Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.10.2010, 22:11:53
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Dincolo de pierderea mântuirii, de ratarea întâlnirii și unirii cu Dumnezeu, patimile mai au și efectul de a ruina viața trecătoare, prin dezordinea pe care o induc, prin suferința provocată de neîmplinirea poftelor și prin grijile cotidiene.

A trăi potrivit înclinațiilor animalice (trupești) și demonice (ura, pizma, mândria etc) face ca viața omului să nu aibă o ordine și astfel el să sufere, fiindcă așa cum spunea un Părinte (parcă Isaac Sirul), atunci când sufletul nu are o o rânduială zilnică el se tulbură.

A alimenta poftele trupești face ca acestea să crească și omul să sufere mai mult când nu și le poate împlini.

Viața de patimi înseamnă și mustrarea conștiinței, neliniște, lipsa perspectivei vieții veșnice și implicit apăsarea grijilor vieții de acum.

Iată ce înțeleaptă este despătimirea, lepădarea de lume, pe care nu numai creștinii au practicat-o ci și unii păgâni, de pildă zeniștii sau budiștii.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.10.2010, 13:59:34
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Dincolo de pierderea mântuirii, de ratarea întâlnirii și unirii cu Dumnezeu, patimile mai au și efectul de a ruina viața trecătoare, prin dezordinea pe care o induc, prin suferința provocată de neîmplinirea poftelor și prin grijile cotidiene.

A trăi potrivit înclinațiilor animalice (trupești) și demonice (ura, pizma, mândria etc) face ca viața omului să nu aibă o ordine și astfel el să sufere, fiindcă așa cum spunea un Părinte (parcă Isaac Sirul), atunci când sufletul nu are o o rânduială zilnică el se tulbură.

A alimenta poftele trupești face ca acestea să crească și omul să sufere mai mult când nu și le poate împlini.

Viața de patimi înseamnă și mustrarea conștiinței, neliniște, lipsa perspectivei vieții veșnice și implicit apăsarea grijilor vieții de acum.

Iată ce înțeleaptă este despătimirea, lepădarea de lume, pe care nu numai creștinii au practicat-o ci și unii păgâni, de pildă zeniștii sau budiștii.
Sa nu uitam ca patimile au consecinte nu doar asupra omului patimas, ci din nefericire patimile se manifesta si asupra celor din jur, patima mea poate starni in aproapele meu aceeasi patima intr-o egala sau mai mare masura. Spre exemplu mania mea poate starni in aproapele meu mania sau o alta patima. De aceea cuvintele Mantuitorului "Vai de omul prin care trece sminteala" sunt actuale mai ales in acest caz.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.10.2010, 08:17:42
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Cea mai greu de învins patimă e mândria, pentru că este greu de depistat.

Noi credem că putem depista mândria prin propriile introspecții și s-o evităm, dar în realitate putem evita doar trufia, adică manifestarea activă a mândriei, o "umflare" de moment.

Ca să ne vedem mândria poate veni doar ca urmare a unei iluminări duhovnicești, unei descoperiri de la Dumnezeu. Este o taină, așa cum spunea Sf. Siluan, care numai după lungi străduințe a ajuns la această înțelegere, moment care a reprezentat cotitura majoră din viața sa în duh.

Mândria e un fel de nebunie, de închidere în propria minte, e o stare ontologică naturală, comună tuturor oamenilor iar smerenia a fost descrisă de Siluan ca "lumina în care putem vedea pe Dumnezeu-Lumina" și totodată să ne regăsim pe noi înșine.

