Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.02.2011, 22:46:31
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ajungi în fața lui Dumnezeu, care, după ce citește dintr-o carte pe al cărei cotor scrie "Povestea vieții lui Dănuț", conchide: "în general, e bine. Ar fi de nota 10, dacă nu l-ai fi înjurat de mamă pe colegul de bancă fără să-ți pară rău, dacă ai fi făcut alea zece mătănii pe care ți le-a prescris preotul la spovadă și dacă ai fi avut în general o atitudine mai plină de iubire și stimă frățească față de cei cu care discutai pe forumul creștin ortodox. Ai marele noroc că nu-ți trec în cont faptul că ai murit în schimsă, să zicem că ai trăit toată viața convins că Biserica ruptă în vremea lui Cerularie este Biserica pe care am întemeiat-o Eu. Dar, pentru aceste scăderi, ai 4 ani de purgatoriu. Dacă se vor ruga pentru tine și vor da pomeni cei rămași, mai discutăm, poate reducem."
După chestia asta, te iau unii profesioniști și te duc printr-un culoar cu pereți de sticlă unitransparenți, prin care poți vedea o grădină frumoasă. Culoarul coboară. În capăt sunt două uși: una pe mâna stângă, pe care e un afiș: "Lăsați orice speranță, voi ce intrați aici". Pe mâna dreaptă e o ușă la fel, numai că scrie: "Biroul de execuție silită a debitelor pentru mântuiți". Acolo intrii. E cam cald. E chiar cald rău de tot. Sau bine de tot, depinde cum o iei. Simți că ceva din tine se topește. Te doare, dar nu-ți pare rău. La urma urmei, e vorba numai de jeg. Rămâi curat după doar zece zile, fiindcă măicuțele clarisse de la un așezământ de clauzură se roagă neîncetat pentru tine. Dacă ai fi știut ! Ar fi fost așa de simplu să faci alea zece mătănii ! Bine că măcar te-ai spovedit, că ai fi luat-o la stânga, pe ușa aia sinistră. Adică de stânga. Dacă ai fi știut că pot răni cuvintele tale pe unii de pe forumul ortodox, mai bine ți-ai fi tăiat limba decât să stai o oră aici. Dar nu mai contează, acuma ești curat, ca atunci când ai făcut băiță și nașul a spus pentru tine: "mă lepăd de Satana". Uite a și venit un om vânjos și care pare foarte bun să te ia: te scoate afară, și te bagă pe o altă ușă pe care scrie: "Veniți, fii Mei !" Omul acela îți deschide ușa spunând: "încăpățânatule ! Nu ai crezut că am fost episcop la Roma, nu ? Hai, intră acum, Șeful te așteaptă să te îmbrățișeze!"
:-)
Si cum atunci cand se roaga cineva pentru cineva care a intrat pe usa din stanga? Unde ajung rugaciunile alea?
Un prieten catolic foarte rigorist mi-a zis odata ca sunt trimise la alt birou - adica, sunt puse pentru alta persoana din purgatoriu. Respectivul poate sa se friga in iad linistit, nu mai folosesc la nimic rugaciunile. Uite, nici cu asta nu poate fi de acord Biserica ortodoxa. Si asta miroase a conceptie juridica. Asa este sau respectivul prieten mi-a zis o presupunere de-a lui?

Si inca ceva: din cate am inteles in Purgatoriu sunt dupa credinta catolica doar cei care nu au pacate de moarte (adica le-au fost iertate inainte de moarte), ci numai urmari ale pacatului, si cateva pacatusele acolo, imperfectiuni, sa le zicem.
Si aici, idn cate am inteles eu, credinta ortodoxa ezita sa transeze asa de clar intre pacate de moarte si celelalte. Pacatul este de moarte intotdeauna - si este o taina felul in care Dumnezeu poate ierta pacatele, daca pacatosul cere iertare, chiar in ultimul moment al vietii. Sigur, de acolo pana in rai mai este cale lunga.. cale pe care o putelm descrie, de ce nu, ca pe o purificare, cum ziceam mai sus.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.02.2011, 00:25:43
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
:-)
Si cum atunci cand se roaga cineva pentru cineva care a intrat pe usa din stanga? Unde ajung rugaciunile alea?
Părerea mea personală este că aceste rugăciuni sunt lipsite de urmări în lumea cealaltă. Noi ne rugăm, totuși, pentru toți, fiindcă nu știm dacă sufletul cuiva este în rai, în purgatoriu sau în iad. Dacă este în rai sau în iad, rugăciunea nu are urmări.

