Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.03.2010, 15:21:03
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de piedonee Vezi mesajul
ok,nu a venit sa schimbe lege ci sa o implineasca ,dar intrebarea pe care o pun e astfel dece doar anumite chesti din Levitic sa bagat in canoane si nu tot?adica de ce sa facut o departajare ca de exemplu se zice ca nici barbatul in timplul necuratiei sa nu se atinga de nimic ca tot e spurcat ce atange el si asa e scris si pt femeie in timplul necuratiei sa sa nu atinga de nimic ....pana aici e clar dar sa copiat doar interdictia pt femeie si cea pt barbat nu.....deci intrebarea mea e dece doar anumite interdicti sau copiat si nu toate?
unele sau anulate altele pastreaza aceeast aspect......
e adevarat ca VT era legile pt poporul ales ca se refera exclusiv la evrei pe cand NT este pt toata lumea pt toate cele 12 sementii...in care Dumnezeu a ridicat cinstea femei la cinstea ceea dintai atunci de ce ea totusi mai e privita ca ceea prin care a cazut firea omeneasca daca totusi Dumnezeu insusi ia ridicat cinstea......!
femeia nu are voie asta..asta si asta si totusi femeia a fost in NT supusa cand arhanghelu ea vestit MAICI DOMNULUI .IA a zis fie mie dupa cuvantul tau....pe cand dreptul Iosif s a tulburat in mintea sa .....
eu stiu ca in VT era asa plin de legi pt ca asa se defineste VT a fii LEGEA si NT a fii DARUL si nu legea,MILA si nu JERFA.....
inteleg de ce in VT avea atatea interdicti o femeie ...pt ca femeia era vinovata de pacatul stramosesc....dar in crestinism dece se mai aplica?
chear in multe predici ale unor parinti auzi des facand referire mai mult la femei ca ar fii pricinuire a pacatului si la marturisit cu femeile sunt mult mai aprigi....desi daca ne uitam clar si vizibil pedofili,zoofili,morgofili,etc gasesti in randul barbatilor si totusi la tara tot barbati venid de la crisma 50%din cazuri isi bat sotiile si le trantesc cate 10 copii.....poate femeia vrea sa pastreze postul curat si neintinat dar cu un asemenea barbat nu se poate si se duce la spovedit si tot ea primeste canon iar sotul .....e barbat asta e.....!
am inteles femei dupa nastere ii citeste pt faptul ca a conceput copilul in pacat ....dar barbatului de ce nui citeste ca de nu la conceput singura ......?
ca de toti suntem nascuti din pacat dar pacatul conceperi nui numai al ei .....si totusi ea e privita ca a gresit!el nu....
astea sunt doar mici observati personale care nu prea mi se par la locul lor...
e limpede ca Dumnezeu cauta la inima omului dupa cum zice gol am fost si ma ti inbracat,in inchisoare am fost si ma ti cercetat deci cauta la inimia omuli care din pacate nu mai e......
in vechime aveam la gat CRUCI DE LEMAN SI INIMI DE AUR,acum avem CRUCI DE AUR SI INIMI DE LEMN....
pacat ca nu mai vezi un om sa ti sara in ajutor neconditionat si fara interes
......................
Piedone, cred ca un teolog ar fi mai nimerit sa-ti raspunda la intrebarile tale. Din ceea ce inteleg eu, sunt multe lucruri scrise in VT care mai sunt valabile, printre altele necuratia femeii, care a nascut. Deci nu e vorba de o necuratie permanenta, ci temporara, care poate fi indepartata. Dupa cum ne explica Sf. Maxim Marturisitorul in postarea mea de mai sus, placerea la zamislire este cauza necuratiei si aceasta necuratie trebuie indepartata. Necuratia copilului se indeparteaza prin botez. Este deci valabil pentru toate femeile, care nasc si pentru toti copiii care se nasc. Iisus Hristos ne-a dat aceasta posibilitate a curatirii de pacat, prin moartea Sa, posibilitate, care nu exista inainte de Rastignire si Inviere.

