![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, mintuirea poate fi si in ceasul al 11-lea in sensul clar ca toti avem accesul liber si garantat la mintuire oricind dar stim ca a ne culca pe aceasta ureche este extrem de riscant . Mintuirea se lucreaza indelung . Spune Pavel apostolul ,, ... rugati-va neincetat . Duhul este rivnitor dar carnea neputincioasa" . Spune Mintuitorul la Matei ca ingusta este cale si strimpta poarta mintuirii . Sa nu crezi ca insira metafore, asa este si nici decum de ceasul al 11-lea !! Insasi invatatura tuturor parintilor sfinti si nu dar mari duhovnici este ca mintuirea se lucreaza tare greu deoarece pocainta adevarata nu este la degetul mic al nimanui, ba din contra , cei care vor mintuirea in mod sustinut si care voiesc sa fie ,,... desavirsiti prercum Tatal voastru din ceruri desavirsit este " adica monahii aceia isi pling indelung citeva pacate si duc viata curata pina mor . Iacata ce trebuie sa facem ca sa nadajduim la mintuire si nu precum intrebarea sententioasa a sorei Fany dar si a ta cu ceasul al 11-lea. Aceasta este intelegerea mintuirii , a lucrarii si nadajduirii ei, pe care o sti f. bine dupa cum ai lasat sa se inteleaga cu mult anterior din alte postari dar acum te tii de ,,lucruri slabe" , in raspar sau de speculatii . Nu este o atitudine tocmai onorabila. Nu te cert ci spun cum te apreciez eu . Nadajduiam de la tine in altceva . Nu mai cautati sa ma ,,descoperiti" fundamentalist inchistat in te miri ce principii . Am spus eu insumi ca sunt traditionalist si ca iau invatatura ortodoxa exact asa cum este ea ... si nu creator in pas cu timpurile ! Deci, mintuirea este posibila in ceasul al 11-lea dar este atit de rara , extrem de rara incit a ajuns doar in poveste . Nu este regula si nici urechea pe care sa ne culcam nadajduind la mintuire ! |
#2
|
|||||
|
|||||
![]()
Wow, ce rezumat. Si eu care credeam ca nu poti face rezumate.
Dar as fi mai fericit daca ai fi atat de succint cu ideile tale decat ale altora, avand in vedere ca la altii s-ar putea sa nu fi atins tocmai esentialul. Citat:
Asta este ceea ce vroiai sa ne spui de fapt cu risipa asta de cuvinte? Citat:
Deci toata retorica de mai sus cunoaste si exceptii si cred ca stii asta si noi stim ca sunt exceptii si regula ar trebui sa fie ca mai sus, asa ca ce anume incerci sa ne convingi? Citat:
Citat:
Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poate am fost putin ironic, dar nu cu rautate. Chiar asteptam niste clarificari. E bine totusi ca stii sa pui un punct inversunarii.. Mai ales ca eu chiar nu stiu de la ce ne "certam" de fapt.. Mai bine ne-ar fi lamurit autorul topicului in legatura cu: 1. Utilitatea acestei doctrine 2. Daca pocainta din frica de Iad nu e considerata autentica?? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1. Cred că utilitatea acestei doctrine este în primul rând aceea că oferă o speranță în cazul în care cineva drag se stinge fără spovadă, dar totuși în stare căzută. În asemenea caz, putem spera că, printr-o extremă contriție, a dobândit iertarea fiind ca și când s-a spovedit. În al doilea rând, ne oferă o speranță și nouă înșine, dacă s-ar întâmpla ca ceasul despărțirii de lume să ne găsească în stare căzută, deoarece am amânat spovada în mod imprudent ori ne-am spovedit recent, dar am căzut din nou. E suficient să ne imaginăm că suntem pe un vapor care se scufundă: putem spera că ultima căință, chiar nesacramentală, ar fi eficientă. 2. Căința imperfectă (din frică de iad) este autentică (altfel nu există căință și spovada nu este validă). Frica de iad vine de la Dumnezeu și trebuie considerată un dar al Sf Spirit. Totuși, de la un anumit nivel al urcușului spiritual, ea începe a fi înlocuită cu iubirea de Dumnezeu. La rândul Lui, Dumnezeu ar vrea să nu păcătuim din iubire față de El mai curând decât din teama de pedeapsa lui preadreaptă, tot așa cum noi am vrea ca cei mici ai noștri să ne asculte din iubire, mai mult decât să ne asculte din teama de nuia.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Celor raposati nu li se mai fac slujbe si rugaciuni daca au murit fara preot? Citat:
