Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #41  
Vechi 24.07.2009, 17:41:29
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit Simbolismul Tainei Botezului.

Pentru savarsirea Botezuluilui este nevoie de o seama de lucruri, iar randuiala lui cuprinde momente, rituri si ceremonii care sunt pline de simbolism teologic.
Botezul se savarseste cu apa, fiindca ea este simbolul prin excelenta al curatirii spirituale pe care o da aceasta Taina.
Vasul in care se savarseste botezul, numit cristelnita, colimvitra sau crestinatoare, este simbol al apelor Iordanului, in care s-a botezat Hristos. in acelasi timp, el reprezinta si mormantul in care a fost ingropat Mantuitorul pentru ca afundarea intreita in apa Botezului semnifica moartea si ingroparea impreuna cu Hristos, iar scoaterea din cristelnita simbolizeaza invierea impreuna cu El, renasterea spirituala pentru viata cea noua. Cel botezat devine un purtator de Hristos sau un hristofor. De aceea botezul corect este cel savarsit prin intreita si totala afundare (caci botez inseamna afundare) in numele Sf. Treimi, in apa Botezului special sfintita.
Reply With Quote
  #42  
Vechi 24.07.2009, 17:48:49
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Intreita si completa afundare a fost practica generala folosita in Biserica de la inceput, fiind stabilita apoi de normele si randuielile bisericesti. Botezul prin stropire sau turnare constituie doar o derogare sau exceptie de la regula generala, fiind administrat doar celor bolnavi pentru care afundarea nu era recomandata. De aici vine si denumirea de botez al clinicilor, adica al celor bolnavi sau care stataau culcati si care se savarsea prin stropire sau turnare. Practica Botezului prin turnare sau stropire s-a introdus mai intai in Apus, incepand cu secolul al IX-lea, apoi el s-a generalizat in Biserica Romano-Catolica, fiind mostenit de protestanti si cultele neoprotestante. Dintre acestea baptistii, penticostalii si nazarinenii savarsesc Botezul tot prin afundare, dar nu de trei ori, ci o singura data. De aceea un Botez care nu este savarsit in numele Sfintei Treimi, indiferent de forma de administrare, nu se recunoaste ca valid niciodata in Biserica Ortodoxa.
Reply With Quote
  #43  
Vechi 10.09.2009, 11:03:47
metanoia2's Avatar
metanoia2 metanoia2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.08.2009
Locație: Cluj Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 175
Implicit

Problema se pune in felul urmator: dupa nastere in primele zile mama are o scurgere abundenta care se diminueaza treptat pana la 40 de zile apoi, incet se opreste. De aceea femeia e necurata. Parintele care te-a sfatuit a spus ca daca copilul trebuie botezat de urgenta, dupa ce a fost botezat mama este necurata fata de el si ramane asa datorita scurgerii.E o situatie complicata dar oricum te simti tu insati necurata si nu te-ai atinge de bebelus stiindu-l curat dupa botez.
Poate a mai scris cineva lucrul acesta, eu am vrut sa lamuresc problema strict fizica.
Eu am participat impreuna cu sotul la botez si inainte de a intra in biserica mi s-a facut o rugaciune la usa, nu as putea spune cum se numeste, dar a fost destul de lunga, in tot timpul copilul fiind tinut de nasa, apoi am intrat in biserica si s-a facut botezul, s-a imbisericit copilul si la sfarsit a fost dat nasei in brate. Eu nu m-am atins de fetita pana acasa, desi aveam rugaciunea facuta. Parintele meu este foarte strict cu canoanele si cu siguranta daca nu ar fi trebuit sa particip la botez nu as fi participat.Deci daca sotul meu ar fi fost nasul copilui am fi devenit frati duhovnicesti, dar simpla prezenta a noastra la botez cu siguranta nu ne face frati sufleteste.
__________________
"Imparate Ceresc Mangaietorule Duhul Adevarului care pretutindenea esti si pe toate le-mplinesti,Vistierul bunatatilor si Datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi."
Reply With Quote
  #44  
Vechi 21.09.2009, 18:03:20
JacquesDeMolay's Avatar
JacquesDeMolay JacquesDeMolay is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru JacquesDeMolay
Implicit Pacat...