Traim vremuri grele, in care oile sunt despartite de capre, si in care celui care are, i se va mai da, si celui care nu are, dar crede ca are, i se va lua tot. Sa nu ne miram ca vedem atata rau in jur; diavolul stie ca mai are putin de trait si se manifesta pe fata. Dar cei, care vor rezista acestor ispite, mai mari vor fi decat cei dintai dintre sfinti. Asta sa ne spunem, ca sa nu disperam, ci sa rezistam, cu gandul permanent la Dumnezeu. Chiar daca nu vezi la tot pasul, inca mai exista inimi de aur, prin care ne vorbeste Dumnezeu la spovedanie. Multi dintre ei sunt batrani, dar mai vin inca altii mai tineri dupa ei. Important e ca si noi sa ne rugam si va avea Dumnezeu grija de noi.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.03.2010, 16:43:51
florin1966 florin1966 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.08.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Piedone, cred ca un teolog ar fi mai nimerit sa-ti raspunda la intrebarile tale. Din ceea ce inteleg eu, sunt multe lucruri scrise in VT care mai sunt valabile, printre altele necuratia femeii, care a nascut. Deci nu e vorba de o necuratie permanenta, ci temporara, care poate fi indepartata. Dupa cum ne explica Sf. Maxim Marturisitorul in postarea mea de mai sus, placerea la zamislire este cauza necuratiei si aceasta necuratie trebuie indepartata. Necuratia copilului se indeparteaza prin botez. Este deci valabil pentru toate femeile, care nasc si pentru toti copiii care se nasc. Iisus Hristos ne-a dat aceasta posibilitate a curatirii de pacat, prin moartea Sa, posibilitate, care nu exista inainte de Rastignire si Inviere.

Traim vremuri grele, in care oile sunt despartite de capre, si in care celui care are, i se va mai da, si celui care nu are, dar crede ca are, i se va lua tot. Sa nu ne miram ca vedem atata rau in jur; diavolul stie ca mai are putin de trait si se manifesta pe fata. Dar cei, care vor rezista acestor ispite, mai mari vor fi decat cei dintai dintre sfinti. Asta sa ne spunem, ca sa nu disperam, ci sa rezistam, cu gandul permanent la Dumnezeu. Chiar daca nu vezi la tot pasul, inca mai exista inimi de aur, prin care ne vorbeste Dumnezeu la spovedanie. Multi dintre ei sunt batrani, dar mai vin inca altii mai tineri dupa ei. Important e ca si noi sa ne rugam si va avea Dumnezeu grija de noi.
ai perfecta dreptate si dai dovada de maturitate in gandire si foarte obiectiva .am vazut ca tot ce ai postat este logic si real in acelasi timp.