Citat:
Un prieten catolic foarte rigorist mi-a zis odata ca sunt trimise la alt birou - adica, sunt puse pentru alta persoana din purgatoriu.
Este relativ răspândită și această concepție și se pot aduce unele argumente. De aceea, atunci când facem o devoțiune (un Acatist, de exemplu) pentru cineva plecat dintre noi, unii au obiceiul unei alternative la cererea lor. De exemplu: "Sf Fecioară, te rog să ajuți sufletul Persoanei A, iar dacă nu se poate, atunci persoanei B sau oricărei persoane crezi că ar avea nevoie, dintre cele din purgatoriu".

Citat:
Respectivul poate sa se friga in iad linistit, nu mai folosesc la nimic rugaciunile. Uite, nici cu asta nu poate fi de acord Biserica ortodoxa.
Prin urmare, Biserica Ortodoxă crede că rugăciunile pentru damnații din Talpa Iadului (sau Fundul Iadului, sau Iadul Iadului ori cum vreți să numiți ceea ce noi numim "iad") duc la absolvirea acelora ? Sunteți sigură că asta crede Biserica dv și că nu e vorba de "wishful thinking" ?

Citat:
Si asta miroase a conceptie juridica.
Până nu veți defini un pic mai clar ce este aceea o concepție juridică, nu putem dezbate mai departe pe această direcție.

Citat:
Asa este sau respectivul prieten mi-a zis o presupunere de-a lui?
Presupunere sau teorie legitimă, dacă preferați. Cu certitudine dogmatică știm doar că rugăciunile noastre folosesc celor din purgatoriu. Atât.

Citat:
Si inca ceva: din cate am inteles in Purgatoriu sunt dupa credinta catolica doar cei care nu au pacate de moarte (adica le-au fost iertate inainte de moarte), ci numai urmari ale pacatului, si cateva pacatusele acolo, imperfectiuni, sa le zicem.
Așa este.

Citat:
Si aici, idn cate am inteles eu, credinta ortodoxa ezita sa transeze asa de clar intre pacate de moarte si celelalte.
Citiți răspunsurile la întrebarea 91 sqq din Catehismul Ortodox, publicat chiar pe situl asociat acestui forum, mai exact aici: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...cat-80578.html Observați că surse ortodoxe pe care e rezonabil să le presupunem autorizate vorbesc despre păcate ușoare și păcate de moarte.

Citat:
Sigur, de acolo pana in rai mai este cale lunga.. cale pe care o putelm descrie, de ce nu, ca pe o purificare, cum ziceam mai sus.
Și atunci, de ce să ridicăm deosebiri de doctrină acolo unde nu sunt ? Exact în acea cale, mai lungă sau mai scurtă de purificare și care duce în rai credem și noi. Atâta doar, că o numim "purgatoriu". Ați dezvoltat, sub influență anticatolică, alergie la acest cuvânt ? Nu-i nimic, putem ca în loc de "purgatoriu" să o numim așa cum ați spus: "cale de purificare până în rai".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.02.2011, 01:25:00
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ați dezvoltat, sub influență anticatolică, alergie la acest cuvânt ? Nu-i nimic, putem ca în loc de "purgatoriu" să o numim așa cum ați spus: "cale de purificare până în rai".
Dar "calea de purificare pana la rai", este insasi viata noastra pe care o traim acum. Avem parte de cele mai multe ori de suferinta multa atat in timpul cat si la sfarsitul vietii, la care Dumnezeu nu este indiferent, dandu-ne mantuirea in schimb.
Noi ne rugam pentru mortii nostri, tocmai pentru ca ei nu mai pot schimba nimic acolo. Nu se spune ca Imparatia cerurilor incepe inca din aceasta viata, atunci cand Hristos traieste in om?
Si se mai zice: Nu lasa pe maine, ceea ce poti face astazi.
Sa nu lasam pentru dupa moarte, ceea ce putem face in viata asta.
Scoala este aici, prin ispitele pe care le avem si care ne pun la incercare clipa de clipa. Fara ispite nu ne putem mantui, ne invata BO.


