![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
@Cristiboss56 Deși am zis că nu m/ai intru la secțiunea Botez ... am avut întrebe că mă voi edifica din topicul respectiv. Însă, din cele 3 pagini în primele 2 se făcea apologia îngerilor care apar în momentul botezului. Citeam și gândul îmi fugea la “Despre îngeri” de Andrei Pleșu. Abia la ultima pagină am găsit textul pe care probabil mi l/ai indicat. Din el am aflat ceea ce intuiam deja și ceea ce a subliniat și Orthodoxia.i.thanatos: prin botez se șterge păcatul originar. Dar nu asta vroiam să știu. Ci dacă prin moartea sa Iisus a răscumpărat sau nu toate păcatele omului, inclusiv acest păcat originar ? PS: Știu că/ți place să mă pui să citesc ca să/mi descopăr singur răspunsurile, dar măcar de/ai face/o cu texte în care se află exprimate în modul cel mai limpede ce anume mă interesează. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu doar am pus o întrebare prin care se putea răspunse prin da sau nu, însă răspunsurile pe care le/am primit au fost atât de elaboate, alambicate și voit imprimate cu o urmă de mister, încât doar daca mă aplecam cu ardoare hermeneutică și voință de exegeză le/aș fi înțeles pe deplin. Dar eu am nevoie de cele mai simple și scurte răspunsuri. Crezi că/mi face o neasemuită plăcere să bat atâta tastatura pentru a obține abia 2 din lista mea de întrebări ?! Să facem un experiment, să îmi răspundeți scurt cu Da sau Nu sau printr/o frază, în funcție de caz, și o să vedeți cum în 2 zile nu mai vedeți literă scrisă de mine aici (pentru că voi obține toate răspunsurile referitoare la doctrina ortodoxă, ceea ce este și obiectivul intervenției mele). |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Bogdan, la botez se iarta toate pacatele. Copilului nou-nascut i se iarta doar pacatul adamic, caci nu are altele; dar adultului, care se boteaza la o anumita varsta i se iarta toate pacatele; si aceasta, pentru ca Domnul Iisus a rascumparat pacatele oamenilor dandu-si propria viata.
Copilul cand se boteaza, primeste maximum de har posibil, conform IPS Serafim Joanta. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu am sa incerc sa fiu cat mai concisa, insa in general cred ca am nevoie macar de cateva fraze.. Si catehismele de tip intrebare raspuns contin cateva fraze la raspuns ;-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cind formulezi a doua intrebare abuzezi "rascumparare" si, prin extensie, "mintuire" pentru ca nu se refera la rascumparare individuala, caz in care raspunsul la intrebarea ta ar fi categoric NU (pacatele celor care au trait inaintea Sa nu au fost iertate apriori, fara judecata, si nici nu ofera "un cec in alb" pentru cei de dupa cu care ei sa-si plateasca pacatele, oricare ar fi ele), ci la rascumpararea omenirii din robia Mortii. Prin patimile, moartea si invierea Sa Mintuitorul a scos sufletele celor adormiti mai inainte din casa mortii, ii aduce la sine pe dreptii de dupa si ofera garantia invierii celor care se muncesc in viata inspre mintuire. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
@Fani71
Referitor la întrebarea 3 spui: da, Iisus a răscumpărat păcatul strămoșesc, dar nu putem să stăm cu mâinile în sân și să așteptăm să fim luați în rai. Adică noi ce trebuie să facem, să mai facem un botez prin care să mai ștergem în că o dată (de ce ?) acest păcat strămoșesc pe care spui că Iisus l/a mai răscumpărat o dată ! În legătură cu reconfirmarea răspunsului la întrebarea 2, mulțumesc, îmi este mult mai clară poziția ortodoxă. Cine știe, poate voi citit vreodată și cartea aceea, dacă spui că este de catehism (dacă o voi găsi și voi avea timp). Câteva fraze sunt binevenite (condiționae de concizie), însă nu o pagină. @Orthodoxia.i.thanatos Deci răscumpărarea este exclusiv universalizată, generalizată ... pentru omenire și nu individuală. .................. Să văd dacă am înțeles bine: Iisus s/a răstingnit (murit) pentru posibilitatea de mântuire a noastră. Iisus a luat asupra Sa tot blestemul și păcatul care căzuse pe seama omului (nu a individului), oameni care au trăit atât până, cât și după El. Până la moartea lui Iisus, omul nu putea ajunge la Dumnezeu, decât prin jertă divină, ceea ce și făcut El, permițând ascederea directă și nemijlocită a oamenilor spre Dumnezeu după anul 33. Dar până atunci ?! Toți care cred în Iisus care a înviat, ajung să poată călca moartea în picioare, și să “învie” la sfârșitul veacurilor pentru judecată. Dar toți oamenii trebuie să “învie” pentru judecată, pentru că nu pot fi “direcționați” spre cele două căi fără a trece prin “bilanț”. Iisus desăvârșește răscumpărarea omului de păcatele înaintașilor (până în anul 0), care stricaseră puritatea inițială a chipului omului, păcate care generic au inclus și pe cel originar, iar după moartea Lui trebuie făcut Botez pentru a spăla individual acest păcat moștenit. A patra întrebare: Este adevărat faptul că Biblia pe care o ținem azi în mână (pe lângă faptul că este considerată “cuvântul lui Dumnezeu”) este o antologie, colecție, însumare de texte compuse, revizuite, ajustate, îmbinate de către zeci (poate sute) de autori (oameni) anonimi, copști, scribi, copiști, necunoscuți (unii poate chiar nouă), dar și nici între ei (mulți dintre ei) toate acestea realizându/se pe multe secole (7,8 sau 9 secole) ? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intrebarea 3: nu exista decat un singur botez. Insa noi mai pacatuim si dupa botez, pentru ca Dumnezeu vrea ca noi sa facem sa rodeasca botezul in noi, constient. Pentru pacatele de dupa botez exista taina spovedaniei, care continua botezul, ca sa zic asa. Pacatul stramosesc este rascumparat in sensul ca prin botez (care este participarea la moartea si invierea lui Hristos) noua ni se da posibilitatea sa invingem ispitele si sa ne apropiem de Dumnezeu, nu mai suntem sub robia mortii, El ne-a eliberat. Acum 'mingea este la noi' ;-) Este si un paradox aici: in acelasi timp suntem deja cu Dumnezeu si trebuie sa ne apropiem de l, in acelasi timp suntem rascumparati si trebuie sa lucram ca sa fim, in acelasi timp Hristos este in noi si noi trebuie sa ii deschidem sa intre.. Asa e crestinismul, plin de paradoxuri, pentru ca intrece ratiunea umana. Urmeaza...
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Minunile ortodoxiei pentru ora de religie | spre_rasarit | Sectiune dedicata profesorilor de religie | 43 | 21.03.2014 19:21:41 |
O alimentatie corecta | ovidiu b. | Generalitati | 469 | 26.07.2013 19:03:38 |
Chemare la rugaciune individuala pentru conversia la credinta a dusmanilor ortodoxiei | spre_rasarit | Generalitati | 45 | 21.07.2011 01:23:02 |
care varianta e corecta? | victortiti89 | Generalitati | 76 | 16.06.2011 17:14:43 |
Bun simț si intelegere | I.Calin | Generalitati | 7 | 24.08.2010 20:10:13 |
|