sofia nu trebuie doar sa astepti e gresit ci trebuie sa veghezi si sa lucrezi in acelasi timp .un sfant zicea "sa muncesti ca si cum na-i muri niciodata si sa te rogi ca si cum ai muri maine " iar sf vasile cel mare zice"gandul la moarte este inceputul mantuirii". dumnezeu nu discrimineaza ci doar oamenii . daca am vedea dragostea lui dumnezeu fata de oameni nu am mai pacatui dar pentru asta e nevoie de credinta." de veti avea credintacat un bob de mustar ..." dar astazi doar vorbim de credinta dar nu avem
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.03.2010, 23:11:26
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Piedone, cred ca un teolog ar fi mai nimerit sa-ti raspunda la intrebarile tale. Din ceea ce inteleg eu, sunt multe lucruri scrise in VT care mai sunt valabile, printre altele necuratia femeii, care a nascut. Deci nu e vorba de o necuratie permanenta, ci temporara, care poate fi indepartata. Dupa cum ne explica Sf. Maxim Marturisitorul in postarea mea de mai sus, placerea la zamislire este cauza necuratiei si aceasta necuratie trebuie indepartata. Necuratia copilului se indeparteaza prin botez. Este deci valabil pentru toate femeile, care nasc si pentru toti copiii care se nasc. Iisus Hristos ne-a dat aceasta posibilitate a curatirii de pacat, prin moartea Sa, posibilitate, care nu exista inainte de Rastignire si Inviere.
Cred ca l-ai inteles gresit pe sfantul Maxim. Nu placerea este cauza necuratiei. Placerea a devenit sursa de ispite dupa cadere, insa ea este tot de Dumnezeu creata si nu este rea in sine. Nu din cauza asta se citesc acele rugaciuni, ci din cauza sangelui, de el se spune ca 'necurateste', iar pierderea sangelui este un simbol pentru pacat. Un simbol - nu ceva personal. Nu este vorba la aceste rugaciuni de a curati femeia de vreo necuratie personala, legata de ceva cea facut ca sa zamisleasca - altfel ar fi logic sa se spuna acele rugaciuni si pt barbat, nu? Dar el poate bine merci sa mearga la biserica si sa se impartaseasca in toata aceasta perioada.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.03.2010, 14:05:31
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Cred ca l-ai inteles gresit pe sfantul Maxim. Nu placerea este cauza necuratiei. Placerea a devenit sursa de ispite dupa cadere, insa ea este tot de Dumnezeu creata si nu este rea in sine. Nu din cauza asta se citesc acele rugaciuni, ci din cauza sangelui, de el se spune ca 'necurateste', iar pierderea sangelui este un simbol pentru pacat. Un simbol - nu ceva personal. Nu este vorba la aceste rugaciuni de a curati femeia de vreo necuratie personala, legata de ceva cea facut ca sa zamisleasca - altfel ar fi logic sa se spuna acele rugaciuni si pt barbat, nu? Dar el poate bine merci sa mearga la biserica si sa se impartaseasca in toata aceasta perioada.
Nu aveam cum sa-l inteleg gresit, cand ce am postat este un citat din Sf. Maxim Marturisitorul, gasit in cartea Pr. Dumitru Staniloae " Iisus Hristos sau Restaurarea omului". Este mentionat "op. c. p. 189", ceea ce poate insemna Opere complete pagina 189. Se poate gasi astfel sursa.

Dealtfel cred, este doar parerea mea, ca tot placerea a fost pacatul, "marul" din care a mancat Eva ispitita de satana, si apoi si Adam, de s-au trezit dintr-odata goi, adica fara Duh Sfant, care ii imbraca, incat de stralucire nu-si vedeau propria goliciune.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 11.03.2010, 16:02:32
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Nu aveam cum sa-l inteleg gresit, cand ce am postat este un citat din Sf. Maxim Marturisitorul, gasit in cartea Pr. Dumitru Staniloae " Iisus Hristos sau Restaurarea omului". Este mentionat "op. c. p. 189", ceea ce poate insemna Opere complete pagina 189. Se poate gasi astfel sursa.

Dealtfel cred, este doar parerea mea, ca tot placerea a fost pacatul, "marul" din care a mancat Eva ispitita de satana, si apoi si Adam, de s-au trezit dintr-odata goi, adica fara Duh Sfant, care ii imbraca, incat de stralucire nu-si vedeau propria goliciune.
Ca sa il intelegi pe sfantul Maxim, trebuie sa il citesti impreuna cu tot ce s-a mai scris despre aceasta tema, cu ce a mai scris el, sa ii studiezi gandirea in totalitate. Nu ajunge sa citezi un fragment ca sa poti interpreta gandirea patristica despre un subiect.
(Nu zic ca eu am citit tot, dar am citit diverse lucruri, inclusiv lucrari de sinteza si am participat la cursuri si cateheze despre acest subiect)

