Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #371  
Vechi 10.05.2010, 17:59:18
almaris
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
in neoprotestantism nu exista un martor obiectiv al pocaintei
Nu numai, ai omis BOR si BC
  #372  
Vechi 10.05.2010, 18:01:37
almaris
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Si cand declari ca tu personal ai "Duhul Sfant" si asta iti da dreptul sa faci Scriptura varza, care mai e martorul obiectiv care face afirmatia ta credibila?
Stai linistit ca acesti plini de ei care zic ca au Duhul Sfant au mai redus din varza, altii au ramas cu ea, cu tot cu "martorii obiectivi". Macar sa se hraneasca doar ei din varza.
  #373  
Vechi 10.05.2010, 18:02:42
almaris
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Ideea e ca Duhul Sfant este singurul martor obiectiv si in ce priveste faptele mele si in ce le priveste pe ale tale.
Absolut adevarat, daca se poate spune asa
  #374  
Vechi 10.05.2010, 18:12:42
almaris
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Marturisirea pacatelor nu e o simpla recunoastere in fata propriei constiinte sau a unui om oarecare, e o taina care daca e inteleasa asa cum a lasat-o Hristos, implica iertarea si stergerea pacatelor.
Nu, nu, nu, Cristos nu a lasat o asa "taina", asta crezi tu orbita de "atotcunoscatori", falsificatori si mai gaseste tu sinonime.
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Taina Spovedaniei si Taina Preotiei au fost instituite ABIA dupa Inviere (detaliu important) de Insusi Hristos cand s-a intalnit cu apostolii si le-a zis : „Pace voua! Precum M-a trimis pe Mine Tatal si Eu va trimit pe voi. Si zicand acestea, a suflat asupra lor si le-a zis: “Luati Duh Sfant ! Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute” (Ioan, 20, 21-23).”
Astea sunt texte pentru spovedanie si preotie? Cam carui nivel de inteligenta crezi ca te adresezi?
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Unii spun ca nu e nevoie de preot pentru iertarea pacatelor aducand argumente pe cei pe care i-a iertat Hristos in timpul propovaduirii sale: slabanogul din Capernaum, femeia pacatoasa, vamesul in templu, talharul pe cruce etc., intamplari petrecute pe vremea cand Mantuitorul INCA NU INSTITUISE POCAINTA CA TAINA si nici preotia cu putere de a lega si a dezlega pacatele.
Chiar nu e nevoie. Iar faci trimiteri aiurea, uiti ca pe aici sunt oameni care chiar cunosc bine cum sta treaba.
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Cei care spun ca nu e nevoie de preot pentru iertarea pacatelor, neaga spusele lui Hristos adresate apostolilor „Adevarat graiesc voua, oricate veti lega pe pamant vor fi legate si in cer si oricate veti dezlega pe pamant vor fi dezlegate si in cer”.
Puisor, daca esti la inceput intr-ale spiritualitatii te inteleg.
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si dupa Inaltarea Lui la cer , tot Hristos da dezlegarea de pacate dar nu oricum, ci prin Duhul Sfant prin cei pe care i-a randuit special pentru asta , adica prin apostoli si acestia la randul lor le vor transmite harul preotiei urmasilor lor, prin succesiune apostolica directa si neintrerupta pana azi.
Adica pacatosii sa intermedieze iertarea pacatelor, foarte frumos!
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
In insasi Taina pocaintei, nu preotul este cel ce iarta pacatele, ci tot Dumnezeu, prin mijlocirea preotului. Dumnezeu este izvorul si stapanul darului, al puterii de a ierta pacatele; preotul este numai un administrator al acestui dar.
Mai studiaza si ai sa vezi ca pe Dumnezeu nu-l intereseaza pacatele noastre. Oricum le stie, asa ca pierdem vremea insirandu-le.
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Sfantul apostol Pavel a excomunicat si iarasi a primit in Biserica - dupa ce s-a pocait - pe cel ce faptuise un mare pacat in Corint. El a legat, el a dezlegat dupa ce a constatat cainta lui.
Pari foarte atrasa de concepte mistice, nu stiu daca realizezi
  #375  
Vechi 11.05.2010, 00:15:35
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

@almaris

Exista un soi de oameni care vorbesc nu ca sa spuna ceva, ci ca sa produca zgomot, iar in scris produc doar trash. Un gen iluzoriu fascinat de anonimat iar cand e deconspirat, se camufleaza cameleonic in altceva.
Sunt autosuficienti dar nu au argumente, decat propria parere pe post de adevar absolut, nu sunt mari chinuiti ai spiritului, indoielnici, zbuciumati, ei contraataca asa, doar ca o ieftina aflare in treaba.

si mai ales au tupeul de a-i demonstra lui Dumnezeu cu scriptura in mana ca totul e relativ si interpretabil. dupa cum ii convine fiecaruia, dupa cum i se potriveste.

