Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.10.2009, 03:54:57
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Presupunand ca ar fi asa, nu vad ce dreptatea ar fi de partea ta si nu a mateitilor. Sunt sigur ca si eu au o lista foarte buna de canoane si motive ca sa explice de ce Biserica din care faci tu parte nu mai are Har, iar a lor are.
N-au, te asigur! Lista lor contine numai acuze pe care nu le pot justifica si izvorite din certurile lor din Grecia de acum mai bine de 60 de ani sau care, pur si simplu, sint fara sens. De exemplu spun ca noi am recunoaste tainele ecumenistilor, ceea ce nu este adevarat. La inceput a existat, intr-adevar, confuzie si nehotarire, dar in 1950 I. Ps. Chrysostom de Florina a specificat clar intr-o enciclica care este pozitia Bisericii cu privire la acest subiect. Reactia mateitilor? Marturisirea de credinta n-ar fi fost sincera… Eu, unul, prefer sa nu ma bag in asemenea discutii pentru ca asa cum s-au certat, tot asa, cu ajutorul lui Dumnezeu de asta data, episcopii or sa se impace, dar eu o sa ramin cu pacatul facut.
  #2  
Vechi 02.11.2009, 20:19:37
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
N-au, te asigur! Lista lor contine numai acuze pe care nu le pot justifica si izvorite din certurile lor din Grecia de acum mai bine de 60 de ani sau care, pur si simplu, sint fara sens. De exemplu spun ca noi am recunoaste tainele ecumenistilor, ceea ce nu este adevarat. La inceput a existat, intr-adevar, confuzie si nehotarire, dar in 1950 I. Ps. Chrysostom de Florina a specificat clar intr-o enciclica care este pozitia Bisericii cu privire la acest subiect. Reactia mateitilor? Marturisirea de credinta n-ar fi fost sincera… Eu, unul, prefer sa nu ma bag in asemenea discutii pentru ca asa cum s-au certat, tot asa, cu ajutorul lui Dumnezeu de asta data, episcopii or sa se impace, dar eu o sa ramin cu pacatul facut.
Dupa cate am citit eu din istoria calendaristilor greci, nu e intru totul asa. Schisma mateiti/floriniti s-a intamplat tocmai din cauza ca florinitii nu declarau ca Bisericile cu Stilul Nou ar fi pierdut Harul. IPS Matei a hirotonit singur un episcop tocmai din cauza ca credea ca in toata lumea el era singurul episcop ortodox ramas in viata.

Daca inteleg eu bine, mateitii considera ca Harul a parasit Stilul Nou in 1924, iar unii dintre floriniti in 1965. Conform interpretarii mateitilor, degeaba ati declarat voi in 1965 ca cei pe Stil Nou nu mai au Har, ca si voi pierduserati harul din momentul schismei mateiti / floriniti. Prin urmare, daca canoanele se interpreteaza asa cum spun ei, nici voi nu mai aveti de mult timp Har.

Bogdan.
  #3  
Vechi 03.11.2009, 01:18:04
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Dupa cate am citit eu din istoria calendaristilor greci, nu e intru totul asa. Schisma mateiti/floriniti s-a intamplat tocmai din cauza ca florinitii nu declarau ca Bisericile cu Stilul Nou ar fi pierdut Harul. IPS Matei a hirotonit singur un episcop tocmai din cauza ca credea ca in toata lumea el era singurul episcop ortodox ramas in viata.
Motivul este, intr-adevar, acela pe care il spui, dar in ceea ce priveste "singurul episcop ramas in viata" - aceasta este argumentatie mateita relativ recenta, pentru ca Ps Matei insusi, la vremea respectiva (1948), isi explica fapta in contextul persecutie din Grecia si, de aceea, a imposibilitatii de a intra in contact cu alti episcopi ortodocsi.

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2
Daca inteleg eu bine, mateitii considera ca Harul a parasit Stilul Nou in 1924, iar unii dintre floriniti in 1965. Conform interpretarii mateitilor, degeaba ati declarat voi in 1965 ca cei pe Stil Nou nu mai au Har, ca si voi pierduserati harul din momentul schismei mateiti / floriniti. Prin urmare, daca canoanele se interpreteaza asa cum spun ei, nici voi nu mai aveti de mult timp Har.
Aici gresesti. Ips Crysostom de Florina a declarat noul calendar fara Har in 1950. De asemenea, la moartea Ips Crysostom (1955) florinitii au ramas fara ierarhie, si de-abia in 1960 au capatat primul episcop, Akakios Papas (fost mateit) primind consacrarea de la episcopi ROCOR (Serafim de Chicago si Teofil Ionescu de Detroit) si recunoasterea Sfintului Sinod ROCOR mai tirziu, in 1969 (consacrarea a fost facuta necanonic, doar de doi episcopi in loc de trei). In ’71 si mateitii au apelat la ROCOR sa le confirme ierarhia. Deci, nu vad cum isi pot motiva pretentia, ca sa nu mai spun ca nu stiu care ar fi diferentele eclesiologice care sa conduca la o asemenea concluzie.
  #4  
Vechi 03.11.2009, 01:31:52
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...si-calendarul/
  #5  
Vechi 03.11.2009, 01:49:50
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
0.

"Daca cineva schimba ceva in sfintele si dumnezeiestile dogme patristice, acest lucru nu trebuie sa-l luam drept clarviziune, ci drept crima si abatere de la dogma si pacatuire impotriva lui Dumnezeu." [Sfintul Chiril al Alexandriei (+444)]

5 (CINCI) consilii pan-ortodoxe si majoritatea Sfintelor Sinoade ale Bisericilor locale intaresc de la 1582 si pina la 1923 deciziile Consiliilor Ecumenice prin care schimbarea Sfintei Traditii este condamnata (anatemizata). Toate acele hotariri n-au fost niciodata abrogate si sint obligatorii chiar si astazi pentru toti crestinii ortodocsi.

Ca tie sau vreunui calugar contemporan, oricit de popular acela ar fi, nu va convin invataturile Sfintilor Parinti ai Bisericii nu schimba cu nimic istoria si ortodoxia.
  #6  
Vechi 03.11.2009, 15:20:23
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Aici gresesti. Ips Crysostom de Florina a declarat noul calendar fara Har in 1950.
Declaratia asta a fost in 1950, insa daca canoanele sunt asa de stricte cum spun unii, in 1950 florinitii deja pierdusera Harul de vreo 20 si ceva de ani, avand in vedere ca initial afirmasera ca cei pe Stil Nou au Har.

Eu nu cred asa ceva, e doar o afirmatie retorica.
  #7  
Vechi 04.11.2009, 00:33:51
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Declaratia asta a fost in 1950, insa daca canoanele sunt asa de stricte cum spun unii, in 1950 florinitii deja pierdusera Harul de vreo 20 si ceva de ani, avand in vedere ca initial afirmasera ca cei pe Stil Nou au Har.

Eu nu cred asa ceva, e doar o afirmatie retorica.
La inceput a fost multa confuzie si a fost nevoie de ceva timp ca Biserica sa se aseze si sa-si faca cunoscuta pozitia. Pina in 1950 Ips Chrysostom a adoptat o pozitie mai toleranta fata de biserica ecumenista si pentru ca spera sa atraga si alti ierarhi inapoi la vechiul calendar si poate, prin aceia, chiar sa intoarca intrega biserica inapoi la ortodoxie. A fost incurajat in demersurile sale de simpatia pe cere o aratau multi dintre episcopii greci ecumenisti. Din pacate, pina la urma, s-a dovedit ca grija pentru siguranta, confort si salariile si pensiile platite de Statul grec au avut pentru acei ierarhi mult mai multa greutate decit importanta pastrarii puritatii ortodoxiei. Pina in 1950 a devenit insa cit se poate de clar nu numai ca biserica ecumenista nu se va intoarce inapoi la ortodoxie, dar chiar ca s-a adincit si mai mult in ecumenism. Prin enciclica din 1950 IPs Chrysostom a declarat biserica ecumenista fara Har mintuitor si a anulat orice alt document anterior care ar fi sustinut contrariul. La ani dupa moartea sa, cind ramasitele pamintesti i-au fost dezgropate, un miros foarte placut s-a facut simtit timp de mai multe zile peste manastirea intreaga unde odihneste. Acolo se aflau atunci si muncitori care reparau acoperisul unei cladiri ce tinea de manastire si toti aceia au venit jos, atrasi de mireasma, sa vada ce se intimpla.