Pacat ca inca se mai tin canoane si "reguli babesti" din Vechiul Testament. Domnul nostru IIsus Christos a murit pe cruce pentru a ne curati prin sangele lui iar noi suntem legati cu legamant nou, cu Domnul Iisus si nu cu Dumnezeu prin Moise. Legamantul Nou Testamentar este diferit de cele 316 porunci din Vechiul Testament... De ce oare nu ducem si un miel de un an si un porumbel preotului dupa cele "40 de zile"? Termenul acesta nici macar nu e conform cu cele 33 sau 66 de zile in functie de sexul pruncului... + cele 20 de zile obligatorii in care femeia nu trebuia sa iasa din casa... Sunt multe porunci din Vechiul Testament pastrate si practicate in prezent desi acestea ar fi trebuit sa dispara...
Reply With Quote
  #45  
Vechi 21.09.2009, 19:01:45
cristina2012's Avatar
cristina2012 cristina2012 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2006
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 489
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rafaela Vezi mesajul
Aceiasi intrebare i-am dat-o si Duhovnicului meu va redau mai jos raspunsul Dlui

[font=Trebuchet MS]Referitor la botez este de absolută necesitate cercetarea Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pentru a primi un răspuns clar.
"De va naște femeia, și pruncul este în primejdie (de moarte), după trei sau cinci zile, să se boteze acel prunc, dar se cuvine ca altă femeie botezată și curată să-l alăpteze; iar mama lui nici să nu intre în dormitorul, unde este pruncul, și în general, nici să nu se atingă de el, până ce nu se va curați după patruzeci de zile și va primi de la preot rugăciunea" Canonul Sf. Nichifor 38.
Ce deducem din acest canon?
1. Dacă copilul a primit botezul, reiese că el sa curățit, este curat de toate păcatele sale. Iar mama nu este curată, pentru curățirea obișnuită pe care o are orice femeie după naștere;
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;
3. Până nu primește rugăciunea de la preot, ea se consideră necurată, deci nevrednică de a intra în biserică, dar și a se atinge de copilul botezat;
VAAAAAAIIIII, VAAAAIIIII!!!! Ne facem de rasul lumii si de pedeapsa Lui Dumnezeu! Daca, Doamne fereste se gaseste cineva mai sarac la minte sa citeasca astfel de indrumari si sa le si asculte... Ar fi bine sa existe si un preot pe aici care sa transeze astfel de situatii.
Eu un ma intreb cine este duhovnicul...
Reply With Quote
  #46  
Vechi 23.09.2009, 13:39:02
marlenn_br marlenn_br is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 22.09.2009
Locație: Braila
Religia: Ortodox
Mesaje: 3
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rafaela Vezi mesajul
Aceiasi intrebare i-am dat-o si Duhovnicului meu va redau mai jos raspunsul Dlui