Dumnezeu e intruchiparea flexibilitatii cand e vorba sa ne ierte mizeriile dar nu schimba nimic din Adevar, numai pentru ca ne sta noua ca un ghimpe in coasta.

E modul lor de a-si striga neputinta, ce poti sa le faci? Cum sa-i ajuti sa inteleaga ca nu se poate trai nici pe pamant, nici in vesnicie fara o optiune? optiunea ADEVARULUI revelat de Hristos, nu alt adevar.
  #376  
Vechi 11.05.2010, 01:11:35
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si dupa Inaltarea Lui la cer , tot Hristos da dezlegarea de pacate dar nu oricum, ci prin Duhul Sfant prin cei pe care i-a randuit special pentru asta , adica prin apostoli si acestia la randul lor le vor transmite harul preotiei urmasilor lor, prin succesiune apostolica directa si neintrerupta pana azi .

Evident numai Dumnezeu poate ierta pacatele si ni le iarta daca "si noi iertam gresitilor nostri", le marturisim Lui prin preot, ne caim de ele si ne straduim sa ne indreptam. De cate ori vom cadea, de atatea ori ne vom ridica.

In insasi Taina pocaintei, nu preotul este cel ce iarta pacatele, ci tot Dumnezeu, prin mijlocirea preotului. Dumnezeu este izvorul si stapanul darului, al puterii de a ierta pacatele; preotul este numai un administrator al acestui dar.
Am inteles, Dumnezeu iarta dar prin mijlocirea preotului.

O intrebare: Dumnezeu v-a iertat dumneavoastra vreun pacat fara mijlocirea preotului?
Adica sa va rugati dumneavostra direct lui Dumnezeu sa va ierte si El sa va fi iertat.

Sau orice pacat ati avut l-ati marturisit lui Dumnezeu doar in prezenta preotului?
  #377  
Vechi 11.05.2010, 09:49:51
eclesiastul eclesiastul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.03.2010
Locație: Cluj
Mesaje: 159
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
@ penticostalulmantuibil
Marturisirea pacatelor nu e o simpla recunoastere in fata propriei constiinte sau a unui om oarecare, e o taina care daca e inteleasa asa cum a lasat-o Hristos, implica iertarea si stergerea pacatelor.


Taina Spovedaniei si Taina Preotiei au fost instituite ABIA dupa Inviere (detaliu important) de Insusi Hristos cand s-a intalnit cu apostolii si le-a zis : „Pace voua! Precum M-a trimis pe Mine Tatal si Eu va trimit pe voi. Si zicand acestea, a suflat asupra lor si le-a zis: “Luati Duh Sfant ! Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute” (Ioan, 20, 21-23).”

Unii spun ca nu e nevoie de preot pentru iertarea pacatelor aducand argumente pe cei pe care i-a iertat Hristos in timpul propovaduirii sale: slabanogul din Capernaum, femeia pacatoasa, vamesul in templu, talharul pe cruce etc., intamplari petrecute pe vremea cand Mantuitorul INCA NU INSTITUISE POCAINTA CA TAINA si nici preotia cu putere de a lega si a dezlega pacatele.

Pe atunci, Mantuitorul inca era de fata si deci, ca Dumnezeu adevarat, El insusi facea dezlegarile de pacate.

Cei care spun ca nu e nevoie de preot pentru iertarea pacatelor, neaga spusele lui Hristos adresate apostolilor „Adevarat graiesc voua, oricate veti lega pe pamant vor fi legate si in cer si oricate veti dezlega pe pamant vor fi dezlegate si in cer”.

Si dupa Inaltarea Lui la cer , tot Hristos da dezlegarea de pacate dar nu oricum, ci prin Duhul Sfant prin cei pe care i-a randuit special pentru asta , adica prin apostoli si acestia la randul lor le vor transmite harul preotiei urmasilor lor, prin succesiune apostolica directa si neintrerupta pana azi .

