![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
"Sfantul Ioan demonica vadita, facandu-se intemeietor si capetenie a sectei evhaitilor.Scararul atentioneaza ca cei inclinati spre cugetare semeata si alte patimi sufletesti nu trebuie nicicum sa-si aleaga viata in pustnicie, ci sa petreaca in mijlocul obstii si sa se mantuiasca prin lucrarea poruncilor (Cuvantul 8, cap. 10, 18, 21, 25 - Cuvantul 27, cap. 13, 36): caci orice fel de vietuire, fie in pustie, fie in chinovie, atunci cand este potrivit, atunci cand este potrivit cu voia lui Dumnezeu, si are ca tel a placea lui Dumnezeu, este preafericit (88 de capete ale Preacuviosului Simeon Noul Teolog). Din zavorarea de mai inainte de vreme odrasleste inselarea draceasca, nu numai cea care bate la ochi, ci si cea care este nevazuta la aratare: a cugetului, a sufletului, fara de asemanare mai primejdioasa decat cea dintai, ca una care se tamaduieste foarte anevoie, iar adesea nici nu cunoaste tarriaduire. Acest rod al inselarii, care se intemeiaza pe cugetarea semeata, este numit de catre Sfintii Parinti "parere" (Ale Sfantului Grigorie Sinaitul, capetele 128,131,132), atunci cand nevoitorul primeste pareri mincinoase despre lucrurile duhovnicesti si despre sine, socotindu-le adevarate. Parerilor si vedeniilor mincinoase le urmeaza intotdeauna, potrivit legaturii firesti de simtire si de lucrare dintre minte si inima, simtiri amagitoare, desfatatoare ale inimii: ele nu sunt altceva decat lucrarea unei patimi subtiri a dulcetii si slavei desarte. Cei molipsiti de catre aceasta inselare se fac propavaduitori ai unei invataturi ascetice mincinoase, cateodata si ereziarhi, spre vesnica pieire a lor si a celor apropiati lor. Sfantul Isaac Sirul pomeneste, in cel deal 55-lea Cuvant, ca un oarecare Malpas a dus in pustnicie o viata foarte aspra de nevoitor, cu telul de a atinge o inalta stare duhovniceasca, si a cazut in trufie si inselare Ca pilda de carte ascetica scrisa in acea stare de inselare numita "parere" putem da lucrarea lui Toma de Kempis, numita "Urmarea lui Hristos". Ea rasufla o patima subtire a dulcetii si o cugetare semeata, care naste in oamenii orbiti si plini pe deasupra peste masura de patimi, o desfatare pe care ei o socot gustare a harului Dumnezeiesc. Nefericitii si intunecatii ! Ei nu pricep, ca adulmecand damful subtire al patimilor care traiesc in ei, se indulcesc de el, socotindu-1 in orbirea lor, mireasma a harului ! Ei nu inteleg ca de desfatarea duhovniceasca sunt in stare doar sfintii, ca inaintea desfatarii duhovnicesti trebuie sa mearga pocainta si curatirea de patimi, ca desfatarea duhovniceasca nu sta in puterea pacatosului, ca el trebuie sa se cunoasca pe sine ca fiind nevrednic de desfatare, sa o alunge, daca aceasta va incepe sa-i dea tarcoale, sa o alunge ca pe un lucru nepotrivit cu el, ca pe o vadita si pierzatoare amagire de sine, ca pe o miscare subtire a slavei desarte, a cugetarii semete si a patimii dulcetii. IIn pustnicie, au ajuns, asemenea lui Malpas, la cea mai vartoasa inselare dupa har - Francisc". Ce poate fi mai cumplit, mai had decat aceasta hula, ce poate fi mai intristator decat aceasta amagire !
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
[SIZE=3]"O mare parte dintre nevoitorii[/SIZE] [SIZE=3]adaugand lucrare la lucrare, plinind o lucrare prin cealalta, pe temelia liberei vointe a omului [/SIZE][SIZE=3]Bisericii Apusene, socotiti in sanul acesteia ca foarte mari sfinti - aceasta dupa caderea ei de[/SIZE] [SIZE=3]la Biserica Rasariteana si indepartarea Sfantului Duh de la ea - s-au rugat si au ajuns la[/SIZE] [SIZE=3]vedenii, bineinteles mincinoase, prin metoda pe care am amintit-o [nevointa extrema dar fara strapungerea sufletului-n.m]. Acesti paruti sfinti se[/SIZE] [SIZE=3]aflau in cea mai cumplita inselare draceasca. Inselarea isi ridica, deja, in chip firesc capul pe[/SIZE] [SIZE=3]temeiul hulirii impotriva lui Dumnezeu prin care este schimonosita la eretici credinta[/SIZE] [SIZE=3]dogmatica. Purtarea nevoitorilor latinilor, cuprinsi fiind de inselare, a fost intotdeauna[/SIZE] [SIZE=3]"extatica" din pricina neobisnuitei lor infierbantari trupesti si patimase. Intr-o asemenea stare[/SIZE] [SIZE=3]se afla(I~natiu de L~ola, intemeietorul Ordinului iezuitilor. Inchipuirea lui era atat de aprinsa[/SIZE] [SIZE=3]si de atatata, incat, precum el insusi spunea, avea nevoie doar sa o voiasca si sa intrebuinteze[/SIZE] [SIZE=3]oarecare sfortare ca sa-i apara inainte, dupa bunul sau plac, iadul sau raiul. Aparitia raiului si[/SIZE] [SIZE=3]iadului se savarsea nu doar prin lucrarea inchipuirii omenesti; lucrarea inchipuirii omenesti,[/SIZE] [SIZE=3]de una singura, este neindestulatoare pentru aceasta: faptul se savarsea prin lucrarea[/SIZE] [SIZE=3]demonilor, care isi uneau prisositoarea lor lucrare cu lucrarea neindestulatoare omeneasca,[/SIZE] [SIZE=3]care si-a ales si si-a insusit o indreptare mincinoasa. Se stie ca adevaratilor sfinti ai lui[/SIZE] [SIZE=3]vapaia care ii mistuie pe cei inselati."