Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
două firi, fără amestecare, fără schimbare, fără împărțire, fără despărțire, deosebirea firilor nefiind nicidecum stricată din pricina unimii, ci mai degrabă păstrându-se însușirile fiecărei firi într-o singură persoană și într-un singur ipostas, nu împărțindu-se sau despărțindu-se în două fețe, ci Unul și Același Fiu, Unul Născut, Dumnezeu Cuvântul, Domnul Iisus Hristos, precum [au vestit] de la început proorocii, precum El însuși ne-a învățat despre Sine și precum ne-a predanisit nouă Crezul Părinților.
Sursa (ortodoxă) aici: http://www.credo.ro/sinodul-al-patru...c-calcedon.php
Adesea vedem în Biblie că Domnul Cristos acționează uneori ca om, alteori ca Dumnezeu. În mod evident facultatea de a ierta păcatele este un exercițiu al divinității Sale, fapt pentru care Și-a atras antipatia arhiereilor și fariseilor, care nu îi puneau la îndoială umanitatea, ci divinitatea.
Fiind un exercițiu al omnipotenței divine, iertarea păcatelor a putut-o face înainte de întrupare, deoarece Isus s-a născut ca Dumnezeu din preeternitate.
|
Domnule Mihnea Dragomir, de ce despartiti in Hristos lucrarile (cele 2), pe care nici El Insusi nu le-a despartit? Si Sinodul arata:
fără despărțire, cum ati citat chiar dvs mai sus.
Iata cuvintele Sfantului Maxim Marturisitorul:
“Nici o fire din cele carora le era ipostas nu era activata in chip despartit de cealalta. Prin fiecare facea evidenta pe cealalta. Fiind cu adevarat si una si alta,
ca Dumnezeu misca umanitatea, iar ca om descoperea Dumnezeirea proprie.
Patimea dumnezeieste, ca sa zic asa, caci suferea de bunavoie, deoarece nu era om simplu, si savarsea minuni omeneste, caci le savarsea prin trup, deoarece nu era Dumnezeu dezvaluit. Incat patimile sunt minunate si noi, prin puterea dumnezeiasca a naturii Celui ce patimea, iar minunile patimite, fiind implinite prin puterea patimitoare a trupului Celui ce le savarsea.”
Este posibil ca pentru teologia scolastica citatul de mai sus sa fie scandalos, dar aceasta este linia pe care merge gandirea ortodoxa.