Evident numai Dumnezeu poate ierta pacatele si ni le iarta daca "si noi iertam gresitilor nostri", le marturisim Lui prin preot, ne caim de ele si ne straduim sa ne indreptam. De cate ori vom cadea, de atatea ori ne vom ridica.

In insasi Taina pocaintei, nu preotul este cel ce iarta pacatele, ci tot Dumnezeu, prin mijlocirea preotului. Dumnezeu este izvorul si stapanul darului, al puterii de a ierta pacatele; preotul este numai un administrator al acestui dar.

Cand apostolul Pavel a predicat Evanghelia lui Hristos in Efes, multi dintre cei ce crezusera veneau sa se marturiseasca si sa-si spuna faptele (Fapte, 19, 18).
Dar la cine veneau? doar la Pavel, spre a primi de la el iertarea pacatelor. Fiindca numai apostolii lui Hristos si urmasii lor ierarhici au primit puterea de a lega sau dezlega pacatele oamenilor.
Sfantul apostol Pavel a excomunicat si iarasi a primit in Biserica - dupa ce s-a pocait - pe cel ce faptuise un mare pacat in Corint . El a legat, el a dezlegat dupa ce a constatat cainta lui.
Deci, putem sa ne recunoastem pacatele in fata oricui si la televizor si pe internet chiar, si sa ramanem cu ele daca nu ne caim si nu primim dezlegare prin cei randuiti de Hristos.
Interesant punctul tau de vedere numai ca nu e biblic. Iti dau un exemplu concret din Sfanta Scriptura in care apostolul Petru il trimite pe cel ce a gresit la Dumnezeu pt a cere iertarea de pacate:
"Și Simon văzând că prin punerea mâinilor apostolilor se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani,
Zicând: Dați-mi și mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt.
Iar Petru a zis către el: Banii tăi să fie cu tine spre pierzare! Căci ai socotit că darul lui Dumnezeu se agonisește cu bani.
Tu n-ai parte, nici moștenire, la chemarea aceasta, pentru că inima ta nu este dreaptă înaintea lui Dumnezeu.
Pocăiește-te deci de această răutate a ta și te roagă lui Dumnezeu, doară ți se va ierta cugetul inimii tale,
Căci întru amărăciunea fierii și întru legătura nedreptății te văd că ești".

Intrebarea mea pentru tine e, de ce nu l-a iertat Petru sau de ce nu i-a zis sa ii ceara iertare lui? Dupa cum bine vezi Petru l-a trimis la Dumnezeu pentru a primi iertarea.

Spovedania e buna pentru ca te ajuta sa iti marturisesti pacatele si sa primesti sfaturi pentru indreptare insa la spovedanie preotul nu poate ierta pacatele , numai Dumnezeu o poate face.

Last edited by eclesiastul; 11.05.2010 at 09:52:06.
  #378  
Vechi 11.05.2010, 12:23:43
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Am inteles, Dumnezeu iarta dar prin mijlocirea preotului.

O intrebare: Dumnezeu v-a iertat dumneavoastra vreun pacat fara mijlocirea preotului?
Adica sa va rugati dumneavostra direct lui Dumnezeu sa va ierte si El sa va fi iertat.

Sau orice pacat ati avut l-ati marturisit lui Dumnezeu doar in prezenta preotului?


Intai de toate, trebuie spus ca ne marturisim pacatele nu pur si simplu ca un scop in sine, doar sa scapam de ele , sa golim locul si sa-l lasam gol.
Ideea e sa golim de rau si sa punem binele in locul lui, sa ne pregatim pentru a ne uni cu Hristos in Sfanta Impartasanie.
Orice pacat ne murdareste sufletul si daca in fiecare zi ne murdarim si nu ne curatim launtrul, oare cum aratam? Morminte varuite, blid spalat doar pe dinafara, parfumati, cosmetizati pe dinafara iar pe dinauntru spurcaciune. Iar dupa ce facem curatenie inlauntrul nostru, nu lasam gol, Il primim pe Hristos sa se salasluiasca El.

Exista sigur pacate care murdaresc mai mult si altele mai putin, dar toate lasa pete de mizerie in suflet.

