Citat:
	
	
		
			
				
					În prealabil postat de  catalin2
					 
				 
				La inceputul dialogului ti-am scris mesaje normale, fara ironii sau cuvinte dure, nu-i asa? La fel am facut intotdeauna. 
   Dupa doua mesaje, cum faci de obicei, ramanand fara argumente, ai inceput sa imi spui ca sunt ignorant, fara cunostinte si cu minte redusa. Apoi, atrasi de aceste mesaje, au intrat si alti useri carora le place de obicei astfel de atmosfera.  
   Spun toate astea ca sa nu se mai trezeasca vreun user care sa spuna ca eu ma cert (cum afirma Dalian).  
   Desi ti-am scris argumente clare, pe care le poate intelege oricine, probabil din cauza ca nu poti recunoaste vreodata cand gresesti ai continuat cu epitetele si tonul dur, tinand loc de argumente.  
			
		 | 
	
	
 Ți-am mai spus că argumentele tale "clare" sunt astfel pentru tine. Și renunță la figurația asta penibilă de inocent persecutat, cel puțin în mesajele adresate mie.
	Citat:
	
	
		
			
				Informatiile se pot afla fie din revelatie, fie dintr-o sursa. Cum nu  dai nicio sursa ma indemni sa cred ca ai avut o revelatie. Mai mult,  esti si foarte sigur ca stii si cine te contrazice (in cazul asta pe  mine a picat necazul) e, cum spui, tu, prost, mandru si mincinos.  
   Ai aici chiar documentul Sinodului: http://a2k.rbcmail.ru/Sobor/Deyanie.htm 
  E in ruseste, dar google chrome are optiunea traducerii in romana.  Sinodul din 1971 nu a ridicat doar condamnarea rascolnicilor, ci a  ridicat si condamnarile textelor vechi si a ce au mai condamnat ei  acolo. Sinodul din 1666 a urmatoarele lucruri: 
   - a condamnat pe Patriarhul Nikon (culmea e ca tocmai el initiase reforma); acesta a fost reabilitat ulterior. 
   - a condamnat vechile scrieri bisericesti, icoana respectiva,  scrierea lui Iisus cu un singur, I, etc. De ce? Pentru ca au crezut ca  se facusera erori si se modificasera textele. Dar, asa cum scrie si in  link, chiar la inceputul secolului XX cercetatorii ortodocsi au aratat  ca nu era asa, de fapt textele erau vechi, si fusesera pastrate de rusi  cum le primisera. la fel, s-a crezut ca icoana respectiva era tot  inventie a rusilor, dar se dovedeste ca exista de la crestinarea  rusilor. Asadar, pana in 1971 aceste lucuri erau deja cunoscute ca fiind  greseli, dandu-se voie chiar sa fie folosite pentru cine dorea si  vechile texte.  
   -a condamnat pe cei ce foloseau vechile traditii. In 1971 s-a ridicat  si aceasta condamnare. Doar ca rascolnicii nu au mai vrut sa vina in  Biserica, ei spun ca din cauza erorilor din Biserica. 
     Vad ca nu ai inteles ca doar ereziile sunt condamante, schismaticii  se despart singuri de Biserica, nu-i alunga cneva. Ei aleg sa se  desparta de ierarhie, pentru ca nu vor sa asculte. Doar erezia face ca  cineva sa nu poata fi primit in Biserica. Pe schismatici nu-i opreste  nimeni sa vina in Biserica daca nu au erezii, numai ca ei nu vor.  
         Citat:
			
		 | 
	
	
 Sinodul din 1971 a avut în vedere reintegrarea urmașilor rascolnicilor în Biserica Rusiei și vindecarea schismei din secolul XVII. Nu s-a atins de celelalte canoane care nu aveau legătură cu rascolnicii. Alminteri, în istoria Bisericii doar așa-zisele "sinoade tâlhărești" au fost repudiate integral în lucrările altui sinod, în mod obligatoriu ecumenic. Nu s-a mai pomenit după aceea practica anulării integrale de sinoade, cum presupui tu pe baza unor interpretări eronate. Dacă ai avea minime cunoștințe de drept canonic ai cunoște faptul că nici măcar un canon nu se poate anula în adevăratul sens al cuvântului, chiar dacă există canoane "expirate", considerate astfel în momentul când situația care a condus la formularea lor a fost depășită. Darmite sinoade întregi!
În plus, Marele Sinod de la Moscova și hotărârile sale au obținut consimțământul altor Patriarhii importante ale lumii ortodoxe (Ierusalim, Constantinopol, Antiohia, Alexandria), iar partea dedicată limpezirilor iconologice a făcut obiectul unor dezbateri separate, independente de problema rascolnicilor.
Deși știu că-ți recomand degeaba, întrucât nu prea observ să ai interes pentru documentare serioasă,  ai mai jos două cărți cu ajutorul cărora te-ai lămuri asupra unor chestiuni legate de sinoade, canoane în general și canoane iconologice și multe altele:
Pr. Eugen Drăgoi - Istoria bisericească universală (Ed. Historica , 2001)
Timothy Ware - Istoria Bisericii Ortodoxe (Ed. Aldo Press, 1997)
	Citat:
	
	
		| 
			
				Excelent, imi dai acum pe prietenul lui Lossky, cu care a si scris in  1952 o carte comuna, "Sensul icoanei". Cartea data de tine a fost scrisa  in 1960, tot inainte de 1971. Asta ca sa gasim o scuza ca nu au stiut.         
			
		 | 
	
	
 Scuze, te-am confundat cu un om responsabil care dorește să pună început unei înțelegeri temeinice a icoanei!