![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vedeti, aici este unul din cazurile in care diferentele conceptuale referitoare la har si mantuire apar foarte pregnant. Catolicismul vede in general pacatul in mod juridic, in vreme ce noi il vedem mai degraba ontologic. La Adam si Eva, initial, nu se punea problema mantuirii, ci a desavarsirii. Dar chiar si asa, ei nu ar fi continuat sa existe decat in relatie cu Hristos. Fara El, ar fi cazut, cum s-a si intamplat. Aceasta problema o lamureste Sfantul Maxim Marturisitorul - si nu doar el -, cand arata ca Hristos - ca unire intre Creator si creatura - este "tinta pentru care au fost create veacurile", si Adam si toti oamenii. Iar Pr. Staniloae adauga ca pacatul nu a facut decat sa dea acestei uniri aspectul sau de Cruce, de suferinta si apoi de Inviere. Fara pacat, Hristos tot s-ar fi intrupat, intrucat Hristos este arhetipul lui Adam, ca tinta a creatiei. Acesta este modul in care noi privim relatia intre pacat si Euharistie si - mai departe - mantuire. Din acest motiv este obligatoriu sa ii unim pe copii cu Hristos, in mod real in Sfanta Impartasanie. Doar unirea cu Dumnezeu-Cuvantul poate indumnezei omul, fie el si copil, si aceasta unire, in maximul ei in lumea actuala, este in Euharistie. Scuze pentru lungimea mesajului, sper ca nu v-am plictisit. Hristos a inviat! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Și când am spus altceva ? Dar ce înțelegeți exact prin cuvintele spuse la Botez: "Mă unesc cu Cristos" ? Nu că respectivul se unește, prin Botez cu El ? Și ce anume rupe unirea cu Cristos decât păcatul ?
Răspundeți-mi, vă rog la următoarea întrebare: să presupunem că, dintr-o neglijență sau o cauză oarecare, un preot ortodox adminsitrează Sf Botez și Sf Mir copilului mic, dar nu și Sf Euharistie. Să mai presupunem că acel copil suferă un accident și moare. Credeți sincer că acel copil se mântuiește sau nu se mântuiește ? Dacă da, atunci pentru ce tot lungim discuția aici ? Dacă nu, vă rog ca la toate Sfintele Liturghii să omiteți unul din ultimele articole din Crezul de la Niceea-Constantinopol: acela cu "cred într-un botez spre remisiunea păcatelor". Iată un botez prin care păcatele nu au fost iertate, din moment ce copilul nu s-a mântuit.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu v-am expus linia gandirii ortodoxe. Este o legatura ontologica intre Euharistie si indumnezeire. Euharistia nu este doar pentru iertarea pacatelor, este unirea noastra reala cu Hristos, continuand in noi unirea dintre Creator si creatura. De aceea nu are sens privarea copiilor de Euharistie. Eu inteleg ca teologia catolica e mai rationalista, dar aici - cu scuzele de rigoare daca va supar - este depasita, intrucat incearca sa controleze rational lucrurile supra-rationale, si sa imparta si sa desparta ceea ce nu se imparte si nu se desparte. Hristos a inviat! |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
nunta dintre un ortodox si un catolic | Marinela | Nunta | 30 | 16.07.2011 11:56:44 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
ce fel de catolic poate fi cel botezat ortodox | MariaB | Biserica Romano-Catolica | 15 | 30.10.2010 16:55:32 |
Casatoria intre ortodox si catolic | ioanac27 | Nunta | 6 | 17.08.2009 14:07:52 |
|