Daca ai face-o ai vedea ca nu in placere consta pacatul, dupa Sfintii Parinti. Gandirea patristica bate in alta directie (din care rezulta ce spuneam mai sus): caderea este urmarea iesirii din voia lui Dumnezeu din cauza ca omul a vrut sa se faca pe sine ca Dumnezeu. Iar placerea a devenit sursa de ispita, din prilej de comuniune cu Dumnezeu prin cunoasterea celor create de El cum era in rai. Insa ea poate fi si curatata de ispita, cu un efort insa.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 11.03.2010, 16:51:18
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Fani, in cazul acesta nici Pr. Staniloae nu a inteles ce a vrut sa spuna Sf. Maxim Marturisitorul, petnru ca el scrie pe aceeasi tema si il citeaza pe acesta, atunci cand spune: " " Conceperea unui om nou se face in pacat, in pofta. Din primul moment , noul ipostas uman se impovareaza cu pacatul ereditar". Pentru mine cuvintele acestuia sunt f clare. Dar daca noua nu ne convine ce spune, e alta treaba. Drept sa-ti spun, la 20-30 ani si eu as fi ras cu gura pana la urechi de asa teorie... Acum realizez cat de adevarata e.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 11.03.2010, 17:26:20
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Fani, in cazul acesta nici Pr. Staniloae nu a inteles ce a vrut sa spuna Sf. Maxim Marturisitorul, petnru ca el scrie pe aceeasi tema si il citeaza pe acesta, atunci cand spune: " " Conceperea unui om nou se face in pacat, in pofta. Din primul moment , noul ipostas uman se impovareaza cu pacatul ereditar". Pentru mine cuvintele acestuia sunt f clare. Dar daca noua nu ne convine ce spune, e alta treaba. Drept sa-ti spun, la 20-30 ani si eu as fi ras cu gura pana la urechi de asa teorie... Acum realizez cat de adevarata e.
Parintele Staniloae nu vrea sa spuna ca actul connceptiei unui copil este pacat in sine. Nici sfantul Maxim.
Sf Maxim are teoria ca prin felul in care se concep copiii dupa cadere se transmite si pacatul stramosesc. Dar asta nu inseamna ca zice ca este un act pacatos, necurat, care trebuie curatit (despre ce vorbeam noi aici in legatura cu femeia lehuza). Intelegi? Este o diferenta..
Este o tema foarte complexa care depaseste topicul.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.03.2010, 17:52:07
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Daca "a fi" inseamna "a nu fi", ce sa mai spun, Fani; nu mai spun nimic, caci m-ai adus la tacere.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 11.03.2010, 19:02:54
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Fani, in cazul acesta nici Pr. Staniloae nu a inteles ce a vrut sa spuna Sf. Maxim Marturisitorul, petnru ca el scrie pe aceeasi tema si il citeaza pe acesta, atunci cand spune: " " Conceperea unui om nou se face in pacat, in pofta. Din primul moment , noul ipostas uman se impovareaza cu pacatul ereditar". Pentru mine cuvintele acestuia sunt f clare. Dar daca noua nu ne convine ce spune, e alta treaba. Drept sa-ti spun, la 20-30 ani si eu as fi ras cu gura pana la urechi de asa teorie... Acum realizez cat de adevarata e.
Aha ! V-am prins pe amandoua ! Cand eu scriam la topicul Pocainta despre pacatele ce se transmit , despre cauze , dand exemple din diferite lucrari , inclusiv Parintele Staniloae , am fost luat la rost , ca sa spun astfel , pus la colt , neanteles de nimeni si mai ales de Fani . Iata ca ti-a venit si tie randul sa fi plimbata cu " barcuta "!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 11.03.2010, 19:42:41
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Aha ! V-am prins pe amandoua ! Cand eu scriam la topicul Pocainta despre pacatele ce se transmit , despre cauze , dand exemple din diferite lucrari , inclusiv Parintele Staniloae , am fost luat la rost , ca sa spun astfel , pus la colt , neanteles de nimeni si mai ales de Fani . Iata ca ti-a venit si tie randul sa fi plimbata cu " barcuta "!
Eu nu am zis nici pe acel topic ca pacatul stramosesc nu se transmite.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde

Tags
intinaciune, moliftelnic, nastere, pacat

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
tinuta femeii in biserica lore86 Tinuta in Biserica 469 04.08.2016 15:47:33
Discriminarea și prigonirea Ortodoxiei și a ortodocșilor de către catolicism Decebal Biserica Romano-Catolica 37 25.08.2013 15:06:04
Discriminarea - o boala a societatii in care traim - razvan_andrei Generalitati 23 27.02.2012 12:47:06
Imaginea ideala a femeii laice in biserica sophia Tinuta in Biserica 55 22.01.2012 06:11:46