![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe urma au sa inceapa si sa le pupe, cand li se mai descuie mintea. Sau poate mai degraba sufletul, adica au sa-si dea seama ca Hristos este o persoana reala si o sa aprecieze la adevarata valoare ce a facut pentru ei in loc sa ia mantuirea ca pe ceva garantat pentru care ei nu trebuie sa miste un deget. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
parca baptistii nu aveau icoane in biserica. si acum au inceput sa aibe si asta inseamna ca s-au luminat? asta e valabila pentru cei din video-ul respectiv sau pentru majoritatea baptistilor?
apoi, cum s-au luminat? cine i-a luminat? daca se poate spune asa. ei nu credea in Dumnezeu? o.o sau vreti sa spuneti ca in cine cred toti cei din celelalte religii (protestante/neoprotestante) nu era Dumnezeu cel Adevarat??? O.O (aici am o mare dilema; eu tot zic ca e o gluma si ca nu e adevarat ca gandesc asta :)) asa ca rog sa ma lamuriti). |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce fel de intrebare este aceasta? Daca o biserica nu are icoane, inseamna ca nu exista credinta in Dumnezeu? Nici Sfintii Apostoli nu au avut icoane si nu s-au inchinat la asa ceva. Nici ei nu au avut credinta in Dumnezeu? Intrebarea se poate pune altfel. Cei care se inchina la icoane se pot inchina si lui Dumnezeu? Noi stim, din Sfanta Scriptura, ca toata inchinarea si slava se cuvine numai lui Dumnezeu. Daca ne mai inchinam si la altceva sau altcineva inseamna ca stirbim din ceea ce este al lui Dumnezeu. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Nu intamplator "Duminica Ortodoxiei" (observi numele?) este tocmai ziua in care iconoclasmul care exista in Biserica a fost invins definitiv. "Cei ce – „crestini” numindu-se – mai luptă astăzi împotriva icoanelor, fie dispretuindu-le, fie ignorându-le, dovedesc că nu cred în întruparea Fiului lui Dumnezeu, ci trăiesc după omul cel vechi, ca si când Hristos nu a venit si nu L-au văzut, deci nu-I urmează Lui. Ei dispretuiesc si pe Sfinti si pe Maica Domnului, care L-au cinstit pe Hristos si L-au primit în ei, sfintindu-se în Duhul Sfânt, Cel ce deapururi rămâne în ei, reprezentat prin aureola Sfintilor, fără de care nicio icoană nu se pictează." Pastorala din acest an a IPS Daniel la Duminica Ortodoxiei. http://www.basilica.ro/_upload/doc/1...3461341887.pdf Citat:
"Noi însă să cinstim cu evlavie sfintele icoane, nu închinându-ne lemnului si materiei, ci lui Hristos Însusi si Sfintilor care-L poartă în ei pe veci. Astfel ne umplem si noi de Duhul Sfânt si ne sfintim în comuniune cu ei." din aceeasi pastorala. Din catehism (care pretinzi ca-l cunosti). http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ane-79776.html "Noi cinstim icoanele ca pe obiecte materiale? Nicidecum. Noi nu veneram pe nimeni si nimic decat numai pe Preasfanta Treime in Unime - UNUL DUMNEZEU. Dar noi cinstim pe sfinti ca pe cei mai buni copii ai lui Dumnezeu si urmatori ai lui Hristos; si le cinstim chipurile in chip deosebit, asa cum copiii cinstesc fotografiile parintilor sau fratilor lor." "Nu cumva prin cinstirea icoanelor crestinii calca in vreun chip porunca aceasta? (porunca a IIa) Nu, caci – precum s-a aratat – crestinii nu se inchina materialului din care sunt facute icoanele, nici zugravelilor de pe lemn, ci persoanelor al caror chip este zugravit pe icoane. Porunca aceasta nu opreste cinstirea sfintelor icoane, care sunt reprezentari ale unor fiinte reale (Dumnezeu, sfintii) si despre care cel de al VII-lea Sinod Ecumenic a hotarat: «Este permis si chiar bineplacut inaintea lui Dumnezeu a face icoane. Acestor icoane sfinte nu li se da insa adorarea (inchinarea) care se cuvine numai lui Dumnezeu, ci venerarea sau cinstirea care se aduce persoanei infatisate pe icoana, iar nu materiei icoanei sau chipului de pe ea»." http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=858 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
21. Pentru că, cunoscând pe Dumnezeu, nu L-au slăvit ca pe Dumnezeu, nici nu I-au mulțumit, ci s-au rătăcit în gândurile lor și inima lor cea nesocotită s-a întunecat. 22. Zicând că sunt înțelepți, au ajuns nebuni. 23. Și au schimbat slava lui Dumnezeu Celui nestricăcios cu asemănarea chipului omului celui stricăcios și al păsărilor și al celor cu patru picioare și al târâtoarelor. (Romani 1) Este chiar atât de greu să pricepi că nu folosirea imaginilor religioase este rea în sine, ci folosirea lor în scop de închinare? Acest adevăr divin al poruncii a II-a a fost repetat de prea multe ori pe acest forum ca să ne întoarcem iar și iar la aceste lucruri elementare. Nu știu ce imaginație bolnavă a putut scorni o asemenea afirmație contradictorie și blasfemiatoare în același timp. Cum poate fi catalogată altfel decât schizoidă practica cinstirii (și încă cu "evlavie") unor obiecte (numite și "sfinte"!) și afirmația senină că de fapt te închini lui Hristos? Iar o asemenea cinstire evlavioasă a materiei, a creaturii în locul Creatorului, să te umple de Duhul Sfânt și să te urce pe culmile sfințirii?! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine vrea sa inteleaga, bine, cine nu, Dumnezeu sa-l ajute.
__________________
Pedepseste-ne Doamne in viata aceasta si nu in cea viitoare. * |
#7
|
|||
|
|||
![]()
În Biserica Ortodoxă o închinare directă, nemijlocită, liberă, înaintea lui Dumnezeu nu este posibilă? Scriptura spune că e posibilă. Sfânta Tradiție se pare că vine în conflict cu ea în acest punct...
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Rog admin-ul sa ia masuri.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=XHbI2...eature=related |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In orice caz, nimic neobisnuit, mai scot din cand in cand pliante si cartulii cu "imagini religioase", proiectii video, etc. chiar si adventistii folosesc asa ceva, asa ca nu e un pas atat de mare incat sa le plaseze permanent pe peretii salii de adunare. Exista totusi riscul ca membrii adunarii sa inceapa sa constientizeze eroarea in care se afla apropo de atitudinea fata de icoana, dar probabil au zis ca merita riscul daca exista avantajul ca s-ar putea in acest fel sa aibe sanse mai mari sa-i convinga pe altii ca si ei totusi sunt un fel de crestini si eventual sa-i converteasca. Asa este, nu e o gluma, ei cred in alt Dumnezeu. Adevaratul Dumnezeu n-a dat niciodata invataturile dupa care se ghideaza acesti oameni si in virtutea carora isi permite sa blameze Biserica Ortodoxa, singura care are legitimitate istorica si teologica de a se numi Biserica lui Hristos. |
|