Daca n-ai ajuns la acel moment, te face sa amani momentul spovedaniei sau al pocaintei, stiind ca teoretic este posibil sa-ti castigi mantuirea si pe patul de moarte fara spovedanie, preot, impartasanie. Iar pe de alta parte, chiar nestiind lucrul asta (doctrina asta) si ajungand in situatia respectiva, necunostinta ei nu te poate impiedica sa arati cainta mantuitoare (daca o ai). Dar cunoasterea ei te-ar putea eventual impinge sa o simulezi (pentru ca nu mai exista disperarea) si in loc de frica (naturala, sincera, posibil mantuitoare) sa pretinzi (te prefaci) ca iubesti pe Dumnezeu si pentru asta iti doresti mantuirea.. Este logic ceea ce spun? Citat:
Ori talharul cel mantuit de pe cruce cu ce cuvinte a mustrat pe cel nepocait? "Nu te temi tu de Dumnezeu, că ești în aceeași osândă?" (Luca 23:40) Last edited by AlinB; 26.04.2010 at 17:44:18. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
-în timpul vieții în trup a aceluia, fiindcă se poate converti până la sfârșit -după moartea aceluia, fiindcă noi nu avem decât o cunoștință exterioară și nu știm exact starea sufletului lui Dar, pentru cei care mor în stare de ruptură față de Dumnezeu, nu există asemenea speranță. Damnarea este perpetuă. Lăsați orice speranță, voi ce intrați aici... Problema este că neștiind noi starea în care mor oamenii, nu facem nici un păcat sperând. De aceea putem spera în mântuirea chiar și a câte unui Ceaușescu sau Stalin. Despre aceasta am scris un articolaș aici: http://sfantacruce.ro/myblog/mihnead...-sa-nu-judeci/ Citat:
-mai întâi să nu păcătuim, caz în care nu avem nevoie nici de spovadă, iar de extrema contriție și mai puțin -de vom cădea totuși în păcat din pricina slăbiciunii, să ne înfățișăm la doctorul de suflete cât mai repede. Citat:
Prin urmare, așa cum nu există simulare a spovezii, nu există nici a extremei contriții. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 26.04.2010 at 20:57:37. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ideea respectiva a catolicilor este daunatoare incercand sa explice gandirea lui Dumnezeu. Pana la a cunoaste felul in care Dumnezeu ofera raiul e mult. Pana si Sfintii Parinti nu au dat o reteta sigura pentru ca nu aveau cum sa stie ce e in sufletul fiecarui om. Avem exemple si de mantuiti si de mari calugari care in final au cazut indreptandu-se spre iad.
Cred eu ca omul se poate mantui si in al 12-lea ceas (nu numai in al 11-lea) dar asa cum spunea si Zaharia, sansele ca asta sa se intample sunt atat de mici incat situatia respectiva poate fi neglijata. Pentru ca scopul tuturor este mantuirea trebuie sa traiesti astfel incat sansele tale sa fie cat mai multe, nu sa astepti un fel de... LOTO. Asa vad eu diferenta intre conceptul ortodox de obtinere a mantuirii si cel catolic(sau alte culte protestante). |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci, noi cand spunem ca mantuirea este oricand posibila si nu o putem exclude pentru nimeni, nu spunem asta ca sa ne culcam noi pe o ureche, sau ca sa sfatuim pe altii sa faca asa, ci ca sa putem spera 1) pentru cei care au murit (si sa ne putem ruga pt ei) si 2) pentru noi, care ne stim pacatosi, ca daca noi facem un pas, Dumnezeu face 100 catre noi. Ai pentru asta si exemplul predicii sfantului Ioan Gura de Aur din noaptea de Pasti. Desi in tot postul s-a cantat si vorbit la Biserica despre necesitatea pocaintei si a postului, el vine si ne zice ca sa vina toti, pana si cei care nu au postit, cei din ultimul ceas. Vitelul cel gras este taiat. Moarte, unde iti este boldul?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Simeon Noul Teolog - sfantul 'de o curatie extrema' | Marius22 | Diverse Sarbatori | 9 | 12.03.2012 21:37:44 |
|