Prin învățăturile ei despre smerenie (care nu poate exista dacă nu există lupta cu patimile, înfrânarea), avem o dovadă obiectivă că Ortodoxia e singura credință adevărată, că toate celelalte, inclusiv cele apropiate (protestantismul, catolicismul) sunt făcături omenești care nu duc la mântuire.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.10.2010, 09:20:47
t_iubesc t_iubesc is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 11.10.2010
Mesaje: 9
Implicit

Sunt de acord cu chestia asta ca mandria este foarte rea si daunatoare. De exemplu tocmai astazi un semen de-al meu m-a facut in toate felurile, fel si chip ca pe o "tarfa" asa cum mi-a zis dar imi dau seama ca trebuie sa rabd foarte multe si ca intr-un fel merit sa ma faca cu ou si cu otet pentru ca si eu i-am jignit pe altii si mai apoi, ma gandesc ce as face daca de ex. m-ar injura Gigi Becali intr-un hal fara de hal, va trebuie sa tac si sa zambesc frumos si sa mai si zic multumesc frumos asta fiind o forma de smerenie, poate ca. Totusi, imi dau seama ca oamenii pe care ii consideram rai nu sunt chiar asa de rai si cei pe care ii consideram buni, nu sunt chiar asa de buni. De aici deduc ca totul este numai mandrie si desertaciune si ca din mandrie si posibil si vreo boala psihica a acestui individ, posibil ceva schizofrenie cu forma usoara la inceput sa-l faca sa ma faca intr-un asemenea hal in toate felurile si formele posibile. Am observat o chestie, cu chestiile astea usoare de afectiuni psihice nu e de joaca ca se pot transforma in chestii mai grave dar un om care are astfel de probleme psihice se vede din priviri, daca va uitati bine la ochii lui au ceva alienat si strabiu iin ei; asta o recunosc la oricine care are asa ceva la cap pentru ca colega mea la liceu i s-a pus diag de schizofrenie nervoasa si avea halucinatii si priviri asa in gol poate si pt. ca lua medicamente tranchilizante si profa mea de asemenea suferea de asa ceva si la fel a avut o cadere psihica foarte urata incat o sa tin minte toata viata; faza e ca fata aia din cauza ca a facut cura de slabire a ajuns intr-un asemenea hal iar profa pentru ca era inselata de sot si era foarte sensibila, a ajuns asa de rau ca a fugit pe strazi si abia au putut-o gasi. de acee, degeaba glumiti cu chestiile astea ca nu e de gluma deloc si am observat o asemenea privire si la omul asta care din mandrie m-a injurat si mi-a zis in toate formele si chipurile, este posibil ca este pe cale sa o ia razna si e posibil ca e predispus la asa ceva ca eu una doua identific natura umana, pe deasupra desfranarea indelungata zi de zi distruge creierul uman.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.10.2010, 09:34:57
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Mândria e cel mai simplu de depistat și de renunțat la ea... dar omul nu vrea să renunțe la vispiscool său de mărire deșartă... poate dar nu vrea și pentru că nu vrea se face că nu poate ca să îndrăznească să se umple de tot felul de putori, pardon puteeri... căci omul e tare la cerbice și la ceriad... mulțumindu-se la idolii care îl mulțumesc pe el , pe omul rău și complet necredincios...


Cum se depistează mândria? Păi ea e judecata în socoteli, e cugetarea trufașe pentru semeția răutății... nu o vezi căci e o cugetare trupească și avocații, duhurile rele cu care ești unit o apără cu ardoare... defapt nu e altceva decât ascunderea în tufe, printre spini și mărăcini, și de acolo, crezând că nu poți fi văzut, privești cu poftă și absență și împietrire de inimă, privești la toate știrile și noutățile cu multă curiozitate vispisălotoare... mirându-te absent și fericit de ceea ce faci: lucru curios, ai pierdut mult timp într-o lepădare de sine viceversa.

Defapt e smerenia trufașe ce se dă milostivă și lovită ca să ia slavă de la oameni pentru întietățuri obținute prin călcarea în picioare a sămânței Semănătorului de grâu. E neghina și buruiana care stă și suge lapte și miere trupească fiindcă îi place să fie un nevinovat papălapte și papă miere... dar e miere de la viespi, adică fiere.

