecierea situației, 'ce spune cutare monah/mirean/cleric'
așa: 1- dacă monahul respectiv e Arie (sau Nestorie ...) merită o caterisire și chiar o palmă; 2- dacă monahul este Maxim Mărturisitorul (sau Marcu al Efesului...) atunci el nu merită caterisirea cu toate că monahul Maxim Mărturisitorul a fost caterisit și a fost chiar mutilat prin tăierea mâinii drepte și a limbii, (astea neoprind-ul în mărturisire, căci a continuat să mărturisească în chip minunat) Ascultarea necondiționată (tăierea voii) este o atitudine mântuitoare și mai mult de atât :sfințitoare (fiind maximul împlinirii 'legii'/poruncii: 'cine vrea să-mi urmeze, să se lepede de sine...'). Această ascultare se face în primul rând față de Dumnezeu, apoi de duhovnic, ierarhie, avă. Asta înseamnă că cei care ascultau de Arie motivând ascultarea nu făceau acest lucru, ci erau împreună răzvrătiți cu Arie. Iar Sf Maxim Mărturisitorul (papa Martin, Marcu Evghenicul ... ) era în (împlinea porunca) ascultare. Problema este enunțată în mod viclean. |
|