Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.07.2010, 19:49:37
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
In concluzie si protestantii si neoprotestantii sunt eretici din punctul de vedere al Sfintei Biserici.
Versetele sunt corecte dar concluziile pe care le tragi sunt ciudate.

Hai sa recitim versetul: Încă multe am a vă spune, dar acum nu puteți să le purtați. Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi și cele viitoare vă va vesti.

Deci tu intelegi de aici ca protestantii (si catolicii, probabil) sunt eretici...hmm...

Eu inteleg altceva: ca Duhul Adevarului ii va calauzi pe urmasii sinceri ai lui Iisus.
I-a calauzit in Biserica Primara pe apostoli sa scrie Biblia. Care e infailibila.
Iar mai apoi i-a calauzit pe crestini sa vorbeasca, sa scrie, sa predice, sa traiasca conform voii lui Dumnezeu.

Ii calauzeste si astazi.

Dar TOATE calauzirile ulterioare perioadei apostolice se raporteaza, se filtreaza, se judeca in raport cu Invatatura Apostolilor. Altfel se ajunge la haos si la invataturi false.

Dar, in rest, eu cred ca Duhul Sfant a lucrat cu putere intre crestini din primul secol si pana in ziua de azi. A calauzit si calauzeste in tot adevarul.
  #2  
Vechi 18.07.2010, 21:44:57
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Versetele sunt corecte dar concluziile pe care le tragi sunt ciudate.

Hai sa recitim versetul: Încă multe am a vă spune, dar acum nu puteți să le purtați. Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi și cele viitoare vă va vesti.

Deci tu intelegi de aici ca protestantii (si catolicii, probabil) sunt eretici...hmm...

Eu inteleg altceva: ca Duhul Adevarului ii va calauzi pe urmasii sinceri ai lui Iisus.
I-a calauzit in Biserica Primara pe apostoli sa scrie Biblia. Care e infailibila.
Iar mai apoi i-a calauzit pe crestini sa vorbeasca, sa scrie, sa predice, sa traiasca conform voii lui Dumnezeu.

Ii calauzeste si astazi.

Dar TOATE calauzirile ulterioare perioadei apostolice se raporteaza, se filtreaza, se judeca in raport cu Invatatura Apostolilor. Altfel se ajunge la haos si la invataturi false.

Dar, in rest, eu cred ca Duhul Sfant a lucrat cu putere intre crestini din primul secol si pana in ziua de azi. A calauzit si calauzeste in tot adevarul.
Atunci daca Duhul Sfant i-a calauzit pe sfintii apostoli si pe sfintii parinti la adevarata credinta, doctrina si practica cu privire la sfanta euharistie, de exemplu, de ce sectele neoprotestante, de exemplu, au cu totul alta credinta, doctrina si practica referitoare la sfanta euharistie ? Daca Duhul Sfant i-a calauzit la tot adevarul pe sfintii apostoli si pe sfintii parinti in ceea ce priveste impartasirea cu trupul si sangele Domnului, atunci care duh i-a condus si ii conduce pe sectari la cu totul alte "adevaruri" despre euharistie ?
  #3  
Vechi 18.07.2010, 23:57:29
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
Atunci daca Duhul Sfant i-a calauzit pe sfintii apostoli si pe sfintii parinti la adevarata credinta, doctrina si practica cu privire la sfanta euharistie, de exemplu, de ce sectele neoprotestante, de exemplu, au cu totul alta credinta, doctrina si practica referitoare la sfanta euharistie ?
Cum ai ajuns la concluzia asta?
Biserica mea are in privinta Cinei Domnului exact aceeasi credinta, doctrina si practica cu a Sfintilor Apostoli.

Dar acest subiect a fost rasdiscutat, a facut sa curga multa cerneala si sa se toceasca multe tastaturi.
Nu am de gand sa intru cu tine in polemica pe aceasta tema. Pentru ca, chiar daca NP ar crede exact ca ortodocsii legat de Taina Impartasaniei, tot eretici ar fi considerati de tine.

Impartasirea cu Trupul si cu Sangele Domnului este un mister. Noi ne putem certa la infinit dar eu cred ca exista o posibilitate de a testa valabilitatea actului. Si acest test este impactul pe care Cina Domnului il are asupra credinciosului care se impartaseste.

Toti crestinii cred ca cine mananca Trupul Domnului si bea Sangele Lui are viata in el insusi . Este o unire a credinciosului cu Hristos, unire care il transforma pe crestin si il face sa devina un adevarat cristofor.

In concluzie:
  • Daca in viata unui crestin care se impartaseste se vede o transformare, mai multa iubire de Dumnezeu si de semeni, mai multa dorinta de a parasi pacatul si de a fi asemanator cu Hristos eu inclin sa cred ca impartasirea lui a fost una valida.
  • Daca un crestin se impartaseste si apoi se intoarce bine - mersi la viata lui pacatoasa, nu-l mai intereseaza rugaciunea si viata cu Dumnezeu si il mai vezi la biserica dupa cativa ani, ceva este in neregula cu impartasirea lui.

Last edited by penticostalulmantuibil; 18.07.2010 at 23:59:49.
  #4  
Vechi 19.07.2010, 09:06:34
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Cum ai ajuns la concluzia asta?
Biserica mea are in privinta Cinei Domnului exact aceeasi credinta, doctrina si practica cu a Sfintilor Apostoli.

Dar acest subiect a fost rasdiscutat, a facut sa curga multa cerneala si sa se toceasca multe tastaturi.
Nu am de gand sa intru cu tine in polemica pe aceasta tema. Pentru ca, chiar daca NP ar crede exact ca ortodocsii legat de Taina Impartasaniei, tot eretici ar fi considerati de tine.
Asta crezi tu ca aveti aceeasi credinta, doctrina si practica cu a sfintilor apostoli !! In realitate, asa-zisa "cina a domnului" pe care o aveti voi nu are nici o legatura cu ceea ce s-a intamplat in Biserica sfintilor apostoli si apoi in Biserica sfintilor parinti (pentru ca este si era aceeasi Biserica a lui Hristos !!!). Tu, sectarule, nu ai nici un argument care sa poata in vreun fel demonstra ca aveti ceva in comun. Tot ceea ce ati facut voi, sectarii, a fost sa cititi ce scria in Faptele Apostolilor si sa va apucati si voi sa faceti anumite lucruri care semanau oarecum cu ce scria acolo, dar de fapt nu avea nici cea mai mica legatura cu adevaratele Frangeri ale Painii despre care se vorbeste in Faptele Apostolilor !

Scrie foarte clar in epistola intaia catre corinteni a sfantului Pavel: "Paharul binecuvântării pe care noi îl binecuvântăm, nu este oare împărtășirea cu Sângele lui Hristos? Pâinea pe care noi o frângem, nu este oare împărtășirea cu Trupul lui Hristos?" (1 Corinteni 10, 16) Pe de alta parte, evanghelia dupa sfantul Ioan spune: "Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci. Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu." (Ioan 6, 51) Apoi spune: "Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul Meu este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu și Eu viez pentru Tatăl, și cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine. Aceasta este pâinea care s-a pogorât din cer, nu precum au mâncat părinții voștri mana și au murit. Cel ce mănâncă această pâine va trăi în veac." (Ioan 6, 53-58)

Acestea sunt evidente apostolice despre adevarata credinta a sfintilor apostoli cu privire la sfanta impartasanie, si anume ca in Biserica lui Hristos impartasirea cu trupul si sangele Domnului este reala, sacramentala iar aceasta impartasire nu se face cu niste simboluri ale trupului si ale sangelui, ci cu insusi sfantul trup si sfantul sange al Domnului Hristos. Niciunde nu se vorbeste de vreo impartasire simbolica, acest concept al impartasirii simbolice nu are nici un fundament scripturistic si patristic, ci doar un fundament sectar, eretic, inspirat nu de Duhul Adevarului, ci de duhul minciunii !!

Pe de alta parte, in postari anterioare din alt topic, am aratat foarte clar cu cateva citate din sfintii parintii ai Bisericii, oameni care aveau harul lui Dumnezeu si care au fost calauziti de Duhul Adevarului (nu de duhul sectar al minciunii si ereziei !), care este si era credinta, doctrina si practica referitoare la sfanta impartasire cu trupul si sangele Domnului. Sfantul Chiril al Alexandriei, Sfantul Ioan Damaschinul, Sfantul Simeon Noul Teolog, Sfantul Vasile cel Mare si toti ceilalti sfinti parinti ai Bisericii lui Hristos au marturisit impartasirea reala cu trupul si sangele Domnului reale, sacramentale, iar nu cu impartasirea simbolica ! Nu vreau sa reiau citatele, sunt pe alt topic si sunt destul de lungi. Sfantul Ioan Damaschinul spune foarte clar: "Tot astfel și pâinea împărtășaniei, nu este pâine simplă, ci unită cu Dumnezeirea; iar trupul unit cu Dumnezeirea nu este o singură fire, ci una a trupului și alta a Dumnezeirii unite cu el; pentru aceea amândouă împreună nu sunt o fire, ci două." Asta este credinta Bisericii lui Hristos, care difera fundamental de ceea ce cred sectarii eretici, si care nu difera doar la nivel de credinta, ci si la nivel de practica, in sensul ca in Biserica lui Hristos painea si trupul sunt unite prin lucrarea preotului si a Duhului Sfant cu dumnezeirea, pe cand in sectele "crestine" aceasta unire nu are loc, painea si vinul ramanand mai departe simpla paine si simplu vin, lucruri naturale si care nu au nici o putere de sfintire, ci doar de amagire !

Last edited by kesarion_breb; 19.07.2010 at 09:08:43.
  #5  
Vechi 19.07.2010, 10:39:43
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
Asta crezi tu ca aveti aceeasi credinta, doctrina si practica cu a sfintilor apostoli !! In realitate, asa-zisa "cina a domnului" pe care o aveti voi nu are nici o legatura cu ceea ce s-a intamplat in Biserica sfintilor apostoli
Dacă presupui că ai "aceeași credință, doctrină și practică cu a sfinților apostoli" în privința împărtășaniei, am două întrebări pentru tine:
1. înainte de luarea Cinei, faci spălarea picioarelor, așa cum a poruncit Hristos?
2. Pâinea folosită este la fel ca cea folosită de Hristos (azima prezentă la masa de Paște care-L reprezenta chiar pe Hristos-Cel fără drojdia păcatului)?

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
Scrie foarte clar in epistola intaia catre corinteni a sfantului Pavel: "Paharul binecuvântării pe care noi îl binecuvântăm, nu este oare împărtășirea cu Sângele lui Hristos? Pâinea pe care noi o frângem, nu este oare împărtășirea cu Trupul lui Hristos?" (1 Corinteni 10, 16)
Într-adevăr scrie foarte clar: "Paharul binecuvântării este împărtășirea cu sângele lui Hristos" [κοινωνία τον αίματος], nu Paharul binecuvântării este sângele lui Hristos. Sângele reprezintă moartea Fiului lui Dumnezeu, și prin credință credincioșii se împărtășesc de acea moarte. În felul acesta, cei care participă la un sacrificiu devin părtași la sacrificiul acela. Grecescul koinonia înseamnă "împărtășire", "comunicare", "ascociere", "comuniune". Prin credință, noi devenim părtași sângelui (vieții. Lev.17,11) lui Hristos, nu bem literalmente sângele Lui. Așa precum evreii nu ungeau ușiorii ușii cu sângele lui Hristos, ci cu simbolul sângelui Lui, nici noi nu bem sângele Lui, ci simbolul sângelui Lui. Devenind părtași sângelui (vieții) Lui prin credință, vom face și faptele vieții Lui. Așa cum vinul ce-l bem devine prin procesul asimilării carne, sânge, oase, etc.; la fel asimilând învățătura și faptele vieții Lui, vom deveni asemenea Lui în caracter.

Last edited by tricesimusquintus; 19.07.2010 at 10:45:26.
  #6  
Vechi 19.07.2010, 11:51:40
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Într-adevăr scrie foarte clar: "Paharul binecuvântării este împărtășirea cu sângele lui Hristos" [κοινωνία τον αίματος], nu Paharul binecuvântării este sângele lui Hristos. Sângele reprezintă moartea Fiului lui Dumnezeu, și prin credință credincioșii se împărtășesc de acea moarte. În felul acesta, cei care participă la un sacrificiu devin părtași la sacrificiul acela. Grecescul koinonia înseamnă "împărtășire", "comunicare", "ascociere", "comuniune". Prin credință, noi devenim părtași sângelui (vieții. Lev.17,11) lui Hristos, nu bem literalmente sângele Lui. Așa precum evreii nu ungeau ușiorii ușii cu sângele lui Hristos, ci cu simbolul sângelui Lui, nici noi nu bem sângele Lui, ci simbolul sângelui Lui. Devenind părtași sângelui (vieții) Lui prin credință, vom face și faptele vieții Lui. Așa cum vinul ce-l bem devine prin procesul asimilării carne, sânge, oase, etc.; la fel asimilând învățătura și faptele vieții Lui, vom deveni asemenea Lui în caracter.
Din nefericire pentru tine, vad ca boala sectarismului ti-a intrat pana in maduva oaselor !

Intr-adevar, voi nu beti sangele Lui pentru ca nu aveti asa ceva, pentru ca sangele Lui se ofera in Biserica Lui, in Tainele Lui, in nici un caz in adunarile voastre sectare ! Pentru ca spune Mantuitorul in evanghelie: "Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul Meu este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu și Eu viez pentru Tatăl, și cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine. Aceasta este pâinea care s-a pogorât din cer, nu precum au mâncat părinții voștri mana și au murit. Cel ce mănâncă această pâine va trăi în veac." (Ioan 6, 53-58) Deci lucrurile sunt foarte clare, insa nu pentru cei insufletiti de duhul veacului acestuia: impartasirea este cu trupul si sangele Domnului, caci asa spune Mantuitorul : acesta este trupul Meu si acesta este sangele Meu ! Trupul Meu si sangele Meu iar nu simboluri ale acestora cum pretind amagitorii si inselatorii sectari !

Pe de alta parte, observ ca sectarii se opintesc foarte tare de Hristos ! Impartasirea cu trupul si sangele Domnului nu este literala,pentru ca noi nu mancam litere, ci este una reala sacramentala pentru ca ortodocsii din Biserica Ortodoxa se impartasesc cu trupul si sangele Domnului, nu doar prin credinta ci si in realitate !

Tagaduirea adevaratei invataturi si practici sacramentale a Bisericii Apostolice si patristice reflecta in mod evident inselarea si amagirea carora le-au cazut prada sectarii, si reflecta deasemenea tagaduirea lucrarii de calauzire a Duhului Sfant in Biserica lui Hristos, lucrare care se evidentiaza atat in scrierile scripturistice cat si in toate scrierile patristice, si nu numai, si care se concretizeaza in invataturile pe care le-am citat atat din sfintii apostoli, precum si din sfinti parinti precum Chiril al Alexandriei, Ioan Damaschinul, Simeon Noul Teolog, invataturi care pot fi gasite si la alti sfinti parinti care au scris pe aceasta tema.

Tagaduirea cuvintelor Mantuitorului cu privire la calauzirea Bisericii Sale de catre Duhul Sfant catre tot adevarul, incluzand aici si adevaratul adevar cu privire la sfanta taina a euharistiei este inca o dovada a inselarii si amagirii diavolesti in care se afla saracii de sectari ! Sa pretinzi ca toata lucrarea de calauzire a sfintilor parinti de catre Duhul Adevarului de-a lungul a aproape 2000 de ani s-a concretizat in greseli, si ca de fapt trebuiau sa treaca cel putin 1800 de ani de la jertfa si invierea Mantuitorului si de la pogorarea Duhului Sfant peste apostoli, ca sa vina niste amagiti de duhul lumii si al diavolului ca sa ne invete adevarul despre sfanta euharistie, inseamna sa tagaduiesti cuvintele Mantuitorului, sa tagaduiesti ca Duhul Sfant i-a invatat adevarul pe sfintii apostoli si pe sfintii parinti, sau mai precis sa pretinzi ca Duhul Adevarului i-a invatat numai minciuni si i-a tinut permanent in minciuna si eroare pe cei care au facut parte din Biserica lui Hristos !! Sectarii pretind ca nu sfintii apostoli, nu sfintii parinti precum Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz, Chiril al Ierusalimului, Chiril al Alexandriei, Ambrozie al Milanului, Ioan Damaschinul, Simeon Noul Teolog, Nicolae Cabasila, Grigorie Palama, Nicodim Aghioritul, Ioan de Kronstadt, si altii, ne-au invatat inca de la inceputul Bisericii si pana azi care este adevarul sub calauzirea directa a Duhului Adevarului, ci ca toti acestia au fost inselati de Duhul Sfant si trebuia sa vina unii care nu au nici o autoritate in fata Sfintilor Parinti ai Bisericii sa ne invete ei pe noi adevarul ! Cu alte cuvinte Biserica lui Hristos traieste, chiar si cu Duhul Sfant in mijlocul ei !!, de aproaoe 2000 de ani in minciuna si trebuia sa vina niste prooroci mincinosi sa ne spuna ei adevarul spre care Duhul Sfant nu a calauzit Biserica lui Hristos in tot acest timp !! Cata impertinenta deci la acesti sectari care contrazic atat cuvintele Mantuitorului cat si Sfanta Scriptura, si care il fac mincinos pe Insusi Duhul Adevarului care a calauzit Biserica lui Hristos inca de la pogorarea Sa peste apostolii Domnului !
  #7  
Vechi 19.07.2010, 17:01:59
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
Intr-adevar, voi nu beti sangele Lui pentru ca nu aveti asa ceva, pentru ca sangele Lui se ofera in Biserica Lui, in Tainele Lui, in nici un caz in adunarile voastre sectare !
Într-adevăr, noi nu participăm la festinuri orgiastice în care să bem sânge din pahar de aur și să repetăm cu ochii dați peste cap în extaz mistic că este o Taină. Elementele acestea ne repugnă pentru că fac parte din recuzita bisericii decăzute descrisă de sf Ioan Teologul în Apocalips 17,4-5. Nu vreau să zic că Biserica Ortodoxă este acea biserică decăzută, însă insistența cu care descrii pretenția aceasta blasfemiatoare a transformării vinului în sânge (și încă sângele lui Hristos) abate atenția de la menirea Cinei Domnului.
  #8  
Vechi 19.07.2010, 11:04:37
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Impartasirea cu Trupul si cu Sangele Domnului este un mister. Noi ne putem certa la infinit dar eu cred ca exista o posibilitate de a testa valabilitatea actului. Si acest test este impactul pe care Cina Domnului il are asupra credinciosului care se impartaseste.

Toti crestinii cred ca cine mananca Trupul Domnului si bea Sangele Lui are viata in el insusi . Este o unire a credinciosului cu Hristos, unire care il transforma pe crestin si il face sa devina un adevarat cristofor.

In concluzie:
  • Daca in viata unui crestin care se impartaseste se vede o transformare, mai multa iubire de Dumnezeu si de semeni, mai multa dorinta de a parasi pacatul si de a fi asemanator cu Hristos eu inclin sa cred ca impartasirea lui a fost una valida.
  • Daca un crestin se impartaseste si apoi se intoarce bine - mersi la viata lui pacatoasa, nu-l mai intereseaza rugaciunea si viata cu Dumnezeu si il mai vezi la biserica dupa cativa ani, ceva este in neregula cu impartasirea lui.
In primul rand, asa-zisa voastra "cina a domnului" nu este nici un mister, este un lucru foarte limpede: impartasire de paine si vin si o asa-zisa comemorare a mortii suferite de Iisus. Acesta nu este mister, ci cel mult o scamatorie, o iluzie pentru necunoscatori si pentru cei pe care ii tineti in amagire in sectele voastre ! Un Mister, si chiar Sfant Mister este sfanta euharistie a Bisericii lui Hristos, unde intr-adevar are loc sfanta prefacere a painii si a vinului in trupul si sangele Domnului Cel Inviat, asa incat painea si vinul sunt unite cu dumnezeirea intr-un mod cu adevarat misteric, tainic, sacramental !!

In al doilea rand, asa-zisul "test" de verificare a impactului impartasaniei este unul fals, si anume se poate demonstra astfel: daca un sectar mananca paine si vin nesfintite (asa cum si sunt de fapt!) el poate deveni un om mai bun sa zicem decat ieri pentru ca asa vrea el, nu neaparat pentru ca s-ar fi impartasit cu Hristos ! Din moment ce impartasirea este doar una simbolica (adica una de forma, si nu reala), si nici nu poate fi altfel pentru ca sectarii nu au harul preotiei sacramentale si nici lucrarea Duhului Sfant de sfintire, atunci el poate fi totusi un om mai bun maine decat ieri pentru simplul fapt ca asa vrea el sa fie, iar nu pentru ca painea si vinul luate i-ar aduce vreo unire cu Hristos ! Ceea ce arata ca pentru a fi un om mai bun si chiar mai credincios nu este o consecinta neaparat a vreunei impartasiri, ci poate fi consecinta doar a vointei unui om, ceea ce demonstreaza evident ca testul nu este valabil, pentru ca nu poate distinge care om este mai bun datorita unirii reale cu Hristos ori datorita vointei sale de a fi mai bun !!!

In al treilea rand, unirea reala cu Hristos in sfinta impartasire are ca scop sfintirea credinciosului, invesnicirea acestuia, indumnezeirea lui, si nu doar o oarecare imbunatatire care, asa cum am aratat, se poate obtine si fara sfanta euharistie doar prin vointa omului si nu prin lucrarea Domnului. Sfantul Ioan Damaschinul spune destul de limpede pentru cei care au ochi sa vada, iar nu pentru cei insufletiti de duhul veacului acestuia: "Punând peste dânsul ochii, buzele și fruntea să ne împărtășim cu dumnezeiescul cărbune, pentru ca focul dorinței din noi, luând arderea din cărbune, să ardă complet păcatele noastre, să lumineze inimile noastre, să ne aprindem și să ne îndumnezeim prin împărtășirea focului dumnezeiesc." Cu alte cuvinte sfintirea si indumnezeirea sunt adevaratele roade ale euharistiei, iar nu o doar simpla imbunatatire ! Numai o astfel de impartasanie deci poate fi valida, adica una care sa ofere sfintirea reala, indumnezeirea omului, partasia lui reala cu dumnezeirea Fiului lui Dumnezeu, si nu doar o imbunatatire a acestuia care, cum am mai spus, poate avea loc si fara euharistie !

In ortodoxie exista exemple a cum ajunge sau poate sa ajunga un om care se impartaseste real cu trupul si sangele Domnului. Unul dintre ele este sfantul Ioan Iacob Hozevitul: http://www.youtube.com/watch?v=4tm3VYSLkI0. Sau: http://www.youtube.com/watch?v=hmef0B7-VIA. Sau: http://www.youtube.com/watch?v=dtoww...eature=related. Asa poate arata un om care cu adevarat s-a impartasit de trupul si sangele Domnului Hristos spre sfintire si indumnezeire, spre depasirea stricaciunii atat in suflet, cat si in trup: tocmai pentru ca euharistia ortodoxa este unita cu dumnezeirea lui Hristos, cu viata Lui inviata si biruitoare deplina si definitiva nu doar a mortii spirituale ci si a mortii trupesti. De aceea impartasirea cu sfintele taine aduce o sfintire reala, o indumnezeire reala, o intrare in starea in care chiar si stricaciunea trupului poate fi biruita, prin puterea lui Hristos si a sfintelor sale taine inca din aceasta viata.

In al patrulea rand, avand in vedere ca sectarii penticostali si nu numai nu au sfintele taine ale trupului si sangelui lui Hristos (printre altele) impartasirea lor reala este cu paine si cu vin ca lucruri naturale, si de aceea pot fi numiti painofori si vinofori si in nici un caz hristofori !!

In al cincilea rand, ortodocsii care se impartasesc cu nevrednicie sau fara roade in viata lor are ca si consecinta atragerea raspunderii lor in fata lui Dumnezeu, dar acest fapt nu invalideaza cu nici un chip realitatea sacramentala a sfinteniei trupului si sangelui Domnului din Biserica lui Hristos !

Constientizand toate aceste lucruri, puteti de acum sa stiti ca orice amagire pe care le-o vindeti adeptilor vostri sectari cu privire la "Cina Domnului" din secte si cu privire la Sfanta Taina a Euharistiei din Sfanta Biserica constituie un cap de acuzare inaintea Dumnezeului Celui Viu, pentru tagaduirea puterii dumnezeiesti care lucreaza minunat in sfinta taina a Euharistie ortodoxe sipentru amagirile, minciunile, ereziile, aberatiile, inselaciunile pe care le vindeti sectarilor ! Pntru astfel de inselaciuni si amagiri diavolesti pe care pe indrugati in sectele voastre sunteti vinovati inaintea lui Dumnezeu si a lui Hristos care Isi daruieste la fiecare sfanta liturghie ortodoxa trupul sau si sangele sau pentru ca credinciosii sa se impartaseasca de ele spre viata vesnica, lucru care nu se intampla, nu s-a intamplat vreodata si nu se va intampla niciodata in ritualurile voastre sectare !! Cine are minte sa ia aminte !!!
  #9  
Vechi 19.07.2010, 12:38:31
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
asa-zisul "test" de verificare a impactului impartasaniei este unul fals...
Ma asteptam ca testul sa nu va convina.
Pentru ca el implica si schimbare a inimii, a atitudinilor, a limbajului, a gandurilor, a faptelor.

Ori dumneavoastra se pare ca doriti doar vorbe multe, polemica fara rost si fraze cat mai sforaitoare. („clei, mult clei”, dupa cum bine definea un coleg de forum). Dar v-am spus ca eu nu intru cu dumneavoastra in polemica doctrinara.

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
In ortodoxie exista exemple a cum ajunge sau poate sa ajunga un om care se impartaseste real cu trupul si sangele Domnului. Unul dintre ele este sfantul Ioan Iacob Hozevitul.
Aici ati zis bine si sunt de acord. Sunt multi ortodocsi in viata carora Impartasania are impact. Ei primesc viata, experimenteaza transformarea in asemanarea cu chipul lui Hristos. Trec testul, nu le este frica de el.

As da doar o strofa din mesajul Sfatului Ioan Ioacob:
O,om, ce mari răspunderi ai
de tot ce faci pe lume,
de tot ce spui în scris sau grai,
de pilda ce la alții dai...

Dar daca vrei sa ti-l pui blazon pe sfantul Ioan Iacob Hozevitul trebuie sa asculti de sfaturile lui nu sa te tii de ura, blesteme, injuraturi si dracuieli.

In concluzie: Sfanta Impartasanie trebuie sa aduca schimbare in viata ta.
Nimic altceva nu este suficient. Trebuie sa se vada iubire de Dumnezeu si de oameni, umblare dupa cele de sus si departare de pacat.
Domnul sa ne ajute.
  #10  
Vechi 19.07.2010, 13:14:29
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Ma asteptam ca testul sa nu va convina.
Pentru ca el implica si schimbare a inimii, a atitudinilor, a limbajului, a gandurilor, a faptelor.

Ori dumneavoastra se pare ca doriti doar vorbe multe, polemica fara rost si fraze cat mai sforaitoare. („clei, mult clei”, dupa cum bine definea un coleg de forum). Dar v-am spus ca eu nu intru cu dumneavoastra in polemica doctrinara.


Aici ati zis bine si sunt de acord. Sunt multi ortodocsi in viata carora Impartasania are impact. Ei primesc viata, experimenteaza transformarea in asemanarea cu chipul lui Hristos. Trec testul, nu le este frica de el.

As da doar o strofa din mesajul Sfatului Ioan Ioacob:
O,om, ce mari răspunderi ai
de tot ce faci pe lume,
de tot ce spui în scris sau grai,
de pilda ce la alții dai...

Dar daca vrei sa ti-l pui blazon pe sfantul Ioan Iacob Hozevitul trebuie sa asculti de sfaturile lui nu sa te tii de ura, blesteme, injuraturi si dracuieli.