Poate ca in BC este altfel. Nu-mi bat capul. Oricum nu e treaba mea.
Influenta de care pomeniti, Mihnea Dragomir, nu este "anticatolica", ci diferita de cea catolica; adica ortodoxa.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.02.2011, 11:07:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Părerea mea personală este că aceste rugăciuni sunt lipsite de urmări în lumea cealaltă. Noi ne rugăm, totuși, pentru toți, fiindcă nu știm dacă sufletul cuiva este în rai, în purgatoriu sau în iad. Dacă este în rai sau în iad, rugăciunea nu are urmări.
Interesant e ca avem marturia chiar de la Sfantul Grigorie cel Mare, Papa al Romei. S-a rugat la Dumnezeu pentru imparatul Traian ca sa-l mantuiasca, iar Dumnezeu i-a spus ca l-a trecut pe Traian din Iad, dar sa nu se mai roage pentru pagani. Mai avem si in viata Sfintei Tecla, trecerea la rugaciunile sfintei a unei pagane (fiica cuiva) din Iad in Rai.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Prin urmare, Biserica Ortodoxă crede că rugăciunile pentru damnații din Talpa Iadului (sau Fundul Iadului, sau Iadul Iadului ori cum vreți să numiți ceea ce noi numim "iad") duc la absolvirea acelora ? Sunteți sigură că asta crede Biserica dv și că nu e vorba de "wishful thinking" ?
BO (dar din cate stiu si cea catolica) spune ca rugaciunile pentru morti ajuta la fiecare. Pentru cei din Iad la usurarea muncilor, sau, daca e cazul la mantuirea celor care e cazul (dar nmai pentru ortodocsi se fac rugaciunile, pe baza marturiei sf. Grigore cel Mare). Pentru cei din Rai rugaciunea aduce o ridicare in slava, in treapta (asa cred). Conceptia aceasta e intarita de intamplarea din viata unui sfant (nu mai stiu care), care a aflat toate acestea.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 03.02.2011, 11:19:07
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Interesant e ca avem marturia chiar de la Sfantul Grigorie cel Mare, Papa al Romei. S-a rugat la Dumnezeu pentru imparatul Traian ca sa-l mantuiasca, iar Dumnezeu i-a spus ca l-a trecut pe Traian din Iad, dar sa nu se mai roage pentru pagani.
De la această relatare pioasă s-a păstrat până azi în Biserica Catolică practica "gregorienelor" sau a "celor petruzeci de liturghii", fiindcă acesta a fost procedeul folosit de Sf Grigore ca să-l scoată pe acela din iad. Dar Dumnezeu l-a invitat pe sfânt să nu mai ceară niciodată chestii din astea. Să observăm că "Principele cel mai bun" a fost nu numai un simplu păgân, ci un persecutor teribil al creștinilor. Mare trebuie să fie puterea celor patruzeci de liturghii, dacă au scos din iad așa un personaj sinistru.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 03.02.2011, 11:41:16
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
La protestanti e doar Biblia, la noi e Biblia completata de sfintii parinti.
Da ? Și la noi. Deosebirea apare numai în felul cum răspundem la întrebarea "cam până la ce moment din istorie ar putea părinții să completeze Biblia ?". Noi răspundem: "până la Advențiu". Armenii spun "până la al treilea sinod ecumenic". Cerularienii spun "până la al șaptelea sinod ecumenic". Cei care se numesc Vechii Catolici spun: "până la al nouăsprezecelea sinod ecumenic". Sedevacantiștii spun: "până la al douăzecilea sinod ecumenic". În fond, protestanții răspund și ei: "până la primul sinod ecumenic" sau, în altă formulare "până la Constantin cel Mare". De fapt, aceasta este toată linia de demarcație între cultele care își spun creștine.

Citat:
Se spune ca Purgatoriul este de fapt un derivat al Apocatastazei
Cine spune asta ? Probabil, vreun acatolic. Și cum explică acela derivarea Purgatoriului din doctrina salvării universale ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 03.02.2011, 11:43:35
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
De la această relatare pioasă s-a păstrat până azi în Biserica Catolică practica "gregorienelor" sau a "celor petruzeci de liturghii", fiindcă acesta a fost procedeul folosit de Sf Grigore ca să-l scoată pe acela din iad. Dar Dumnezeu l-a invitat pe sfânt să nu mai ceară niciodată chestii din astea. Să observăm că "Principele cel mai bun" a fost nu numai un simplu păgân, ci un persecutor teribil al creștinilor. Mare trebuie să fie puterea celor patruzeci de liturghii, dacă au scos din iad așa un personaj sinistru.
Cred ca am inteles amandoi la fel, I-a zis sa nu se mai roage pentru pagani, nu sa nu se mai roage pentru cei morti in drapta credinta. Cred ca stiti ca si la ortodocsi sunt 40 de liturghii pentru morti.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 03.02.2011, 11:44:07
calator prin ploaie calator prin ploaie is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.01.2011
Locație: intre rai si iad
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
De la această relatare pioasă s-a păstrat până azi în Biserica Catolică practica "gregorienelor" sau a "celor petruzeci de liturghii", fiindcă acesta a fost procedeul folosit de Sf Grigore ca să-l scoată pe acela din iad. Dar Dumnezeu l-a invitat pe sfânt să nu mai ceară niciodată chestii din astea. Să observăm că "Principele cel mai bun" a fost nu numai un simplu păgân, ci un persecutor teribil al creștinilor. Mare trebuie să fie puterea celor patruzeci de liturghii, dacă au scos din iad așa un personaj sinistru.
Asa cred ca aveau o putere teribila.....Poate de aceea se obisnuieste si azi ca preotii sa iti recomande 40 de liturghii !
ps. Mihnea, cu siguranta Dumnezeu stie ca il iubest! Se simte prin toti porii tai aceasta! Doamne ajuta !
Reply With Quote
  #9  
Vechi 03.02.2011, 20:17:38
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Părerea mea personală este că aceste rugăciuni sunt lipsite de urmări în lumea cealaltă. Noi ne rugăm, totuși, pentru toți, fiindcă nu știm dacă sufletul cuiva este în rai, în purgatoriu sau în iad. Dacă este în rai sau în iad, rugăciunea nu are urmări.

