Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.06.2009, 19:36:31
Mihai3 Mihai3 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.01.2009
Locație: in the Jungle,the mighty Jungle
Religia: Catolic
Mesaje: 90
Implicit

si nu inteleg ce aveti impotriva filioque si Maxim Marturisitorul apara dogma

Maximus the Confessor, Letter to Marinus - on the Filioque PDF Print E-mail
Written by Maximus the Confessor

The following is St Maximus' Letter to Marinus as found in Migne, PG 91:136.


Those of the Queen of Cities [Constantinople] have attacked the synodal letter of the present very holy Pope, not in the case of all the chapters that he has written in it, but only in the case of two of them. One relates to the theology [of the Trinity] and according to this, says 'the Holy Spirit also has his ekporeusis from the Son.'

The other deals with the divine incarnation. With regard to the first matter, they [the Romans] have produced the unanimous evidence of the Latin Fathers, and also of Cyril of Alexandria, from the study he made of the gospel of St John. On the basis of these texts, they have shown that they have not made the Son the cause of the Spirit -- they know in fact that the Father is the only cause of the Son and the Spirit, the one by begetting and the other by procession -- but that they have manifested the procession through him and have thus shown the unity and identity of the essence.

They [the Romans] have therefore been accused of precisely those things of which it would be wrong the accuse them, whereas the former [the Byzantines] have been accused of those things it has been quite correct to accuse them [Monothelitism].

In accordance with your request I have asked the Romans to translate what is peculiar to them (the 'also from the Son') in such a way that any obscurities that may result from it will be avoided. But since the practice of writing and sending [the synodal letters] has been observed, I wonder whether they will possibly agree to doing this. It is true, of course, that they cannot reproduce their idea in a language and in words that are foreign to them as they can in their mother-tongue, just as we too cannot do.

sursa:http://www.monachos.net/content/patr...mus-to-marinus
__________________

“Învață să îți scrii durerile pe nisip și bucuriile pe stâncă.” - Sf. Augustin
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.06.2009, 19:53:48
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit INFAILIBILITATEA PAPILOR care-si cer iertare

Nu inteleg de ce ne legam de un cuvint care aparent incrimineaza pe Papi cind ei de fapt de-a lungul istoriei si-au cerut mai des iertare pentru faptele lor failibile decit orice alta confesiune care a calcat in strachini.

Au cerut iertaredeci IN FAPTE recunoastere de failibilitate)
Evreilor pentru ca nu i-au protejat impotriva urgiei naziste
Celor care au suferit de pe urma Inchizitiei
Celor care au suferit din cauza Cruciadelor
CHIAR si musulmanilor pentru ca i-au casapit arbitrar de nenumarate ori
Populatiilor aborigene si indiene native pentru tratamentul inuman in scolile de crestinizare fortata ai anilor 1800-1900

Deci au demonstrat in fapte ca nu sunt INfailibili.

Ca urmare de ce ne craponam noi de un cuvint cind ei demonstreaza prin fapte ca de fapt PAPA este supus greselii.

In contrast as vrea sa vad si eu de cite ori patriarhul si-a cerut iertare pentru neregulile care apar sistematic(sa nu le mai enumeram...) sau din trecut al colaborarii cu securitatea?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.06.2009, 16:42:00
tutenes
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Ca urmare de ce ne craponam noi de un cuvint cind ei demonstreaza prin fapte ca de fapt PAPA este supus greselii.

