Citat:
În prealabil postat de Ali Baba
asta cu argumentul circular iti apartine? :)) nici pomeneala de asa ceva, mai uita-te un pic si vezi, poate intelegi de ce nu e cazul de asa ceva.
|
Acela este, dar tu nu ai inteles explicatia mea. In canon se spune ca cei ce nu raman la rugaciuni si impartasire, dar cei cu impartasirea deasa spun ca toti se impartaseau, deci a ramane in seamna a se impartasi. Exact argumentul circular, in ipoteza e inclus si ceea ce trebuie demonstrat.
Citat:
În prealabil postat de Ali Baba
ca sa intelegi ti-am subliniat mai sus si-ul, in citatul nostru "leaga doua parti de acelasi fel ale propozitiei". canonul e clar definit, intelesul e literar:
|
Asta pentru ca tu nu stii cum este Liturghia, probabil n-ai participat niciodata la slujba sau, daca ai fost, nu ai stat la toata slujba (adica ai incalcat canonul acela). Impartasirea este o parte din Liturghie, nu e separat. In acea vreme Liturghia consta in citirea Scripturilor, rugaciunile si apoi impartasirea. Toate acestea fac parte din slujba Liturghiei, ca si in zilele noastre, intre toate este "si". Si azi credinciosii stau si la impartasire, chiar daca ei nu se impartasesc, pentru ca pleaca doar cand se termina slujba.
Citat:
În prealabil postat de Ali Baba
e chiar foarte simplu, nu e nicio greutate de a intelege exact, de aceea am zis ca dorinta de a interpreta altfel acest canon cuprinde ceva urat si interesat. spune ca erau credinciosi care stateau doar ca sa asculte citirea sau povestirea Bibliei si apoi plecau, fara sa stea la rugaciune si impartasanie. aceia trebuiau afurisiti.
|
Dimpotriva, e absurd sa fie interpretat cum spui tu, sunt unele biserici unde se tin slujbe in fiecare zi (chiar si aici), ar insemana ca aceia sa fie obligati sa se impartaseasca in fiecare zi. De asemenea, unora li se dadea canon sa nu se impartaseasca ani de zile sau chiar paba la sfarsitul vietii, ar insemna ca aceia sa nu mai vina cu anii la biserica. Canonul e foarte clar de interpretat cum am spus eu. De altfel si cei ce sustin impartasirea deasa (de exemplu parintele Pruteanu si diac. Ica) recunosc ca majoritatea canonistilor si teologilor il interpreteaza asa cum am spus eu. Doar doi canonisti din sec. XII il interpreteaza gresit (desi un alt canonist din acel seco, il interpeteaza corect), pe aceia i-au luat ca argument cei ce sustin interpretarea cu impartasirea. Asa ca ne contrazicem degeaba.
Citat:
În prealabil postat de Ali Baba
cred ca am inteles exact de ce s-a ajuns aici. pana la un moment dat responsabilitatea a fost numai a credinciosului, daca acesta se impartasea fara curatenie pacatuia grav, dar la un anumit moment dat in ortodoxie s-a considerat ca numai preotul poate decide daca credinciosul este vrednic de impartasanie si au conditionat impartasania de spovedanie, doua taine complementare, dar diferite. din acel moment, de cand preotimea ortodoxa s-a considerat mai presus de credinciosul obisnuit, ei bine, din acel moment si pana astazi, dupa cum zici, lucrurile nu sunt ok, ma feresc sa spun un cuvant greu, dar nu e in regula.
|
Pe tine oricum nu te intereseaza aceste subiecte si oricum nu esti credicnios si nu esti de acord cu invatatura de credinta. De ce te contrazici atunci, din orgoliu, pentru ca te-am contrazis in trecut? Citeste toate mesajele mele, am scris ca in Didahia (care e din secolul I sau II) scrie ca cel ce se imparatseste sa-si marturiseasca pacatele inainte. In acea vreme era spovedania publica, adica fiecare isi zicea pacatele in fata tuturor. Dupa un timp s-a introdus spovedania personala, pentru ca se sminteau cei ce auzeau pacatele, iar cei ce le spuneau se rusinau. Episcopii si preotii sunt diferiti de credinciosii obisnuiti, pentru ca sunt hirotoniti.
Citat:
În prealabil postat de Ali Baba
ps.ma minunez cat de usor poti folosi cuvinte ca imbunatatit cand te referi la unii calugari, mi se pare incredibil cum un om care se considera credincios poate sa spuna o asemenea enormitate, o asemenea inventie cine stie de unde preluata.
|
Nu stii despre ce vorbesti, nu stiu de unde ai capatat asemenea conceptii. majoritatea sfintilor au fost calugari, sunt putini sfinti casatoriti. Noi vorbim despre invataturile ortodoxe, ce crezi tu despre anumite subiecte pe care nu le cunosti te intereseaza doar pe tine.