Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Aiurea! Re-citeste citatul din Sf. Ilarie de Poitiers (cel care ti-a placut atit de mult pe vremea cind "erai" calendarist) si o sa pricepi ca exact aceeasi situatie era si in timpul Arianismului.
|
Si intre Sfinti a existat "cearta" si pozitii divergente.
Insa eu nu stiu de un sinod a Sfantului Spiridon, altul a Sfantului Nicolae, s.a.m.d.
Dami niste exemple din istorie de sinoade si grupulete desprinse din ele care sa reprezinte Biserica. Multumesc!
Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Care canon, domnul meu? Sf Maxim Marturisitorul (un simplu calugar care s-a ridicat impotriva tuturor episcopilor, toti cazuti in erezie) a facut lucrarea invataturii Bisericii Ortodoxe. Pe-adiavolului o facea daca continua sa lucreze cu episcopii eretici. Tot asa si cu mucenicii greci si romani care s-au opus lucrarii directe a diavolului in patriarhii masoni la inceputul secolului trecut.
|
De Sfantul Sofronie ai uitat?
Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
S-ar putea ca ereticii din vremea Sf. Maxim si a Sf. Marcu sa fi fost mai cu frica de Dumnezeu decit ereticii stilului nou si sa se fi ferit sa darime bisericile si manastiri sfintilor. BOSV n-avea nevoie de binecuvintarea nimanui din afara Bisericii ca sa construiasca biserici.
|
Ce "canonic" esti! Din punctul asta de vedere, toti cei care sunt ortodocsi pot sa'si faca o Biserica. Mai, mai, cum aplicam canoanele cand ne convine!
Intreabarea care am puso in topicul celalalt o pun si aici: dami un exemplu de Sfant care s'a pus de capu' lui sa'si faca biserici!
Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Daca numai gindesti e bine, dar daca tragi concluzii acolo unde nu cunosti devi penibil. Gasesti aici ce am spus mai inainte cu privire la Filoque:
Cred ca am mai discutat si acest subiect. Nu exista nici un fel de asemanare intre felul in care a fost introdus Filoque si schimbarea calendarului. In cazul primului a fost un proces indelungat pina cind a fost erezie marturisita si de Roma, dar adoptarea calendarului revizuit s-a facut rapid, in cel mai oficial mod cu putinta si brutal. Ti-am mai citat si inainte din enciclopedia catolica:
"The decrees of this last council were examined by Pope Leo III, who approved of the doctrine conveyed by the Filioque, but gave the advice to omit the expression in the Creed. The practice of adding the Filioque was retained in spite of the papal advice, and in the middle of the eleventh century it had gained a firm foothold in Rome itself. Scholars do not agree as to the exact time of its introduction into Rome , but most assign it to the reign of Benedict VIII (1014-15)."
Si-ntr-un caz, si-n altul, schisma s-a produs cind erezia a devenit oficiala.
|
Spania a adoptat Filioque. Toti ceilalti erau in comuniune cu Spania eretica deci sunt eretici. Asta spun canoanele!
Erezia este oficiala la Patriarhia Ecumenica? S'au unit cumva BC cu BO si nu stiu eu?
Citat:
Sa vedem acum ce au de spus si ortodocsii si o sa fac trimitere la Enciclica Consiliului Pan-Ortodox de la 1848 semnata de 4 patriarhi si 29 de episcopi. La punctul 5.6 gasim urmatoarea referire la modul in care Filoque a intrat in Biserica:
"It clandestinely found an entrance at first in the Churches of the West, "a wolf in sheep's clothing," that is, under the signification not of procession, according to the Greek meaning in the Gospel and the Creed, but under the signification of mission, as Pope Martin explained it to the Confessor Maximus, and as Anastasius the Librarian explained it to John VIII.
Sau, si mai explicit la punctul 6:
"This heresy, which has united to itself many innovations, as has been said, appeared about the middle of the seventh century, at first and secretly, and then under various disguises, over the Western Provinces of Europe, until by degrees, creeping along for four or five centuries, it obtained precedence over the ancient orthodoxy of those parts, through the heedlessness of Pastors and the countenance of Princes. Little by little it overspread not only the hitherto orthodox Churches of Spain, but also the German, and French, and Italian Churches, whose orthodoxy at one time was sounded throughout the world..."
Unde vezi tu asemanare cu schimbarea calendarului caruia i-a trebuit doar 1 an (in Romania si Grecia) pina sa fie declarat oficial, introdus si impus fara exceptie?
[/indent]
|
Despre acel eres s-a scris mai pe larg în viața Cuviosului Maxim Mărturisitorul, în ziua de 21 a lunii ianuarie. Dar pe acel eres al monoteliților, l-a întins mai ales Chir, patriarhul Alexandriei, adunînd sinod și poruncind a crede ca el. Lui i-a urmat Serghie, patriarhul Constantinopolului, iar după dînsul Piros și alții, pentru care au pătimit mulți din cei ce nu se învoiau cu acel eres. Acelui eres i s-a împotrivit foarte mult prea sfințitul Patriarh al Ierusalimului, Sfîntul Sofronie. Căci, adunînd la dînsul sinod, a blestemat acel eres al monoteliților și a trimis scrisori întărite ale sinodului pretutindeni. După aceea au fost citite acele scrisori la al șaselea Sinod ecumenic și de Sfinții Părinți s-au mărturisit și s-au primit ca niște scrieri ortodoxe.
http://paginiortodoxe.tripod.com/vsm...salimului.html
In acest caz nu a fost introdusa abuziv "erezia"?