[/SIZE][SIZE=3]Dumnezeu vedeniile li se daruiesc numai si numai prin bunavointa si lucrarea lui Dumnezeu,[/SIZE] [SIZE=3]iar nu dupa voia omului si nu prin propriile lui sfortari - se daruiesc pe neasteptate, foarte[/SIZE] [SIZE=3]arareori, cand este neaparata nevoie, potrivit minunatei iconomii a lui Dumnezeu, iar nu la[/SIZE] [SIZE=3]intamplare (Sfantul Isaac Sirul, Cuvantul al 36-lea). Nevointa aspra a celor aflati in inselare[/SIZE] [SIZE=3]se insoteste, de obicei, de o adanca stricaciune sufleteasca. Dupa aceasta se poate masura[/SIZE] |
|
#3
|
|||
|
|||
|
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Parintele Arsenie Papacioc a zis despre cartea "Urmarea lui Hristos" ca e foarte buna.
Sfantul Ignatie Briancianinov a fost contrazis de Sfantul Teofan Zavoratul pentru ce zicea. El zicea (Sfantul Ignatie) ca ingerii au maini, picioare etc. Sfantul Ioan Damaschinul nu zice nicidecum asa in a sa dogmatica. Sfantul Ignatie a fost canonizat in 1989. Deodata cu Sfantul Teofan Zavoratul. Sfantul Teofan Zavoratul nu a contrazis existenta vamilor dar le vedea intr-un mod diferit de Sfantul Ignatie. Eu nu stiu ce sa zic dar am incredere in ce zice parintele Arsenie Papacioc. Si parintele Cleopa zicea de acea carte ca este foarte buna. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Oricum vine sfarsitul lumii in curand si vom vedea atunci mai clar ca si Sfintii Catolici sunt sfinti.
Asa ca ce rost atata cearta. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Dar nu e vorba sa ne certam.
Acum sunt si eu curioasa ce e cu cartea aceea Urmarea lui Hristos, o s-o caut. Nu stiu multe nici din ce a scris Sf Teofan Zavoratul, nici Sf Ignatie Briancianov, nici altii; totusi, ce am gasit in Despre inselare, si inca ce am citit in cartile catolice, ma face sa il cred Sf Ignatie Briancianov, si anume ca sfintii catolici de dupa schisma au fost inselati...si o spun cu parere de rau, pentru ca am fost cu toata inima la Lourdes, si am cinstit sfintii catolici. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Dupa anul Schizmei, nu cred ca mai putem vorbi de sfintenie in Biserica de Apus. Asta doar daca acei crestini de rand, inca au mai trait potrivit vechilor randuieli. Insa, in timp, acestea au pierit, cele noi luandu-le locul in mod deplin.
Nu stiu ce sa zic. Domnul stie sfintenia din inima si faptele omului. Problema ramane deschisa. Stigmatele sunt de la diavol ? |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Banuiesc ca nimeni in afara de Dumnezeu nu stie, daca si catolicii sint sfinti sau nu, insa cert este ca sfintii ortodocsi au devenit sfinti in urma unor mari sacrificii, a renuntarilor, a foametei, a pustietatii, fuga din cele lumesti si mai ales viata saracacioasa pe care au dus-o.
La sfintii catolici se obesrva altceva, insa eu nu ma pricep, nu sint in masura sa afirm ce si cum. Cind eram la Roma, am vazut calugari, si calugarite multe. Ele servesc in scoli, insa sint rele. Preotul-calugar roman ortodox de pe vremea aceea, statea la o manastire in centru de calugarite, nu-i lasau nici de mancare...bineinteles ca dansul nu s-a plans niciodata. Diferentele sint multe, insa, cine sint eu sa judec? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Urmarea lui Hristos, de Toma de Kempis, despre asta vorbeste Sf Ignatie Briacianov. deci mai este una?
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Biserica catolica ca si cladire | elcipo | Biserica Romano-Catolica | 153 | 12.08.2015 15:07:40 |
| Dialog BOR - Biserica Catolica | Ducutu | Biserica Romano-Catolica | 70 | 08.05.2013 01:19:29 |
| Blasfemie la o liturghie catolica | colaps | Generalitati | 48 | 02.01.2011 20:37:19 |
| Crucea catolica | Dia20_diana | Biserica Romano-Catolica | 135 | 07.12.2010 00:45:33 |
| Cruciulita catolica | devorator | Generalitati | 51 | 01.04.2010 12:07:30 |
|
|