In contrast as vrea sa vad si eu de cite ori patriarhul si-a cerut iertare pentru neregulile care apar sistematic(sa nu le mai enumeram...) sau din trecut al colaborarii cu securitatea?
E destul de simplu-nu BO in ansamblul ei a colaborat cu securitatea ci unii membrii ai ei, pe cand BC in ansamblul ei a fost la momentul respectiv de acord cu grozaviile respective.
Eu unul as vrea totusi ca patriarhul sa ceara iertare pentru greselile BO,dar totusi e putin fortat ca sa judecam BOR pe seama uscaturilor din ea.
Sunt de parere insa ca BOR ar putea sa fie mai severa cu ierarhii care au colaborat cu securitatea si chiar sa-i depuna din scaune(mai ales pe Corneanu).
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.06.2009, 17:05:06
tutenes
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai3 Vezi mesajul
si nu inteleg ce aveti impotriva filioque si Maxim Marturisitorul apara dogma
Legat de scrierea atribuita Sf. Maxim, sunt de spus doua lucruri:
1. Autenticitatea acestei scrisori nu este admisa de toti cercetatorii
2. Chiar in cazul in care este autentica, Sf. Maxim nu prezinta o doctrina care difera de cea ortodoxa. El spune ca "ei au aratat ca nu l-au facut pe Fiul cauza Duhului - ei stiu de fapt ca Tatal este singura cauza [aitia] a Fiului si a Duhului, a unuia prin nastere si a celuilalt prin purcedere [ekporeusis] - ci au semnificat faptul ca prin El purcede [proienai], aratând astfel unitatea si identitatea fiintei."
Parintii Rasariteni au folosit expresia "prin Fiul", dar nu "din Fiul". Este o diferenta fundamentala.
Si mai e ceva de spus draga Mihai-si sfintii se inseala uneori-de aceea autoritatea suprema in materie de dogma si credinta este Sinodul Ecumenic.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.06.2009, 17:33:55
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tutenes Vezi mesajul
Legat de scrierea atribuita Sf. Maxim, sunt de spus doua lucruri:
1. Autenticitatea acestei scrisori nu este admisa de toti cercetatorii
2. Chiar in cazul in care este autentica, Sf. Maxim nu prezinta o doctrina care difera de cea ortodoxa. El spune ca "ei au aratat ca nu l-au facut pe Fiul cauza Duhului - ei stiu de fapt ca Tatal este singura cauza [aitia] a Fiului si a Duhului, a unuia prin nastere si a celuilalt prin purcedere [ekporeusis] - ci au semnificat faptul ca prin El purcede [proienai], aratând astfel unitatea si identitatea fiintei."
Parintii Rasariteni au folosit expresia "prin Fiul", dar nu "din Fiul". Este o diferenta fundamentala.
Si mai e ceva de spus draga Mihai-si sfintii se inseala uneori-de aceea autoritatea suprema in materie de dogma si credinta este Sinodul Ecumenic.

Eu din ce am vazut cu ochii mei la catolici, cred mai degraba ca este vorba de o neintelegere din traduceri care prin marimea EGOULUI unora si altora, o furnica a capatat dimensiuni astronomice si s-a transformat in Leu

Daca privim logic nu gasim absolut nici o diferenta FUNDAMENTALA, ci doar lupta de EGOURI.

De ex. Un glonte intra PRIN si iese DIN, deci este o consecinta a aceluiasi proces de strapungere.
Putem afirma ca cei catolici au marturisit ce au vazut la iesirea Duhului Sfint pe cind Ortodocsii au fost martorii momentului in care Duhul a trcut prin, si ca urmare asta marturisesc.

Deci iar ne cramponam de diferite unghuri de perceptie.
Nu stiu unde vezi tu atita diferenta FUNDAMENTALA!...stiu ca ne place sa folosim cuvinte pompoase, CU FINALITATE!, de parca totul este alb/negru!
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Budism - Natura Mintii florin.oltean75 Alte Religii 29 16.08.2012 09:54:01
Spalare pacate prin suferinta sau prin facere de bine spre_rasarit Generalitati 0 09.09.2011 14:09:26
Natura necompusa a ultimei realitati florin.oltean75 Generalitati 0 25.07.2011 21:55:44
Manifestarea proniei in natura Ioana-Andreea Teologie si Stiinta 1 17.06.2011 02:45:20
Să admirăm natura colaps Generalitati 56 28.06.2010 22:46:41