![]() |
![]() |
|
|
|
#26
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar sunt uimita sa vad ca s-a dezvoltat un fel de stiinta teologica dupa modelul stiintelor reale, cu definitii, concepte proprii, categorii stricte etc.. Parca s-ar taia trairea cu bisturiu. (Nu o luati neparat ca o critica, pur si simplu asa vad eu lucrurile din afara). Extrema contritiune nu exista in ortodoxie si nimic similar, din cate cunosc eu (dar desigur, nu sunt experta). Mi se pare un concept foarte departe de realitate deoarece, cum spunea fratele Zaharia, pocainta nu este la indemana oricui. Cunoasterea rationala a faptului ca ai facut rau nu este totuna cu pocainta (cati nu se plang ca nu se pot lasa de fumat, curvit etc.. evident le pare rau. Dar NU se pocaiesc). Mi sa pare f improbabil ca un om cu pacate grele care a ajuns pe patul de moarte (si pana atunci nu s-a ingrijit de sufletul lui) sa se pocaiasca. Am citit in unele locuri despre teroarea care cuprinde pacatosul in pragul mortii, dar aceasta nu este pocainta (par. Serafim Rose spunea, din ce-mi amintesc, ca aceasta este o ispita a diavolului care vrea sa arunce omul in disperare, ca omul sa moara in acea stare.. diavolii nu inceteaza sa ispiteasca omul nici macar in ultimele momente ale vietii). Poate ca la aceasta se refera de fapt diferentierea din paragraful 2. Ca altfel eu nu vad si nu am citit de cainta perfecta-imperfecta. (Ba am citit ca foarte greu se ajunge la starea de iubire a lui Dumnezeu.. nu cred ca-i este asta dat celui cu pacate grele deoarece iubirea de Dumnezeu vine din luminarea Sf. Duh) Cred ca astfel de idei (extrema contritiune) "linistesc" omul, il incurajeaza sa amane pocainta si spovedania. |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Simeon Noul Teolog - sfantul 'de o curatie extrema' | Marius22 | Diverse Sarbatori | 9 | 12.03.2012 22:37:44 |
|
|