In concluzie: Sfanta Impartasanie trebuie sa aduca schimbare in viata ta.
Nimic altceva nu este suficient. Trebuie sa se vada iubire de Dumnezeu si de oameni, umblare dupa cele de sus si departare de pacat.
Domnul sa ne ajute.
Nu am spus ca nu imi convine testul, ci doar am argumentat ca schimbarea de care vorbesti nu este in cazul sectarilor datorita impartasirii cu trupul si sangele lui Hristos (acest lucru neavand loc in cadrul sectar) ci datorita vointei lor personale de a se schimba, asa cum foarte bine aceasta dorinta de schimbare si de pocainta poate avea loc si in sufletul unui ortodox. Insa aceasta schimbare nu confirma si nu poate confirma ca insul respectiv s-a impartasit cu trupul si sangele Domnului. Testul impartasirii cu trupul si sangele Domnului este chiar impartasirea cu trupul si sangele Domnului !

Iar pe sfantul Ioan Iacob Hozevitul nu mi l-am luat eu ca blazon, ci Insusi Dumnezeu si Sfanta Lui Biserica ! Si el este doar unul dintre sfintii cu moaste neputrezite, si care dovedesc, pentru cei care nu vor permanent sa se impotriveasca Duhului Sfant si lucrarii Lui de sfintire a adevaratilor credinciosi, efectele impartasirii reale de trupul si sangele Domnului, impartasire care are puterea nu doar de a darui nestricaciunea sufletului, ci chiar si trupului si inca din aceasta viata asa cum se vede in cazul sfintilor ortodocsi. O alta spusa a sfantului Ioan Iacob Hozevitul este ca: "Ortodoxia este singura credinta adevarata !"

Cu privire la sfanta euharistie, sfantul Pavel avertizeaza asupra posibilitatii impartasirii cu nevrednicie cu trupul si sangele Domnului, ceea ce arata ca exista posibilitatea unui asemenea fapt, lucru care insa este soldat cu pedeapsa divina si care, tocmai prin aceasta pedeapsa, confirma sfintenia euharistiei (a celei ortodoxe bineinteles)! Cu alte cuvinte exista si posibilitatea ca omul sa nu se schimbe asa cum ar fi de dorit si cum ar trebui, insa acest lucru tine de persoana in cauza si nu de sfintenia obiectiva a sfintei euharistii ortodoxe !

In sfarsit dar nu in cele din urma, concluziile nu le tragi tu pentru ca ele deja au fost trase de cei care au avut de calauza pe Duhul Adevarului, si Care i-a calauzit la tot adevarul cu privire si la aceasta problema ! Imi mentin avertismentul pe care deja l-am facut sectarilor, si in special celor mai "invatati", ca pentru amagirile si inselarile, pe care le indruga atat in mediul lor sectar cat si in dialoguri cu ortodocsii sau neortodocsii, se fac vinovati inaintea Dumnezeului Celui Viu si inaintea lui Iisus Hristos !!! Aceste amagiri, minciuni, inselari, erezii nu doar ca va pedepsesc in ceasul acesta si va lipsesc de impartasirea reala cu Domnul Hristos, si odata cu voi implicit si pe adeptii sectari, insa va vor pedepsi si in ceasul viitor pentru toata lucrarea de amagire si inselare pe care ati dus-o si pe care o duceti inaintea ochilor celor mai putin intelegatori in materie de lucruri duhovnicesti ! In stabilirea dreptatii voi vedeti numai dracuieli, insa insultele pe care le aduceti prin inselarile voastre cu privire la invatatura adevarata a lui Hristos si a Duhului Adevarului, precum si la adresa sfintilor parinti ai Bisericii vor avea consecinte semnificative din punct de vedere spiritual nu doar asupra voastra ci si asupra celor care s-au lasat amagiti de amagirile voastre ! Veti plati scump inaintea lui Dumnezeu, pentru ca pe unii oameni ii mai puteti amagi, nu insa si pe Dumnezeul Cel Viu, cunoscatorul adancurilor noastre !!!

Last edited by kesarion_breb; 19.07.2010 at 13:18:10.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Noi avem nou martir mihaiB Stiri, actualitati, anunturi 9 07.11.2012 19:51:45
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" Decebal Biserica Ortodoxa Romana 4 10.09.2012 21:07:28
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? mihailt Generalitati 14 02.11.2010 21:35:34
Avem Patriarh danyel Stiri, actualitati, anunturi 34 11.02.2009 22:03:42