Referitor la botez este de absolută necesitate cercetarea Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pentru a primi un răspuns clar.
"De va naște femeia, și pruncul este în primejdie (de moarte), după trei sau cinci zile, să se boteze acel prunc, dar se cuvine ca altă femeie botezată și curată să-l alăpteze; iar mama lui nici să nu intre în dormitorul, unde este pruncul, și în general, nici să nu se atingă de el, până ce nu se va curați după patruzeci de zile și va primi de la preot rugăciunea" Canonul Sf. Nichifor 38.
Ce deducem din acest canon?
1. Dacă copilul a primit botezul, reiese că el sa curățit, este curat de toate păcatele sale. Iar mama nu este curată, pentru curățirea obișnuită pe care o are orice femeie după naștere;
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;
3. Până nu primește rugăciunea de la preot, ea se consideră necurată, deci nevrednică de a intra în biserică, dar și a se atinge de copilul botezat;
4. După obiceiul Bisericii Ortodoxe, rugăciunea este corect de a fi citită numai după ce sa încheiat perioada de curățenie și copilul a fost botezat;
5. Deci nici de cum nu poate intra mama în biserică, neavând rugăciunea săvârșită și perioada de curățenie încheiată;
6. Mai mult ca atât, Biserica interzice prin Sfintele Canoane ca la botez să participe soț și soție. De ce? Pentru că ei devin cumătri între ei, părinți spirituali ai aceluiași copil, cu alte cuvinte, frate și soră. Canonul zice despre preoți: "De nu va fi alt preot, singur, preotul sa-și boteze pruncul său, iar el, sa-l boteze cu alt primitor (naș). Iar el, de va fi primitor (naș) pruncului său, atunci se desparte de femeia sa, adică de mama pruncului, pentru că s-au facut între dinșii cumătri" - Trebnic, 102. Chiar dacă preotul se face primitor al copilului său, el devine un alt grad de rubedenie cu mama copilului, cel spiritual. Tot așa și cei doi părinți, care participă la botez.
7. Așadar, există 2 motive pentru care mama nu are voie să stea în biserică în momentul săvârșirii Botezului, adică necurățenia, sau lipsa de rugăciune, pe care Biserica o săvârșește la sfârșitul botezului și pericolul de a deveni frați duhovnicești cu soțul, prin participarea ambilor la botezului copilului lor.

Mi se pare cam extrem acest canon...cel putin din punctul de vedere al alaptatului...Pai daca nu e alaptat atata timp nici ca va mai putea fi alaptat dupa aceea, adica atunci cand mama e considerata curata dupa cele 40 de zile...si se stie ce beneficii pentru copil are laptele matern...Doar tot Dumnezeu a lasat ca mama sa isi alapteze pruncul...

Ba din contra, daca copilul e botezat de urgenta pentru ca e bolnav laptele matern l-ar ajuta si nici un lapte nu ar fi mai potrivit pentru el in acele momente decat laptele mamei sale, mai ales ca in primele zile mama are colostru, un lapte concentrat care contine cei mai multi anticorpi si este extraordinar de bun pentru copil...

Si apoi, 9 luni de zile cat l-a avut in pantec mama a fost buna pentru a hrani copilul, dupa ce naste si daca copilul e botezat de urgenta in cele 40 zile mama nu mai e buna sa il alapteze. De ce? Eu nu inteleg si mi se pare si extrem acest lucru...
Reply With Quote
  #47  
Vechi 23.09.2009, 13:41:34
marlenn_br marlenn_br is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 22.09.2009
Locație: Braila
Religia: Ortodox
Mesaje: 3
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristina2012 Vezi mesajul
VAAAAAAIIIII, VAAAAIIIII!!!! Ne facem de rasul lumii si de pedeapsa Lui Dumnezeu! Daca, Doamne fereste se gaseste cineva mai sarac la minte sa citeasca astfel de indrumari si sa le si asculte... Ar fi bine sa existe si un preot pe aici care sa transeze astfel de situatii.
Eu un ma intreb cine este duhovnicul...
Si eu as fi curioasa sa stiu cine este acest duhovnic...
Reply With Quote
  #48  
Vechi 23.09.2009, 14:19:15
melb26's Avatar
melb26 melb26 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.04.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 143
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Sunt zone in tara in care exista anumite obiceiuri straine de practica Bisericii. Unul este acesta mama nu poate participa la botezul propriului copil, chiar daca acesta este oficiat la 40 de zile dupa nastere. Care sunt argumentele?
Eu am participat la Botezul propriului meu copil, inclusiv mamele pe care le cunosc eu.
__________________
''Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu miluieste-ma pe mine, pacatoasa si pe noi toti!''
Reply With Quote
  #49  
Vechi 23.09.2009, 14:51:40
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

[quote=Rafaela;116712]

Nu mai incep discutia cu 'necuratia', despre care am scris in alte parti ce cred.
Sa o punem deci in paranteza si sa presupunem ca din cauza sangelui pe care il pierde femeia nu ar trebui sa se impartaseasca in aceste 40 de zile dupa nastere, si chiar sa nu intre in biserica.
Buuuun.

Dar este o aberatie totala, de care nu am mai auzit de altfel la nici un preot, si pe care n-am vazut-o practicata de NIMENI, nici chiar de cei mai hiperortodocsi dintre ortodocsi, sa spui ca o mama cu scurgere de sange nu are voie sa-si alapteze copilul in primele 40 de zile, ba nici sa-l atinga, daca acesta este botezat!!! (ar insemna ca nu are voie sa isi atinga nici sotul si sa intre in camera lui, nu?daca este botezat.. Nu vorbesc aici de relatiile trupesti (care oricul sunt fizic imposibile in aceasta perioada, in general), ci in general; si nici de nimeni altcineva sa se atinga, sa stea in carantina, ca o ciumata; fratilor, nu va dati seama la ce absurditati se poate ajunge?)

Cum scria altcineva, daca nu-l alaptezi 40 de zile, sau chiar doar doua trei de la inceput, laptele se pierde. Ar insemna ca biata femeie sa nu-si mai alapteze copilul, ci sa-l dea la doica (NB cine isi mai permite asa ceva in zilele noastre?) sau sa-i dea biberon (,a , pardon, sa-i dea tatal, ca mama n-are voie sa-l atinga).

Esti sigura ca ai inteles ce a spus preotul? Eu cred ca el a zis altceva si ai inteles tu asa...
Pentru ca si aici este o neintelegere:

[quote=Rafaela;116712]
6. Mai mult ca atât, Biserica interzice prin Sfintele Canoane ca la botez să participe soț și soție. De ce? Pentru că ei devin cumătri între ei, părinți spirituali ai aceluiași copil, cu alte cuvinte, frate și soră. Canonul zice despre preoți: "De nu va fi alt preot, singur, preotul sa-și boteze pruncul său, iar el, sa-l boteze cu alt primitor (naș). Iar el, de va fi primitor (naș) pruncului său, atunci se desparte de femeia sa, adică de mama pruncului, pentru că s-au facut între dinșii cumătri" - Trebnic, 102. Chiar dacă preotul se face primitor al copilului său, el devine un alt grad de rubedenie cu mama copilului, cel spiritual. Tot așa și cei doi părinți, care participă la botez.[/font]

Este vorba de nasire, nu de participarea la slujba botezului!! Cum sa devina mama si tatal parinti duhovnicesti daca nu sunt nasi??
Expresia 'a boteza un copil' are mai multe intelesuri pe romaneste:
1 A-l duce la biserica sa-l boteze preotul
2 A fi nas sau nasa
3 A il boteza, preot fiind

In postarea de mai sus mi se pare ca cele trei sensuri sunt amestecate.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #50  
Vechi 23.09.2009, 14:54:02
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de JacquesDeMolay Vezi mesajul
Pacat ca inca se mai tin canoane si "reguli babesti" din Vechiul Testament. Domnul nostru IIsus Christos a murit pe cruce pentru a ne curati prin sangele lui iar noi suntem legati cu legamant nou, cu Domnul Iisus si nu cu Dumnezeu prin Moise. Legamantul Nou Testamentar este diferit de cele 316 porunci din Vechiul Testament... De ce oare nu ducem si un miel de un an si un porumbel preotului dupa cele "40 de zile"? Termenul acesta nici macar nu e conform cu cele 33 sau 66 de zile in functie de sexul pruncului... + cele 20 de zile obligatorii in care femeia nu trebuia sa iasa din casa... Sunt multe porunci din Vechiul Testament pastrate si practicate in prezent desi acestea ar fi trebuit sa dispara...
Intru totul de acord.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
stie cineva un copil ce poate fi adoptat? diador Umanitare 97 19.02.2016 16:44:57
Ajutor. Mama se opune casatoriei. Nu poate ierta trecutul sotului meu ioanacluj Nunta 270 27.02.2013 10:12:37
Poate un crestin ma poate ajuta? andrei1994 Umanitare 6 16.10.2011 16:02:01
Mama Carmen FUNIERU Calugarul 7 01.02.2011 21:01:08
o mama ... cristiana21 Generalitati 23 01.11.2010 11:38:43