Ce s-o mai lungim, e o împietrire a ochiululhulului... care devine pun șarpe lung până la mațe și până la rădăcina limbii cu colacul învârtit în jurul nasului... e pofta nebună și ieșită din minți ca să blestemi, să înjuri, să te răybuni, pardon răzbuni și să te compătimești prin vederea suferințelor altora... că cică a fost din vina lor...

Deci e vorba că inima ta e ochiul și dacă ochiul tău care este lumina trupului este întuneric în tine atunci cu cât mai mult întunericul... deci cu cât mai mult e întuneric întunericul din tine e întuneric dacă toată lumina din tine, ochiul, este întuneric. Căci dacă te-ai uitat la o ''femeie'' la o fericire străină de Dumnezeu ca s-o poftești, iată că deja ai și păcătuit în inima ta... deci lumina din tine a și căzut în ispită devenind întuneric... întunericul mândriei și neascultării.

Deci e simplu de văzut, de știut mândria, problema mare apare atunci când vrei să ieși din ea și vrei să n-o mai cunoști, căci buzele viclene mereu te atrag ca să-ți zici ceva ''bun'' și să te rearunci liniștit în ballta trufiei, să te reîntorci la ocupația ta de bază: pierderea timpului cu neiubirea necurată...

Defapt omul se ocupă 99,99% din timp cu amăgire Domnului... îl păcălește că cică îi pasă... defapt omului demult nu-i mai pasă de durerile și necazurile sale și ale aproapelui său... îl doar în șpiț sau șpriț, îl doare-n cot, îl doare-n strâmbătate și-n viceversare, îl doare-n 14.

Că dacă măcar o brumă, măcar o lacrimă tainică nu de crocodil ci de focă ar avea, ar simți căldura smereniei smerite ce vine de sus pe nesimțite... căci omul nu știe că nu face altceva decât să nu ia în seamă smerita smerenie și smerita cugetare... nu poate omul să ia în seamă și în serios... căci omului îi place să se mângâie cu fericirile slavei de la oameni... asta a fost învățat de mic... salută pe nenea, adună ca nenea, fă ca nenea, nu vorbi urât la nenea... și așa a ajuns omul să înlocuiască pe Dumnezeu cu tanti grijania care îi ghicește în zaț cât de luminos îi va fi viitorul dacă se pune pe muncpă și muncește învârtind cu picioarele cerbicea.

E simplu defapt, e suficient ca să nu mai faci răul dacă ai urmat binele, dar lăcomia nu te lasă și imediat te îndeamnă să fqaci și răul ca să fie scor egal, dar când ai făcut răul nu te îndeamnă să faci și binele ci atunci binele e perceput ca fericirea semeției răutății deoarece te-ai răzbunat ''vrednic'' deci iată ai făcut binele... dar ai fost păcălit crețând că e scor egal, căci judecata omului nu aceptă decât echilibrul... dacă nu e scor egal atunci știe că cineva a avut întietate și se străduie ca să facă pace între bine și rău... căci omul se hrănește cu pofta de poamele alea din Raiul pierdut, jinduind la o nălucă a slavei și crezînd că e ceva legat de conștiință... dar conștiința omului e cea mai mincinoasă și absurdă dobitoacă ce îndeamnă omul la cele mai absurde prostii, căci omul nu vede cine e vinovatul... păi vinovatul e și nu trebuie să-l caute ci să se pocăiască... dar omul caută vinovați căci tot omul s-a făcut detectiv ... că de aia se ascunde în tufe... că acolo și-a amenajat biroul.

Cam asta se poate spune despre mândrie de la nivelul meu subacvatictactoe.

Am scris mult, când era suficient să scriu MÎNdrIE... unde dr nu vine de la dragoste ci de la doctor allBAN.

