![]() |
![]() |
|
#541
|
|||
|
|||
![]()
Sincer, simt ceva , dar nu rusine..Cred ca dupa canoanele noastre ortodoxe ma incadrez la "vorbirea de rau ", chiar daca nu mint ..Evident ca informatiilor postate le atribui chiar eu, pe ici pe colo, o relativa acuratete, dar...
Eu sper ca simtiti cu totii ceea ce am simtit si eu la "anumite " topicuri ! Chiar o sa deschid un topic pe un forum catholic in genul: "V-ati saturat de lumea ortodoxa majoritara din Romania ? Emigrati mai aproape de Vatican si Papa !" |
#542
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Iisus nu a avut niciodata functie de preot si nu a intrat niciodata in Templu. Apostolul Pavel l-a numit preot dupa randuiala lui Melchisedec, pentru ca Iisus s-a jertfit pe El insusi pentru pacatele noastre, ori preotii asta faceau in Templu, jertfeau animale pentru iertarea pacatelor (asa credeau ei ca le cere Dumnezeu sa faca, desi Dumnezeu le-a zis prin profeti ca nu ii place jertfa lor, ca alta jertfa ii este placuta, si anume smerenia). Dar in cei 33 de ani traiti pe pamant, Iisus nu a fost niciodata preot, si nu a pus niciodata piciorul in Templul de la Ierusalim. In templu doar preotii aveau voie sa intre, iar preotii erau toti dintr-o anume semintie, nu mai imi aduc aminte care, dar in orice caz, Iisus nu era din aceasta linie de preoti. De asta zice Ap. Pavel ca Iisus este preot dupa randuiala lui Melchisedec. In pasajele unde in Evanghelie zice ca Iisus era la Templu si invata lumea, era de fapt in curtea templului unde toti baietii incepand cu varsta de 12 ani erau obligati sa citeasca textele sacre si sa le comenteze. Asa se face pana azi initierea baietilor evrei in credinta, si asa a facut si Iisus, dar nu in incinta Templului unde numai preotii aveau voie sa intre, ci in curtea lui. Citat:
Asa este. Ceea ce nu mi se pare propriu este a-i numi pe cineva preot, toti ar trebui sa se numeasca pastori sau pesacri de oameni, asa cum i-a numit Domnul, cu atat mai mult cu cat nici un om nu se jertfeste el insusi pentru iertarea pacatelor pentru a putea fi numit preot. Preotul la crestini ramane prin excelenta Iisus Hristos. In El ne mantuim si El ne conduce pe aceasta Cale a mantuirii. |
#543
|
|||
|
|||
![]()
Din confesiunea Ortodoxa. Nu stiu cum se procedeaza ca sa apara in profilul meu.
|
#544
|
|||
|
|||
![]()
Sfantul Petru isi are rostul sau acolo in Ceruri, nu pe pamant...Nu cred ca se amuza stiind ca are loctiitor aici pe pamant, fara sa fi fost intrebat !
|
#545
|
|||
|
|||
![]()
Dacă pretinzi că faci parte nu din confesiune ortodoxă, căci nu există o asemenea confesiune, ci din Biserica Ortodoxă, atunci nu ar fi rău ca mai întâi să pui mâna și să studiezi temeinic Credința Ortodoxă, care este singura credință adevărată, și după aceea să îți mai permiți să faci afirmații contrare total Ortodoxiei.
|
#546
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de o parte, imi pare sincer rau pentru faptul ca recunoasteti aproape explicit ca toate mizeriile pe care le-ati colportat nu au avut ca scop adevarul, ci doar sa provoace o anumita stare de spirit... Cu alte cuvinte, ca ati vrut sa va razbunati... Este foarte putin crestina o asemenea atitudine... Pe de alta parte, eu personal chiar iau de bune promisiunile Mantuitorului si indemnurile Sale: "Fericiți veți fi voi când vă vor ocărî și vă vor prigoni și vor zice tot cuvântul rău împotriva voastră, mințind din pricina Mea. Bucurați-vă și vă veseliți, că plata voastră multă este în ceruri " Asa ca, in ceea ce ma priveste personal, nu va sfiiti, dati-i inainte; daca asta va satisface instinctele. Singurul motiv pentru care intervin este acela ca sunt si alte persoane care citesc aceste randuri, iar aceste persoane au dreptul sa-si faca o imagine cat de cat obiectiva. |
#547
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar dacă baptiștii susțin că ei se împărtășesc cu trupul și sângele Domnului atunci, pe de o parte mint grosolan, iar pe de altă parte, săvârșesc idolatrie (fie că știu, fie că nu știu) confundând niște simple materii lumești cu sfântul trup și sfântul sânge ale Domnului și Dumnezeului Iisus Hristos !! |
#548
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poate nu o sa intelegeti..Teroristii islamici pot fi combatuti numai atacand Coranul, caci de acesta sunt creati...Culmea este ca nu de o interpretare tendentioasa sunt creati, ci chiar de intelesul direct al .... La fel si voi...Am crezut ca voi sunteti doar romani catolici, dar romani..Din pacate am convingerea ca ati devenit un segment ostil celorlalti romani..,tocmai datorita dogmei strambe..Ciudat ce-au facut in 900 de ani...! Vor sa creeze natia catolica cumva ? Last edited by IonelS; 26.08.2010 at 15:10:34. |
#549
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așa cum am arătat în mesajul de ieri, izvoarele documentare, epistola lui Clement către Corinteni și cea a lui Ignațiu către Romani, arată limpede că Roma nu avea episcop până la sfârșitul secolului 1 (în realitate nu a avut până la mijlocul secolului 2). Epistolele Sf. Pavel de asemeni arată că el nu a rânduit un episcop în acest oraș. Sf. Petru nu era căpetenia Apostolilor, era doar cel mai bătrân dintre ei și prin asta reprezentantul lor. Întâlnirile dintre Sf. Pavel și Sf. Petru arată că Pavel nu era subordonat lui Petru și, potrivit afirmației lui Pavel, nu Petru era considerat stâlp al Bisericii ci Petru împreună cu Ioan și Iacob: Și cunoscând harul ce mi-a fost dat mie, Iacov și Chefa și Ioan, cei socotiți a fi stâlpi, mi-au dat mie și lui Barnaba dreapta spre unire cu ei, pentru ca noi să binevestim la neamuri, iar ei la cei tăiați împrejur (Galateni 2, 9). Tot acest pasaj arată o hotărâre luată în Duhul Sfânt (acesta fiind primul Sinod al Bisericii) prin care Sfântului Petru îi era atribuit teritoriul locuit de evrei, nu cel locuit de păgâni, acesta fiind repartizat Sfântului Pavel. A spune că ulterior Apostolul și-a schimbat planurile înseamnă a crede că ei se jucau cu cele sfinte sau că Dumnezeu nu știa ce face. ..................... Plecând de la credința că Sf. Petru a fost la Roma, biserica din acest oraș prin slujitorii săi a dezvoltat o "teologie" a primatului petrin care e considerată falsă (în realitate fiind chiar aberantă) de către celelalte culte creștine, inclusiv de către Biserica Ortodoxă. Repet, teoria primatului petrin s-a născut la Roma, nu la Ierusalim, Antiohia, Constantinopol sau alt oraș. Este lesne de înțeles că dacă nu ar fi apărut această legendă cu deplasarea lui Petru la Roma, dacă s-ar fi știut universal în Biserică că el a murit la Ierusalim, Roma nu ar fi dezvoltat niciodată respectiva "teologie". În zilele următoare o să analizez elemente ale acestei false teologii, arătând cum mistificatorii catolici au strâmbat înțelesul unor pasaje din Scriptură. ..................... Și ca o concluzie, a te pune împotriva adevărului, mai ales când ai dovezi clare că doctrina sau ideile la care aderi sunt false, este un păcat ce duce la pierderea mântuirii, fiind el aduce o înclinație perversă a sufletului de a deforma realitatea făcând prin asta rău semenilor și nesocotind pe Dumnezeu Care se numește pe Sine Adevărul. Afară câinii și vrăjitorii și desfrânații și ucigașii și închinătorii de idoli și toți cei ce lucrează și iubesc minciuna!
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 26.08.2010 at 15:13:22. |
#550
|
|||
|
|||
![]()
SFANTUL IGNATIE BRIANCIANINOV
DESPRE MANTUIREA NECREDINCIOSILOR Ce este erezia? - abaterea de la sfintele dogme ale Sfintei Biserici Ortodoxe - credinta ca, daca esti crestin, daca crezi, daca esti religios, credincios, mistic, spiritual, etc., fara a fi ortodox, te poti mantui - credinta si marturisirea ca te poti mantui si prin tehnici, asane, meditatii, mantre, gnoza, cunoastere, ratiune, stiinte, filosofii, concepte, doctrine umaniste - credinta si afirmarea ca Hristos a fost un mare invatat, un mistic, un iluminat, un intelept, un guru, un initiat cu puteri paranormale, oculte, vrajitoresti, un sef spiritual, un fel de mare saman venit din ceruri astrale, ori stralucita personalitate a umanitatii, iar nu Insusi Dumnezeu-Cuvantul - credinta, parerea si propovaduirea ca mantuirea nu este doar in Biserica si ca nu este nevoie sa fii ortodox ca sa te mantuiesti Acestora le raspundem cu scrisoarea adresata de Sfantul Ignatie Briancianinov unei femei, care, tot astfel, nu accepta ca sunt "multi chemati si putini alesi" si ca alesii sunt tocmai adevaratiii ortodocsi. Sfantul Ignatie scrie: "Ce spectacol vrednic de plans in hohote: crestinii care nu stiu in ce consta propriu-zis crestinismul! Privirea noastra intalneste acest spectacol neincetat: rareori vedem cate o exceptie, rareori putem intalni, in numeroasa gloata a celor ce se numesc crestini, unul care e crestin nu doar cu numele, ci si in fapt! Intrebarea pe care o puneti dumneavoastra a devenit o intrebare obisnuita astazi: de ce sa nu se mantuiasca paganii, mahomedanii si asa numitii eretici?. Spuneti ca printre ei se gasesc oamnei cat se poate de buni. A-i pierede pe acesti oameni buni este contrar milei lui Dumnezeu!... Mai multe, spuneti ca: aceasta este contrar chiar ratiunii umane. Doar ereticii sunt si ei crestini. Sa te socoti mantuit, iar pe membrii altor credinte pierduti, este o nebunie, este o trufie fara margini... (ii scria acea femeie Sfantului Ignatie). Crestinilor, ii raspunde Sfantul, voi vorbiti despre mantuire, dar habar n-aveti ce este mantuirea, de ce au nevoie oamenii de mantuire si, in sfarsit, nu-L cunoasteti pe Hristos, singurul mijloc al mantuirii noastre! Iata adevarata invatatura despre acest obiect, invatatura Sfintei, Universalei Biserici: Mantuirea consta in restituirea partasiei cu Dumnezeu. Aceasta comuniune a fost pierduta de intreg neamul omenesc prin caderea in pacat a protoparintilor. Tot neamul omenesc e o categorie de fiinte pierdute. Pieirea este domeniul tuturor oamenilor, atat a celor virtuosi cat si a raufacatorilor. Ne zamislim in faradelegi, ne nastem in pacat. Coborau in iad, dupa sfarsirea pribegiei pamantesti, nu doar pacatosii, ci si dreptii Vechiului Testament. La atata se limiteaza puterea faptelor bune omenesti. Acesta este pretul virtutilor firii noastre cazute! Ca sa refaca comuniunea omului cu Dumnezeu sau, cu alte cuvinte, ca omul sa obtina mantuirea era necesara rascumpararea. Rascumpararea neamului omenesc a fost savarsita de Insusi nemarginitul Dumnezeu. Pedepsele, partea neamului omenesc, au fost inlocuite cu pedeapsa luata de El; lipsa meritelor omenesti a fost inlocuita de vrednicia Lui infinita. Toate faptele bune omenesti neputincioase, pogoratoare in iad, au fost inlocuite cu o singura fapta buna, plina de putere: credinta in Domnul nostru Iisus Hristos. Cand iudeii L-au intrebat pe Domnul: Ce sa facem ca sa facem lucrurile lui Dumnezeu? Domnul le-a raspuns: Acesta este lucrul lui Dumnezeu, sa credeti in Cel pe Care L-a trimis El. |
|