Este relativ răspândită și această concepție și se pot aduce unele argumente. De aceea, atunci când facem o devoțiune (un Acatist, de exemplu) pentru cineva plecat dintre noi, unii au obiceiul unei alternative la cererea lor. De exemplu: "Sf Fecioară, te rog să ajuți sufletul Persoanei A, iar dacă nu se poate, atunci persoanei B sau oricărei persoane crezi că ar avea nevoie, dintre cele din purgatoriu".
Pai daca asta nu e conceptie de tip juridic, sau chiar de tip mercantil.. Adica 'Doamne, eu iti trimit o rugaciune in euro, convertibila in dolari' sau 'iti trimit niste euro, da-mi pe ei ori mantuirea lui cutare, ori a lui cutare, cat iese la cantar'.
A spune ca o rugaciune facuta cu dragoste sa nu aiba nici un fel de urmari, sa fie imposibil sa aiba urmari, mi se pare ca nu se potriveste cu ceea ce stim despre dragostea si milostenia lui Dumnezeu.
Da, stiu, se poate ca rugaciunile noastre sa nu aiba urmari daca voia lui Dumnezeu este alta, spre binele nostru si al persoanei pentru care ne rugam. Eu de ex ma rog ca Dumnezeu sa vindece pe cineva foarte drag, dar poate Dumnezeu stie ca este mai bine pentru acea persoana (adica, pentru mantuirea ei, singurul lucru care conteaza pana la urma) sa nu se vindece, ci ori sa moara de acea boala ori sa o suporte cu credinta. Dar cand e vorba tocmai de mantuirea cuiva - caci ce altceva inseamna sa ajunga in rai acea persoana? - atunci mi se pare ca ar exista un singur motiv pentru care Dumnezeu nu ne-ar indeplini rugaciunile perseverente si venite din inima: daca persoana pentru care ne rugam nu vrea sa se mantuie, refuza mantuirea, chiar in iad fiind., cu toate incercarile lui Dumnezeu. Pentru ca Dumnezue respecta libertatea omului, chiar mana la moarte si neant. Da, asta se poate. Insa nu inseamna ca rugaciunea noastra nu opoate folosi in a-i misca inima chiar si acelei persoana, cine stie?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Prin urmare, Biserica Ortodoxă crede că rugăciunile pentru damnații din Talpa Iadului (sau Fundul Iadului, sau Iadul Iadului ori cum vreți să numiți ceea ce noi numim "iad") duc la absolvirea acelora ? Sunteți sigură că asta crede Biserica dv și că nu e vorba de "wishful thinking" ?
Nu, BO nu crede ca ele duc automat la mantuirea cuiva, ci ca pot ajuta. Cum exact, este o taina, pana la urma. Si da, chiar si pentru cei din talpa iadului. Nu s-a rugat Biserica si pentru Stalin cand a murit? Un apostat care a omorat milioane de oameni, si a torturat sute de mii?
Existsta multe marturii in acest sens. Exista chiar un text in care se spune ca sf. Iisac Sirul s-a rugat atat de fierbinte pentru mantuirea unui diavol incat acesta s-a retransformat in inger.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Până nu veți defini un pic mai clar ce este aceea o concepție juridică, nu putem dezbate mai departe pe această direcție.
Pai, am mai spus si eu, si Costel, ca ideea mertitelor, a satisfactiei, a indulgentelor sunt de tip juridic; ba chiar mercantil.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Presupunere sau teorie legitimă, dacă preferați. Cu certitudine dogmatică știm doar că rugăciunile noastre folosesc celor din purgatoriu. Atât.
Pai, la noi tot cam asa e: noi credem cu certitudine dogmatica ca rugaciunile noastre folosesc tuturor celor adormiti, in orice stare s-ar afla ei.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Citiți răspunsurile la întrebarea 91 sqq din Catehismul Ortodox, publicat chiar pe situl asociat acestui forum, mai exact aici: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...cat-80578.html Observați că surse ortodoxe pe care e rezonabil să le presupunem autorizate vorbesc despre păcate ușoare și păcate de moarte.
Da, exista si in ortodoxie aceasta distinctie, insa ea joaca un rol mult mai putin important decat in BC. Ea are mai mult un rol pedagogic. Este bineinteles folositor sa iti dai seama ca nu este chiar acelasi lucru a te supara pe cineva sau a ii infige un cutit in spate. Dar pe de alta parte, in BO se vorbeste mai ales despre starea de pacat in general, care este comparabila cu o boala. In ea se masoara departarea noastra de Dumnezeu. Nu se masoara cu masuri omenesti aceasta stare, ci numai Dumnezeu stie, si ne poate ajuta sa ne dam seama, de cat de grave sunt lucrurile pe care le facem pentru mantuirea noastra proprie. Deci, chiar spoibvedindu-ne, ramanem pacatosi, numai ca prin milostivirea lui Dumnezeu si puterea sfintelor taine, ne curatam incetul cu incetul.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Și atunci, de ce să ridicăm deosebiri de doctrină acolo unde nu sunt ? Exact în acea cale, mai lungă sau mai scurtă de purificare și care duce în rai credem și noi. Atâta doar, că o numim "purgatoriu". Ați dezvoltat, sub influență anticatolică, alergie la acest cuvânt ? Nu-i nimic, putem ca în loc de "purgatoriu" să o numim așa cum ați spus: "cale de purificare până în rai".
Nu, eu personal nu sunt anticatolica din start, sunt gata sa accept oricand ca anumite lucruri care ne despart sunt in mare parte construite. Am mai spus asta. Insa cred ca ceea ce ne desparte este o anumita conceptie asupra lucrurilor, un mod de a le privi - am inteles totusi ca si in BC exista alte feluri de a privi lucrurile, la sfinti si mistici.
Desi, daca ma uit la anumiti ortodocsi, pot spune ca sunt ortodoxii si ortodoxii, si a patruns si in ortodoxie destula conceptie juridica. Numai ca macar nu este dogmatizata, deci te poti strecura pe langa ea. Daca parintele Cleopa are in scrierile lui despre viata de apoi parti absolut neacceptabile (pentru ce am inteles eu din ortodoxie), putem spune ca isi exprima parerea proprie sau foloseste imagini bune pentru un anumit auditoriu, si nu trebuie luat in mod absolut. La fel si parintele Arsenie Boca cand spune ca 'Dumnezeu iarta dar nimic nepedepsit nu lasa' - mi se pare de influenta juridica, este parca direct coborata din doctrina satisfactiei.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)

