
08.07.2009, 16:48:26
|
 |
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 25.11.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
|
|
Citat:
În prealabil postat de adrianopol
mai lamurit rau de tot...
si eu sunt curios (da-mi link-ul) unde ai explicat tu ereziile baptistilor? Dar faptul ca incurci homosexualii cu martorii si cu penticostalii imi spune ca ori esti pus pe certuri si jigniri ori esti prost informat (ori amandoua).
Daca tu imi demonstrezi ca eu ca si baptist incalc sfanta scriptura sunt dispus sa-mi revizuiesc viata si chiar credinta. E a treia oara cand te rog asta si se vede clar ca eviti fiindca nu gasesti motive ... Vreau doar 3 motive - extrase din scriptura care sa ma dovedeasca ca sunt un eretic - motivul si versetul.
Stiu ca nu am sa primesc acele motive asteptate dar totusi ... trag speranta.
|
Sa vorbim acum despre botez,mai ales cel al copiilor:
[SIZE=3]Botezul trebuie aplicat și copiilor, căci el a înlocuit tăierea împrejur din Legea Veche, care se făcea copiilor de parte bărbătească chiar la opt zile după naștere; cel ce rămânea netăiat împrejur era stârpit din popor (Fac. 17, 9–14; Lev. 12, 3; vezi și la Col. 2, 11–13 unde se arată că Botezul a înlocuit tăierea împrejur).[/SIZE]
[SIZE=3]Potopul de pe vremea lui Noe a închipuit Botezul (Fac. 7, 1; I Petru 3, 20–21).[/SIZE]
[SIZE=3]Botezul creștin a fost închipuit și de trecerea prin Marea Roșie a întregului popor israelit de la bătrâni până la cel mai mic prunc (I Cor. 10, 1–2; Ieș. cap. 14).[/SIZE]
[SIZE=3][SIZE=3]Botezul poate fi dat și pruncilor pe temeiul credinței altora (a nașilor și a părinților). Mântuitorul vindecă pe sluga din Capernaum pentru credința stăpânului său (Matei 8, 5–13). Pe fiica femeii cananeence, prin credința mamei sale (Matei 15, 21–28); pe fiul lunatic pentru credința tatălui său (Matei 17, 14–18). A înviat pe fiul văduvei din Nain pentru credința mamei sale (Luca 7, 11–15); a înviat pe fiica lui Iair, pentru credința tatălui său (Luca 8, 41–55). De asemenea, Mântuitorul a zis: Oricine va primi, în numele Meu, pe unul din acești copii, pe Mine Mă primește; și oricine Mă primește, nu pe Mine Mă primește, ci pe Cel ce M-a trimis pe Mine (Marcu 9, 37). Exemplele de mai sus dovedesc clar că este cu putință să-i fie cuiva de folos credința altora, pe care în cazul Botezului nașii și părinții copilului o dau ca garanție și chezășie în fața lui Dumnezeu și a Bisericii Sale pentru prunc.[/SIZE]
[SIZE=3]Biblia ne dă chiar câteva cazuri concrete de Botez aplicate copiilor (I Cor. 1, 16; Fapte 16, 14–15, 32–33; 18, 8). Cine să fie înțeleși prin cuvintele „casa ei”, „toți ai lui”, „casa lui”, „casa lui Ștefana”, dacă nu toți membrii familiei, până la cel mai mic copil din ea? Sfânta Scriptură ne spune că după prima predică a Apostolului Petru s-au botezat îndată trei mii de suflete (Fapte 2, 41). În aceste trei mii de suflete se intelege clar ca și pe copii.
Botezul trebuie dat și copiilor, căci marele Apostol Petru, vorbind despre Botez, zice: Căci vouă este dată făgăduința (Botezului) și copiilor voștri și tuturor celor de departe pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru (Fapte 2, 38–39; Deut. 29, 15; Ier. 31, 34; Fapte 3, 25).
[/SIZE][/SIZE]
|