Last edited by vsovivi; 22.10.2010 at 09:43:12.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.10.2010, 09:50:22
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Adică se crede omul conștiința... când ea e defapt altcineva, și ar ieși din mândrie dacă ar întreba așa seară de seară sau chiar mai des:

-Spune conștiință, mă mântuiesc eu cu faptele pe care le-am făcut astăzi? Sau iar am avut pofta aia mare mare, de mărire... pofta de a blestema, adică m-am nemulțumit pentru nimicuri.

Dar omul preferă seara să se lase furat de somn în timp ce privește pe TV la tot felul de filme și de dezbateri și meciuri ''interesante'' că doar televiziunea este a 7 sau a 8 artă.. ce-artă? Păi artă marțială... și joială, firește, firea aia scurtă: poft, soft, moft.

Dar și mândria este alticneva, și ar trebui omul seara s-o mustre:
-De ce-mi dai mie ceea ce se cuvine lui Dumnezeu sau aproapelui meu?

Last edited by vsovivi; 22.10.2010 at 09:58:35.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.10.2010, 10:43:42
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

t_iubesc, a vedea propria mândrie e mai prețios decât a vedea-o la alții.

Iar a judeca pe alții e deseori înșelător, mai ales când o facem după aparențe, așa cum se vede din mesajul tău. Omul e o taină și dacă nu înțelegem exact mecanismele psihologice prin care cineva a ajuns la anumite manifestări, e bine să nu tragem concluzii căci asta înseamnă a osândi, un păcat grav. Trebuie să căutăm să-i înțelegem (în sensul de a-i cunoaște) pe ceilalți ca să nu tragem concluzii greșite.

...

Vsovivi, prin faptul că spui că ar fi ușor de depistat mândria te amăgești și te închizi unei evoluții reale, fiindcă această convingere a ta e tot o formă de mulțumire de sine, de amăgire de sine. Tu de fapt vorbești despre forma activă a mândriei, la care m-am referit în mesajul anterior. Mândria e prezentă atât ca și caracteristică a sufletului cât și ca manifestare faptică, ultima constând în înălțările minții care se manifestează în diverse momente. Sau cu alte cuvinte, există mândria subconștientă, ca stare ontologică a noastră și mândria conștientă ca formă de exprimare a mândriei subconștiente.

A controla formele de mândrie conștientă nu e așa greu, dar a eradica mândria care ne caracterizează ontologic e un proces îndelungat și dificil, care durează ani iar Sfinții Părinți spun că acest proces durează la infinit fiindcă prin el ne apropiem de asemănarea cu Dumnezeu Cel infinit de Smerit.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide

Last edited by Traditie1; 22.10.2010 at 10:54:00.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.10.2010, 10:59:22
raisa2006 raisa2006 is offline
Member
 
Data înregistrării: 11.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 88
Implicit

Eu observ ca ,incercand sa ma despatimesc de fapt ma impatimesc mai tare...

De ex cand postesc atunci sunt mai irascibila, ma supara copiii mai tare s.a
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.10.2010, 13:28:36
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
t_iubesc, a vedea propria mândrie e mai prețios decât a vedea-o la alții.

Iar a judeca pe alții e deseori înșelător, mai ales când o facem după aparențe, așa cum se vede din mesajul tău. Omul e o taină și dacă nu înțelegem exact mecanismele psihologice prin care cineva a ajuns la anumite manifestări, e bine să nu tragem concluzii căci asta înseamnă a osândi, un păcat grav. Trebuie să căutăm să-i înțelegem (în sensul de a-i cunoaște) pe ceilalți ca să nu tragem concluzii greșite.

...

Vsovivi, prin faptul că spui că ar fi ușor de depistat mândria te amăgești și te închizi unei evoluții reale, fiindcă această convingere a ta e tot o formă de mulțumire de sine, de amăgire de sine. Tu de fapt vorbești despre forma activă a mândriei, la care m-am referit în mesajul anterior. Mândria e prezentă atât ca și caracteristică a sufletului cât și ca manifestare faptică, ultima constând în înălțările minții care se manifestează în diverse momente. Sau cu alte cuvinte, există mândria subconștientă, ca stare ontologică a noastră și mândria conștientă ca formă de exprimare a mândriei subconștiente.