Eu nu spun despre canoane ca sint foarte stricte. Ele sint asa cum le-au lasat Sfintii Parinti inspirati de Duhul Sfint. Unii le aplica cu mai multa ikonomie decit altii, dar nici unii nu le incalca, nici abroga sau interpreteaza in “duh”, asa cum fac ecumenistii.
  #8  
Vechi 04.11.2009, 17:11:49
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
La inceput a fost multa confuzie si a fost nevoie de ceva timp ca Biserica sa se aseze si sa-si faca cunoscuta pozitia. Pina in 1950 Ips Chrysostom a adoptat o pozitie mai toleranta fata de biserica ecumenista si pentru ca spera sa atraga si alti ierarhi inapoi la vechiul calendar si poate, prin aceia, chiar sa intoarca intrega biserica inapoi la ortodoxie. A fost incurajat in demersurile sale de simpatia pe cere o aratau multi dintre episcopii greci ecumenisti. Din pacate, pina la urma, s-a dovedit ca grija pentru siguranta, confort si salariile si pensiile platite de Statul grec au avut pentru acei ierarhi mult mai multa greutate decit importanta pastrarii puritatii ortodoxiei. Pina in 1950 a devenit insa cit se poate de clar nu numai ca biserica ecumenista nu se va intoarce inapoi la ortodoxie, dar chiar ca s-a adincit si mai mult in ecumenism. Prin enciclica din 1950 IPs Chrysostom a declarat biserica ecumenista fara Har mintuitor si a anulat orice alt document anterior care ar fi sustinut contrariul. La ani dupa moartea sa, cind ramasitele pamintesti i-au fost dezgropate, un miros foarte placut s-a facut simtit timp de mai multe zile peste manastirea intreaga unde odihneste. Acolo se aflau atunci si muncitori care reparau acoperisul unei cladiri ce tinea de manastire si toti aceia au venit jos, atrasi de mireasma, sa vada ce se intimpla.

Eu nu spun despre canoane ca sint foarte stricte. Ele sint asa cum le-au lasat Sfintii Parinti inspirati de Duhul Sfint. Unii le aplica cu mai multa ikonomie decit altii, dar nici unii nu le incalca, nici abroga sau interpreteaza in “duh”, asa cum fac ecumenistii.
Exact atunci in 1950 s-a dezis si Sfantul Iosif Isihastul de miscarea zelotista. Si el are moaste si in ziua de azi frumos mirositoare (asa am auzit) si a fost si canonizat din cate stiu.

Daca imi amintesc eu bine a fost candva demult o schisma in care au fost Sfinti in ambele tabere. Parca a studitilor? Nu mai retin, stii tu cumva?

Si BOSV are pe Sfantul Glicherie, despre care unii spun ca s-ar fi grabit sa-l canonizeze, etc. Eu nu ma pronunt, dar mi-au dat si mie o punguta cu vata cu mir, care insa nu miroase absolut deloc. Dar absolut deloc. Asta spre deosebire de niste mir de la Sf. Dimitrie care mirosea minunat si la mult timp dupa. Nu stiu daca ce mi-au dat cei din BOSV e de la Sf. Glicherie al lor sau nu, si nici daca Glicherie e cu adevarat sfant. Poate este, poate nu, nu am eu de unde sti.

Bogdan.

Last edited by BogdanF2; 04.11.2009 at 17:18:00.
  #9  
Vechi 05.11.2009, 00:32:12
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
...Si BOSV are pe Sfantul Glicherie, despre care unii spun ca s-ar fi grabit sa-l canonizeze, etc. Eu nu ma pronunt, dar mi-au dat si mie o punguta cu vata cu mir, care insa nu miroase absolut deloc. Dar absolut deloc. Asta spre deosebire de niste mir de la Sf. Dimitrie care mirosea minunat si la mult timp dupa. Nu stiu daca ce mi-au dat cei din BOSV e de la Sf. Glicherie al lor sau nu, si nici daca Glicherie e cu adevarat sfant. Poate este, poate nu, nu am eu de unde sti.
Nu cred ca prezenta mirosului placut este neaparat definitorie pentru sfintenie. Cind l-au dezgropat pe Sf. Filaret dupa 13 ani de la moarte, trupul, imbracamintea, Sf. Scriptura erau toate intregi dar nici un fel de miros (nici rau, nici bun) nu s-a facut simtit. Pe de alta parte, cind l-au dezgropat pe Ips Chrysostom de Florina i-au gasit numai oasele, dar au dat miros placut pentru mai multe zile.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Botezul Hartford Biserica Ortodoxa Romana 34 30.12.2009 13:30:00
botezul dulcineea Mirungerea(Ungerea cu Mir) 70 09.09.2008 10:17:27
Botezul ionut Botezul 33 03.12.2006 12:48:10
botezul mircea/ovidiu Mirungerea(Ungerea cu Mir) 0 28.08.2005 01:10:00