Exista pacate cu gandul, cu cuvantul, sau cu lucru, cu voie sau fara voie, cu stiinta sau din nestiinta, pacate capitale, strigatoare la cer sau impotriva Duhului Sfant, pacate pe care le facem o singura data din negrija, fara sa vrem, si pacate pe care le repetam si care devin patimi, pacate din greseala si pacate care ne tin in mocirla ( nu e tot una sa accidentezi fara sa vrei pe cineva cu masina, cu a fi psihopat criminal in serie, nu e totuna a te imbata o singura data si a face scandal iar dupa ce-ti revii sa-ti para teribil de rau, cu a fi alcoolic , a te da singur in mana demonilor si a ramane in mocirla) .

Dumnezeu sfantul e cel milostiv si stie adancurile noastre si ne da fiecaruia circumstante atenuante in functie de dorirea noastra de a ne apropia de El. El da iertare si celui care si-a petrecut viata in pustie numai in cainta, post si rugaciune dar si celui ce doar in ceasul mortii s-a cait.

Vezi pilda cu lucratorii vieii, le-a platit si celor care au lucrat din ceasul intai si celor ce au venit doar in ceasul al 11-lea.

DAR a te culca pe o ureche in ideea ca daca Dumnezeu tot e asa de bun si ii iarta si pe cei din ceasul al 11-lea, e un RISC, e pacat impotriva Duhului Sfant care ne-a lasat niste „instrumente” de taiat raul din radacina dar nu le-am folosit.
Si ca sa n-o mai lungesc prea mult, ca oricum raspunsul la intrebarea ta il are Dumnezeu, repet.

Deci spovedania e pregatirea pentru Impartasanie.

Daca luam Sfanta Impartasanie fara sa ne curatim cu cainta de marile si micile pete si mizerii , de fapt ce facem? Indraznim ca, intr-un vas urat si murdar, care este launtrul nostru cu pacate, sa punem Sfanta Impartasanie, Care este Trupul tainic al lui Hristos.

Cuvantul acesta „ taina” este deja atat de mult folosit ca a devenit un stereotip care nu mai spune aproape nimic. Dar spovedania e o TAINA INCREDIBILA , Dumnezeu e flexibil si muuuult milostiv dar si drept . El ne vede cainta dar si neputinta si dorirea inimii, iar pe cele neputincioase le plineste El.
El ne stie si aroganta si carcoteala, El ne stie cand negam cu biblia in mana cuvintele spuse chiar cu gura Lui si chiar ne da aceasta libertate.

Dar riscam sa nu ni se acorde circumstante atenuante si agravante.
De aceea e nevoie de spalarea launtrica, care se face prin Sfanta Spovadanie. Este insasi Taina lacrimilor. Marturisirea fara cainta e doar un strigat de neputinta . Dar Dumnezeu are rabdare cu noi. iar cainta fara marturisire si dezlegare ( de la cei carora le-a spus" oricate veti lega pe pamant, vor fi legate si in cer si oricate veti dezlega pe pamant, vor fi dezlegate si in cer ") e iarasi o zbatere. Si iarasi are rabdare cu noi.
Dar asta pe riscul nostru.
  #379  
Vechi 11.05.2010, 12:26:11
AndruscaCIM's Avatar
AndruscaCIM AndruscaCIM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.748
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Intai de toate, trebuie spus ca ne marturisim pacatele nu pur si simplu ca un scop in sine, doar sa scapam de ele , sa golim locul si sa-l lasam gol.
Ideea e sa golim de rau si sa punem binele in locul lui, sa ne pregatim pentru a ne uni cu Hristos in Sfanta Impartasanie.
Orice pacat ne murdareste sufletul si daca in fiecare zi ne murdarim si nu ne curatim launtrul, oare cum aratam? Morminte varuite, blid spalat doar pe dinafara, parfumati, cosmetizati pe dinafara iar pe dinauntru spurcaciune. Iar dupa ce facem curatenie inlauntrul nostru, nu lasam gol, Il primim pe Hristos sa se salasluiasca El.

Exista sigur pacate care murdaresc mai mult si altele mai putin, dar toate lasa pete de mizerie in suflet.

Exista pacate cu gandul, cu cuvantul, sau cu lucru, cu voie sau fara voie, cu stiinta sau din nestiinta, pacate capitale, strigatoare la cer sau impotriva Duhului Sfant, pacate pe care le facem o singura data din negrija, fara sa vrem, si pacate pe care le repetam si care devin patimi, pacate din greseala si pacate care ne tin in mocirla ( nu e tot una sa accidentezi fara sa vrei pe cineva cu masina, cu a fi psihopat criminal in serie, nu e totuna a te imbata o singura data si a face scandal iar dupa ce-ti revii sa-ti para teribil de rau, cu a fi alcoolic , a te da singur in mana demonilor si a ramane in mocirla) .

Dumnezeu sfantul e cel milostiv si stie adancurile noastre si ne da fiecaruia circumstante atenuante in functie de dorirea noastra de a ne apropia de El. El da iertare si celui care si-a petrecut viata in pustie numai in cainta, post si rugaciune dar si celui ce doar in ceasul mortii s-a cait.

Vezi pilda cu lucratorii vieii, le-a platit si celor care au lucrat din ceasul intai si celor ce au venit doar in ceasul al 11-lea.

DAR a te culca pe o ureche in ideea ca daca Dumnezeu tot e asa de bun si ii iarta si pe cei din ceasul al 11-lea, e un RISC, e pacat impotriva Duhului Sfant care ne-a lasat niste „instrumente” de taiat raul din radacina dar nu le-am folosit.
Si ca sa n-o mai lungesc prea mult, ca oricum raspunsul la intrebarea ta il are Dumnezeu, repet.

Deci spovedania e pregatirea pentru Impartasanie.

Daca luam Sfanta Impartasanie fara sa ne curatim cu cainta de marile si micile pete si mizerii , de fapt ce facem? Indraznim ca, intr-un vas urat si murdar, care este launtrul nostru cu pacate, sa punem Sfanta Impartasanie, Care este Trupul tainic al lui Hristos.

Cuvantul acesta „ taina” este deja atat de mult folosit ca a devenit un stereotip care nu mai spune aproape nimic. Dar spovedania e o TAINA INCREDIBILA , Dumnezeu e flexibil si muuuult milostiv dar si drept . El ne vede cainta dar si neputinta si dorirea inimii, iar pe cele neputincioase le plineste El.
El ne stie si aroganta si carcoteala, El ne stie cand negam cu biblia in mana cuvintele spuse chiar cu gura Lui si chiar ne da aceasta libertate.

Dar riscam sa nu ni se acorde circumstante atenuante si agravante.
De aceea e nevoie de spalarea launtrica, care se face prin Sfanta Spovadanie. Este insasi Taina lacrimilor. Marturisirea fara cainta e doar un strigat de neputinta . Dar Dumnezeu are rabdare cu noi. iar cainta fara marturisire si dezlegare ( de la cei carora le-a spus" oricate veti lega pe pamant, vor fi legate si in cer si oricate veti dezlega pe pamant, vor fi dezlegate si in cer ") e iarasi o zbatere. Si iarasi are rabdare cu noi.
Dar asta pe riscul nostru.
Foarte frumos explici...am mai citit mesaje de-ale tale, si sunt de nota 10!!!
  #380  
Vechi 11.05.2010, 12:38:16
carmina carmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.01.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AndruscaCIM Vezi mesajul
Foarte frumos explici...am mai citit mesaje de-ale tale, si sunt de nota 10!!!
Da, Andrusca, acestea sunt parte din darurile ortodocsilor.

"Vorbirea in limbi" din zilele noastre este darul de a vorbi pe intelesul multora dintre noi. Iar asta pentru ca, asa cum spune parintele meu drag, Rafail Noica, ortodoxia este insasi firea omului!
__________________
"De te vei amărî după ce ai căzut în ispită, și-ți mai faci și făgăduințe hotărând că ,,de-acum înainte n-o să se mai întâmple niciodată”, este semn limpede că te afli pe un drum greșit: ți s-a rănit încrederea în tine.

Acela ce nu se bizuie pe sine însuși e uimit cum de n-a căzut mai rău și dă slavă lui Dumnezeu că i-a trimis ajutorul la vreme, fără de care ar fi zăcut mai departe acolo în adânc."

Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Atitudine crestina fata de ceilalti iustin10 Generalitati 35 18.02.2013 20:17:39
Haideti sa luam atitudine! Crestin_Simona Stiri, actualitati, anunturi 256 13.12.2010 21:07:35
Să luam atitudine impotriva reclamei Red Bull ce huleste Nasterea Domnului colaps Generalitati 16 10.12.2010 21:17:27
Sunt foarte deprimat.... BaLLaNcE Intrebari utilizatori 41 09.10.2010 13:22:20
Sunt sectele foarte periculoase?Cum sa luam atitudine fata de ele? tigerAvalo9 Generalitati 5 03.05.2010 14:24:13