Last edited by Fani71; 03.02.2011 at 20:22:16.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 03.02.2011, 20:27:31
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Pt. Fani71:

Dar oare nu neaga o asemenea conceptie insasi responsabilitatea personala ?

"Pot sa fac orice pacate, daca am noroc sa se roage unii pentru mine, ajung oricum unde trebuie, asa ca, da-i cu sticla, da-i cu pusca, da-i cu femeile (sau barbatii, sau amandoua) si cu injuraturile la adresa lui Hristos".....

Pe de alta parte, nici viziunea "juridica" nu este dogmatizata in BC, este doar rezultatul unui anumit model cultural. Catolicii rasariteni nu impartasesc neaparat aceasta viziune.

Nici eu nu o impartasesc, desi sunt jurist de profesie si romano-catolic :)

Last edited by Erethorn; 03.02.2011 at 20:31:51.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Exista o rugaciune care o putem zice inainte de a citi din Sfanta Scriptura? mela me Rugaciuni 6 10.04.2014 20:28:30
Sfanta Scriptura EDI Despre Sfanta Scriptura 0 09.06.2008 14:19:49
Sfanta Scriptura danyel Despre Sfanta Scriptura 22 12.11.2007 23:39:18
Sfanta Scriptura Dodi Despre Sfanta Scriptura 6 24.03.2007 03:27:38