A controla formele de mândrie conștientă nu e așa greu, dar a eradica mândria care ne caracterizează ontologic e un proces îndelungat și dificil, care durează ani iar Sfinții Părinți spun că acest proces durează la infinit fiindcă prin el ne apropiem de asemănarea cu Dumnezeu Cel infinit de Smerit.
Nici vorbă dragă domnule, mă iartă că trebuie să te combat, dar dumneata filozofezi metempsihotic, vorbind de conștient și subconștient și inconștient și de ceva ce ar părea că este complicat și greu de înțeles și de văzut și de pătruns, nici vorbă, totul este foarte ușor, simplu, este dat să vadă și unui copil și unui prost, e la mintea oricui, doar că trebuie să vrei să-ți vezi bârna, să-ți vezi drumul strâmb sau drumul ce coboară spre iad în loc să urce la ceruri, la cerurile smeritei cugetări, ale smeritei smerenii...


E simplu și firesc, eee simplu de tot, adică în loc să te lași convins de atacul semeț al cugetului ce atacă pe la plăsele cu gândiri savantele papantele ca să mergi ca nebunul la PAtRIS, pentru ca să te oprești la MOULIN ROUGE, unde să faci din bobul de grâu o făină dulce, praf și pulbere albă... stai o clipă, că nu trebuie mai mult de o clipă și te întrebi:
-la ce-mi trebuie mie ruj? Și gata ai ieșit din mândrie.

Dar omul e curios, omul se vrea mare, ca să se dea mare, să se ție mare, căci omului îi place gROZăvia... așa ca și cum el ar fi mai mare și mai smerit ca oricine și firește mai înțețelept...

Deci cum să mă amăgesc eu cu mulțumirea de sine, că mulțumirea de sine vine de la mofturi, iar eu mă amăgesc cu ceva mai rău, cu întietatea ispismei care e culmea prostiei, căci zice el că banul făcut lesne este cea mai importantă și strălucită înțelepciuciune... și când vede la alții începe să se laude că și el ar putea fi afacerist și că și el ar putea născoci și nălucifariferiza niște afaceri serioase... de exemplu, se gândește cât ar câștiga dacă ar vinde niște pălincă la plic... :))))))

Așa că nu e vorba de subconștient sau de inconștient ci bârna e clară și se vede mare și groasă și lungă cât prăjina, se vede și dacă nu este pic de lumină... se vede și dacă ești orb, se vede și de pe lună... e mare, pute, și omul evită să constate doar pentru că îl flatează la porcgoliul său măreț... deci e grozav omul căci se dă lovit și virgin și smerit și se îmbracă în alb sau negru deși e plin de păcate și curvii în toată ispsitoria lui... aia nu mai vrea să știe, nu mai ține minte, în schimb ține minte, că odată și dumneata i-ai greștit și te ține minte chiar dacă te-a iertat iar când se ivește prilejul, ajungi tu la ananghie, să vezi cum se bucură că o pățești și vine și-ți ține morală că cică n-ai ascultat... și ca atare meriți ceea ce ai pățit și chiar se bucură... în subconștient sau inconștient... se bucură dar arată la oameni o mină asa ponosită și gravă... se arată și el lovit... se arată și el plin ochi de coonștiință și responsabilabilitate...

