![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Traim vremuri de mare tulburare, dar nu-i pentru prima data in istorie. Ce se-ntimpla astazi seamana foarte bine cu perioada marilor erezii, a arianismului in special. Iata ce are de spus Sf. Ilarie de Pointiers: "Since the Nicene Council, we have done nothing but rewrite creeds. While we fight about words, inquire about novelties, take advantage of ambiguities, criticize authors, fight on party questions, have difficulties in agreeing, and prepare to anathematize each other, there is scarce a man who belongs to Christ. Take, for instance, last year’s creed, what alteration is there not in it already? First, we have a creed which bids us not to use the Nicene “consubstantial”; then comes another, which decrees and preaches it; next, the third excuses the word “substance,” as adopted by the Fathers in their simplicity; lastly, the fourth, which instead of excusing, condemns. We determine creeds by the year or by the month, we change our own determinations, we prohibit our changes, we anathematize our prohibitions. Thus, we either condemn others in our own persons, or ourselves in the instance of others, while we bite and devour one another, and are like to be consumed one of another." Dupa cum vezi, episcopii se certau intre ei cu privire la orice si nimeni nu stia cu cine e dreptatea. Un lucru doar a fost sigur in acele vremuri: Biserica a fost cu intotdeauna cu ei si nu cu ereticii ariani. Citat:
Citat:
Intre timp am aflat amanunte cu privire la Iosif Isihastul din marturiile unora care l-au cunoscut. Din pacate, asa cum ai vazut si in articolul publicat de Episcopia (ecumenista) de Suceava, este folosit in scopuri propagandistice. Pina in 1948 multi parinti zeloti au fost cu episcopii calendaristi, dar cind Ps Matei a consacrat episcopi de unul singur multi au preferat sa se retraga pentru ca, pe buna dreptate, nu puteai cere altora sa respecte canoanele atita timp cit tu le incalcai. A doua lovitura a fost stingerea ierarhiei florinite odata cu Ips. Chrysostom de Florina. Tot in acea perioada in Grecia, in Biserica oficiala (de stil nou) exista un curent puternic in favoarea intoarcerii la calendarul ortodox. Toate acestea i-au determinat pe multi parinti sa se izoleze in Athos. Chiar daca procedind asa s-au pus sub autoritatea Patriarhului Ecumenic, nu inseamna ca l-au si comemorat. Revenind la Sf. Iosif Isihastul (foarte probabil si la noi va fi sfint), pina la moarte, nici el, nici parintii Haralambos si Efrem care i-au stat in preajma nu au slujit cu preoti de stil nou, desi multi urcau in Munte, in special la sarbatori. Dintre discipolii lui majoritatea au ramas mai departe in ortodoxia adevarata si niciodata, in ciuda pretentiilor neprobate ale propagandistilor ecumenisti nu i-a indemnat sa il urmeze, si nici nu i-a avertizat vreodata ca drumul spre mintuire le-ar fi fost indoielnic. Citat:
Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Degeaba incerci sa prezinti doar anumite aspecte din viata Sf. Iosif Isihastul, realitatea ramane, el nu considera pe cei pe Stil Nou ca fiind fara Har. Pana si HOCNA are o parere mai echilibrata decat a voastra: "Our bishops (...) do not presume to know where grace is and where grace is not." Bogdan. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Faptul ca PF Bartolomeu s-a intalnit cu cuviosul Paisie este incantator.
Cuviosul Paisie era om Sfant in mare comuniune cu Dumnezeu vazand cu duhul cele ce se intamplau. Iar acum e in Rai cu sufletul. Eu nu prea stiu daca mai exista ce a scris Sfantul Nicodim Aghioritul sau ce a scris Sfantul Simeon Noul Teolog in original. Noi avem cam multe de la Sfintii Parinti crestini luate din Patrologia Greaca a lui Migne care a fost un scolastic catolic inselat de draci.Tipografia lui Migne unde tiparea acele carti a ars si Migne pana la urma a ajuns falit.Asta mi se pare ciudat,cam seamana a mustrarea lui Dumnezeu. Last edited by mihailt; 21.12.2009 at 11:37:55. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Si pentru ca ai adus vorba de HOCNA, iti citez primul si pen-ultimul paragraf din Declaratia din martie 2003 cu privire la existenta Harului in Bisericile Ecumeniste: “We are in full agreement with all the conciliar decrees and holy canons that state that there can be no sanctifying grace in the “sacraments” of those found in either heresy or schism; for, according to strictness, this is the proper understanding of the aforesaid holy decrees and canons that deal with schism and heresy (see, for example, the 46th, 47th and 68th Apostolic Canons, Canon 1 of Carthage, and Canon 1 of Saint Basil). … As for the precise instant when God withdraws His grace from the “sacraments” of those that are being led astray in innovation and Ecumenism, this, we feel, is not our problem to solve. It is a problem primarily for those found in schism and heresy, as Saint Philaret of New York , the New Confessor, affirmed, and as the holy canons confirm.” Daca tu consideri ca eu ti-am spus altceva vreodata, a fost cu siguranta o scapare si imi cer iertare. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bogdan. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 13:30:00 |
botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 10:17:27 |
Botezul | ionut | Botezul | 33 | 03.12.2006 12:48:10 |
botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 01:10:00 |
|