Deci dragul meu, barosan, nu e vorba de subtilități duhovnicești sau sufletești ci e vorba de crasa excrochereală pe care o practică omul crezând că poate păcăli pe cineva, când defapt ideile trupului, trufia trupisării, pe care le ascultă omul sunt foarte simple dar le împachetează într-o fiilozoofilie foarte înaltă, în semeția inimii, când adună sau scade, el judecă strâmb:

-lăcomie, mândrie,
-desfrânare, mândrie
-banul cel lesne obținut, mândrie,
-fuga de lucru duhovnicesc și trupesc, mândrie
-nemulțumirea de rugăciune și binele altora, mândrie
-răzbunarea pe nevinovați, săraci, proști și mai mici, mândrie
-ispita și pofta și invidia pentru întietățile dulcegăriilor deșertice, mândrie
-uitarea și amintirea de mândrie ca să te mândrești că nu asculți, mândrie
în final
-curiozitatea sadică de răul altuiA și de răul tău exact ca niște pui, pui de pui, pui de vipvipere și năpârpârci foarte știutoare și versate... deci iată că dă lecții la toți, și e pe deasupra și fericit sau pededesubt.

Deci e lesne de observat din curiozitatea lui doar că nu vrea cu niciunchip ca să și constate, că, problema lui e aia că trebuie schimbată direcția sau îndreptată calea pe care merge inutil... dar iar și iar omul nu vrea, nu vrea deloc... căci îi place enorm să-și omoare timpul, clipa, secunda, și astfel se sperie cu minteres tactic la anumite momente constatând că iarăși a trecut prea repede tot timpul și a trecut în zadar exact ca și ieri... și apoi se mulțumește ofoftând din firea lui aia scurtă, poft, soft, moft, adică se mulțumește cu amăgirea de sinee, că iată totuși e cineva și că mai are niște bani buni, prin portofel sau puși deoparte, că nu a cheltuit chiar totul, sau își zice că încă e în treabă și că e foarte util societății, sau a fost cândva... dar e vai de el reptilă sărmană și oarbă, nu vede că are pe inimă solzi de piatră cioplită... iar în mijloc șade bârna telescopicopică, e piatra cioplită de neascultarea lui proprie și personală, și ține la ea mai mult decât la ochii din cap... căci ea, piatra asta necioplită ar fi trebuit să se cioplească singură prin răbdare în umilință pe calea ascultării smerite... dar omului nu-i place umilința și ocările, că cică e de nesuportat jignirea și e de nesuportat ca să recunoști că ești obraznic întorcând să fi lovit și peste obrazul pe care-l ții ascuns la întuneric... acolo unde îți place să te retragi și să ispisviseezi la toate ''fericirile'' ascunse ale omului necredincios și păcătos: știința pe care ai furat-o pentru ca să-ți faci din ea harem pentru zile negre... e un fel de pensie ce o agonisești prin păcătuiri... neștiind că ea, averea asta, este medalionul de berău (un soi de erou ceva mai dracool) pe care ai să-l porți în eternitate plin de egoism... și de slavă de la morți sau de la fraieri... toți cei care au biruit definitiv... smerenia smerită, și cugetarea smerită... intrând și tu definitiv în rândul poporului cel răsculat, cel prea tare la cerbice și ceriad. Și dacă cer mereu asta... vor primii ceea ce și-au căutat: pacea viceversatilă... inversă, contra, adică defapt cearta, ce artă? păi arta marțială și joială... firește... firea aia scurtă 666... aici e înțelepciuciuniunea... adică omu' drept cu mingea, omu' drept cu mingea, omu' drept cu mingea... halei hap de trei ori peste cap.

Last edited by vsovivi; 22.10.2010 at 13:55:37.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.10.2010, 14:06:53
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Ispismă ispistețită și jignită foarte tare că i s-a furat din mâncare... foarte prost cum ar veni adică... de frică... căci i se ridică... i se ridică tensiunea arterială... firește... îl dor dinții de lapte fiindcă crește... îi iese măseau de minte... de mintea altuia și așa ajunge de minte de înghiață apele... toate apele de la rădăcina sămânței, de la rădăcina bobului și rămâne pe veci așa: încremenit... îngrozit, crizat... un om cu gușe și cu ceafă lată... un fel de antricot... adică un fel de durere în cot... sau în în... su... șiret-uri.

Last edited by vsovivi; 22.10.2010 at 15:14:39.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare